Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Etika Untuk Perokok

View previous topic View next topic Go down

Etika Untuk Perokok

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 9:23 am

Asap Rokok bukan sahaja membahayakna wanita yang mengandung malh bayi dalam kandungan juga berisiko untuk menerima kesan negatif asap rokok berkenaan...
Tak dinafikan kaki lima pusat membeli belah kini menjadi zon larangan merokok. Peraturan baru yang ditetaokan ini sedikit sebanyak memberi impak yang positif kepada pengunjung pusat membeli belah. Jika diperhatikan, budaya merokok ini adalah aliran kemegahan yang cuba ditonjolkan oleh masyarakat barat terhadap ketamadunannya..

Contoh yang paling jelas dapat dilihat menerusi filem filem aksi dan lasak yang dipaprkan oleh watak 'hero' mahupun watak antoganis.Pastinya ada diselitkan lagak gagah mereka sambil meghisap rokok tanpa menghiraukan keadaan sekeliling. Bagaimanapun, bukan semua perokok itu mempunyai perlakuanyang negatif. Ada cara caranya yang membolehkan para perokok ini tidak dipandang sinis oleh kebanyakkan orang yang tidak merokok.

Jaga Perasaan orang sekeliling

Berdasarkan situasi seperti ketika didalam kereta, perokok tidak boleh mementingkan diri sendiri dengan menyalakan api roko tanpa menghiraukan perasaan penumpang yang lain. Keadaan bertambah buruk pabila didalm kenderaan tersebut dinaiki oleh ibu yang mengandung. Asap rokok bukan sahaja membahaykan wanita tersebut maalh bayi dalam kandungan juga berisiko untuk menerima kesan negatif asap roko berkenaan.Cara yang paling baik adalah meminta keizinan penumpang tersebut untuk berhenti seketika untu berokok...

Gunakan zon merokok

Hak bukan perokok juga terpelihara kala ini. Yang mana,ada sesetengah restoran atau kafe yang menyediakan zon merokok dan zon larangan merokok. Pembahagian zon sebegini sebenarnya memberi kelebihan kepada pelanggan. Sekurang kurangnya perokok tidak membahayakan pelanggan yang tidak merokok.

Amalkan kebersihan


Ketika dirumah juga para perokok perlu mengamalkan kebersihan dan peraturan sebagaimana ketika berhadapan dengan masyarakat umum.Jangan mengambil kesempatan dengan kebaikan dansifat memahami seorang isteri. Walaupun isteri anda tidak bising dengan keinginan anda itu...anda perlu menghormati haknya. Yang mana anda tidak boleh merokok ketika sedang berbual dengannya. Jika perlu, anda boleh keluar dari dalam rumah untuk merokok. Tidak salh sekiranya anda merokok didalam tandas tapi hendaklah dipastikan habuk rokok dibersih seperti sebelum anda masuk untuk merokok. Disiplin begitu sekurang kurangnya meberi sedikit sebanyak kelebihan untuk anak anak dan keluarga yang memandang.

Belajar cara kurangkan merokok

Seboleh bolehnya perokok belajar setiap hari bagaimana cara cara untuk mengurangkan jumlah pengambilan rokok..Perlakuan merokok ini tidak diwarisi. Belum tentu seorang ayah yang merokok melahirkan anak yang merokok begitulah sebaliknya..Namun ianya boleh dicegah apabila seseorang sedar akan hakikat merokok itu tidak memberikan kebaikkan melainkan pembaziran wang semata mata.
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  zulkbo on Wed Jan 20, 2010 12:51 pm

terima kasih..
good info... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 12:53 pm

zulkbo wrote:terima kasih..
good info...

MEMANG GOOD INFO..untuk para perokok nih tp masalahnya golongan nih mcm dah tak heran lg dah dgn apa good info nih....janji boleh berasap dah...
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  Yassin on Wed Jan 20, 2010 1:44 pm

Kawan nei bila laa nok brenti merokok................ Basketball
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 1:53 pm

Yassin wrote:Kawan nei bila laa nok brenti merokok................ Basketball

slow slow la...... Very Happy
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 1:55 pm

Jeck Sparow wrote:
Yassin wrote:Kawan nei bila laa nok brenti merokok................

slow slow la......

kalau nok berhenti...kena lah berhenti dari membeli,berhenti dari meminta,berhenti dari menerima rokok..hi..hi..hi..hi...pasti tak hisap rokok punya....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  zulkbo on Wed Jan 20, 2010 1:56 pm

dengo citer ada ahli politik nak mencadang
dalam parlimen rega rokok sekotak RM50
minimum..kalau gitu confirm koi berenti... Cool

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 1:58 pm

zulkbo wrote:dengo citer ada ahli politik nak mencadang
dalam parlimen rega rokok sekotak RM50
minimum..kalau gitu confirm koi berenti...

kalau gitu nampok gayaaanyee..ahli parlimen tu je lah yg hisap rokok nanti...sbb gaji diaorang boleh tampung untuk duit rokok...
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  Yassin on Wed Jan 20, 2010 3:24 pm

Jeck Sparow wrote:
Yassin wrote:Kawan nei bila laa nok brenti merokok................ Basketball

slow slow la...... Very Happy


mmg slow...slow pas nyer kuat semula sakit................. Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  ozzy on Wed Jan 20, 2010 3:41 pm

Yassin wrote:
Jeck Sparow wrote:
Yassin wrote:Kawan nei bila laa nok brenti merokok................ Basketball

slow slow la...... Very Happy


mmg slow...slow pas nyer kuat semula sakit................. Razz

sedutnya slow..hembusnya kuat..hehe
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  ebe on Wed Jan 20, 2010 3:44 pm

kawan isap rokok balut plak... apa ada heran

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 34
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  RoyKay33 on Wed Jan 20, 2010 3:46 pm

ebe wrote:kawan isap rokok balut plak... apa ada heran

uihh balut..sedap tuu..theehee drunken
avatar
RoyKay33
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1191
Points : 1222
Join date : 28/04/2009
Location : Metropolitan SQ

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  zulkbo on Wed Jan 20, 2010 3:59 pm

RoyKay33 wrote:
ebe wrote:kawan isap rokok balut plak... apa ada heran

uihh balut..sedap tuu..theehee drunken

balut jangan tak balut...
he he he Razz
janagn balut tu udah..naye lagi mahei..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Etika Untuk Perokok

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum