Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Tangisan si isteri

View previous topic View next topic Go down

Tangisan si isteri

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 10:10 am

Walaupun hidup berbelas belas tahun dengnnya ada suami yang tidak pernah memahami hati seorang isteri. Kaum ADAM ini mendakwa cukup sukar untuk mengertikan kaum HAWA. Apa keinginan di hati sukar dibaca dan apa yang diluahkan melalui kata kata belum sama dengan kehendak hatinya. Inilah yang memeningkan ramai lelaki...

Adakalanya si isteri mengalirkan air mata tanpa sebab yang dapat difahami. Apa yang terbuku dihati hingga menyebabkan air mata berlinang sukar ditafsirkan oleh sang suami. Apabila ditanya jawapan mereka 'tiada apa apa'. Mana mungkin mennagis sekiranya tiada apa yang menyentuh hati dan perasaan!

Jawapan tersebut pastinya tidak akan meredakan kemusykilan hati seorang suami. Malah mampu membautkan dirinya dalam keadaan serba salah apatah lagi memang diketahui ramai lelaki mahaupun suami 'kalah' dengan airmata seorang wanita.

Bayangkan siangnya si isteri elok jer bergurau senda tiba tiba di malam hari si isteri bermuram durja dan mengalirkan air mata dipenjuru bilik.Keliru dan pening dibuatnya...

Sebenarnya ada berbagai alasan mengapa wanita bersikap demikian diantaranya :-

Faktor Hormon


Sebagai suami anda seharusnya peka dengan keadaan ini. Perhatikan adakah isteri anda bersikap sedih atu muram sewaktu menghadapi menstruasi? Jiak ya, itu mungkin disebabkan oleh faktor hormon dan anda tidak perlulah bersa bimbang. Harus diketahui bukan saja semasa menstruasi saja isteri 'moody' malah mereka boleh bersikap sedemikian sebelum menghadapi menstruasi lagi. Ketika ini suami mungkin berhadapan dengan sikap isteri yang tidak seperti kebiasaan seperti sering marah marah, sukar mengatur emosi dan sangat sensitif dengan hal hal yang berkaitan dengan hati dan perasaan. Wanita di saat ini kadangkalan tidak mampu untuk mengawal tahap emosinya dan mudah 'meledak'.Jadi buat si suami pekalah terhadap isteri anda...

Ingin memanipulasi keadaan

Rasa bersalah atau malu kepada pasangan sering kali diungkapkan oleh wanita dengan cara menangis. Perkara ini dilakukan semata-mata untuk menarik rasa simpati dan usaha untuk menutup kesalahan dari pasangan agar tidak marah atau kecewa denagn dirinya. Memang itu satu tindakan yg tidak mencerminkan sikap matang di mata pasangan namun sebahagian wanita, menganggap cara ini cukup efektif untuk mendapatkam maaf atau sekadar benrmanja manja dengan pasangan. Malah ramai juga pasangan yakni suami yang teperangkap dengan cara ini sehingga terlupa akan kesalahan isteri mereka dan jatuh simpati dek kerana air mata yang brelinagn. Awas ya para suami.. hehe..

Perasaan Emosi..

Kalau bukan kerana faktor faktor di atas barangkali faktor emosilah yang berperanan hingga membuatkan wanita mengalirkan air mata. Banyak faktor menyebabkan wanita merasa emosi seperti kecewa, sakit hati, atau masaalah lainnya. Semasa perasaan emosi wanita sedang memuncak dan tidak mempunyai tempat untuk mencurahkan isi hatinya, biasanya menangis menjadi penyelesaian yang dipilih untuk melepaskan rasa sesak pada perasaannya.


Marah

Ada wanita yang cenderung menjerit, bersikap kasar atau menarik muka ketika marah namun ramai juga wanita yang memilih untuk mengais tattakala perasaan marah menyelubungi diri. Mereka bertindak mendiamkan diri dan menjauh dari orang ramai ketika marah. ketika perasaan marah meluap luap mereka hanya mampu mengalirkan air mata sahaja...Biasany awanita ingin sekali deperhatikan didampingi dan didengarkan keluhannya oleh pasanganya, teman ataupun ahli keluarga mereka. Car ini lah yang mampu mnenuyrunkan rasa amarahnya kerana wanita merasa memiliki kekuatan dari orang orang yang boleh memahami situasinya....

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  zulkbo on Wed Jan 20, 2010 12:53 pm

memang susah nak faham pompuan nih
apa pun thanks jeck..good info Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 12:55 pm

fahamilah golongan wanita....jgn menjadi satu kesusahan bagi diri untuk memahami mereka.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  cekwa on Wed Jan 20, 2010 1:10 pm

info yang menarik!...tapi koi ada gak jumpe lelaki menangis .naper yak..

cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 1:17 pm

cekwa wrote:info yang menarik!...tapi koi ada gak jumpe lelaki menangis .naper yak..

itulah dikata manusia yg mempunyai naluri dan perasaan.....ada yg sensitif,ada yg romantis dan ada jugek yg ego....(lelaki yg tak menangis tehhh termasuk dalam golongan yg ego lah agaknyeee...)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  cekwa on Wed Jan 20, 2010 1:25 pm

jasnoraizan wrote:
cekwa wrote:info yang menarik!...tapi koi ada gak jumpe lelaki menangis .naper yak..

itulah dikata manusia yg mempunyai naluri dan perasaan.....ada yg sensitif,ada yg romantis dan ada jugek yg ego....(lelaki yg tak menangis tehhh termasuk dalam golongan yg ego lah agaknyeee...)

payoh lelaki nak faham ngaper pompan menangis kecuali dia spesies yang suka menangis jugek...

cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 1:39 pm

cekwa wrote:
jasnoraizan wrote:
cekwa wrote:info yang menarik!...tapi koi ada gak jumpe lelaki menangis .naper yak..

itulah dikata manusia yg mempunyai naluri dan perasaan.....ada yg sensitif,ada yg romantis dan ada jugek yg ego....(lelaki yg tak menangis tehhh termasuk dalam golongan yg ego lah agaknyeee...)

payoh lelaki nak faham ngaper pompan menangis kecuali dia spesies yang suka menangis jugek...

kalau nengok org pompuan tgh menagis tehhh ...tanya2 lah dia ,apa yg telah membuatkan dia tehh manangis...jgn pulok aok buat2 tak endah je...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Yassin on Wed Jan 20, 2010 1:42 pm

cekwa wrote:
jasnoraizan wrote:
cekwa wrote:info yang menarik!...tapi koi ada gak jumpe lelaki menangis .naper yak..

itulah dikata manusia yg mempunyai naluri dan perasaan.....ada yg sensitif,ada yg romantis dan ada jugek yg ego....(lelaki yg tak menangis tehhh termasuk dalam golongan yg ego lah agaknyeee...)

payoh lelaki nak faham ngaper pompan menangis kecuali dia spesies yang suka menangis jugek...

Pompuan dan air mata macam semut dan gula tutup rapat pun bekas gula itu tau2 semut dah masuk juga dalam bekas itu. Razz

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 1:44 pm

jasnoraizan wrote:

kalau nengok org pompuan tgh menagis tehhh ...tanya2 lah dia ,apa yg telah membuatkan dia tehh manangis...jgn pulok aok buat2 tak endah je...

peluklah isteri anda tanya dia aper masaalah ni kalau sekadar bertanya mcm endah tak ndah macam tak ikhlas la pulok kan.. betulkan kalau kawan saloh yerr.. Laughing

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Yassin on Wed Jan 20, 2010 1:46 pm

Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:

kalau nengok org pompuan tgh menagis tehhh ...tanya2 lah dia ,apa yg telah membuatkan dia tehh manangis...jgn pulok aok buat2 tak endah je...

peluklah isteri anda tanya dia aper masaalah ni kalau sekadar bertanya mcm endah tak ndah macam tak ikhlas la pulok kan.. betulkan kalau kawan saloh yerr.. Laughing

Mekala tengoh nengok citer hindustan pun nangis dah goner buang masa kawan nanya huhuhuhu ... Razz

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 1:47 pm

Yassin wrote:
Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:

kalau nengok org pompuan tgh menagis tehhh ...tanya2 lah dia ,apa yg telah membuatkan dia tehh manangis...jgn pulok aok buat2 tak endah je...

peluklah isteri anda tanya dia aper masaalah ni kalau sekadar bertanya mcm endah tak ndah macam tak ikhlas la pulok kan.. betulkan kalau kawan saloh yerr..

Mekala tengoh nengok citer hindustan pun nangis dah goner buang masa kawan nanya huhuhuhu ...

itu dah terang2 aok dah tahu hok dia menangis sbb nengok citer hindustan...buat apaee nok tanya....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  zulkbo on Wed Jan 20, 2010 1:50 pm

Yassin wrote:
Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:

kalau nengok org pompuan tgh menagis tehhh ...tanya2 lah dia ,apa yg telah membuatkan dia tehh manangis...jgn pulok aok buat2 tak endah je...

peluklah isteri anda tanya dia aper masaalah ni kalau sekadar bertanya mcm endah tak ndah macam tak ikhlas la pulok kan.. betulkan kalau kawan saloh yerr.. Laughing

Mekala tengoh nengok citer hindustan pun nangis dah goner buang masa kawan nanya huhuhuhu ... Razz

he he he..
lawok Yassin..
jenuh la tengah masok pun nangis..
Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 1:52 pm

Yassin wrote:

Mekala tengoh nengok citer hindustan pun nangis dah goner buang masa kawan nanya huhuhuhu ... Razz

mekale gini oak hulur kotok tisu dah la wehhh hheheehe.. Laughing Laughing

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  zulkbo on Wed Jan 20, 2010 1:53 pm

Jeck Sparow wrote:
Yassin wrote:

Mekala tengoh nengok citer hindustan pun nangis dah goner buang masa kawan nanya huhuhuhu ... Razz

mekale gini oak hulur kotok tisu dah la wehhh hheheehe.. Laughing Laughing

tak pun join la sekali nangisnya
nampoklah sejiwa..he he Sad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 1:54 pm

zulkbo wrote:


tak pun join la sekali nangisnya
nampoklah sejiwa..he he Sad

lawok memang lawok huhuhu.... Laughing Laughing

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  ozzy on Wed Jan 20, 2010 1:56 pm

zulkbo wrote:

Mekala tengoh nengok citer hindustan pun nangis dah goner buang masa kawan nanya huhuhuhu ... Razz

he he he..
lawok Yassin..
jenuh la tengah masok pun nangis..
Razz

6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!!!
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 1:56 pm

Jeck Sparow wrote:
zulkbo wrote:


tak pun join la sekali nangisnya
nampoklah sejiwa..he he

lawok memang lawok huhuhu....

kwn pun mekala nengok citer hok sedih2 nih ...meleleh jugek airmata kwn...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 1:58 pm

jasnoraizan wrote:

kwn pun mekala nengok citer hok sedih2 nih ...meleleh jugek airmata kwn...

beh la kalau gini boleh oak joint ngn org umoh oak nangis skali...jiwang juga oak ni yer.... Laughing Laughing

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 1:59 pm

Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:

kwn pun mekala nengok citer hok sedih2 nih ...meleleh jugek airmata kwn...

beh la kalau gini boleh oak joint ngn org umoh oak nangis skali...jiwang juga oak ni yer....

hati cepat tersentuh ...bila nengok mende yg menyentuh perasaan nih....hi..hi..hi..

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  zulkbo on Wed Jan 20, 2010 2:03 pm

jasnoraizan wrote:
kwn pun mekala nengok citer hok sedih2 nih ...meleleh jugek airmata kwn...

jangan bui anok-anok tengok Jas..
maaruu ..mok ayoh aku nangis beriya nengok hindustan..
he he he Razz :
P

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Jeck Sparow on Wed Jan 20, 2010 2:04 pm

zulkbo wrote:
jasnoraizan wrote:
kwn pun mekala nengok citer hok sedih2 nih ...meleleh jugek airmata kwn...

jangan bui anok-anok tengok Jas..
maaruu ..mok ayoh aku nangis beriya nengok hindustan..
he he he Razz :
P

kira... kira.... menghayati tuhhh.. okay la.. hehehe.. Laughing Laughing

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  jasnoraizan on Wed Jan 20, 2010 2:04 pm

zulkbo wrote:
jasnoraizan wrote:
kwn pun mekala nengok citer hok sedih2 nih ...meleleh jugek airmata kwn...

jangan bui anok-anok tengok Jas..
maaruu ..mok ayoh aku nangis beriya nengok hindustan..
he he he :
P

anok2 pun ikut nagis skali wehhh.. hi..hi..hi..

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Tangisan si isteri

Post  Sponsored content Today at 12:18 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum