Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

apa salah perempuan tak pandai masak

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

apa salah perempuan tak pandai masak

Post  cekwa on Thu Jan 28, 2010 9:46 am

Kalau perempuan tidak boleh memasak, dikutuk dan disuruh belajar. Kalau lelaki tak boleh jadi imam kita kata okay saja. Jangan diperbesarkan nanti mereka terasa hati.

"Apalah perempuan, tak pandai masak siapa nak kahwin dengan awak!"

Begitulah kata rakan sejawat lelaki pada seorang anak dara, juga rakan sejawat kami. Maka jawaplah si gadis ayu itu yang dia tidak sempat belajar memasak sebab dari kecil tidak digalakkan keluarga sebaliknya di suruh menumpukan perhatian pada pelajaran saja. Setelah tinggal di asrama, peluang pulang ke rumah terhad dan tidak sempat turun ke dapur membantu ibunya.
''Habis sekarang kenapa tidak belajar?" Tanya sang lelaki lagi dengan penuh semangat.

''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala. Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu juga.

Syarat utama menjadi suami mesti boleh menjadi imam. Walau ada yang kata, jika itu syaratnya bermakna makin ramai wanita yang hidup bujang seumur hidup.

Lelaki meletakkan kebolehan wanita di dapur sebagai perkara utama dan ungkapan hendak memikat suami, perlu pikat seleranya sering diguna pakai.

Tidak kiralah jika wanita itu berpelajaran atau berjawatan tinggi dan penyumbang utama kewangan dalam rumahtangganya. Sekarang bukan asing lagi gaji isteri lebih tinggi daripada suami. Namun kedudukan suami sebagai raja tidak pernah dilupa walau dia tidak mengambil inisiatif mempelajari ilmu menjadi imam. Ilmu bermain video game di komputer mereka rasa lebih perlu.

Kalau tidak tahu memasak disuruh belajar dan sesudah belajar perlu handal. Jika handal bukan setakat masak untuk keluarga sendiri, kalau boleh perlu boleh memasak untuk tiga pasukan bola.

Begitulah standard yang telah ditetapkan. Bolehkah kita meletakkan undang-undang itu kepada lelaki juga. Kalau tidak pandai jadi imam, belajarlah. Mula-mula jadi imam kepada keluarga sendiri, sudah terror boleh mengimam satu taman perumahan juga.

"Sibuk suruh kita handal memasak, mereka tu bolehkah jadi imam?" Dengus teman wanita yang lain.

Betul juga. Berapa kerat lelaki yang menjadikan sembahyang jemaah di rumah bersama anak isteri sebagai agenda utama, selain keperluan memenuhi pelbagai seleranya? Maka bertanyalah wanita kini kepada beberapa lelaki tentang kebolehan yang satu ini.

Ternyata ramai yang menjawab tidak confident menjadi imam sebab takut bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal. Ada yang kata lebih elok dia dan isteri sembahyang sendiri-sendiri. Ada juga menjawab, rasa kelakar pula apabila dirinya yang rugged menjadi imam.

Isu ini sepatutnya kita beratkan sepertimana masyarakat memberatkan wanita perlu pandai memasak jika mahu bersuami. Lelaki juga harus boleh menjadi imam supaya kewibawaan mereka sebagai ketua keluarga tidak goyah atau menjadi mangsa 'queen control'. Kalau tidak pandai, belajarlah sekarang.

Jika wanita sibuk disuruh belajar, apa salahnya lelaki pun sama??!
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  zulkbo on Thu Jan 28, 2010 10:08 am

Ternyata ramai yang menjawab tidak confident menjadi imam sebab takut bacaan al-Fatihah tidak sempurna, salah tajwid atau pun dia merasakan isterinya lebih handal. Ada yang kata lebih elok dia dan isteri sembahyang sendiri-sendiri. Ada juga menjawab, rasa kelakar pula apabila dirinya yang rugged menjadi imam.

alhamdulillah setakat ni orang umah koi ustazah
tapi koi mcm KOY101(aku setan. Evil or Very Mad ) bab solat
masih berjemaah biarpun jarang tapi cuba sekerap mungkin
tak faham koi tanya atau membaca..yang penting hati kita Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  zulkbo on Thu Jan 28, 2010 10:24 am

''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala. Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu

koi kurang setuju orang yang berpendapat begini
rasanya ramai pompuan educated yang koi kenal
contoh doctor dan jurutera yang masih belum berkahwin
kurang arif memasak jadi kalau kawin mereka boleh ambil amah
atau orang gaji untuk buat kerja-kerja rumah dsb..
tetapi..sebagai orang melayu..kenalah kita tahu juga
sebab nak jaga hati mertua mungkin yang sekali sekala
datang kerumah.. nak jugak rasa air tangan menantu pompuan
tak payah byk resepi cukup sekadar jer..selain tu dapat memupuk
kemesraan diantara anda dan mertua..itu pandangan koi lah..
koi tak kesahhh..... Very Happy Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  koy101 on Thu Jan 28, 2010 1:57 pm

zulkbo wrote:
''Sedang belajarlah ni tetapi selain sibuk dengan kerjaya saya juga sibuk belajar agama, jadi belajar memasak tetap tidak diutamakan!" Begitu jawab si gadis yang membuatkan lelaki tadi menggeleng-geleng kepala. Baginya tidak sempurna seorang wanita jika tidak tahu memasak. Wanita sepatutnya buat begitu

koi kurang setuju orang yang berpendapat begini
rasanya ramai pompuan educated yang koi kenal
contoh doctor dan jurutera yang masih belum berkahwin
kurang arif memasak jadi kalau kawin mereka boleh ambil amah
atau orang gaji untuk buat kerja-kerja rumah dsb..
tetapi..sebagai orang melayu..kenalah kita tahu juga
sebab nak jaga hati mertua mungkin yang sekali sekala
datang kerumah.. nak jugak rasa air tangan menantu pompuan
tak payah byk resepi cukup sekadar jer..selain tu dapat memupuk
kemesraan diantara anda dan mertua..itu pandangan koi lah..
koi tak kesahhh..... Very Happy Very Happy

Penting ker pompuan kena pandai masak??
Pada aku mmg penting laaa...... kala idak laki asyik makan luar.... hahaha....
Yg bebenornyer dlm budaya Melayu jer.... pasai hapa...
sbb org tua-tua ader berpesan....
kala nak ikat suami, ikat kat perut dier.. ( rase cam ader hadis jer pasai nih scratch scratch scratch )
Sekurang-kurangnyer, penting utk pompuan pandai masak air ( lebih penting kala rajin ), wat air utk laki dan anak.. kurang2 nanak nasi, idokler kesing, goreng ikan idakler angus... boleh ler masak kicap ker goreng berlada ker..... cukup ler....
Bukan nak suoh masak cam kat hotel tuh........ tu skali skala nak tukor slera jer...

Bukan nak ngelak.... keknyer.... kala dah pompuan xreti ngat masak ( atau malas masak ), xker laki asyik cari makan kat luor??? hehehe..... Paham-paham jer la kala dah kat luor tuh... ader lak yg melayan.... hah!! kan dah lain citer... hhehehe.....

Tp aku paling sokong , LAKI hok nak atau udah jadi SUAMI ter... mmg wajib kena jadi imam. Xder alasan lagi dah...... Kala idak.... biorler cam aku nih... hehehehe....
Kala bini xreti masak.... laki g cari makan kat luar....
Abis, kala laki xreti jadi imam..... dah bukan bini cari imam lain kat luar??
scratch scratch scratch sesapa SUAMI hok gitu... pikir-pikir la... hehehehe....

Lgpun, kala xsilap aku..... SUAMI yg wajib tau masak.... bukan BINI.... hehehe...
Tp, yer laa.... cam Zul khaborkan tadi.... Aku Setan. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  labu sayong on Tue Feb 02, 2010 5:22 pm

Penting ker pompuan kena pandai masak??
Pada aku mmg penting laaa...... kala idak laki asyik makan luar.... hahaha....
Yg bebenornyer dlm budaya Melayu jer.... pasai hapa...
sbb org tua-tua ader berpesan....
kala nak ikat suami, ikat kat perut dier.. ( rase cam ader hadis jer pasai nih scratch scratch scratch )
Sekurang-kurangnyer, penting utk pompuan pandai masak air ( lebih penting kala rajin ), wat air utk laki dan anak.. kurang2 nanak nasi, idokler kesing, goreng ikan idakler angus... boleh ler masak kicap ker goreng berlada ker..... cukup ler....
Bukan nak suoh masak cam kat hotel tuh........ tu skali skala nak tukor slera jer...

Bukan nak ngelak.... keknyer.... kala dah pompuan xreti ngat masak ( atau malas masak ), xker laki asyik cari makan kat luor??? hehehe..... Paham-paham jer la kala dah kat luor tuh... ader lak yg melayan.... hah!! kan dah lain citer... hhehehe.....

Tp aku paling sokong , LAKI hok nak atau udah jadi SUAMI ter... mmg wajib kena jadi imam. Xder alasan lagi dah...... Kala idak.... biorler cam aku nih... hehehehe....
Kala bini xreti masak.... laki g cari makan kat luar....
Abis, kala laki xreti jadi imam..... dah bukan bini cari imam lain kat luar??
scratch scratch scratch sesapa SUAMI hok gitu... pikir-pikir la... hehehehe....

Lgpun, kala xsilap aku..... SUAMI yg wajib tau masak.... bukan BINI.... hehehe...
Tp, yer laa.... cam Zul khaborkan tadi.... Aku Setan. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil[/quote]

koi mls ckp byk tp ape yg en Koy ckp tu koi setuju...
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  Yassin on Tue Feb 02, 2010 6:18 pm

Tak pandai memasak tak pe jgn pandai membebel aje.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  shuk2442 on Tue Feb 02, 2010 9:23 pm

Yassin wrote:Tak pandai memasak tak pe jgn pandai membebel aje.

koi memang setuju beno ngan pendapat bade yassin ni.. Smile
avatar
shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 37
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 9:27 pm

shuk2442 wrote:
Yassin wrote:Tak pandai memasak tak pe jgn pandai membebel aje.

koi memang setuju beno ngan pendapat bade yassin ni.. Smile

nasib baik orang umah koi
tak byk membebel ngan koi
tapi bebel ngan anok boleh tahan juge koi nengok
hu hu hu... Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  shuk2442 on Tue Feb 02, 2010 9:32 pm

zulkbo wrote:
shuk2442 wrote:
Yassin wrote:Tak pandai memasak tak pe jgn pandai membebel aje.

koi memang setuju beno ngan pendapat bade yassin ni.. Smile

nasib baik orang umah koi
tak byk membebel ngan koi
tapi bebel ngan anok boleh tahan juge koi nengok
hu hu hu... Razz

yg koi maksud kn,ketika perempun bulan penuh jer,ada aje yg x kene...haha2..sabo jer laa.. Cool
avatar
shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 37
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 9:35 pm

normal tu shuk..
reason nak kena "tamboh" la ni
baru lah lelaki sentiasa cergas
aktive bergerak ..he he Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  ebe on Tue Feb 02, 2010 9:36 pm

membebel lebeh2 kawan balik umah lagi satu
heheheh

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 33
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 9:38 pm

ebe wrote:membebel lebeh2 kawan balik umah lagi satu
heheheh

aku pun nak jawab gitu Laughing

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  Cik_N on Tue Feb 02, 2010 9:42 pm

oo cenggitu rupanyerr ek.. Razz
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  shuk2442 on Tue Feb 02, 2010 9:48 pm

zulkbo wrote:normal tu shuk..
reason nak kena "tamboh" la ni
baru lah lelaki sentiasa cergas
aktive bergerak ..he he Razz

nk tamboh???huhu2..suka'nya..salah satu dri sunnah nii... Wink

kalau berkemampuan,tpi sekarang ni idok laa..
avatar
shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 37
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  jasnoraizan on Wed Feb 03, 2010 10:16 am

kalau rasa2 tak pandai memasak tu ...blajor2 lah...jgn buat tak tahu aje....ambik lah tahu skit2 dah le...buat syarat....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  strikerbuncit on Wed Feb 03, 2010 11:12 am

Pompuan mst tahu memasak..suami mesti menjadi imam..no choice..that rules of common life!.. Rolling Eyes
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  ozzy on Wed Feb 03, 2010 11:16 am

strikerbuncit wrote:Pompuan mst tahu memasak..suami mesti menjadi imam..no choice..that rules of common life!.. Rolling Eyes

Zaman skrg nak cari yg pandai memasak ..erkk..terus terang koi kabo dah makin jarang..Apa yg kwn perhatikan biasanya jika seseorg pompuan itu pandai memasak dia kureng sikit bab mengemas rumah dan jika rajin kemas rumah dia kureng sikit bab masak2 ni..kalau dapat yg pandai kedua2nya mmg untunglah suaminya tu..
p/s - kesan dari hobi koi..yg suka buat penilaian dan pemerhatian.. Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  strikerbuncit on Wed Feb 03, 2010 11:24 am

ozzy wrote:
strikerbuncit wrote:Pompuan mst tahu memasak..suami mesti menjadi imam..no choice..that rules of common life!.. Rolling Eyes

Zaman skrg nak cari yg pandai memasak ..erkk..terus terang koi kabo dah makin jarang..Apa yg kwn perhatikan biasanya jika seseorg pompuan itu pandai memasak dia kureng sikit bab mengemas rumah dan jika rajin kemas rumah dia kureng sikit bab masak2 ni..kalau dapat yg pandai kedua2nya mmg untunglah suaminya tu..
p/s - kesan dari hobi koi..yg suka buat penilaian dan pemerhatian.. Very Happy

pemerhatian? aok ngintai jiran sebelah ke utk buat penilaian? hahahah..kantoii!!..ekeke elephant lol!
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  ozzy on Wed Feb 03, 2010 11:26 am

strikerbuncit wrote:
ozzy wrote:
strikerbuncit wrote:Pompuan mst tahu memasak..suami mesti menjadi imam..no choice..that rules of common life!.. Rolling Eyes

Zaman skrg nak cari yg pandai memasak ..erkk..terus terang koi kabo dah makin jarang..Apa yg kwn perhatikan biasanya jika seseorg pompuan itu pandai memasak dia kureng sikit bab mengemas rumah dan jika rajin kemas rumah dia kureng sikit bab masak2 ni..kalau dapat yg pandai kedua2nya mmg untunglah suaminya tu..
p/s - kesan dari hobi koi..yg suka buat penilaian dan pemerhatian.. Very Happy

pemerhatian? aok ngintai jiran sebelah ke utk buat penilaian? hahahah..kantoii!!..ekeke elephant lol!

tak perlu sampai mcm tu..kita tgk karektor org pun dah boleh teka..setakat ni dari pemerhatian koi pada isteri aok..ada sesuatu dari ekor matanya..pemerhatian koi jela..jgn aok fikir yg bukan2...hehe


Last edited by ozzy on Wed Feb 03, 2010 11:30 am; edited 1 time in total
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  jasnoraizan on Wed Feb 03, 2010 11:28 am

strikerbuncit wrote:
ozzy wrote:
strikerbuncit wrote:Pompuan mst tahu memasak..suami mesti menjadi imam..no choice..that rules of common life!.. Rolling Eyes

Zaman skrg nak cari yg pandai memasak ..erkk..terus terang koi kabo dah makin jarang..Apa yg kwn perhatikan biasanya jika seseorg pompuan itu pandai memasak dia kureng sikit bab mengemas rumah dan jika rajin kemas rumah dia kureng sikit bab masak2 ni..kalau dapat yg pandai kedua2nya mmg untunglah suaminya tu..
p/s - kesan dari hobi koi..yg suka buat penilaian dan pemerhatian.. Very Happy

pemerhatian? aok ngintai jiran sebelah ke utk buat penilaian? hahahah..kantoii!!..ekeke elephant lol!

jgn lah nilai lebih2 ....orng pompuan nih kalau kita nilai diri diaorng lebih2 tak emboh dia layan kita nanti.....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  strikerbuncit on Wed Feb 03, 2010 11:31 am

ozzy wrote:tak perlu sampai mcm tu..kita tgk karektor org pun dah boleh teka..

hahaha..kwn gurau jek..tp kwn pun suka tgok gelagat org..lain padang lain belalangnya..apatah lg kalu kita byk merantau..mcm2 org la kita jumpa..kt KL saja mcm2 jenis org..bangla ade,indon ade,nepal ade..yg melayu plk pecah pd maknyah,pengkid,normal,gay,bla..bla..bla..dan lain2..huhu..
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  strikerbuncit on Wed Feb 03, 2010 11:33 am

ozzy wrote:..ada sesuatu dari ekor matanya..pemerhatian koi jela..jgn aok fikir yg bukan2...hehe

aok dpt baca karekter dia dgn ekor mata saje? wow!..meh la PM kt kwn menda apekah yg bermain di minda aok tu..sng sket kwn nak kontrol dia nti..jgn takut ler,kwn mmg suka mtk pndapat org2 lama.. study
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  ozzy on Wed Feb 03, 2010 11:39 am

strikerbuncit wrote:
ozzy wrote:..ada sesuatu dari ekor matanya..pemerhatian koi jela..jgn aok fikir yg bukan2...hehe

aok dpt baca karekter dia dgn ekor mata saje? wow!..meh la PM kt kwn menda apekah yg bermain di minda aok tu..sng sket kwn nak kontrol dia nti..jgn takut ler,kwn mmg suka mtk pndapat org2 lama.. study

ok ..jap lagi kwn PM ker aok..tapi harap2 jgn timbul apa2 syak wasangka..paling penting bersangka baik dan kekalkan keharmonian..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  cucumatsah on Wed Feb 03, 2010 12:44 pm

...pandai dan rajin dua benda yang berbeza...kalau pandai tapi tak buat..tak ada makna..begitu juga kalau rajin tapi tak pandai buat...pun tak ada makna..jadi kena balance kedua-duanya...nak balance senang aje...berbuat adil kepada diri sendiri...adil tak semestinya satu untuk kau satu untuk aku...at last tepuk dada tanya selera...maaf mengusik Laughing
avatar
cucumatsah

Posts : 9
Points : 11
Join date : 19/01/2010
Location : border m'sia-thai

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  ozzy on Wed Feb 03, 2010 12:45 pm

cucumatsah wrote:...pandai dan rajin dua benda yang berbeza...kalau pandai tapi tak buat..tak ada makna..begitu juga kalau rajin tapi tak pandai buat...pun tak ada makna..jadi kena balance kedua-duanya...nak balance senang aje...berbuat adil kepada diri sendiri...adil tak semestinya satu untuk kau satu untuk aku...at last tepuk dada tanya selera...maaf mengusik Laughing

koi setuju.. Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: apa salah perempuan tak pandai masak

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum