Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

View previous topic View next topic Go down

Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  cekwa on Mon Feb 01, 2010 11:15 am

Di pejabat selalu bertembung dengan situasi sebegini, mungkin artikel ini boleh di jadikan panduan untuk diri koi dan rodong2 di sini..



Saya mengakui, asal kita maju sikit, lebih sikit, advance sikit, ada orang akan cepat sakit hati, cemburu, menyampah dan geram ngan kita.
Lantas, dia akan mempamerkan rasa sakit hatinya tu (rasa tak suka) di depan kita. Kita tak kacau dia, dia pulak yang sibuk-sibuk nak kacau kerja kita, apa yang kita buat dan semua kelakuan kita. Andai Anda dalam keadaan begini apa nak buat?
Ada dua cara. Cara sejuk dan cara panas.
Cara sejuk, Anda buat donno saja. Buat tak tau saja. Dia sakit hati ngan kita, biarlah dia sakit hati. Sampai bila-bila pun, dia akan terus sakit hati sendiri.
Jika dia lontarkan kata yang pedas-pedas, yang menyindir, biarlah dia lontar, biarkan dia geram sendiri. Anda buat donno saja. Senyum pun boleh juga!.
Ketika menggunakan cara ni, Anda perlu keraskan hati, tebalkan telinga dan tinggikan sabar. Anda mesti LUPAKAN habis kata-kata mulutnya yang menghiris hati Anda, yang memedaskan telinga Anda dan yang menyentap semangat Anda. Lupakan selupa yang mungkin, buang jauh-jauh, sejauh yang mungkin.
Sebab, bila dilayan, motivasi jadi turun dibuatnya. Sukar untuk Anda jadi bermotivasi semula.
Jadi, untuk nak jadi bersemangat tingi, baik lupakan saja. Jangan layan. Anda sendiri yang akan susah bila merasa akibatnya. Tul tak?
Cara panas, bila Anda lawan cakapnya. Cara ni kurang berkesan. Ia boleh membawa pertengkaran yang lebih hebat.
Jika Anda memutuskan untuk menggunakan cara panas, pastikan yang Anda benar-benar dah berjaya, dah kaya, dah ada pengaruh dan ada kehidupan yang mantap, lebih mantap, lebih hebat dari orang yang sakit hati dengan Anda tu.
Bila dia sakit hati sendiri ngan kemajuan Anda, dia akan cepat sedar siapa dia kerana dia banyak ketingggalan berbanding Anda. Last-last, dia akan diam sendiri. Anda pula, semakin maju, semakin berjaya dan semakin berpengaruh.
Orang yang bermotivasi adalah orang yang memilih untuk mengambil yang baik saja, melihat yang baik saja dan mendengar yang baik saja.
Mereka mengelak untuk memikir perkara-perkara yang membuat mereka sakit hati, kerana mereka tahu ia menurunkan motivasi lantas membuat mereka jadi ‘down’ satu hari. Bagaimana dengan Anda?
Hidup perlu kuat, perlu ada visi dan perlu ada matlamat. Anda perlu kuat semangat, kuat kesabaran, kuat usaha.
Untuk menjadi pemenang, Anda perlu berubah menjadi kuat. Mulai hari ini, hijrahkan diri, kasi upgrade dari diri Anda yang kemarin.
Be strong. LiveStrong!


dari emel koi

cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  zulkbo on Mon Feb 01, 2010 11:24 am

aok memang beh Che Wa.. Razz Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  shuk2442 on Mon Feb 01, 2010 11:33 am

bersabar itu adalah sebahagian dari pada iman... Cool

shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 36
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  Yassin on Mon Feb 01, 2010 11:49 am

Adat hiduplah bergitu... org semua tak sama
sebagai gambaran... Sesedak-sedak tempoyak tu
atau sesedak-sedak Budu bagi orang kelantan
ngape ada org tak minat dan tak makan?
Hehehehe jawapannya mungkin anda tahu....
Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  Deto_8 on Mon Feb 01, 2010 12:20 pm

berguna topik ni

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  labu sayong on Tue Feb 02, 2010 4:56 pm

Lbh bk pilih berdiam diri..API LAWANNYE AIR..kalu dilawan dgn api makin marak la.Dah tu kalau kite yg sakit ati disebabkan perkara2 tertentu dan munasabah mcm mn plak?

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  Yassin on Tue Feb 02, 2010 6:20 pm

labu sayong wrote:Lbh bk pilih berdiam diri..API LAWANNYE AIR..kalu dilawan dgn api makin marak la.Dah tu kalau kite yg sakit ati disebabkan perkara2 tertentu dan munasabah mcm mn plak?

kena tengok keadaan juga kala diam aje di kata pengecut pulak....he he.. Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 8:50 pm

labu sayong wrote:Lbh bk pilih berdiam diri..API LAWANNYE AIR..kalu dilawan dgn api makin marak la.Dah tu kalau kite yg sakit ati disebabkan perkara2 tertentu dan munasabah mcm mn plak?

untung suami aok nanti nie cikgu
dapat isteri yang tak melawan cakap ni
koi suka amat... Cool

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  Cik_N on Tue Feb 02, 2010 9:03 pm

kalau kita sakit hati kat org tu.. pastu kita bg hati kat dia.. ok x rasanya??

Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 9:07 pm

Cik_N wrote:kalau kita sakit hati kat org tu.. pastu kita bg hati kat dia.. ok x rasanya??

dah sakit hati nak bui wat pe??
cer kabo terr...?
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  shuk2442 on Tue Feb 02, 2010 9:39 pm

Cik_N wrote:kalau kita sakit hati kat org tu.. pastu kita bg hati kat dia.. ok x rasanya??

koi setuju ngan aok cik_n.ok tu..tpi bagi hati lembu ker,hati ayam ker.. Laughing

shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 36
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  Cik_N on Tue Feb 02, 2010 9:40 pm

zulkbo wrote:
Cik_N wrote:kalau kita sakit hati kat org tu.. pastu kita bg hati kat dia.. ok x rasanya??

dah sakit hati nak bui wat pe??
cer kabo terr...?
Very Happy

erm.. x paham ek.. xpelah apa kata bg hati ayam jela kat diaa...Razz

Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  shuk2442 on Tue Feb 02, 2010 9:44 pm

Cik_N wrote:
zulkbo wrote:
Cik_N wrote:kalau kita sakit hati kat org tu.. pastu kita bg hati kat dia.. ok x rasanya??

dah sakit hati nak bui wat pe??
cer kabo terr...?
Very Happy

erm.. x paham ek.. xpelah apa kata bg hati ayam jela kat diaa...Razz


bagus tu..biar kn dia hari2 mkn hati jer(hati ayam).. Laughing

shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 36
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  jasnoraizan on Wed Feb 03, 2010 10:13 am

kwn kalau dah sakit hati ..kwn buat tak tahu aje ngan orng yg kwn sakit hati tu....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  labu sayong on Thu Feb 04, 2010 8:23 pm

bete belake deme cakak teh..apapun, tgk keadaan la..kdg2 jalan yg bengkok tu kt kene ikut bengkok. Kalu jalan bengkok, kt ikut lurus blh jd juga sesat...

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  zulkbo on Thu Feb 04, 2010 8:43 pm

labu sayong wrote:bete belake deme cakak teh..apapun, tgk keadaan la..kdg2 jalan yg bengkok tu kt kene ikut bengkok. Kalu jalan bengkok, kt ikut lurus blh jd juga sesat...

sebab aok cakap pandai koi
up satu reputation..he he Cool

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  labu sayong on Thu Feb 04, 2010 9:11 pm

zulkbo wrote:
labu sayong wrote:bete belake deme cakak teh..apapun, tgk keadaan la..kdg2 jalan yg bengkok tu kt kene ikut bengkok. Kalu jalan bengkok, kt ikut lurus blh jd juga sesat...

sebab aok cakap pandai koi
up satu reputation..he he Cool

mn ade pandai..anyway thanks.. Very Happy

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Cara berhadapan dengan org yang sakit hati kat kita

Post  Sponsored content Today at 11:18 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum