Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

cinta di usia 40

View previous topic View next topic Go down

cinta di usia 40

Post  cekwa on Mon Feb 01, 2010 11:39 am

Cinta di usia 40 an. Sungguh indah dan romantis. Kebiasaannya cinta kita cuma untuk seorang sahaja iaitu suami atau pun isteri,selain cinta kepada Allah Yang Maha Esa.
Cinta yang tidak diundang ini berlaku bila anda jatuh cinta pada seseorang yang tak sepatutnya anda jatuh hati. Macam mana ya ianya berlaku.

Ada beberapa kemungkinan. Kalau anda seorang yang sibuk dengan kerjaya anda dan tidak ada masa untuk bersama dengan pasangan anda, itu satu kemungkinan. Bila tidak saling berkomunikasi, tidak ada sentuhan maka cinta dan kasih sayang akan mula pudar sedikit demi sedikit. Bila anda bertemu dengan lelaki atau wanita lain yang pandai mengambil perhatian anda, cinta akan mula berputik sedikit demi sedikit. Ialah, sebelum ini tak ada siapa pun nak bermanja dengan anda, nak tanya awak sihat ke, dah makan ke, ada masalah ke... Tiba-tiba muncul sesaorang dengan kata-kata manis, 'hai sayang, u apa khabar?' 'Dah makan' dan macam-macamlah ayat-ayat puitis yang boleh mencairkan hati nurani anda.

Cinta tak diundang ni di usia 40 an ini banyak risikonya. Kalau bagi wanita, takkan nak bercerai! Nak buat hubungan sulit... bahaya ni. Tapi itu yang berlaku. Yang pasti kalau ini berlaku pada anda,
cuba renungkan mana silapnya hingga perkara ini boleh terjadi.

Pada lelaki, entah ye kerana saya ni perempuan, susah juga nak tahu apa yang bergolak dalam jiwa orang lelaki. Tapi yang pasti, lelaki ni boleh kahwin sampai 4 tapi masalahnya kalau dia tak nak kahwin. Suka pada cinta yang terlarang. Yang menanggungnya tentulah perempuan juga.

Cinta di usia 40 an ni perlu dikawal kalau ianya cinta terlarang. Kalau kita hanyut dalam dakapan cinta ini, pasti kita akan menjadi sesaorang yang tidak bertanggungjawab dan merosakkan institusi keluarga yang seharusnya kita jaga sebaik mungkin.

cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  zulkbo on Mon Feb 01, 2010 11:44 am

sebagai seorang lelaki dan umo bakal mencecah
40 tahun..koi terima nasihat aok dengan hati
yang terbuka..he he Very Happy
sunny

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  Yassin on Mon Feb 01, 2010 11:44 am

Kawan bagi Like a Star @ heaven dulu kat topik aok nei.........
Hehehehe....haru kala kawan mikir bender ini
agoknya kawan duduk di kelompok ini
harap-harap tidaklah bergitu kejadiannya. Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  cekwa on Mon Feb 01, 2010 11:48 am

perkara yang banyak berlaku kebelakangan ini yang perlu kita fikirkan bersama-sama, bagaimana, kenapa, sebab apa boleh berlaku dan bagaimana mengatasinya.

cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  Yassin on Mon Feb 01, 2010 11:52 am

cekwa wrote:perkara yang banyak berlaku kebelakangan ini yang perlu kita fikirkan bersama-sama, bagaimana, kenapa, sebab apa boleh berlaku dan bagaimana mengatasinya.

Kawan cuma berfikir goner gaya kawan nok mengelak bender ini, seumpama kala bender tu nuju ker kita dan kawan tak nuju kebender itu.....hehehehe Razz

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  cekwa on Mon Feb 01, 2010 12:13 pm

Yassin wrote:
cekwa wrote:perkara yang banyak berlaku kebelakangan ini yang perlu kita fikirkan bersama-sama, bagaimana, kenapa, sebab apa boleh berlaku dan bagaimana mengatasinya.

Kawan cuma berfikir goner gaya kawan nok mengelak bender ini, seumpama kala bender tu nuju ker kita dan kawan tak nuju kebender itu.....hehehehe Razz


jangan la di biorkan bender tu menuju gitu jek, kena lah ada perisai, kalau takder perisai itu yang yang terkena tuh...kalau takder yang kena dan terkena rase koi tak jadi...tak gitu...?

cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  MUJ4 on Wed Feb 17, 2010 4:10 pm

cekwa wrote:perkara yang banyak berlaku kebelakangan ini yang perlu kita fikirkan bersama-sama, bagaimana, kenapa, sebab apa boleh berlaku dan bagaimana mengatasinya.

Kawan minta jauh2 dugaan begitu dah selama ini susah senang bersama tak sanggup nak melukakan hati sesiapa .

MUJ4

Posts : 30
Points : 48
Join date : 17/02/2010
Age : 44
Location : Klang & Jengka 4

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  koy101 on Fri Apr 16, 2010 6:23 pm

huh!!! aku baru bercadang nak stat bercinta waktu umur gini..... .... hehehehehe... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  Awangmaseru on Sat Apr 17, 2010 1:36 am

koy101 wrote:huh!!! aku baru bercadang nak stat bercinta waktu umur gini..... .... hehehehehe... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

kalau yg ada isteri tu kene semarakkan semula cinta bila masuk 40 ..baru ada 'umph' berumahtangga, caranya tentu Pak Deto boleh peturunkan.

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 55
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  zulkbo on Sat Apr 17, 2010 1:56 am

Awangmaseru wrote:
koy101 wrote:huh!!! aku baru bercadang nak stat bercinta waktu umur gini..... .... hehehehehe... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

kalau yg ada isteri tu kene semarakkan semula cinta bila masuk 40 ..baru ada 'umph' berumahtangga, caranya tentu Pak Deto boleh peturunkan.

KENAPA Deto pulak Awang?
aok la yang perturunkan..
lagi pun deto awal 30-an jer
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  koy101 on Sat Apr 17, 2010 8:26 pm

zulkbo wrote:
Awangmaseru wrote:
koy101 wrote:huh!!! aku baru bercadang nak stat bercinta waktu umur gini..... .... hehehehehe... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

kalau yg ada isteri tu kene semarakkan semula cinta bila masuk 40 ..baru ada 'umph' berumahtangga, caranya tentu Pak Deto boleh peturunkan.

KENAPA Deto pulak Awang?
aok la yang perturunkan..
lagi pun deto awal 30-an jer
Very Happy

ntahnyer.....

tp cer dema bg tips ngan trik ckit kat aku nih.... camner gaya dah ka-e-dah-nyer nak ngorat nih..... sampai la nih aku asyik kena reject jer... huhuhuhu.... Sad Embarassed Embarassed

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  Awangmaseru on Sun Apr 18, 2010 7:46 am

koy101 wrote:
zulkbo wrote:
Awangmaseru wrote:
koy101 wrote:huh!!! aku baru bercadang nak stat bercinta waktu umur gini..... .... hehehehehe... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

kalau yg ada isteri tu kene semarakkan semula cinta bila masuk 40 ..baru ada 'umph' berumahtangga, caranya tentu Pak Deto boleh peturunkan.

KENAPA Deto pulak Awang?
aok la yang perturunkan..
lagi pun deto awal 30-an jer
Very Happy

ntahnyer.....

tp cer dema bg tips ngan trik ckit kat aku nih.... camner gaya dah ka-e-dah-nyer nak ngorat nih..... sampai la nih aku asyik kena reject jer... huhuhuhu.... Sad Embarassed Embarassed

Weh.. Deto tu umur je awal 30an tapi pengalaman banyok , ngaloh orang tua.

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 55
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

Re: cinta di usia 40

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum