Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

View previous topic View next topic Go down

FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 1:57 pm

KUALA LUMPUR - Pahang mahu mendapatkan bekalan selesa apabila berdepan Felda United pada perlawanan pusingan pertama Piala FA di gelanggang keramat mereka, Stadium Darul Makmur, hari ini.

Jurulatih Pahang, Dollah Salleh berkata tidak gentar dengan reputasi Felda sebagai pendahulu Liga Perdana.

Malah yakin anak-anak buahnya mampu mencipta sesuatu dalam pertemuan pertama itu nanti.

Namun, apa yang membimbangkannya ialah corak persembahan anak-anak buahnya sendiri, walaupun semenjak kebelakangan ini semakin menunjukkan peningkatan.

''Ya, memang benar mereka berjaya menunjukkan semangat juang yang tinggi dan tidak pernah kenal erti putus asa, tetapi masih ada beberapa kesilapan yang saya rasa masih perlu diperbaiki.

''Kelemahan paling ketara ialah mereka gemar bertahan selepas menjaringkan gol pendahuluan, ia memberikan ruang kepada pihak lawan untuk mengasak.

''Situasi itu bukan bermakna mereka tidak yakin dengan kemampuan sendiri, cuma mereka terlalu memberikan tumpuan untuk mendapatkan tiga mata sehingga hampir memakan diri sendiri,'' katanya ketika dihubungi, semalam.

Oleh sebab demikian, sebelum turun dalam perlawanan hari ini, Dollah mengingatkan pemainnya agar jangan mengulangi aksi yang sama.

''Saya mahu mereka masih bermain seperti biasa dan kekalkan corak menyerang walaupun mendahului perlawanan, supaya kita boleh mendapat kemenangan yang selesa malam ini sekurang-kurangnya 2-0,'' katanya.

Mengulas kekuatan Felda, beliau memberitahu para pemainnya tidak memberikan perhatian khusus kepada mana-mana pemain, kecuali Fathurazi Rozi yang dianggapnya cukup berbahaya ketika ini.

''Dia mungkin akan diberikan perhatian istimewa oleh pertahanan Pahang dalam perlawanan malam ini,'' katanya.

Sementara itu, jurulatih Felda, E.Elavarasan, mengakui tidak tertekan menjelang pertemuan dengan Pahang, malah lebih selesa melabelkan pasukannya sebagai underdog.

''Saya rasa tekanan lebih kepada tuan rumah, kerana mahu mendapatkan bekalan selesa, di samping mahu mengelakkan gawang mereka daripada dibolosi.

''Jika dapatkan keputusan seri sudah cukup baik, namun kalau menang, saya anggap ia bonus kepada kami,'' ujarnya.

Dia juga memberitahu akan melakukan pertukaran dua atau tiga pemain untuk melakukan perubahan taktikal dan menjaga kecergasan pemain, kerana terpaksa bermain dua kali dalam seminggu.

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 2:15 pm

tahniah buat Felda United Cool
moga terus maju jaya..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 2:24 pm

zulkbo wrote:tahniah buat Felda United Cool
moga terus maju jaya..

hahaha...ingatkan tahniah untuk Pahang...

Predicition Pahang menang tipis 1-0 je...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 2:27 pm

Deto_8 wrote:
zulkbo wrote:tahniah buat Felda United Cool
moga terus maju jaya..

hahaha...ingatkan tahniah untuk Pahang...

Predicition Pahang menang tipis 1-0 je...

koi sokong dua-dua nak bagi
Pahang team semangat lebih sket
main ngan budok felda nanti baru boleh fight
he he...... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  jasnoraizan on Tue Feb 02, 2010 2:27 pm

Deto_8 wrote:
zulkbo wrote:tahniah buat Felda United Cool
moga terus maju jaya..

hahaha...ingatkan tahniah untuk Pahang...

Predicition Pahang menang tipis 1-0 je...

tak brape nok sokong felda united nih sbb kebanyakan pemain bukan dari anak2 warga felda...tp kalau dari anak felda beh gak ....

prediction pahang menang 2-0....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 2:30 pm

jasnoraizan wrote:
tak brape nok sokong felda united nih sbb kebanyakan pemain bukan dari anak2 warga felda...tp kalau dari anak felda beh gak ....

prediction pahang menang 2-0....

betullah tu...takde 'sense of belonging'

patutnya team felda ni main kat jengka atau wilayah felda lain...ada ke patut FELDA UNITED tapi main kat KL...saper nak gi tengok

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 2:33 pm

felda mengkomersialkan bola tu
harap byk masuk duit nanti
peneroka byk dapat bonus Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 2:35 pm

zulkbo wrote:felda mengkomersialkan bola tu
harap byk masuk duit nanti
peneroka byk dapat bonus Very Happy


banyak mana lah sangat kalau menang...500 ribu je...nak bagi bonus kat peneroka pun mau juta-juta....

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  jasnoraizan on Tue Feb 02, 2010 2:36 pm

zulkbo wrote:felda mengkomersialkan bola tu
harap byk masuk duit nanti
peneroka byk dapat bonus Very Happy

kalau masuk kat peneroka2 tap pe...tp masuk kat poket hok lain tu yg haruuuu...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 2:38 pm

jasnoraizan wrote:
zulkbo wrote:felda mengkomersialkan bola tu
harap byk masuk duit nanti
peneroka byk dapat bonus Very Happy

kalau masuk kat peneroka2 tap pe...tp masuk kat poket hok lain tu yg haruuuu...

tu lah kena buat sesuatu nie
he he Razz Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  jasnoraizan on Tue Feb 02, 2010 2:41 pm

zulkbo wrote:
jasnoraizan wrote:
zulkbo wrote:felda mengkomersialkan bola tu
harap byk masuk duit nanti
peneroka byk dapat bonus Very Happy

kalau masuk kat peneroka2 tap pe...tp masuk kat poket hok lain tu yg haruuuu...

tu lah kena buat sesuatu nie
he he Razz Razz

sepatutnyeee felda utamakan pemain2 yg berpotensi dari kalangan anak peneroka dari seluruh felda2 yg ada...kwn rasa banyak pemain2 yg berbakat dikawasan felda nih tp mereka2 nih tak dapat kesempatan dan peluang untuk bermain didalam liga2 yg besar2....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 2:43 pm

jasnoraizan wrote:
sepatutnyeee felda utamakan pemain2 yg berpotensi dari kalangan anak peneroka dari seluruh felda2 yg ada...kwn rasa banyak pemain2 yg berbakat dikawasan felda nih tp mereka2 nih tak dapat kesempatan dan peluang untuk bermain didalam liga2 yg besar2....

contohnya jas...bakat terbiar begitu sahaja Very Happy

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 2:44 pm

kalu gitu Jas koi rasa
tak guna felda tubuh Akedemi bola
goner aok rasa?? scratch


http://www.pahangcommunity.com/sembang-sukan-f10/felda-wujud-akademi-bola-sepak-t1099.htm?highlight=felda+tubuh

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  zulkbo on Tue Feb 02, 2010 2:45 pm

Deto_8 wrote:
jasnoraizan wrote:
sepatutnyeee felda utamakan pemain2 yg berpotensi dari kalangan anak peneroka dari seluruh felda2 yg ada...kwn rasa banyak pemain2 yg berbakat dikawasan felda nih tp mereka2 nih tak dapat kesempatan dan peluang untuk bermain didalam liga2 yg besar2....

contohnya jas...bakat terbiar begitu sahaja Very Happy

Jas tak layok jadi pemain doh..
dia kena jadi pengurus..goner terrr Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  jasnoraizan on Tue Feb 02, 2010 2:47 pm

Deto_8 wrote:
jasnoraizan wrote:
sepatutnyeee felda utamakan pemain2 yg berpotensi dari kalangan anak peneroka dari seluruh felda2 yg ada...kwn rasa banyak pemain2 yg berbakat dikawasan felda nih tp mereka2 nih tak dapat kesempatan dan peluang untuk bermain didalam liga2 yg besar2....

contohnya jas...bakat terbiar begitu sahaja Very Happy

betulll tuuu....kwn dulu penah gak pegi sampai kuantan nok mencuba lah konon2...tp masa tu diaorang cakap apa,diorang senang dgn budok2 hok dudk dkt2ngan kuantan sbb diorang tak ada menyediakan tempat tingal untuk budak2 hok jauh....jd berkubur lah niat nampok gayeeenyeeee....skrng kalau pahang masih ada pilih kasih mcm tu...nampok gayenyee tak kemana lah..team pahang nih....(tp harap2 tidok lah gituuuu...)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 10:22 pm


pahang ketinggalan

Pahang 0 vs Felda United 1 (min71)

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Tue Feb 02, 2010 10:43 pm

FT Pahang (1) vs Felda United (1)

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  jasnoraizan on Wed Feb 03, 2010 10:10 am

Deto_8 wrote:FT Pahang (1) vs Felda United (1)

keputusanya seri aje ke weh.....?

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Wed Feb 03, 2010 3:32 pm

sabtu ni perlawanan timbal balik Piala FA ni...main kat Stadium KLFA kalau tak silap

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  jasnoraizan on Wed Feb 03, 2010 3:39 pm

Deto_8 wrote:sabtu ni perlawanan timbal balik Piala FA ni...main kat Stadium KLFA kalau tak silap

harap2 blh menang game kali nih....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Deto_8 on Wed Feb 03, 2010 3:47 pm

insya Allah....

Dollah pun banyak bawak perubahan...harap budak2 tu konsisten lah sampai hujung musim

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: FA Cup l Pahang tidak gentar status Felda pendahulu Liga Perdana

Post  Sponsored content Today at 3:51 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum