Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Nasi & Beras Pilihan Anda...

View previous topic View next topic Go down

Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  MD on Mon Feb 08, 2010 11:58 am

Assalamualaikum semua warga PCC...

Nasi merupakan makanan ruji bagi sebahagian penduduk Asia...dimakan bersama lauk pilihan,hidangan nasi juga dipelbagaikan dengan menu2 lain seperti Nasi Goreng,Nasi Ayam,Nasi Lemak dan panjang lagi senarainya jika ditulis.
Sekurang kurangnya sekali mesti nak makan nasi,dan ada pula diantara kita yang tak makan nasi secara sedikit sedikit,ada yang banyak dan ada pula yang Jarang - Jarang...atas pelbagai alasan nak diet,faktor kesihatan dan sebagainya...
Ada yang suka nasi lembik/lembut,ada pula yang suka nasi peroi dan sedikit keras...Apa pula Nasi pilihan Anda?

Sebelum makan Nasi dah semestinya kena cari beras dulu dan untuk ketika ini pula terdapat pelbagai pilihan dan jenama Beras dipasaran.Ada beras Sakura,Jasmine, [jenama MD masih belum ada lagi ]Cap Rambutan,Cap Ketupat,Cap Pisang...banyak sungguh!.Pelbagai rasa dan khasiat juga boleh didapati dari jenama yang ada.Ada beras yang kurang kanji,lebih serat dan sedap dimakan begitu saja..Harga pula mengikut gred....Apa pula Beras pilihan Anda ?

Kongsi pendapat dan kisah anda, Selamat berforum....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  jasnoraizan on Mon Feb 08, 2010 11:59 am

kwn sudah semestinya memilih...jasmine.... Laughing (beras jasmine laaaa...)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  ozzy on Mon Feb 08, 2010 12:04 pm

Beras pilihan kawan beras jati super special tempatan..hari tu try beli beras nasional regenya murah tapi x kene dengan tekak kwn...tuka balik ke beras jati laa sampai sekarang kalau x de kwn beli beras saga..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  lepat_ubi on Mon Feb 08, 2010 12:16 pm

koi makan je...mak koi yg membeli nye...
beras cap mutiara kot...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  zulkbo on Mon Feb 08, 2010 12:22 pm

koi ni bab beli beras fail sket..
kadang koi beli yang hancur 5%
kadang koi beli yang "beras putih"
selalunya rega bawah Rm30 utk 10kg
di pasaraya hypermarket..tak reti apa
bezanya..yang penting orang umah
selalu tambah daun pandan dalam
nasi tu..bau wangi jer cam beras mahei
he he..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  MD on Mon Feb 08, 2010 12:28 pm

ozzy wrote:Pantang koi satu jek..kalau masak nasi lembik..patah selera..huh.. Mad

ada kaitan dengan topik nie .... Laughing

kata dek orang nasik menyumbang 60% selera makan selain dari lauk kegemaran...sbb mende?,kalau lauk dah sedap tapi nasi tak menepati kira masalah jugak tu...

btw,
kita di Malaysia masih berpeluang makan nasi dengan kerap pada setiap hari...Syukur

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  ozzy on Mon Feb 08, 2010 12:34 pm

MD wrote:
ozzy wrote:Pantang koi satu jek..kalau masak nasi lembik..patah selera..huh.. Mad

ada kaitan dengan topik nie .... Laughing

kata dek orang nasik menyumbang 60% selera makan selain dari lauk kegemaran...sbb mende?,kalau lauk dah sedap tapi nasi tak menepati kira masalah jugak tu...

btw,
kita di Malaysia masih berpeluang makan nasi dengan kerap pada setiap hari...Syukur

kwn mmg cerewet bab masakan ni..nasi dimasak x terlalu keras/berderai/hangit dan paling penting nasi x lembik..sebab tu koi pilih beras jati..air beras terakhir guna air tapis sblm dimasak..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  Awangmaseru on Tue Feb 09, 2010 7:54 pm

salamualaikum rodong seme.

cerita hal beras ni kawan rasa aokme seme memang biasa jenis beras macam beras jati, jering , bayam atau memacam jenis mengikut jenama je. tapi seingat kawan masa dulu-dulu ayoh kawan berhume padi, punyelah sedak nasi bila kawan bandingkan dengan nasik skrang ni. masa tu spesis padi jenis tahun ,panjang masa baru beroleh beras, padi pulok jenis tradisi, ada nama padi terong bijinye hampir bulat untuk makan pagi, amboi sedaknye tak payoh buat nasi lemok pun, ada beras jambi namanye sedak juga ada pulok padi serendoh namenye, kalar kite makan tu sekerat pinggan nasi tak usik lauk pun. tak macam nasik hari ini, silap beli beras puas nok memamohnye tamboh kuoh tamboh lauk baru sedak sikit.

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 55
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  labu sayong on Tue Feb 09, 2010 8:36 pm

Awangmaseru wrote:salamualaikum rodong seme.

cerita hal beras ni kawan rasa aokme seme memang biasa jenis beras macam beras jati, jering , bayam atau memacam jenis mengikut jenama je. tapi seingat kawan masa dulu-dulu ayoh kawan berhume padi, punyelah sedak nasi bila kawan bandingkan dengan nasik skrang ni. masa tu spesis padi jenis tahun ,panjang masa baru beroleh beras, padi pulok jenis tradisi, ada nama padi terong bijinye hampir bulat untuk makan pagi, amboi sedaknye tak payoh buat nasi lemok pun, ada beras jambi namanye sedak juga ada pulok padi serendoh namenye, kalar kite makan tu sekerat pinggan nasi tak usik lauk pun. tak macam nasik hari ini, silap beli beras puas nok memamohnye tamboh kuoh tamboh lauk baru sedak sikit.

mase koi sklh dulu ade rodong koi org jengka 7 bg beras. mak ayah die bt padi kt blkg rumah..tp pelik la rasenye..sbb rasenye mcm pulut..

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nasi & Beras Pilihan Anda...

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum