Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Perempuan memang tak guna......

View previous topic View next topic Go down

Perempuan memang tak guna......

Post  Jeck Sparow on Wed Feb 10, 2010 11:38 am

Perempuan memang tak guna…

1.Perempuan itu tidak guna kain yang nipis untuk membuat bajunya,sehingga
terbayang kulitnya. Kerana dia tahu, bahawa pakaian seperti itu adalah
pakaian yg layak dipakai oleh perempuan jalang.

2. Perempuan memang tidak guna rantai kaki yang berloceng utk dililitkan
pada kakinya. Rantai ini apabila dipakai walaupun tersembunyi tetap
bergemerincing dan menarik perhatian orang lain, lebih-lebih lagi lelaki
JAHAT. Dia tahu sekiranya dia memakainya juga dia telah melanggar larangan
Allah dalam ayat 31 surah An-Nur.

3. Perempuan memang tidak guna minyak wangi yang baunya semerbak. Wangian
sebegini mempunyai kuasa penyerakan bau yang amat tinggi kerana kadar
kemeruwapannya tinggi. Biasanya kekuatan bau ini menunjukkan kadar
kekompleksan rantai alcohol (secara kimia) yg digunakan utk membuat pewangi
itu. Perempuan yang tidak memakai wangian yang kuat ini tahu bahawa inilah
yang dipesan oleh nabi. Sabda junjungan bahawa wanita yang keluar rumah dgn
memakai wangian, adalah seperti pelacur. Bukan tidak boleh berwangi-wangi
tetapi bersederhanalah dlm pemakaian wangian tersebut.

4. Perempuan memang tidak guna kata-kata yang keji, kerana dia tahu sesiapa
sahaja yang bercakap perkara yang keji adalah mereka yang rendah akhlaknya.
Lelaki atau perempuan yang bercakap menggunakan perkataan yang buruk @
Jahat, adalah seperti sepohon pokok yang rosak akar tunjangnya. Dia tahu
bahawa perumpamaan perkataan yang baik dan buruk dinyatakan dengan jelas
dalam ayat 24-26 surah Ibrahim.

5. Perempuan tidak guna masa berborak untuk mengatakan hal-hal orang yang
disekitarnya atau dengan kata lain mengumpat, memperkatakan keabaian
saudaranya. Dia tahu bahawa sekiranya orang yang suka mengumpat baik lelaki
atau perempuan dia seolah-olah memakan daging saudaranya sendiri. Apakah
sanggup kita memakan daging saudara sendiri? Persoalan ini ditanyakan
kepada kita dalam firmanNya ayat 12. surah al-Hujurat.

6. Perempuan memang tidak guna tudung tiga segi, apabila memakainya
diselempangkannya sehingga nyata bentuk perbukitan pada badannya.
Sememangnya ia menjadi tatapan mata lelaki yang jahat yang terkena panahan
syaitan. Dia tahu apabila bertudung, dia mesti melabuhkan tudungnya
sehingga menutup alur lehernya dan tidak menampakkan bentuk di bahagian
dadanya. Pesan Rasul seperti yang disuruh oleh Allah tersebut dalam ayat 59
al-Ahzab. Begitu juga seorang lelaki yang bergelar suami mesti memberi
peringatan untuk isteri dan anak-anaknya.

7. Perempuan memang tidak guna lenggok bahasa yang boleh menggoda seorang
lelaki. Jika bercakap dengan lelaki yang bukan mahramnya, bercakaplah
dengan tegas. Jangan biarkan suara lentukku untuk menarik perhatian lelaki
yang sakit dalam hatinya. Sememangnya suara perempuan bukanlah aurat, jika
aurat maka Allah tidak akan menjadikan perempuan boleh berkata-kata.
Bertegaslah dalam percakapan, jangan gunakan suaramu untuk menarik
perhatian lelaki sehingga menjadi fitnah buatmu. Bahaya suara wanita yang
bercakap dengan gaya membujuk yang boleh mencairkan keegoan lelaki (yg
bukan mahramnya) dicatat dalam ayat 32 surah al-Ahzab. Makna ayatnya lebih
kurang begini "?.Maka janganlah kamu tunduk dlm berbicara sehingga
berkeinginanlah orang yang ada penyakit dlm hatinya dan ucapkanlah
perkataan yang baik" 'Tunduk' di sini ditafsirkan sbg berbicara dgn sikap
yang boleh menimbulkan kebaranian orang untuk bertindak jahat kpd mereka.
"Penyakit dlm hati" adalah keinginan seorang lelaki utk melakukan perbuatan
sumbang dgnnya seperti berzina. Mengapa? Lelaki sangat mudah tertarik kpd
seorang wanita melalui suaranya.

8. Perempuan memang tidak guna alat make-up untuk menonjolkan kejelitaannya
melainkan di hadapan suaminya sahaja. Adab bersolek
(tabarruj) ini amat ditekankan kepada wanita muslim (muslimah) kerana
semestinya kecantikannya adalah hak ekslusif yang mesti dipersembahkan
kepada suaminya. Jika ingin keluar bekerja, dia memakai make-up secara
bersederhana sahaja sehingga tidak jelas kelihatan pada wajahnya dia
bersolek. Jangan bersolek sehingga cantiknya anda sehingga kadang2 wajah
anda menjadi seperti hantu. Hendak bergincu? Jika bergincu, pakailah yg
tidak menyerlah warnanya. atau Mengapa tidak pakai lipstick sahaja?

9. Perempuan tidak guna kain tudung yang jarang-jarang seperti jarangnya
jala yang digunakan untuk memukat haiwan akuatik. Kerana apabila memakai
tudung seperti ini, akan nampak juga bahagian yang sepatutnya ditutup rapi
dari pandangan orang lain. Rambut adalah mahkota, tetapi jangan biarkan
mahkota itu tidak 'berharga' dengan menayangkannya tanpa sebarang
perlindungan. Jika mahkota berharga disimpan dengan rapi di dlam sangkar,
dan ditambah pula pengwal untuk menjaga keselamatannya, maka demikian juga
dengan rambut wanita. Sangkar itu adalah kain litup yang sempurna dan
pengawalnya pula adalah ilmu yang diamalkan oleh anda untk memakainya
dengan cara yang terbaik

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  ozzy on Wed Feb 10, 2010 11:39 am

cehh..topic buat koi suspen je aok ni jeck..sekali baca hok alohhh..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  zulkbo on Wed Feb 10, 2010 11:41 am

koi suka baca menda gini..
tapi no komen banyak..
takut ada yang berasa la pulok
he he Very Happy



***terima kasih for the info..berguna dunia akhirat Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  jasnoraizan on Wed Feb 10, 2010 11:50 am

no komen...tkt ada pulok hok terasa besok... Very Happy

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  sakur@86 on Wed Feb 10, 2010 11:55 am

zulkbo wrote:koi suka baca menda gini..
tapi no komen banyak..
takut ada yang berasa la pulok
he he Very Happy



***terima kasih for the info..berguna dunia akhirat Very Happy

la xdek hal pun kalau nak beri komen...kite seme kat sinikan open minded.....

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  jasnoraizan on Wed Feb 10, 2010 11:57 am

sakur@86 wrote:
zulkbo wrote:koi suka baca menda gini..
tapi no komen banyak..
takut ada yang berasa la pulok
he he Very Happy



***terima kasih for the info..berguna dunia akhirat Very Happy

la xdek hal pun kalau nak beri komen...kite seme kat sinikan open minded.....

tak semua yg open minded mcm aok wehhh...ada kes dah kat sinih..... hik..hik...hik...Laughing

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  Jeck Sparow on Wed Feb 10, 2010 11:58 am

jasnoraizan wrote:

tak semua yg open minded mcm aok wehhh...ada kes dah kat sinih..... hik..hik...hik...Laughing

No halnyerrr.. we all open minded

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  jasnoraizan on Wed Feb 10, 2010 12:03 pm

Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:

tak semua yg open minded mcm aok wehhh...ada kes dah kat sinih..... hik..hik...hik...Laughing

No halnyerrr.. we all open minded

kwn dah takut dah...kwn kalau bg komen ni,agak pedas jugek lah kalau kena ke orngnye...kwn takut pisang berbuah dua kali...bior lah ...orng lain aje yg bg komen...kwn baca je lah... Laughing

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  sakur@86 on Wed Feb 10, 2010 12:07 pm

jasnoraizan wrote:
sakur@86 wrote:
zulkbo wrote:koi suka baca menda gini..
tapi no komen banyak..
takut ada yang berasa la pulok
he he Very Happy



***terima kasih for the info..berguna dunia akhirat Very Happy

la xdek hal pun kalau nak beri komen...kite seme kat sinikan open minded.....

tak semua yg open minded mcm aok wehhh...ada kes dah kat sinih..... hik..hik...hik...Laughing

jadi renung-renungkan lah kekhilafan diri masing2...

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  labu sayong on Wed Feb 10, 2010 6:41 pm

ape salahnyer kt bg komen yg positif..yg boleh mmbina minda..lagipun rencana yg di up oleh kak jeck tu benar2 belaka..we all ok je..kan sakur@ kan... Very Happy

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 30
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  lepat_ubi on Mon Feb 22, 2010 2:25 am

labu sayong wrote:ape salahnyer kt bg komen yg positif..yg boleh mmbina minda..lagipun rencana yg di up oleh kak jeck tu benar2 belaka..we all ok je..kan sakur@ kan... Very Happy

betul kate cik LS kite...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  asyikin irish on Sun Aug 08, 2010 4:05 pm

hu2...suspen sungguh..tp bagus r...

asyikin irish

Posts : 7
Points : 7
Join date : 08/08/2010
Age : 31
Location : Jengka 18, pahang

Back to top Go down

Re: Perempuan memang tak guna......

Post  Sponsored content Today at 12:15 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum