Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Bercium....Fadhilatnyer.....

View previous topic View next topic Go down

Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  Jeck Sparow on Tue Mar 23, 2010 4:31 pm

Lepas baca ni, paling busuk pun ciumlah pasangan suami isteri anda sekali pun jadilah sblm pi keje kew..lagi byk lagi bagus!..xkisahlah sape2 leh start dulu..hehe..jgn segan2.......yg lum kahwin, jgn mandai2 nak cium pakwe/makwe anda sekalian lak..neraka hukumnya..buat pedoman jek dulu..hehe..selamat membaca.

Ahli perubatan mendapati bahwa berciuman baik untuk kesihatan.....
Bercium itu bukan hanya membuat seseorang merasa senang, tapi juga
efektif melawan banyak penyakit. Apa saja keuntungan berciuman bagi
kesihatan?

* Berciuman dalam waktu lama boleh membantu sistem sirkulasi kita.
Ketika berciuman, detak jantung makin cepat hingga 110 degupan jantung
per minit.

* Setelah berciuman, paru-paru bekerja lebih keras. Kira-kira 60 tarikan
nafas per minit, dibandingkan dalam nafas normal, hanya 20 kali tarikan
nafas per minit. ini baik untuk mencegah sakit paru-paru.

* Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan
pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh
menghancurkan asam yang menutupi gigi.

* Berciuman yang berlangsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan
stress. Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress.

lagi... kelebihan berciuman .....huhuhu!

1. Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan
hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak
melakukan rutin ini.

2. Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri. Membuat seseorang
merasa dihargai dan memberi ketenangan diri.

3. Berciuman membakar kalori, 2-3 kalori per minit dan menggandakan
tingkat metabolis. Ada yang mengatakan, bahwa dengan berciuman bergairah
tiga kali per hari (setidaknya 20 detik per ciuman) boleh membantu
menghilangkan berat badan.

4. Berciuman dikenal sebagai penghilang stress. Berciuman penuh ghairah
boleh menghilangkan ketegangan, mengurangi energi negatif, dan
memproduksi rasa sihat, menurunkan hormon stress.

5. Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi
kendur. Otot pipi yang menegang karena ciuman yang bergairah mampu
membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah.

6. Berciuman baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan
kolesterol.

7. Mereka yang sering berciuman jarang mendapat masalah perut.

8. Selama berciuman, antibiotik diproduksi tubuh dikeluarkan melalui air
liur. Air liur juga dipercayai sebagai anestetik yang membantu
mengurangi sakit.

Selamat bercium-ciuman...hehehehe..kasi forward ramai2..biar pasangan anda/kawan2 kita hubungan suami isteri jadi mesra gitu & x cari org lain..

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  SailorMoon on Tue Mar 23, 2010 4:37 pm

berciuman boleh mengurangkan berat badan??
wah...kena kawen nih.. Very Happy

SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  MD on Tue Mar 23, 2010 4:38 pm

Jeck,
fakta no 7 tu macam ayat tak abih...masalah perut yg macamana,kempis atau kembong? Laughing

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  ozzy on Tue Mar 23, 2010 4:39 pm

Koi tamboh ser lagi...
- Ianya juga berpotensi untuk meningkatkan populasi penduduk di sesebuah negara..


Last edited by ozzy on Tue Mar 23, 2010 4:42 pm; edited 1 time in total

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  ozzy on Tue Mar 23, 2010 4:41 pm

MD wrote:Jeck,
fakta no 7 tu macam ayat tak abih...masalah perut yg macamana,kempis atau kembong? Laughing

Faktanya seperti berikut..

Perut akan kembung dalam jangkamasa tertentu (biasanya selama 9 bulan)..selepas itu ia akan kempis semula..ekekeke

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  Jeck Sparow on Tue Mar 23, 2010 4:41 pm

MD wrote:Jeck,
fakta no 7 tu macam ayat tak abih...masalah perut yg macamana,kempis atau kembong? Laughing

Masalah perut yang makin membuncit hehehe... Smile

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  MD on Tue Mar 23, 2010 4:41 pm

Cik Shinju wrote:berciuman boleh mengurangkan berat badan??
wah...kena kawen nih.. Very Happy

jangan tunggu lama lama,
nanti lama lama......

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  Jeck Sparow on Tue Mar 23, 2010 4:42 pm

MD wrote:
Cik Shinju wrote:berciuman boleh mengurangkan berat badan??
wah...kena kawen nih.. Very Happy

jangan tunggu lama lama,
nanti lama lama......

Tau tak per...

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  MD on Tue Mar 23, 2010 4:43 pm

ozzy wrote:
MD wrote:Jeck,
fakta no 7 tu macam ayat tak abih...masalah perut yg macamana,kempis atau kembong? Laughing

Faktanya seperti berikut..

Perut akan kembung dalam jangkamasa tertentu (biasanya selama 9 bulan)..selepas itu ia akan kempis semula..ekekeke

bab Biologi laju je dia bagi fakta tambahan.... Laughing

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  zulkbo on Tue Mar 23, 2010 6:17 pm

* Beberapa doktor gigi percaya, bahawa berciuman merupakan tindakan
pencegahan gigi berlubang. Berciuman menstimulasi air liur yang boleh
menghancurkan asam yang menutupi gigi.


koi bercium pagi petang
siang malam..gigi sakit juga
hu hu Sad Rolling Eyes clown drunken

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  Deto_8 on Tue Mar 23, 2010 8:43 pm

salah teknik tu... Very Happy

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Bercium....Fadhilatnyer.....

Post  Sponsored content Today at 4:22 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum