Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Emping Padi - Semakin Dilupai

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Emping Padi - Semakin Dilupai

Post  lepat_ubi on Tue Aug 10, 2010 9:16 am

ainie rashid wrote:
MD wrote:Ainie,
memang sedikit liat...bergantung kepada orang yang buat dan pemilihan padi muda yang betul betul muda.... Very Happy


Kawan nak tumpang tanya....
Baru ni kawan gi pasar tani....
Jumpa emping ni... tapi warna putih..... Kawan dok le pulak membelinya....kwn tengok je...
Masa kawan beli kat jengka dulu tu warna hijau.....
Sesapa yg tahu....... ader beza ke antara dua colour ni?????? Shocked scratch scratch

xde beza rase nye...just tmbh pewarna je kot....*menurut kate mak saye*....hhihihi.... kalo salah sile betul kan ye anda semua...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Emping Padi - Semakin Dilupai

Post  MD on Tue Aug 10, 2010 11:48 am

ikut jenis padi muda tu...ada yang kehijauan dan ada yang putih putih...

ni pun hasil dari rujukan dengan orang jugek...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Emping Padi - Semakin Dilupai

Post  megatsx on Tue Aug 10, 2010 12:03 pm

Hemmmm lapau rasanya dengar nama emping padi.
bagai terasa di dalam mulut mengunyahnya ...... huh ... sok posa lak tuh
napa la tak terasa waktu biasa ahahahhaha

YUp memang ada beza kaler. begitulah kalau ikut ceritanya. dan ada juga hok koi jumpa warna pelbagai dah pun dok ado gak .....

tapi apa yg pasti perghhhhh sedap terasa dikunyah mamam ....

megatsx

Posts : 7
Points : 7
Join date : 09/08/2010
Age : 43
Location : Now in KL

Back to top Go down

Re: Emping Padi - Semakin Dilupai

Post  MD on Tue Aug 10, 2010 12:14 pm

megatsx wrote:Hemmmm lapau rasanya dengar nama emping padi.
bagai terasa di dalam mulut mengunyahnya ...... huh ... sok posa lak tuh
napa la tak terasa waktu biasa ahahahhaha

YUp memang ada beza kaler. begitulah kalau ikut ceritanya. dan ada juga hok koi jumpa warna pelbagai dah pun dok ado gak .....

tapi apa yg pasti perghhhhh sedap terasa dikunyah mamam ....

mungkin kat pasor tani belok KL/Selangor nih ada jual kot....

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Emping Padi - Semakin Dilupai

Post  megatsx on Tue Aug 10, 2010 12:19 pm

beloh2 selangor yg koi pernah jumpa emping nih biasanya belah kuala selangor, sekinchan, tanjung karang,sg besar dan sabak bernam.

tompat lain =telok intan

KL, hemmm jarang jumpo.

megatsx

Posts : 7
Points : 7
Join date : 09/08/2010
Age : 43
Location : Now in KL

Back to top Go down

Re: Emping Padi - Semakin Dilupai

Post  Sponsored content Today at 10:48 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum