Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  CT Gurlz on Fri Jun 25, 2010 2:12 pm

jom...jom...kita konvoi serang ikan patin... Very Happy
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  Cik_N on Fri Jun 25, 2010 2:19 pm

koner weh?? ohh.. koi nok gek koi nok gek..nok koi gek.(berdiri atas kusi sambil tenjet n angkat tangan) Razz Razz Razz
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  CT Gurlz on Fri Jun 25, 2010 2:41 pm

cik n...cik n ah tuan rumah temerloh...
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  Deto_8 on Fri Jun 25, 2010 3:37 pm

macam besh aje rombongan cik kiah ke temerloh sambil meminang cik n bagi pihak_________________

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  CT Gurlz on Fri Jun 25, 2010 5:28 pm

jom...jom deto...ct nak gak jadi wakil meminang cik n
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  Cik_N on Fri Jun 25, 2010 5:44 pm

Deto_8 wrote:macam besh aje rombongan cik kiah ke temerloh sambil meminang cik n bagi pihak_________________

cik n mana tu?? cik Nana Norgayah Lala?? horla... dia memang duk menunggu je tuu... cik n yg ni pun tompang gembira mengkala ada rodong nok berumah tangga bertiang batu.....huhu...
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  CT Gurlz on Fri Jun 25, 2010 6:18 pm

tp cik n....ada rumah yg xda tangga juga la... Very Happy
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Fri Oct 22, 2010 4:35 pm

baru ni kat pasar tani Kg Melayu Subang , patin sangkar Temerloh rm14 sekilo...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  ann on Fri Oct 22, 2010 4:55 pm



Ikan patin dah jadi model dan dah glemer..... mesti harga mahei.......
avatar
ann
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 202
Points : 234
Join date : 06/08/2010
Location : Kuantan

http://www.ann-collection.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Fri Dec 10, 2010 3:20 pm

Ahad baru ni ada balik jengka, simpang jengka 19 ada orang jual patin sangkar [ sangkar dari Kg Buntut Pulau ]
rege sekilo RM14

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Thu Feb 17, 2011 11:39 am

Baru ni balik,beli ikan patin sangkar regenya sama RM14/Sekilo.......

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  cekwa on Tue Feb 22, 2011 12:24 am

MD wrote:Baru ni balik,beli ikan patin sangkar regenya sama RM14/Sekilo.......

mehei dah regenyer yak!...lama dah tak makan sejak duk negeri bawah bayu nih!!!
tak berjumpe weh kat sini!!! Sad Sad
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Tue Feb 22, 2011 10:32 am

cekwa wrote:
MD wrote:Baru ni balik,beli ikan patin sangkar regenya sama RM14/Sekilo.......

mehei dah regenyer yak!...lama dah tak makan sejak duk negeri bawah bayu nih!!!
tak berjumpe weh kat sini!!! Sad Sad

Ande member Sabah duk lama di KL, dia makan patin dan sangat menggemarinya...peluang baru tu.
Kalau Terubuk masin Sarawak popular di Semenanjung,why not yang lain tak boleh....Keropok lekor Ganu memang ada kilang di Sabah [ KK kalau tak silap,tokeynya asal Ganu juga... ]

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  cekwa on Tue Feb 22, 2011 6:10 pm

MD wrote:
cekwa wrote:
MD wrote:Baru ni balik,beli ikan patin sangkar regenya sama RM14/Sekilo.......

mehei dah regenyer yak!...lama dah tak makan sejak duk negeri bawah bayu nih!!!
tak berjumpe weh kat sini!!! Sad Sad

Ande member Sabah duk lama di KL, dia makan patin dan sangat menggemarinya...peluang baru tu.
Kalau Terubuk masin Sarawak popular di Semenanjung,why not yang lain tak boleh....Keropok lekor Ganu memang ada kilang di Sabah [ KK kalau tak silap,tokeynya asal Ganu juga... ]

Kena perkenalkan patin lah pulak kat sini, tapi tak taulah sambutan mcmana sbb org Sabah tak suka masak pedas-pedas...mmg jumpa dah kopok lekor kat sini,kat tepi jalan Lok Kawi, tapi lain sikit la dari smnanjung!
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  rodongtemerloh on Tue Apr 12, 2011 11:29 am

TEMERLOH 11 April — Sekumpulan 50 pelanggan yang makan hidangan masakan kampung termasuk ikan patin di sebuah restoran di sini terkejut apabila mereka dikenakan bayaran RM13,000.

Menurut seorang daripada kumpulan itu yang enggan namanya disiarkan, beliau membawa rakan-rakannya menikmati makan tengah hari di restoran berkenaan baru-baru ini yang menyediakan ikan-ikan sungai, ulaman dan sayur-sayuran kampung.

"Selesai makan, pemilik restoran berkenan mengenakan bil berjumlah RM13,000 dan saya terpaksa membayar,"


Memandangkan koi org Temerloh, berita mcm ni memang memalukan jer. Harap pihak berkuasa mengambik tindakan tegas.

avatar
rodongtemerloh

Posts : 17
Points : 23
Join date : 26/05/2010
Location : Kerdau

http://rodongtemerloh.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Tue Apr 12, 2011 11:46 am

rodongtemerloh wrote:TEMERLOH 11 April — Sekumpulan 50 pelanggan yang makan hidangan masakan kampung termasuk ikan patin di sebuah restoran di sini terkejut apabila mereka dikenakan bayaran RM13,000.

Menurut seorang daripada kumpulan itu yang enggan namanya disiarkan, beliau membawa rakan-rakannya menikmati makan tengah hari di restoran berkenaan baru-baru ini yang menyediakan ikan-ikan sungai, ulaman dan sayur-sayuran kampung.

"Selesai makan, pemilik restoran berkenan mengenakan bil berjumlah RM13,000 dan saya terpaksa membayar,"


Memandangkan koi org Temerloh, berita mcm ni memang memalukan jer. Harap pihak berkuasa mengambik tindakan tegas.


kawan setuju dengan aok weh...
semoleknya tuan kedei maklum dulu akan rege hidangan patin sungai nih...dari satu sudut orang yang tak paham,tak biasa makan ikan sungai akan bersikap serong nanti...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  ann on Wed Apr 13, 2011 10:50 am

MD wrote:
rodongtemerloh wrote:TEMERLOH 11 April — Sekumpulan 50 pelanggan yang makan hidangan masakan kampung termasuk ikan patin di sebuah restoran di sini terkejut apabila mereka dikenakan bayaran RM13,000.

Menurut seorang daripada kumpulan itu yang enggan namanya disiarkan, beliau membawa rakan-rakannya menikmati makan tengah hari di restoran berkenaan baru-baru ini yang menyediakan ikan-ikan sungai, ulaman dan sayur-sayuran kampung.

"Selesai makan, pemilik restoran berkenan mengenakan bil berjumlah RM13,000 dan saya terpaksa membayar,"


Memandangkan koi org Temerloh, berita mcm ni memang memalukan jer. Harap pihak berkuasa mengambik tindakan tegas.


kawan setuju dengan aok weh...
semoleknya tuan kedei maklum dulu akan rege hidangan patin sungai nih...dari satu sudut orang yang tak paham,tak biasa makan ikan sungai akan bersikap serong nanti...


Berita ni tak lengkap.... demeh makan ikan patin apa???.... patin buah ke patin mucung ke dari sungai jelai sungai tembeling ke???? patin sangkar ke???? ...... berapa puluh ketul pun tak tau juga..... ulam apa????.... petai??..... semua barang ni mahal mahal belaka... kalau demeh makan patin sg jelai sungai tembeling..... memang harga sebegitu lebih kurang...... barang sedap... tak kan makan seketul.. betul tak.... nak nak makan freee............
avatar
ann
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 202
Points : 234
Join date : 06/08/2010
Location : Kuantan

http://www.ann-collection.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  rodongtemerloh on Wed Apr 13, 2011 1:18 pm

TEMERLOH 12 April – Seorang pelanggan yang dilaporkan membayar RM13,000 bagi makan tengah hari termasuk hidangan ikan patin di sebuah restoran di sini baru-baru ini, hari ini mengakui harga itu berpatutan kerana ia adalah untuk 350 orang dan bukannya 50 orang.

"Lagipun, ikan patin yang kami makan itu adalah dari sungai dan saya tahu ia memang mahal,” katanya di sini hari ini bagi menjelaskan mengenai tanggapan yang kurang tepat bahawa harga yang dikenakan itu tidak munasabah.

Pelanggan itu berkata, selain ikan patin, mereka juga makan udang galah dan ikan krai, sejenis ikan sungai yang harganya juga tinggi.

Menurut beliau, persepsi mengenai harga yang dianggap tidak munasabah itu timbul, mungkin kerana ada antara 350 orang yang turut makan pada hari itu tidak tahu nilai sebenar jenis-jenis ikan yang dihidangkan. – Bernama

Apalah wartawan ni. Tak pasai2 org Temerloh dpt busuk. Hanya kerana saloh lapor. Temerloh kan bandor ikan patin. Lain kali kena prihatinlah dlm menulis laporan.
avatar
rodongtemerloh

Posts : 17
Points : 23
Join date : 26/05/2010
Location : Kerdau

http://rodongtemerloh.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Wed Apr 13, 2011 1:29 pm

rodongtemerloh wrote:TEMERLOH 12 April – Seorang pelanggan yang dilaporkan membayar RM13,000 bagi makan tengah hari termasuk hidangan ikan patin di sebuah restoran di sini baru-baru ini, hari ini mengakui harga itu berpatutan kerana ia adalah untuk 350 orang dan bukannya 50 orang.

"Lagipun, ikan patin yang kami makan itu adalah dari sungai dan saya tahu ia memang mahal,” katanya di sini hari ini bagi menjelaskan mengenai tanggapan yang kurang tepat bahawa harga yang dikenakan itu tidak munasabah.

Pelanggan itu berkata, selain ikan patin, mereka juga makan udang galah dan ikan krai, sejenis ikan sungai yang harganya juga tinggi.

Menurut beliau, persepsi mengenai harga yang dianggap tidak munasabah itu timbul, mungkin kerana ada antara 350 orang yang turut makan pada hari itu tidak tahu nilai sebenar jenis-jenis ikan yang dihidangkan. – Bernama

Apalah wartawan ni. Tak pasai2 org Temerloh dpt busuk. Hanya kerana saloh lapor. Temerloh kan bandor ikan patin. Lain kali kena prihatinlah dlm menulis laporan.

kawan kabor dah.....udang galoh pun deme tala...
orang Pahang yang biase makan ikan sungai maklum akan rege sebegini...wartawan hak menulih artikel asal tu agok agok la sikit kala nok buat berita....

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  ozzy on Wed Apr 13, 2011 4:09 pm

MD wrote:
rodongtemerloh wrote:TEMERLOH 12 April – Seorang pelanggan yang dilaporkan membayar RM13,000 bagi makan tengah hari termasuk hidangan ikan patin di sebuah restoran di sini baru-baru ini, hari ini mengakui harga itu berpatutan kerana ia adalah untuk 350 orang dan bukannya 50 orang.

"Lagipun, ikan patin yang kami makan itu adalah dari sungai dan saya tahu ia memang mahal,” katanya di sini hari ini bagi menjelaskan mengenai tanggapan yang kurang tepat bahawa harga yang dikenakan itu tidak munasabah.

Pelanggan itu berkata, selain ikan patin, mereka juga makan udang galah dan ikan krai, sejenis ikan sungai yang harganya juga tinggi.

Menurut beliau, persepsi mengenai harga yang dianggap tidak munasabah itu timbul, mungkin kerana ada antara 350 orang yang turut makan pada hari itu tidak tahu nilai sebenar jenis-jenis ikan yang dihidangkan. – Bernama

Apalah wartawan ni. Tak pasai2 org Temerloh dpt busuk. Hanya kerana saloh lapor. Temerloh kan bandor ikan patin. Lain kali kena prihatinlah dlm menulis laporan.

kawan kabor dah.....udang galoh pun deme tala...
orang Pahang yang biase makan ikan sungai maklum akan rege sebegini...wartawan hak menulih artikel asal tu agok agok la sikit kala nok buat berita....

Pihak akhbar kena perbetulkan balik berita ni ... Shocked
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  termizi2010 on Thu Apr 14, 2011 8:33 pm

ozzy wrote:
MD wrote:
rodongtemerloh wrote:TEMERLOH 12 April – Seorang pelanggan yang dilaporkan membayar RM13,000 bagi makan tengah hari termasuk hidangan ikan patin di sebuah restoran di sini baru-baru ini, hari ini mengakui harga itu berpatutan kerana ia adalah untuk 350 orang dan bukannya 50 orang.

"Lagipun, ikan patin yang kami makan itu adalah dari sungai dan saya tahu ia memang mahal,” katanya di sini hari ini bagi menjelaskan mengenai tanggapan yang kurang tepat bahawa harga yang dikenakan itu tidak munasabah.

Pelanggan itu berkata, selain ikan patin, mereka juga makan udang galah dan ikan krai, sejenis ikan sungai yang harganya juga tinggi.

Menurut beliau, persepsi mengenai harga yang dianggap tidak munasabah itu timbul, mungkin kerana ada antara 350 orang yang turut makan pada hari itu tidak tahu nilai sebenar jenis-jenis ikan yang dihidangkan. – Bernama

Apalah wartawan ni. Tak pasai2 org Temerloh dpt busuk. Hanya kerana saloh lapor. Temerloh kan bandor ikan patin. Lain kali kena prihatinlah dlm menulis laporan.

kawan kabor dah.....udang galoh pun deme tala...
orang Pahang yang biase makan ikan sungai maklum akan rege sebegini...wartawan hak menulih artikel asal tu agok agok la sikit kala nok buat berita....

Pihak akhbar kena perbetulkan balik berita ni ... Shocked
betul tu...selidik dulu....
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  lipis heritage on Thu Apr 14, 2011 9:15 pm

MD wrote:Baru ni balik,beli ikan patin sangkar regenya sama RM14/Sekilo.......

rm14/sekg mane mahanye...
demeh ni tok kesian ke kat penternok tuhh..
makanan ikan demeh tok kire ke naik tok turun-turun

lipis heritage

Posts : 1
Points : 1
Join date : 14/04/2011
Age : 35
Location : kuala lipis

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Fri Apr 15, 2011 12:42 pm

lipis heritage wrote:
MD wrote:Baru ni balik,beli ikan patin sangkar regenya sama RM14/Sekilo.......

rm14/sekg mane mahanye...
demeh ni tok kesian ke kat penternok tuhh..
makanan ikan demeh tok kire ke naik tok turun-turun

weh deme,
kawan ok aje rege tu dan setimpal..rege palet memang mahal sekarang nih,..

beloh lipis ada sangkor patin tak?

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  MD on Tue Apr 19, 2011 12:02 pm

semakin reda...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Ngape Ikan Patin Doh Makin Mahei?...

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 3 Previous  1, 2, 3

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum