Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Yassin on Thu Jun 10, 2010 11:45 pm

Lelaki memang berbeza dari wanita. Setiap ciri adalah berbeza samada dari segi percakapan, gaya, gerak geri, penulisan dan sebagainya. Dan sebab itulah terdapatnya beberapa sikap yang pantang bagi wanita sekiranya lelaki berbuat begini kepada dirinya.

Suka menyampuk
Apabila mendengar sesuatu cerita, menjadi cepat bosan, hilang sabar dan suka menyampuk. Cerita tidak didengar dengan tekun.

Memerintah
Apabila memerlukan sesuatu, dia seakan-akan memberi perintah dan bukan suatu permintaan. Misalnya, "buka pintu"," buat kopi", "angkat kasut" dan tidak bermula dengan pertanyaan yang lebih elok seperti boleh tolong "buatkan kopi" dan "tolong buka pintu tu."

Bergurau kasar
Gurauan yang kasar tidak sesuai dengan keperibadian wanita yang lembut sekali gus memperkecilkan wanita apatah lagi jika menggunakan humour yang berbaur sexist. Apabila wanita menunjukkan rasa jengkel, lelaki marah pula dan berkata "gurau pun tak boleh"

Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.

Cakap besar
Sikap lelaki yang suka "syok sendiri" membosankan. Bermegah-megah dengan pencapaian dan kebaikan diri seakan-akan dirinya sahaja yang paling baik.

Suka mengawal
Jika wanita datang dengan sesuatu masalah misalnya berselisih pendapat dengan teman, keluhan tidak didengar secara empati tetapi dengan cepat diberitahu apa yang sepatutnya dilakukan dan bagaimana sesuatu patut dikatakan. Memberi huraian yang tidak dipinta.

Ego sebesar gajah
Sukar meminta maaf walaupun sedar akan kesilapan, sukar mengakui kesilapan dan tidak mahu meminta pertolongan. Tidak mahu merendahkan diri.

Tidak suka meluah emosi
Walaupun ada sesuatu yang mengganggu fikiran, lelaki lebih suka diam membatu lalu membuat wanita tertanya-tanya dan rasa terasing dan terabai.

Buat wanita rasa bersalah
Jika wanita menimbulkan sesuatu perkara yang menimbulkan perasaan kurang senang, lelaki menganggap wanita itulah yang bertanggungjawab membangkitkan perasaan negatif pada dirinya dan bukan terhadap perkara yang disebutkan itu.

Lokek beri pujian
Lelaki suka dipuji tetapi berat memberi pujian sama ada jika masakan sedap atau pakaian isteri yang cantik. Mereka seolah-olah tidak perasan sebarang perubahan. Buat penat masak sehari suntuk dan berdandan untuknya.

Pengotor
Tiada wanita yang tahan dengan lelaki bersifat pengotor sama ada dalam soal kebersihan diri atau yang suka mengotorkan ruang sekitaran.

Lupa hari-hari istimewa
Wanita yang bersifat nostalgik dan romantis memang senang diberi hadiah yang bermakna pada hari-hari istimewa. Lelaki yang "buat dek" terhadap keinginan begini bersiap sedialah apabila cik adik merajuk.

Tidak tunjuk rasa kasih
Wanita ingin dibelai dan dimanjakan dan tentunya akan berasa tidak disayangi apabila lelaki bersifat seperti robot, tiada luahan kasih sayang dalam bentuk senyuman, gurauan, berkongsi masalah dan dakapan.
Sekiranya anda lelaki, peliharalah diri anda. Anda suka kepada si Dia, oleh itu, anda kenalah menunjukkan yang diri anda itu layak untuk dirinya. Semoga berjaya!


Keluahan hati seorang gadis Sumber : http://ninanurziana.blogspot.com/
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Yassin on Thu Jun 10, 2010 11:47 pm

...Hehehe yang pasti saya bukan lelaki jenis itu..... Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Cik_N on Fri Jun 11, 2010 12:02 am

hehehe...koi plak idokla melampau sampai list seme... ada gok la hok tergolong kat atas tu..ketnye x de la beria gitu..sbb koi pun ada juga kekuranganya... Surprised
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Cik_N on Fri Jun 11, 2010 12:21 am

hehehe...koi plak idokla melampau sampai list seme... ada gok la hok tergolong kat atas tu..ketnye x de la beria gitu..sbb koi pun ada juga kekuranganya... Surprised
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  MD on Fri Jun 11, 2010 12:42 pm

Cik_N wrote:hehehe...koi plak idokla melampau sampai list seme... ada gok la hok tergolong kat atas tu..ketnye x de la beria gitu..sbb koi pun ada juga kekuranganya... Surprised

Tolak Ansur,
Give & Take...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  CT Gurlz on Fri Jun 11, 2010 12:47 pm

Yassin wrote:[color=blue]Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.


takut wooiii dgn lelaki mcm ni....serikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.... Cool Cool
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  MD on Fri Jun 11, 2010 12:49 pm

CT Gurlz wrote:
Yassin wrote:[color=blue]Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.


takut wooiii dgn lelaki mcm ni....serikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.... Cool Cool

yang baik baik masih ada...berusaha dan berdoa,insya Allah jumpa..

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  CT Gurlz on Fri Jun 11, 2010 12:50 pm

MD wrote:
CT Gurlz wrote:
Yassin wrote:[color=blue]Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.


takut wooiii dgn lelaki mcm ni....serikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.... Cool Cool

yang baik baik masih ada...berusaha dan berdoa,insya Allah jumpa..

yup MD...insyaallah...aminnnn
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Yassin on Mon Jun 14, 2010 2:06 pm

MD wrote:
CT Gurlz wrote:
Yassin wrote:[color=blue]Cepat naik berang
Sifat lelaki yang cepat berang, suka mengutuk, mengkritik dan meninggikan suara membuat wanita berjauh hati. Lebih baik berkongsi pendapat dengan kaum wanita yang lebih memahami.


takut wooiii dgn lelaki mcm ni....serikkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.... Cool Cool

yang baik baik masih ada...berusaha dan berdoa,insya Allah jumpa..

Betulll... MD usah itu tangga kejayaan...(usoh milih ngat kata dek org tua nyer pendek rezeki) :P
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  MD on Mon Jun 14, 2010 2:16 pm

Yassin,
hak disini pun ada yang baek baeknya...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  RoyKay33 on Mon Jun 14, 2010 3:10 pm

jadi lahh yg terbaekkk..ekekek
avatar
RoyKay33
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1191
Points : 1222
Join date : 28/04/2009
Location : Metropolitan SQ

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  zulkbo on Mon Jun 14, 2010 3:26 pm

selalunya perempuan
lelaki ni tak suka
lelaki tu tak suka
last sekali kawin
pun dapat lelaki
yang di tak suka gak
he he he..



***lelaki yang di suka pompuan lain pun suka Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  CT Gurlz on Mon Jun 14, 2010 3:34 pm

iskhhh xmo ckp lg psal ct la...
ct serahkan pd takdir dan waktu...

kita ckp psal topik thread ni ja ya... Very Happy Very Happy
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  ozzy on Mon Jun 14, 2010 3:37 pm

zulkbo wrote:selalunya perempuan
lelaki ni tak suka
lelaki tu tak suka
last sekali kawin
pun dapat lelaki
yang di tak suka gak
he he he..



***lelaki yang di suka pompuan lain pun suka Razz

pengalaman sendiri ke bang...hehehe Laughing
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  SailorMoon on Mon Jun 14, 2010 3:47 pm

ozzy wrote:
zulkbo wrote:selalunya perempuan
lelaki ni tak suka
lelaki tu tak suka
last sekali kawin
pun dapat lelaki
yang di tak suka gak
he he he..



***lelaki yang di suka pompuan lain pun suka

pengalaman sendiri ke bang...hehehe

amende mksud ayat tu? koi x bape jelas di sini...
mklumlah, x cukup tido ler nih..
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  MD on Mon Jun 14, 2010 4:19 pm

zulkbo wrote:selalunya perempuan
lelaki ni tak suka
lelaki tu tak suka
last sekali kawin
pun dapat lelaki
yang di tak suka gak
he he he..


Zul, aok dapat dimana ayat ni...hehehehe,hehehehehe,hehehehe...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  koy101 on Sat Jun 26, 2010 3:46 am

Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  CT Gurlz on Tue Jun 29, 2010 6:36 pm

ttp terima seadanya... Smile
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Yassin on Sun Jul 18, 2010 11:44 pm

koy101 wrote:Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch

Kawan ttp simpati dgn aok...nanti kawan bagi tangkal dan ilmu pengasih amacam mau? Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Cik_N on Mon Jul 19, 2010 12:05 am

Yassin wrote:
koy101 wrote:Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch

Kawan ttp simpati dgn aok...nanti kawan bagi tangkal dan ilmu pengasih amacam mau? Very Happy

antaranya kena kumpulkan 50 eko anak kucing yang ada belang PUTIH+HITAM+COKELAT+ di batang hidungnya...kekekekeke....Razz
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  MD on Mon Jul 19, 2010 2:07 pm

koy101 wrote:Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch

aok kurangkan pakai baju warne hitam...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  koy101 on Mon Aug 16, 2010 2:56 am

Cik_N wrote:
Yassin wrote:
koy101 wrote:Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch

Kawan ttp simpati dgn aok...nanti kawan bagi tangkal dan ilmu pengasih amacam mau? Very Happy

antaranya kena kumpulkan 50 eko anak kucing yang ada belang PUTIH+HITAM+COKELAT+ di batang hidungnya...kekekekeke....Razz

Dah kumpul dah itu ari...... hehehehe.... lebih rasenyer.... sumer aku anto kat Pasor Besor tuh...... muahahahaha.......
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  koy101 on Mon Aug 16, 2010 2:57 am

MD wrote:
koy101 wrote:Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch

aok kurangkan pakai baju warne hitam...

Urgh!!! mana leh.... tuh trademark tuh... hehehehe... Lagipun, dah baju PCC pun kaler itam....... aku nak wat camner.... hehehehe.....
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  MD on Mon Aug 16, 2010 11:05 am

koy101 wrote:
MD wrote:
koy101 wrote:Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch

aok kurangkan pakai baju warne hitam...

Urgh!!! mana leh.... tuh trademark tuh... hehehehe... Lagipun, dah baju PCC pun kaler itam....... aku nak wat camner.... hehehehe.....

ye jugok hehehehe....

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Cik_N on Mon Aug 16, 2010 12:08 pm

MD wrote:
koy101 wrote:
MD wrote:
koy101 wrote:Hmmmm..... padanler aku asyik kena rejek.... scratch scratch scratch

aok kurangkan pakai baju warne hitam...

Urgh!!! mana leh.... tuh trademark tuh... hehehehe... Lagipun, dah baju PCC pun kaler itam....... aku nak wat camner.... hehehehe.....

ye jugok hehehehe....

klorokkan ajer...jadiklah wane putih...pastu basuh dgn sabun basuh cap harimau...
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Saya tak suka orang lelaki macam ini tau...

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum