Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Orang Kita Pemurah

View previous topic View next topic Go down

Orang Kita Pemurah

Post  zulkbo on Mon Jun 14, 2010 11:52 pm



Isu pengemis tidak akan selesai jika rakyat Malaysia tidak mengambil jalan penyelesaian dengan menghulurkan sumbangan ke saluran yang betul.



Dua budak peminta sedekah menuju ke kafe siber selepas mengutip sedekah daripada orang ramai di sekitar Seksyen 7, Shah Alam.

KISAH kumpulan lima adik-beradik di Shah Alam yang siang harinya bekerja sebagai pengemis dan mengakhiri malam mereka dengan berjoli sakan hasil kutipan sedekah dengan bermain 'game' di kafe siber didedahkan mingguan mStar selama dua minggu berturut-turut.

Tiada apa lagi yang perlu diperkatakan tentang mereka kerana sudah terang lagui bersuluh mereka menjadikan aktiviti itu sebagai kerjaya, bukan kerana miskin derita.Kini, giliran masyarakat pula untuk berfikir sebelum mereka menyeluk poket dan menghulur wang di atas tangan si pengemis yang tidak pernah diketahui sampai bila mereka ini akan berhenti menadah.

KLIK SUMBER

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  Yassin on Tue Jun 15, 2010 12:01 am

Betul org kita mmg pemurah dan mudah lembut hati...terkadang nama aje pengemis pendapatannya lumayan juga. Jadi kalau kita berhajat nak menderma biarlah kena pada tempat dan salurannya.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  Cik_N on Tue Jun 15, 2010 10:38 am

Yassin wrote:Betul org kita mmg pemurah dan mudah lembut hati...terkadang nama aje pengemis pendapatannya lumayan juga. Jadi kalau kita berhajat nak menderma biarlah kena pada tempat dan salurannya.

saya amatt setuju dengan kata2 encik yassin.. kebanyakkan org melayu kurang faham pe tu konsep menderma @ sedekah yg sebenar.. memang setiap pe yg di sedekah itu akan di beri ganjaran tapi biarlah rezki kita yg lebih itu dikongsikan kpd mereka yg betul2 memerlukan...namun saya sgt bangga dengan sikap keprihatinan yg di miliki msyarakat kita di malaysia ini... Very Happy
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  RAFtegang on Tue Jun 15, 2010 10:41 am

Cik_N wrote:
Yassin wrote:Betul org kita mmg pemurah dan mudah lembut hati...terkadang nama aje pengemis pendapatannya lumayan juga. Jadi kalau kita berhajat nak menderma biarlah kena pada tempat dan salurannya.

saya amatt setuju dengan kata2 encik yassin.. kebanyakkan org melayu kurang faham pe tu konsep menderma @ sedekah yg sebenar.. memang setiap pe yg di sedekah itu akan di beri ganjaran tapi biarlah rezki kita yg lebih itu dikongsikan kpd mereka yg betul2 memerlukan...namun saya sgt bangga dengan sikap keprihatinan yg di miliki msyarakat kita di malaysia ini... Very Happy

Mendermalah kat saya Cik N.......
avatar
RAFtegang
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 744
Points : 761
Join date : 07/10/2009
Age : 44
Location : KOLUMPO je..alaaa depan Carrefour Cheras...

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  Cik_N on Tue Jun 15, 2010 10:46 am

RAFtegang wrote:
Mendermalah kat saya Cik N.......

Hohohoho...awk, en RAFFF??? huh...ari2 makan pe ek... tu hok sokmo aok makan ter.. pizaa ek... x koser saya nak mendermanyaaa..... Razz Razz Razz
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  ozzy on Tue Jun 15, 2010 12:38 pm

zulkbo wrote:

Isu pengemis tidak akan selesai jika rakyat Malaysia tidak mengambil jalan penyelesaian dengan menghulurkan sumbangan ke saluran yang betul.



Dua budak peminta sedekah menuju ke kafe siber selepas mengutip sedekah daripada orang ramai di sekitar Seksyen 7, Shah Alam.

KISAH kumpulan lima adik-beradik di Shah Alam yang siang harinya bekerja sebagai pengemis dan mengakhiri malam mereka dengan berjoli sakan hasil kutipan sedekah dengan bermain 'game' di kafe siber didedahkan mingguan mStar selama dua minggu berturut-turut.

Tiada apa lagi yang perlu diperkatakan tentang mereka kerana sudah terang lagui bersuluh mereka menjadikan aktiviti itu sebagai kerjaya, bukan kerana miskin derita.Kini, giliran masyarakat pula untuk berfikir sebelum mereka menyeluk poket dan menghulur wang di atas tangan si pengemis yang tidak pernah diketahui sampai bila mereka ini akan berhenti menadah.

KLIK SUMBER


Biarlah nak kata apapun...kalau jenis gini mmg aku tak layan...
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  SailorMoon on Tue Jun 15, 2010 12:42 pm

koi x smpai ati kala yg mintak sedekah tu bdk kecik yg comot,
org tua yg uzur atau oku...kdg2 terfikir gek mgkin dorg tu mgsa sindiket
tp koi bg gek...
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  zulkbo on Tue Jun 15, 2010 12:47 pm

rasanya yang terbaik kita derma
atau infak harta kita pada masjid
dan surau..tak kira lah berapa
janji hati rasa lebih tenang..
koi bila orang main mintak2 ni
memang koi tak layan..kecuali
orang BUTA koi tak tahan... Sad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  ozzy on Tue Jun 15, 2010 12:49 pm

SailorMoon wrote:koi x smpai ati kala yg mintak sedekah tu bdk kecik yg comot,
org tua yg uzur atau oku...kdg2 terfikir gek mgkin dorg tu mgsa sindiket
tp koi bg gek...

pemurah dan baik hati...boleh jadi calon menantu..ahakkk
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  ozzy on Tue Jun 15, 2010 12:51 pm

zulkbo wrote:rasanya yang terbaik kita derma atau infak harta kita pada masjid dan surau..tak kira lah berapa janji hati rasa lebih tenang..koi bila orang main mintak2 ni memang koi tak layan..kecuali orang BUTA koi tak tahan... Sad

org buta bkn x kesian..koi hr tu tgk kononnya buta tapi laju je nyelit celah2 meja... Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  SailorMoon on Tue Jun 15, 2010 12:54 pm

ozzy wrote:
zulkbo wrote:rasanya yang terbaik kita derma atau infak harta kita pada masjid dan surau..tak kira lah berapa janji hati rasa lebih tenang..koi bila orang main mintak2 ni memang koi tak layan..kecuali orang BUTA koi tak tahan...

org buta bkn x kesian..koi hr tu tgk kononnya buta tapi laju je nyelit celah2 meja...

kala hat jenis bdk2 skolah agama jual kalendar tu guaner?
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  CT Gurlz on Tue Jun 15, 2010 12:55 pm

ct selalu tnya budak2 tu "adik nk duit nk mkn ka? meh mkn dgn akak"..
tp semua jwp nk duit...
ct xkan bg sbb ct tau duit tu bkn tuk dia..

tepulng la org2 yg tgk tu nak kata ct kedekut...
bek ct derma terus ke rumah anak yatim..
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  zulkbo on Tue Jun 15, 2010 12:55 pm

ozzy wrote:
zulkbo wrote:rasanya yang terbaik kita derma atau infak harta kita pada masjid dan surau..tak kira lah berapa janji hati rasa lebih tenang..koi bila orang main mintak2 ni memang koi tak layan..kecuali orang BUTA koi tak tahan... Sad

org buta bkn x kesian..koi hr tu tgk kononnya buta tapi laju je nyelit celah2 meja... Very Happy

ada cenggitu ke???
TERANGGG hati dia yek??
he he he

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  SailorMoon on Tue Jun 15, 2010 12:59 pm

CT Gurlz wrote:ct selalu tnya budak2 tu "adik nk duit nk mkn ka? meh mkn dgn akak"..
tp semua jwp nk duit...
ct xkan bg sbb ct tau duit tu bkn tuk dia..

tepulng la org2 yg tgk tu nak kata ct kedekut...
bek ct derma terus ke rumah anak yatim..

CT, arini lunch katne?
heheh..
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  MD on Tue Jun 15, 2010 12:59 pm

satu malam kawan gi teman wife beli buku kat kompleks PKNS...
pastu duk lepak kat hall tengah tu dengan anak,pastu datang sorang pemuda pakai jubah dan serban dan tunjuk surat mohon derma dari pakistan dan siap dengan gambor kanak kanak dalam sekolah...
dipendekkan story kawan bg rm10..pastu dia boleh cakap ''not enough''...
lepas tu kawan bagi dia kuliah sikit... [ malas nak cerita kat sini... ]

kalau budak2 jual cd,minyak angin dll di stesen minyak tu,kekadang kawan tak beli dan bg la sikit duit terus pada diorang..,kekadang kesian tengok

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  SailorMoon on Tue Jun 15, 2010 1:01 pm

MD wrote:satu malam kawan gi teman wife beli buku kat kompleks PKNS...
pastu duk lepak kat hall tengah tu dengan anak,pastu datang sorang pemuda pakai jubah dan serban dan tunjuk surat mohon derma dari pakistan dan siap dengan gambor kanak kanak dalam sekolah...
dipendekkan story kawan bg rm10..pastu dia boleh cakap ''not enough''...
lepas tu kawan bagi dia kuliah sikit... [ malas nak cerita kat sini... ]

kalau budak2 jual cd,minyak angin dll di stesen minyak tu,kekadang kawan tak beli dan bg la sikit duit terus pada diorang..,kekadang kesian tengok

kala yg jual kalendar tu guaner? (soklan ulangan)
biasanye dr skolah2 pondok kat mesia nih...
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  MD on Tue Jun 15, 2010 1:04 pm

SailorMoon wrote:
MD wrote:satu malam kawan gi teman wife beli buku kat kompleks PKNS...
pastu duk lepak kat hall tengah tu dengan anak,pastu datang sorang pemuda pakai jubah dan serban dan tunjuk surat mohon derma dari pakistan dan siap dengan gambor kanak kanak dalam sekolah...
dipendekkan story kawan bg rm10..pastu dia boleh cakap ''not enough''...
lepas tu kawan bagi dia kuliah sikit... [ malas nak cerita kat sini... ]

kalau budak2 jual cd,minyak angin dll di stesen minyak tu,kekadang kawan tak beli dan bg la sikit duit terus pada diorang..,kekadang kesian tengok

kala yg jual kalendar tu guaner? (soklan ulangan)
biasanye dr skolah2 pondok kat mesia nih...

kekadang kawan bg seringgit dua terus ke diorang [ kalau ada duit ...]

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  SailorMoon on Tue Jun 15, 2010 1:08 pm

MD wrote:
SailorMoon wrote:
MD wrote:satu malam kawan gi teman wife beli buku kat kompleks PKNS...
pastu duk lepak kat hall tengah tu dengan anak,pastu datang sorang pemuda pakai jubah dan serban dan tunjuk surat mohon derma dari pakistan dan siap dengan gambor kanak kanak dalam sekolah...
dipendekkan story kawan bg rm10..pastu dia boleh cakap ''not enough''...
lepas tu kawan bagi dia kuliah sikit... [ malas nak cerita kat sini... ]

kalau budak2 jual cd,minyak angin dll di stesen minyak tu,kekadang kawan tak beli dan bg la sikit duit terus pada diorang..,kekadang kesian tengok

kala yg jual kalendar tu guaner? (soklan ulangan)
biasanye dr skolah2 pondok kat mesia nih...

samalah MD, koi tgk mak koi pun bg trus duit ke bdk2 tu...
utk banje minum dorg...mcm penat jer dorg ke hulu hilir kat kedai mkn
kdg2 tggu depan pintu bank jer...

kekadang kawan bg seringgit dua terus ke diorang [ kalau ada duit ...]
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  ozzy on Tue Jun 15, 2010 1:13 pm

SailorMoon wrote:
MD wrote:satu malam kawan gi teman wife beli buku kat kompleks PKNS...
pastu duk lepak kat hall tengah tu dengan anak,pastu datang sorang pemuda pakai jubah dan serban dan tunjuk surat mohon derma dari pakistan dan siap dengan gambor kanak kanak dalam sekolah...
dipendekkan story kawan bg rm10..pastu dia boleh cakap ''not enough''...
lepas tu kawan bagi dia kuliah sikit... [ malas nak cerita kat sini... ]

kalau budak2 jual cd,minyak angin dll di stesen minyak tu,kekadang kawan tak beli dan bg la sikit duit terus pada diorang..,kekadang kesian tengok

kala yg jual kalendar tu guaner? (soklan ulangan)
biasanye dr skolah2 pondok kat mesia nih...

x sampai hati kala nengok diaorg tu penat..tgk apa brg diaorg jual..kalau kalendar beli je..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  amienski on Tue Jun 15, 2010 1:19 pm

Salam...

Aritu aku ade makan dekat Kadeer dekat ampang...adela satu budak ni comeyla jugak..mintak sedekah...aku belila tisu tu beri singgit..tp ade satu meja ni ade 3 orang budak kelantan lagi besh..dorang ni siap suh budak ni pesan mkanan n minum lagi..join dorang...aku macam terharu jumpe budak2 prihatin cam dorang..
avatar
amienski
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 387
Points : 422
Join date : 22/10/2009
Age : 32

http://onthespot.fotopages.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  MD on Tue Jun 15, 2010 1:22 pm

amienski wrote:Salam...

Aritu aku ade makan dekat Kadeer dekat ampang...adela satu budak ni comeyla jugak..mintak sedekah...aku belila tisu tu beri singgit..tp ade satu meja ni ade 3 orang budak kelantan lagi besh..dorang ni siap suh budak ni pesan mkanan n minum lagi..join dorang...aku macam terharu jumpe budak2 prihatin cam dorang..

baguslah macam tu...
kita ni taklah senang sangat,tapi ada insan yang lain yang lagi susah...
apa pun tindakan 3 budak Kelantan tu wajar dipuji...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  Cik_N on Wed Jun 16, 2010 12:42 am

SailorMoon wrote:
MD wrote:satu malam kawan gi teman wife beli buku kat kompleks PKNS...
pastu duk lepak kat hall tengah tu dengan anak,pastu datang sorang pemuda pakai jubah dan serban dan tunjuk surat mohon derma dari pakistan dan siap dengan gambor kanak kanak dalam sekolah...
dipendekkan story kawan bg rm10..pastu dia boleh cakap ''not enough''...
lepas tu kawan bagi dia kuliah sikit... [ malas nak cerita kat sini... ]

kalau budak2 jual cd,minyak angin dll di stesen minyak tu,kekadang kawan tak beli dan bg la sikit duit terus pada diorang..,kekadang kesian tengok

kala yg jual kalendar tu guaner? (soklan ulangan)
biasanye dr skolah2 pondok kat mesia nih...

sebenarnya koi x berkenan sgt kalau ada golongan hok memanipulasikan agama nih...Agama bukanlah satu perkara yang boleh diperlekehkan. lebih2 lagi kalu dijadikan bahan untuk mengaut keuntungan bagi sesetengah pihak... , pihak jabatan agama ptutnye kena turun pdg dgn majlis pbndran utk banteras masaloh ni, pantau n terjah kat diorg2 nih .. dah le menipu org sbb nak dpt duit pastu plok menaniaya bebudok je...

kalau kat temerloh biasa berlaku dpn mybank, asal koi gi bank ander je dia, ngikut org sampai ke kete..diorg igt koi keluo duit ribu riban gamoknyer,,padahal cek belen bape sen je hok tinggal...hihihi
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Orang Kita Pemurah

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum