Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

View previous topic View next topic Go down

Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  MD on Thu Aug 12, 2010 3:30 pm

Salam Semua Warga PCC,

Ramadhan telah datang lagi,bersama kita melakukan ibadat puasa yang menjadi salah satu rukun Islam.Seperti biasa juga akan terdapat banyak Pasar Ramadhan di bandar,pekan,taman dan kampung anda khususnya menjual pelbagai juadah berbuka puasa dan lain lain barangan keperluan.Minuman,Kuih-muih,lauk-pauk dari yang tradisi hingga ke yang resepi yang moden biasanya ada terjual di Pasar Ramadhan.

Melalui topik ini jemput semua berkongsi kisah menarik,gambar dan lokasi Pasar Ramadhan di Tempat Anda, tak kira dimana jua di 11 daerah dalam Negeri Pahang atau lain lain tempat yang selalu anda kunjungi.

Terima Kasih,Selamat Berforum..


Last edited by MD on Mon Aug 16, 2010 11:48 am; edited 1 time in total

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  zulkbo on Thu Aug 12, 2010 3:51 pm

"bandar baru ampang"
belum pergi lagi..
koi jenis berbuka simple
je..tak suka sangat
ke bazar ni..rambang mata
terbaik..makan apa ada
macam biasa..yang
penting ada tea o suam
ngan buah kurma..he he Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  lepat_ubi on Fri Aug 13, 2010 1:22 am

location: kuala terengganu
specific location:area UMT...hihihi
*mcm2 ada....dari lauk smpai ke kuih muih....ade belake....dah tentu la
lebih kpd mknn org terengganu...manis2 belake...nmpk byk lade....tp jgn terpedaya...
x pedas pon... anyway...keh mkn simple je...laksa @ rojak mee @ kuih2 @ nasi kerabu @ nasi dagang...bese beli 2 juadah je... mkn bebyk kang mudoh ngantuk.,...*

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  ozzy on Fri Aug 13, 2010 11:22 am

Taman Dato Harun @ Taman Medan..

Macam biasa suasana mcm pesta di sepanjang laluan sejauh 200 meter... pemandu kenderaan pun patut beri kerjasama bukan selalu hanya pada bulan ramadan (laluan ini adalah shorcut bagi mereka yg x nak bayar NPE tol).
Ada juga yg bukan muslim sengaja nak tunjuk kuang ajor .. sengaja bawa kereta laju .. belum terlanggar x pe la..dah jadi nanti mulalah buat alasan itu ini nak lepas diri..
Macam2 ada di sini hidangan dari berbagai negeri tapi paling banyak rasanya roti john sbb mudah nak buat kot..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  MD on Fri Aug 13, 2010 11:23 am

zulkbo wrote:"bandar baru ampang"
belum pergi lagi..
koi jenis berbuka simple
je..tak suka sangat
ke bazar ni..rambang mata
terbaik..makan apa ada
macam biasa..yang
penting ada tea o suam
ngan buah kurma..he he Very Happy

semalam kawan lalu kat Subang Perdana...orang menepu.hajat nak beli air tebu....penyudoh kawan lalu je dan beli tempat lain [ tepi jalan ] ...[b]

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  MD on Fri Aug 13, 2010 11:26 am

ozzy wrote:Taman Dato Harun @ Taman Medan..

Macam biasa suasana mcm pesta di sepanjang laluan sejauh 200 meter... pemandu kenderaan pun patut beri kerjasama bukan selalu hanya pada bulan ramadan (laluan ini adalah shorcut bagi mereka yg x nak bayar NPE tol).
Ada juga yg bukan muslim sengaja nak tunjuk kuang ajor .. sengaja bawa kereta laju .. belum terlanggar x pe la..dah jadi nanti mulalah buat alasan itu ini nak lepas diri..
Macam2 ada di sini hidangan dari berbagai negeri tapi paling banyak rasanya roti john sbb mudah nak buat kot..

kawan cadangkan MBPJ tutup aje laluan ni...terutamanya kereta.hanya motor dan bas,van sekolah je boleh lalu. kekadang tepu amat.

p/s - 1999 kawan ada menyewa duk situ, jalan kaki je pegi hehehee

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  ozzy on Fri Aug 13, 2010 11:30 am

MD wrote:
ozzy wrote:Taman Dato Harun @ Taman Medan..

Macam biasa suasana mcm pesta di sepanjang laluan sejauh 200 meter... pemandu kenderaan pun patut beri kerjasama bukan selalu hanya pada bulan ramadan (laluan ini adalah shorcut bagi mereka yg x nak bayar NPE tol).
Ada juga yg bukan muslim sengaja nak tunjuk kuang ajor .. sengaja bawa kereta laju .. belum terlanggar x pe la..dah jadi nanti mulalah buat alasan itu ini nak lepas diri..
Macam2 ada di sini hidangan dari berbagai negeri tapi paling banyak rasanya roti john sbb mudah nak buat kot..

kawan cadangkan MBPJ tutup aje laluan ni...terutamanya kereta.hanya motor dan bas,van sekolah je boleh lalu. kekadang tepu amat.

p/s - 1999 kawan ada menyewa duk situ, jalan kaki je pegi hehehee

rasanya mmg ada doh hok beri cadangan .. deme x layan kot..
lagipun bukan susah tutup dari kul 5 - 8 je..pastu buka balik..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  MD on Sat Aug 14, 2010 12:58 pm

ozzy wrote:

rasanya mmg ada doh hok beri cadangan .. deme x layan kot..
lagipun bukan susah tutup dari kul 5 - 8 je..pastu buka balik..

ye tutup mase tu je...atleast orang ramai senang membeli belah..

p/s - semalam kawan takat lalu je pasar Ramadhan di Subang Perdana sebab hujan lebat...hari pertama,sesok yang amat.tepu.

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  ainie rashid on Sun Aug 15, 2010 12:30 pm

MD wrote:
zulkbo wrote:"bandar baru ampang"
belum pergi lagi..
koi jenis berbuka simple
je..tak suka sangat
ke bazar ni..rambang mata
terbaik..makan apa ada
macam biasa..yang
penting ada tea o suam
ngan buah kurma..he he Very Happy

semalam kawan lalu kat Subang Perdana...orang menepu.hajat nak beli air tebu....penyudoh kawan lalu je dan beli tempat lain [ tepi jalan ] ...[b]

Kat kawasan saya ade byk gerai ramadhan.
Bukit Rangin, Sg Isap, Tunas Manja Sg Isap, Taman Guru dan Taman Tas...
tapi tak penah dapat singgah sebab tak dok parking... Orang ...TEPU....kalu singgah pun ...menu super jer.....orang ngan kuih sama banyak... Very Happy Very Happy ... Baik masak sendiri jer.... Laughing Laughing

ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 45
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  MD on Mon Aug 16, 2010 11:50 am

ainie rashid wrote:

Kat kawasan saya ade byk gerai ramadhan.
Bukit Rangin, Sg Isap, Tunas Manja Sg Isap, Taman Guru dan Taman Tas...
tapi tak penah dapat singgah sebab tak dok parking... Orang ...TEPU....kalu singgah pun ...menu super jer.....orang ngan kuih sama banyak... Very Happy Very Happy ... Baik masak sendiri jer.... Laughing Laughing

Ainie,
mase kawan duk Sg Isap dulu dulu,selalu pegi yang kat Sg Isap Satu [ dekat masjid tu ] lagi pun dekat dengan umah...

p/s - ngeri tengok berita kejadian ribut di pasar/bazar Ramadhan di Melaka tu...terbang payung...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  Cik_N on Mon Aug 16, 2010 12:03 pm

kt tempat area koi ni ander paso ramadhan kampung awoh, paso ramadhan paya pulai, pasor ramadhan temeloh...setakat ni hok rajin gi nyer kat paso ramadhan temeloh la..ketnya org tuksoh kabo.. menceratok weh....

Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  ozzy on Thu Aug 19, 2010 4:14 pm

Cik_N wrote:kt tempat area koi ni ander paso ramadhan kampung awoh, paso ramadhan paya pulai, pasor ramadhan temeloh...setakat ni hok rajin gi nyer kat paso ramadhan temeloh la..ketnya org tuksoh kabo.. menceratok weh....

Pasor ramadan mane ser hok air tebu masam ter Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  ozzy on Thu Aug 19, 2010 4:24 pm

MD wrote:
ozzy wrote:Taman Dato Harun @ Taman Medan..

Macam biasa suasana mcm pesta di sepanjang laluan sejauh 200 meter... pemandu kenderaan pun patut beri kerjasama bukan selalu hanya pada bulan ramadan (laluan ini adalah shorcut bagi mereka yg x nak bayar NPE tol).
Ada juga yg bukan muslim sengaja nak tunjuk kuang ajor .. sengaja bawa kereta laju .. belum terlanggar x pe la..dah jadi nanti mulalah buat alasan itu ini nak lepas diri..
Macam2 ada di sini hidangan dari berbagai negeri tapi paling banyak rasanya roti john sbb mudah nak buat kot..

kawan cadangkan MBPJ tutup aje laluan ni...terutamanya kereta.hanya motor dan bas,van sekolah je boleh lalu. kekadang tepu amat.

p/s - 1999 kawan ada menyewa duk situ, jalan kaki je pegi hehehee

MD..ptg smlm koi terserempak dgn 2 awek pompuan masa milih kuih .dia berdua cakak loghat Pahang yg jarang amat koi dengor kat sini ..lawo la juge

yg koi dengor dia kabor " tak tahan koi baunya ..balerr " kwn dia jawab " ahh aok..seme aok nok". gitula lebih kurangnya.
skrg laluan ni kurang sesok sikit lepas dia buat lencongan baru masuk ke dalam..peniaga pun makin bertambah cuma lebih ramai yg masuk kedalam pasal nok elak sesok.

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  MD on Thu Aug 19, 2010 4:38 pm

Ozzy,

aok bgtau gerai no berape,nanti petang kawan tunggu sane hehehhe...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  ozzy on Thu Aug 19, 2010 5:16 pm

MD wrote:Ozzy,

aok bgtau gerai no berape,nanti petang kawan tunggu sane hehehhe...

Dia bukan peniaga MD..diaorg pun beli kuih mcm koi juge..yg koi perasan kat gerai yg jual bubur

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  MD on Thu Aug 19, 2010 5:25 pm

ozzy wrote:
MD wrote:Ozzy,

aok bgtau gerai no berape,nanti petang kawan tunggu sane hehehhe...

Dia bukan peniaga MD..diaorg pun beli kuih mcm koi juge..yg koi perasan kat gerai yg jual bubur

balerr...berape banyok gerai bubur kat sane hehehehe, tapinya memang ade orang Pahang duk sini...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  mai figo on Thu Aug 19, 2010 7:35 pm

baru balik dari bazar lipis..tp x beli pun..just teman kawan je...
mmg meriah bazar lepih...org keje gomen pun kuar opis awal sebab takut lauk pauk abes kat bazar lepih tu.. tongue

mai figo

Posts : 14
Points : 19
Join date : 19/08/2010
Age : 32
Location : lepih bandar warisan sejarah

http://sahabatbelia.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pasar/Bazar Ramadhan di Tempat Anda.

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum