Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Amaran Banjir | Updated

View previous topic View next topic Go down

Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Sat Nov 06, 2010 10:43 am

Salam semua..berkemungkinan banjir yang melanda semenanjung Malaysia sekarang yang menyaksikan negeri di utara semenanjung sedang bersusah payah menghadapinya, akan turut di terima oleh warga Pahang berdasarkan amaran yang di keluarkan oleh pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana dan Bantuan Pahang Datuk Seri Muhammad Safian Ismail hari ini.


Pahang Hadapi Kemungkinan Banjir Lebih buruk Tahun Ini

Code:
KUANTAN: Pahang kini bersiap sedia menghadapi bencana banjir yang dijangka lebih buruk berbanding tahun lepas berasaskan keadaan banjir di utara Semenanjung sekarang.

Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana dan Bantuan Pahang Datuk Seri Muhammad Safian Ismail berkata kerajaan negeri telah mengenal pasti 594 pusat pemindahan yang mampu menampung kira-kira 128,528 mangsa jika berlaku banjir.

Selain itu, bekalan juga telah dihantar sejak Oktober lagi ke 92 buah pangkalan yang diwujudkan bagi menampung keperluan mangsa banjir yang terputus hubungan, katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

"Seramai 9,138 pesakit berisiko tinggi di kawasan yang mungkin terlibat banjir turut akan diberi perhatian sewajarnya, termasuk kanak-kanak di bawah satu tahun, pesakit mental, ibu mengandung yang dijangka bersalin pada tempoh banjir, golongan istimewa dan lain-lain," katanya.

Kerajaan Pahang juga kata beliau, telah mengenal pasti pusat peperiksaan alternatif bagi pelajar menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia dan Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia sekiranya pusat sedia ada terlibat dengan banjir.

Muhammad Safian berkata sebanyak 442 kawasan di Pahang dikenal pasti sebagai berisiko dilanda bencana itu termasuk 123 kawasan di Temerloh, 64 di Pekan dan 47 di Kuantan.

Cuti penjawat awam juga dibekukan bagi tempoh 15 Nov hingga 15 Jan, kata beliau. - BERNAMA

Harapan , agar semua warga Pahang tabah dan bersedia dalam apa kemungkinan yang bakal berlaku.Sediakanlah apa yang patut untuk menghadapinya.Selalulah mendengar berita dan amaran yang di keluarkan oleh pihak yang berwajib.Wassalam.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  lepat_ubi on Sat Nov 06, 2010 10:46 am

saye juge sedang kerisauan kerana skng masih di terengganu...smpai la ujung bln 11....
bese nye dh ade kt umah time2 bln 11 ni...........jgn tersekat kt sini sudah....

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Sat Nov 06, 2010 10:47 am

lepat_ubi wrote:saye juge sedang kerisauan kerana skng masih di terengganu...smpai la ujung bln 11....
bese nye dh ade kt umah time2 bln 11 ni...........jgn tersekat kt sini sudah....

tak pe balik cepat..
beraya di Subang je la
tahun nie..macam tahun lepas Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Sat Nov 06, 2010 10:48 am

TIP menghadapi banjir

Di dalam Rumah
Dengar pengumuman dari radio
Simpan air bersih
Bawa masuk perabot dari luar rumah
Simpan dokumen penting di tempat yang selamat
Bersedia untuk menutup suis elektrik, injap utama bekalan air dan gas.
Jika diarahklan keluar dan berpindah, segera lakukan.
Ikut laluan yang ditentukan.

Di luar Rumah
Berpindah awal dan semasa siang, ianya lebih mudah dan selamat.
Pergi ke tempat tinggi dan selamat
Jangan bersiar-siar di kawasan banjir
Jangan sentuh kabel atau wayar yang jatuh
Jangan minum air yang tercemar
Awasi kanak-kanak.







SUMBER
http://akuanakpahang.blogspot.com/2010/11/banjir-ker-kita.html

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  lepat_ubi on Sat Nov 06, 2010 10:49 am

zulkbo wrote:
lepat_ubi wrote:saye juge sedang kerisauan kerana skng masih di terengganu...smpai la ujung bln 11....
bese nye dh ade kt umah time2 bln 11 ni...........jgn tersekat kt sini sudah....

tak pe balik cepat..
beraya di Subang je la
tahun nie..macam tahun lepas Very Happy

thn ni raye kelantan kot......umah kwn...skng tgh musin final exam.....(11 smpai 29 nov)....

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  MD on Sat Nov 06, 2010 10:50 am

katok besor dah keluor kat KB....tu penunjuk aras orang dedulu...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  lepat_ubi on Sat Nov 06, 2010 10:52 am

MD wrote:katok besor dah keluor kat KB....tu penunjuk aras orang dedulu...

mak aihhh.....bahaye nih...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Sat Nov 06, 2010 10:54 am

MD wrote:katok besor dah keluor kat KB....tu penunjuk aras orang dedulu...

katak mende pulok nya MD? Shocked

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  MD on Sat Nov 06, 2010 10:57 am

zulkbo wrote:
MD wrote:katok besor dah keluor kat KB....tu penunjuk aras orang dedulu...

katak mende pulok nya MD? Shocked

Zul, katok yang macam katok kembung tu..dalam Kosmo! beberapa hari lepaih..

menurut,orang disitu katok tu keluar dari sarang [ untuk selamatkan diri ]tu dikira pedoman secara lojik la...apa pun ketentuan Allah SWT.kot mane pun kita sebagai manusia kena juga bersedia...

p/s - bapok besor 1.3KG...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Sat Nov 06, 2010 11:02 am



Ada macam gini tak ropernya..
ni katak garanggg... I love you

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  lepat_ubi on Sat Nov 06, 2010 11:02 am

MD wrote:
zulkbo wrote:
MD wrote:katok besor dah keluor kat KB....tu penunjuk aras orang dedulu...

katak mende pulok nya MD? Shocked

Zul, katok yang macam katok kembung tu..dalam Kosmo! beberapa hari lepaih..

menurut,orang disitu katok tu keluar dari sarang [ untuk selamatkan diri ]tu dikira pedoman secara lojik la...apa pun ketentuan Allah SWT.kot mane pun kita sebagai manusia kena juga bersedia...

p/s - bapok besor 1.3KG...

betul la kate MD tuh....
binatang ni sensitif sket ngan bencana alam,,,,
kalo mcm kat jepun....dorang bela ikan emas kalo x salah koi...
itu utk bg signal gempa bumi...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Sat Nov 06, 2010 11:06 am

bencana alam ni kalau kita
renungkan balik..sema nya berpunca dari kita....
aok tengok sungai Jengka udah lah..sempit je ler nih
main penuh sampah ke apa mende.. Mad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  ainie rashid on Sat Nov 06, 2010 2:09 pm

zulkbo wrote:

Ada macam gini tak ropernya..
ni katak garanggg... I love you


cakap jer udahler...
tak yah lah awok kuarkan gambor katak tu..
geli geleman kawan melihatnya........ Rolling Eyes Rolling Eyes

ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 45
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Sun Nov 07, 2010 5:34 pm

Ainie..
mula-mula koi ingat nak buat
avatar gambo katak tu..he he Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  ainie rashid on Sun Nov 07, 2010 6:57 pm

zulkbo wrote:Ainie..
mula-mula koi ingat nak buat
avatar gambo katak tu..he he Very Happy

awok usoh mengada....geli geleman kawan melihatnya....
awok nok memanggil hujan lagi ker... he he he
rasanya comey doh gambor awok ngan background rumah kawan tu...
bukan senang nak amek gambor kat umah kawan tuh...... oren felda tu...... Very Happy Very Happy Very Happy

ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 45
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Mon Nov 08, 2010 2:08 am

ainie rashid wrote:
zulkbo wrote:Ainie..
mula-mula koi ingat nak buat
avatar gambo katak tu..he he Very Happy

awok usoh mengada....geli geleman kawan melihatnya....
awok nok memanggil hujan lagi ker... he he he
rasanya comey doh gambor awok ngan background rumah kawan tu...
bukan senang nak amek gambor kat umah kawan tuh...... oren felda tu...... Very Happy Very Happy Very Happy

terbaikkk...tahu tak pe..
lama dah koi tak bergambo
sehensem itu..berkat kaler
cat rumah aok ter...la la la king

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Mon Nov 08, 2010 2:10 am

baru bersembang dengan geng polis Bentong..
memang ada meeting pasal persiapan banjir ni..
jadi bersedilah saudara ku semua yak..?
pindah jika di beri arahan berpindah... Cool

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Tue Nov 09, 2010 6:48 pm

Pahang Siap Siaga Hadapi Banjir

Code:
KUANTAN: Semua Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) di Pahang diarah membuat senarai nama mereka yang berpindah dan yang tidak berpindah ketika berlakunya musim banjir nanti.

Pengerusi Pengurusan Bencana Alam Pahang, Datuk Seri Safian Ismail berkata perkara itu dilihat penting bagi urusan pengagihan bantuan kepada mangsa terbabit.

"Akibat pendaftaran yang tidak tersusun (pada tahun lepas), ada mangsa banjir yang menerima bantuan sebanyak dua kali dan sebanyak dua peratus mangsa banjir pula dikesan telah tercicir daripada menerima bantuan," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan sebuah bot dan jentera bomba dan penyelamat kepada Jabatan Bomba dan Penyelamat Pahang di sini, Selasa.

Beliau berkata Pahang secara umumnya telah bersiap sedia untuk menghadapi musim banjir yang dijangka Disember ini.

"Kita berharap menerusi senarai nama berkenaan, pengagihan bantuan dan sumbangan kepada mangsa banjir akan lebih efisyien," katanya.

Pada majlis berkenaan, stesen televisyen swasta, TV3 turut menyumbangkan dua buah bot kepada jabatan berkenaan untuk digunakan pada musim tengkujuh kelak. -BERNAMA

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  zulkbo on Fri Dec 31, 2010 12:42 pm

KUANTAN, (Bernama) - Seramai 95 mangsa banjir kini berada di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Sungai Karang Darat di sini.

Jurucakap Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang berkata, jumlah itu bertambah berbanding 64 orang yang ditempatkan di pusat itu selepas kediaman mereka dinaiki air semalam.

"Bagaimanapun, setakat ini tiada kemalangan jiwa dilaporkan selain daerah-daerah lain di negeri ini masih belum terjejas," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Katanya setakat 10 pagi tadi, jalan di Km 18 Jalan Gebeng-Kuantan turut ditenggelami air dan hanya dibuka kepada kenderaan berat.

Berhati-hati warga Pahang..
sila patuhi arahan banjir
dari pegawai berwajib di
tempat anda..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Amaran Banjir | Updated

Post  Sponsored content Today at 3:42 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum