Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

View previous topic View next topic Go down

Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  ozzy on Wed Jan 05, 2011 9:33 am

Kita mungkin biasa tengok bermacam ragam dan gaya anak-anak yang baru memasuki ke alam persekolahan.Ada yang gembira,ada yang sedih dan ada juga yang menangis.
Bagaimana pula dengan diri kita sendiri? masih ingat lagi bagaimana gayanya dan keadaan atau emosi kita pada waktu itu..Apakah sama seperti yang kita lihat pada hari ini?.
Mungkin anda ada kisah atau pengalaman menarik untuk dikongsikan bersama.
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  lepat_ubi on Wed Jan 05, 2011 9:54 am

haha....malu la pulok kalau ingat semula cerite dulu2,,,,
koi masuk drjh 1 thn 1996...kat sekolah mak koi tunggu seminggu...ngeh3x...
koi takut ke cikgu....garang ngat weh...haha....(koi dulu x skolah tadika)
lepas seminggu ok la...kalau time rehat koi cari akak koi...ngeh3x....tapau nasi die....ngeh3x,,,
anyway...tq LS sbb bg kongsi mknn....haha....
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  ozzy on Wed Jan 05, 2011 9:59 am

lepat_ubi wrote:haha....malu la pulok kalau ingat semula cerite dulu2,,,,
koi masuk drjh 1 thn 1996...kat sekolah mak koi tunggu seminggu...ngeh3x...
koi takut ke cikgu....garang ngat weh...haha....(koi dulu x skolah tadika)
lepas seminggu ok la...kalau time rehat koi cari akak koi...ngeh3x....tapau nasi die....ngeh3x,,,
anyway...tq LS sbb bg kongsi mknn....haha....

MD pun gitu jugek ke?..hehe
bab tapau nasi jarang sangat dah nampok ler ni..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  lepat_ubi on Wed Jan 05, 2011 10:14 am

ozzy wrote:
lepat_ubi wrote:haha....malu la pulok kalau ingat semula cerite dulu2,,,,
koi masuk drjh 1 thn 1996...kat sekolah mak koi tunggu seminggu...ngeh3x...
koi takut ke cikgu....garang ngat weh...haha....(koi dulu x skolah tadika)
lepas seminggu ok la...kalau time rehat koi cari akak koi...ngeh3x....tapau nasi die....ngeh3x,,,
anyway...tq LS sbb bg kongsi mknn....haha....

MD pun gitu jugek ke?..hehe
bab tapau nasi jarang sangat dah nampok ler ni..

MD xtau la pulok....zaman MD koi x lahir lagi...ngeh3x....
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  MD on Wed Jan 05, 2011 11:02 am

Ozzy,
topik menarik..!!!

dedulu tak sama dengan zaman sekarang...antara yang kawan ingat.beli nasi lemak lauk kari ayam bungkus dalam kertas suratkabor beralaskan plastik hanye 50sen...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  ozzy on Wed Jan 05, 2011 11:30 am

MD wrote:Ozzy,
topik menarik..!!!

dedulu tak sama dengan zaman sekarang...antara yang kawan ingat.beli nasi lemak lauk kari ayam bungkus dalam kertas suratkabor beralaskan plastik hanye 50sen...

MD..yang koi ingat masa mula-mula masuk sekolah darjah satu koi selalu rasa nak terkencing bila cikgu masuk kelas hehe...masa tu perasaan memang seronok sebab jumpa ramai kawan termasuk kawan2 yang dekat dengan rumah (jiran) cuma kecut sikit tengok muka cikgu..time tu cikgu garang-garang
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  SailorMoon on Wed Jan 05, 2011 2:06 pm

Ni pengalaman saya..hikhik..

http://fiverobindas.blogspot.com/2011/01/tak-mau-skolah.html


malas nak taip dah.... lol!
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  Cik_N on Wed Jan 05, 2011 2:54 pm

pengalaman versi sedih:

koi masa tahun 1 sokmo dpt nombor corot, pasai lambat masuk sekoloh tadika.. hidup susoh.. masa tu ayoh mok nok nyekolohkan abang2 belajo u n sek men..jd hat bungsu ni la kenala korban sket......

pahter plok..masa sekoloh tadika.. jarang amat perginye.. xde org nok ngantor... nok jalan kaki plok, bapokla jauhnyer.. mongkekan sekoloh tadika kt kedai mara, umoh koi plok kt beloh2 hutan belantara....dah ter org lain seme pakai baju sekoloh, koi pakai baju bese2 je.. time balik sekoloh, terpesot2 sorg2 duduk muka pagor nunggu ke ayoh jemput, kalo lambat sket ter jalan la kaki sekerat jalan...sob..sob.. sedih ngat ngenangkan kisoh lame2....koi rasa hikmah nye beso ngat, rase pengalaman di hidupkan dlm serba kekurangan perentan dulu2 sbb boleh di jadikan pedoman di masa skrg....insafff...Sad
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  lepat_ubi on Thu Jan 06, 2011 10:34 am

SailorMoon wrote:Ni pengalaman saya..hikhik..

http://fiverobindas.blogspot.com/2011/01/tak-mau-skolah.html


malas nak taip dah.... lol!

nice!
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  MD on Thu Jan 06, 2011 11:18 am

Cik_N wrote:pengalaman versi sedih:

koi masa tahun 1 sokmo dpt nombor corot, pasai lambat masuk sekoloh tadika.. hidup susoh.. masa tu ayoh mok nok nyekolohkan abang2 belajo u n sek men..jd hat bungsu ni la kenala korban sket......

pahter plok..masa sekoloh tadika.. jarang amat perginye.. xde org nok ngantor... nok jalan kaki plok, bapokla jauhnyer.. mongkekan sekoloh tadika kt kedai mara, umoh koi plok kt beloh2 hutan belantara....dah ter org lain seme pakai baju sekoloh, koi pakai baju bese2 je.. time balik sekoloh, terpesot2 sorg2 duduk muka pagor nunggu ke ayoh jemput, kalo lambat sket ter jalan la kaki sekerat jalan...sob..sob.. sedih ngat ngenangkan kisoh lame2....koi rasa hikmah nye beso ngat, rase pengalaman di hidupkan dlm serba kekurangan perentan dulu2 sbb boleh di jadikan pedoman di masa skrg....insafff...Sad

Kala aok ade duit rm1juta pun takkan dapat membeli pengalaman ini...
kesusahan hidup terdahulu jadi penguat semangat.Sekarang sudah berjaya.Tahniah...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  zulkbo on Fri Jan 07, 2011 2:52 pm

ingat2 lupa..
yang nyata koi mata
rabun belum pakai
spek..selalu kena
duduk depan sekali Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  Cik_N on Mon Jan 10, 2011 4:02 pm

MD wrote:
Kala aok ade duit rm1juta pun takkan dapat membeli pengalaman ini...
kesusahan hidup terdahulu jadi penguat semangat.Sekarang sudah berjaya.Tahniah...

terima kasih MD..byk lg kisoh2 sedeh..harap2 nanti boleh dikongsikan ngan ank cucu akn dtg...

opssss....koi igt lagik masa sekoloh dulu2 femes ngat beg ajinomoto..wane putih... beg tu la koi pakei..sayang ngat beg ter..siap lukis2 lagi gambor muke..mongkekan beg ter banyok kaler woner putih....huuu3......
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  ozzy on Tue Jan 11, 2011 10:59 am

MD wrote:
Cik_N wrote:pengalaman versi sedih:

koi masa tahun 1 sokmo dpt nombor corot, pasai lambat masuk sekoloh tadika.. hidup susoh.. masa tu ayoh mok nok nyekolohkan abang2 belajo u n sek men..jd hat bungsu ni la kenala korban sket......

pahter plok..masa sekoloh tadika.. jarang amat perginye.. xde org nok ngantor... nok jalan kaki plok, bapokla jauhnyer.. mongkekan sekoloh tadika kt kedai mara, umoh koi plok kt beloh2 hutan belantara....dah ter org lain seme pakai baju sekoloh, koi pakai baju bese2 je.. time balik sekoloh, terpesot2 sorg2 duduk muka pagor nunggu ke ayoh jemput, kalo lambat sket ter jalan la kaki sekerat jalan...sob..sob.. sedih ngat ngenangkan kisoh lame2....koi rasa hikmah nye beso ngat, rase pengalaman di hidupkan dlm serba kekurangan perentan dulu2 sbb boleh di jadikan pedoman di masa skrg....insafff...Sad

Kala aok ade duit rm1juta pun takkan dapat membeli pengalaman ini...
kesusahan hidup terdahulu jadi penguat semangat.Sekarang sudah berjaya.Tahniah...

Betul tu MD...pengalaman tidak dapat dijual beli..kita juga antara yang pernah menempuh pengalaman tersebut dan antara yang tidak dapat dilupakan apabila menghadapi cabaran di bulan puasa.Jalan kaki balik sekolah yang jauh sampai rumah terus tergolek hehe..Antara lain yang koi ingat masa tu gam bancuh sendiri gunakan tepung atau guna nasi sebagai gam..
Ser lagi kasut sekolah macam kasut bola..ada stud hehe
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  MD on Tue Jan 11, 2011 12:20 pm

Dulu nak buat gam tak susah, beli aje tepung ubi 20sen.balik bancuh sikit dengan air suam dan kacau...
lagi satu dulu dulu xtvt seni banyak tampal tampal surat kabor.guna gam memang banyak...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  ozzy on Tue Jan 11, 2011 12:24 pm

MD wrote:Dulu nak buat gam tak susah, beli aje tepung ubi 20sen.balik bancuh sikit dengan air suam dan kacau...
lagi satu dulu dulu xtvt seni banyak tampal tampal surat kabor.guna gam memang banyak...

Antaranya buat layang-layang/wau...tapi still naik tinggi walaupun guna tali yang bersambung2 hehe...
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  MD on Tue Jan 11, 2011 12:30 pm

Dulu bulan 11 dan 12 memang musim main lelayang...

untuk masuk sekolah menengah pulak...
gugup jugak sebab kengkawan dari jengka yang berlainan...antara kawan baik ialah Shukri,Ripin,arwah Nanang hehehehe... Laughing

p/s - Ozzy,kawan masih gelak kalau ingat kisah ''gagap'' atas dan bawah.ini cerita mase raye tu ari...hehehehe

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  ozzy on Tue Jan 11, 2011 12:45 pm

MD wrote:Dulu bulan 11 dan 12 memang musim main lelayang...

untuk masuk sekolah menengah pulak...
gugup jugak sebab kengkawan dari jengka yang berlainan...antara kawan baik ialah Shukri,Ripin,arwah Nanang hehehehe... Laughing

p/s - Ozzy,kawan masih gelak kalau ingat kisah ''gagap'' atas dan bawah.ini cerita mase raye tu ari...hehehehe

Masuk sekolah menengah koi x heran sebab mmg tpt koi hehe..tapi sesekali masih bawa bekal makan ramai2 bawah pokok..pastu berjemaah sama2 kat surau tu..penah juga koi merasa jadi imam kat situ hehe...
tapi skrg surau tu dah x de..dah buat tambahan bangunan baru (kelas sains)

p/s- MD aok jgn buka kisah lain pulok...kisah makan je bwh pokok tu hehe..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  Yassin on Tue Jan 11, 2011 4:30 pm

kawan nangis juga sari dua Sad
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  zulkbo on Wed Jan 12, 2011 4:34 pm

teringat ada rodong yang
terkucil dalam seluar..
ande yang pompuan
tak pakai spender
dahlah dulu pakai skirt
ermmm..alahai..biarlah
jadi rahsiaku sampai mati king

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  mitos on Thu Jan 13, 2011 12:38 am

kome x sampat sekolah lagi, mencilok sembunyi dlm kebun getah, mok ingt lepas dah sekolah rupanye idak..huhuhu
avatar
mitos

Posts : 37
Points : 51
Join date : 13/07/2010
Age : 44
Location : bkt setongkol kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  zulkbo on Thu Jan 13, 2011 5:49 pm

teringat kantin selokoh dulu..
alahai selalunya tak mampu
nak beli..zaman susah dulu Jengka
nih..buah tak de rega...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  mitos on Thu Jan 13, 2011 8:52 pm

kantin!..huh...ingat dpt makan guna kupon...lauk sardin je kirenya jaman tu paling best dah weh....
avatar
mitos

Posts : 37
Points : 51
Join date : 13/07/2010
Age : 44
Location : bkt setongkol kuantan

http://ucmitosboy.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Pengalaman Ketika Mula-Mula masuk Sekolah

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum