Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Islam Dihina Lagi....

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sayed7 on Fri Nov 20, 2009 9:18 am

acey wrote:kalu awok kata rasul melayu sesat tu, koi terima la juge



mcm ni la en acey...itu adalah hasil daripada perbincangan saya dengan org yang byk belajar agama dan kwn pon ade belajar sikit ttg hal..kalo aok kurang setuju xpe.. refer kat sesapa yang lebih mengtahui...islam itu intergrated...kita x boleh merujuk kepada seorg shj...so rujuk lah kepada yang lebih arif..tp ape yg saya tahu ttg syiah itu lah apa yg baca,bincang dan belajar...
sudah terang lagi bersuluh...smile Wink

sayed7
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 211
Points : 212
Join date : 23/10/2009
Age : 29
Location : kuantan+putrajaya

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  acey on Fri Nov 20, 2009 9:29 am

sayed7 wrote:
acey wrote:kalu awok kata rasul melayu sesat tu, koi terima la juge



mcm ni la en acey...itu adalah hasil daripada perbincangan saya dengan org yang byk belajar agama dan kwn pon ade belajar sikit ttg hal..kalo aok kurang setuju xpe.. refer kat sesapa yang lebih mengtahui...islam itu intergrated...kita x boleh merujuk kepada seorg shj...so rujuk lah kepada yang lebih arif..tp ape yg saya tahu ttg syiah itu lah apa yg baca,bincang dan belajar...
sudah terang lagi bersuluh...smile Wink

base on apa yg en sayed baca, bincang dan belajar, apa hukum yg en sayed dapat pasal negara iran tu, negara haram ke ? koi nak tau la jugak, boleh tak

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sayed7 on Fri Nov 20, 2009 9:36 am

acey wrote:
sayed7 wrote:
acey wrote:kalu awok kata rasul melayu sesat tu, koi terima la juge



mcm ni la en acey...itu adalah hasil daripada perbincangan saya dengan org yang byk belajar agama dan kwn pon ade belajar sikit ttg hal..kalo aok kurang setuju xpe.. refer kat sesapa yang lebih mengtahui...islam itu intergrated...kita x boleh merujuk kepada seorg shj...so rujuk lah kepada yang lebih arif..tp ape yg saya tahu ttg syiah itu lah apa yg baca,bincang dan belajar...
sudah terang lagi bersuluh...smile Wink

base on apa yg en sayed baca, bincang dan belajar, apa hukum yg en sayed dapat pasal negara iran tu, negara haram ke ? koi nak tau la jugak, boleh tak


saya x ckp negara iran negara haram... negara haram adalah negara seperti israel... xpela saya nk ckp lebih ada yg kurang senang...penerimaan sesuatu bnda 2 depends on individual.sy akui sy kurang arif dalam hal ni..jd refer la kat org yg lebih arif bg en acey..so thanks acey... Very Happy

sayed7
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 211
Points : 212
Join date : 23/10/2009
Age : 29
Location : kuantan+putrajaya

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  acey on Fri Nov 20, 2009 9:46 am

sayed7 wrote:
acey wrote:
sayed7 wrote:
acey wrote:kalu awok kata rasul melayu sesat tu, koi terima la juge



mcm ni la en acey...itu adalah hasil daripada perbincangan saya dengan org yang byk belajar agama dan kwn pon ade belajar sikit ttg hal..kalo aok kurang setuju xpe.. refer kat sesapa yang lebih mengtahui...islam itu intergrated...kita x boleh merujuk kepada seorg shj...so rujuk lah kepada yang lebih arif..tp ape yg saya tahu ttg syiah itu lah apa yg baca,bincang dan belajar...
sudah terang lagi bersuluh...smile Wink

base on apa yg en sayed baca, bincang dan belajar, apa hukum yg en sayed dapat pasal negara iran tu, negara haram ke ? koi nak tau la jugak, boleh tak


saya x ckp negara iran negara haram... negara haram adalah negara seperti israel... xpela saya nk ckp lebih ada yg kurang senang...penerimaan sesuatu bnda 2 depends on individual.sy akui sy kurang arif dalam hal ni..jd refer la kat org yg lebih arif bg en acey..so thanks acey... Very Happy

kalu koi membuatkan awok rasa sedikit kurang puas hati ngan koi, koi ucapkan selamat berkenalan la ngan awok. koi ni suka juga bertanya bagi mempastikan koi tau serba sikit ttg kengkawan tu. ok n thanks en sayed.

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 9:56 am

acey wrote:
sayed7 wrote:
acey wrote:
sayed7 wrote:
acey wrote:kalu awok kata rasul melayu sesat tu, koi terima la juge



mcm ni la en acey...itu adalah hasil daripada perbincangan saya dengan org yang byk belajar agama dan kwn pon ade belajar sikit ttg hal..kalo aok kurang setuju xpe.. refer kat sesapa yang lebih mengtahui...islam itu intergrated...kita x boleh merujuk kepada seorg shj...so rujuk lah kepada yang lebih arif..tp ape yg saya tahu ttg syiah itu lah apa yg baca,bincang dan belajar...
sudah terang lagi bersuluh...smile Wink

base on apa yg en sayed baca, bincang dan belajar, apa hukum yg en sayed dapat pasal negara iran tu, negara haram ke ? koi nak tau la jugak, boleh tak


saya x ckp negara iran negara haram... negara haram adalah negara seperti israel... xpela saya nk ckp lebih ada yg kurang senang...penerimaan sesuatu bnda 2 depends on individual.sy akui sy kurang arif dalam hal ni..jd refer la kat org yg lebih arif bg en acey..so thanks acey... Very Happy

kalu koi membuatkan awok rasa sedikit kurang puas hati ngan koi, koi ucapkan selamat berkenalan la ngan awok. koi ni suka juga bertanya bagi mempastikan koi tau serba sikit ttg kengkawan tu. ok n thanks en sayed.

jangan amek ati sayed
acey ni koi kenal lama dah
dari sekolah rendah..sekampung koi
orang ilmiah dia ni..kerja U..
biasa lah tak puas hati dia tanya
aok jangan maree erk...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sayed7 on Fri Nov 20, 2009 10:07 am

kwn x terasa pon..besela perbincangan.persoalan mmg byk ditimbulkan..org mcm kwn x la pakar dalam bidang ni...

di bwh ni web site JAKIM menerangkan ttg Syiah...so baca dan fahamilah...


http://www.islam.gov.my/e-rujukan/syiah.html


mcm kwn ckp sudah terang lagu bersuluh...

sayed7
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 211
Points : 212
Join date : 23/10/2009
Age : 29
Location : kuantan+putrajaya

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 10:08 am

sayed7 wrote:kwn x terasa pon..besela perbincangan.persoalan mmg byk ditimbulkan..org mcm kwn x la pakar dalam bidang ni...

di bwh ni web site JAKIM menerangkan ttg Syiah...so baca dan fahamilah...


http://www.islam.gov.my/e-rujukan/syiah.html


mcm kwn ckp sudah terang lagu bersuluh...

thanks bro... Laughing Very Happy cheers sunny

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sayed7 on Fri Nov 20, 2009 10:12 am

zulkbo wrote:
sayed7 wrote:kwn x terasa pon..besela perbincangan.persoalan mmg byk ditimbulkan..org mcm kwn x la pakar dalam bidang ni...

di bwh ni web site JAKIM menerangkan ttg Syiah...so baca dan fahamilah...


http://www.islam.gov.my/e-rujukan/syiah.html


mcm kwn ckp sudah terang lagu bersuluh...

thanks bro... Laughing Very Happy cheers sunny


ni conclusion dari web JAKIM...

Rantau Asia Tenggara, khususnya Malaysia adalah rantau yang hening dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Sebarang usaha untuk memasukkan fahaman selain dari Ahli Sunnah Wal Jamaah terutama Syiah di kalangan penduduk rantau ini pasti akan menggugat keharmonian masyarakat.
Negara-negara yang mempunyai penganut Syiah, telah menimbulkan ketidakstabilan rakyat dan pentadbiran di negara tersebut. Penganut Syiah akan selama-lamanya cuba mengembang dan mempengaruhi pegangan mereka ke atas pengikut Ahli Sunnah Wal Jamaah. Mereka tidak mahu tunduk kepada pemerintahan dan pentadbiran Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Islam yang bersidang pada 3 Mei 1996 telah membuat keputusan iaitu:

Menetapkan bahawa umat Islam di Malaysia hendaklah hanya mengikut ajaran Islam yang berasaskan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dari segi Akidah, Syariah dan Akhlak.

Memperakukan bahawa ajaran Islam yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah bercanggah dengan Hukum Syarak dan Undang-undang Islam; dan dengan demikian penyebaran apa-apa aj aran yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah dilarang.

sayed7
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 211
Points : 212
Join date : 23/10/2009
Age : 29
Location : kuantan+putrajaya

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  acey on Fri Nov 20, 2009 10:43 am

sayed7 wrote:
zulkbo wrote:
sayed7 wrote:kwn x terasa pon..besela perbincangan.persoalan mmg byk ditimbulkan..org mcm kwn x la pakar dalam bidang ni...

di bwh ni web site JAKIM menerangkan ttg Syiah...so baca dan fahamilah...


http://www.islam.gov.my/e-rujukan/syiah.html


mcm kwn ckp sudah terang lagu bersuluh...

thanks bro... Laughing Very Happy cheers sunny


ni conclusion dari web JAKIM...

Rantau Asia Tenggara, khususnya Malaysia adalah rantau yang hening dengan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah. Sebarang usaha untuk memasukkan fahaman selain dari Ahli Sunnah Wal Jamaah terutama Syiah di kalangan penduduk rantau ini pasti akan menggugat keharmonian masyarakat.
Negara-negara yang mempunyai penganut Syiah, telah menimbulkan ketidakstabilan rakyat dan pentadbiran di negara tersebut. Penganut Syiah akan selama-lamanya cuba mengembang dan mempengaruhi pegangan mereka ke atas pengikut Ahli Sunnah Wal Jamaah. Mereka tidak mahu tunduk kepada pemerintahan dan pentadbiran Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Islam yang bersidang pada 3 Mei 1996 telah membuat keputusan iaitu:

Menetapkan bahawa umat Islam di Malaysia hendaklah hanya mengikut ajaran Islam yang berasaskan pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah dari segi Akidah, Syariah dan Akhlak.

Memperakukan bahawa ajaran Islam yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah bercanggah dengan Hukum Syarak dan Undang-undang Islam; dan dengan demikian penyebaran apa-apa aj aran yang lain daripada pegangan Ahli Sunnah Wal Jamaah adalah dilarang.

alhamdulillah, pegangan di malaysia ni telah ditetapkan sbg ahli sunnah wal jamaah. usaha utk mengembangkan syiah sahaja yg di larang di malaysia, atas tujuan utk mengelakkan berlaku salah faham sesama islam . koi rasa sama la macam dr maza yg dilarang memberi kuliah di selangor kerana tiada surat tauliah dr jais, tapi bukanlah dr maza tu tak ada ilmunya

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  strikerbuncit on Fri Nov 20, 2009 10:48 am

Nabi pernah bersabda,akhir zaman nanti ada 73 ajaran Islam tapi hanya 1 sahaja yang kamu selamat bersamanya..iaitu Ahli Sunnah Wal Jamaah..

wallahualam..

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Fri Nov 20, 2009 10:50 am

strikerbuncit wrote:Nabi pernah bersabda,akhir zaman nanti ada 73 ajaran Islam tapi hanya 1 sahaja yang kamu selamat bersamanya..iaitu Ahli Sunnah Wal Jamaah..

wallahualam..

Insyaallah...
kita akan menjadi umatnya Very Happy
hingga ke titian ..mohon syafaat Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  acey on Fri Nov 20, 2009 10:50 am

strikerbuncit wrote:Nabi pernah bersabda,akhir zaman nanti ada 73 ajaran Islam tapi hanya 1 sahaja yang kamu selamat bersamanya..iaitu Ahli Sunnah Wal Jamaah..

wallahualam..

insyaallah, dengan rahmat Allah

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Sun Nov 22, 2009 1:55 am


GAMBAR fail menunjukkan penunjuk perasaan di Pakistan mengadakan protes terhadap penyiaran kartun dalam akhbar Denmark yang mempersendakan Nabi Muhammad di Quetta, Pakistan pada 20 Mac 2008. – AP

###koi jumpa ni dalam utusan..cerita lama
tapi tengoklah orang kapir sampai bebila pun
dorang tak senang hati kat islam ni..ada jer isu
dorang created...
Evil or Very Mad Twisted Evil

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Sun Nov 22, 2009 1:59 am

Kempen lindungi Islam

GENEVA 20 Nov. – Empat tahun selepas kartun Nabi Muhammad SAW mencetuskan bantahan hebat di seluruh dunia Islam, negara-negara Islam melancarkan satu kempen membentuk satu perjanjian antarabangsa bagi melindungi lambang keagamaan dan kepercayaan daripada sindiran.

Ia pada dasarnya adalah satu larangan menghalang kelakuan menghina agama yang amat bercanggah dengan undang-undang ucapan bebas di Barat.

Dokumen yang diperoleh AP menunjukkan bahawa Algeria dan Pakistan mengetuai usaha melobi bagi membawa cadangan itu ke Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) untuk diundi.


http://www.utusan.com.my

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  strikerbuncit on Sun Nov 22, 2009 10:27 pm

Walaupun Islam ditekan di serata dunia..hakikatnya Islam adalah agama yg paling subur dari segi perkembangan&penyebarannya..di Eropah,hampir beratus orang memeluk agama Islam setiap hari wlpn dakwah tidaklah terlalu hebat&rancak spt agama lain lakukan..angka ini semakin bertambah dari hari ke hari bdasarkan tinjauan&kaji slidik pakar2 terbabit..atas dasr inilah,agama lain terutamanya Kristian mengalihkan sasarannya ke Asia memandangkan agama kristian smakin kurg diminati oleh pduduk eropah&amerika..puak2 missionaries&freemason btambah aktif menyebarkan ajaran mereka utk menyesatkan orang Islam di asia terutamanya Asia tenggara yg mempunyai penduduk beragama Islam yg ramai yg didahului ngara Indonesia,malaysia,dll...

satu hal lagi,para agama samawi lain (yahudi&kristian) telah lama percaya akn ramalan bahawa Imam Mahdi akan muncul dari timur..maka berbondong2lah mereka dtg mhantar 'team' utk mnyesatkan umat islam disini dgn plbagai cara hgga kita smua tanpa sedar smakin jauh dari agama islam yg sbenar..

Mossad? Anda tahu apakah ia? Ia adalah sebuah badan penyiasatan spt CIA@FBI yg dimiliki oleh ISrael utk memantau perkembangan Islam di Asia Tenggara ini..mereka mpunyai pejabat di Singapura sbg centreport..mereka cuba memastikan bhawa Imam mahdi takkan muncul disini&jika wujud,mereka akan membunuh terlebih dahulu..

walaubgaimanapun,usaha mereka takkan mampu mengubah takdir&perancangan Allah..kerana apa yg tertulis dlm Al Quran tetap akn berlaku nanti terutamanya hal bkenaan Imam Mahdi,Penghapusan umat yahudi& hari kiamat..wallahualam


*Sekadar pandangan peribadi berdasarkan pembacaan oleh SB

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sam on Wed Dec 02, 2009 10:15 pm

zulkbo wrote:
strikerbuncit wrote:Nabi pernah bersabda,akhir zaman nanti ada 73 ajaran Islam tapi hanya 1 sahaja yang kamu selamat bersamanya..iaitu Ahli Sunnah Wal Jamaah..

wallahualam..

Insyaallah...
kita akan menjadi umatnya Very Happy
hingga ke titian ..mohon syafaat Very Happy
SB, tumpang tanye... berminat lak nak tau..
kalau dlm 73 tu... tak mustahil lebih drp separuh tu leh ngakui ahli sunnah wal jamaah... jadi camne nak pastikan yg betul2...mohon agar dijauhkan daripada jalan kesesatan

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  Deto_8 on Wed Dec 02, 2009 10:26 pm

samdol wrote:SB, tumpang tanye... berminat lak nak tau..
kalau dlm 73 tu... tak mustahil lebih drp separuh tu leh ngakui ahli sunnah wal jamaah... jadi camne nak pastikan yg betul2...mohon agar dijauhkan daripada jalan kesesatan

Utusan pernah melaporkan bahawa golongan Wahabi akan mengaku sebagai ASWJ dalam usaha untuk menyebarkan wahabi...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sam on Wed Dec 02, 2009 10:32 pm

jd, bermakna wahabi tu salah ke goner...

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Wed Dec 02, 2009 10:38 pm

samdol wrote:jd, bermakna wahabi tu salah ke goner...

koi tak berani gerenti
sbb jahil gak.. nanti
kita sesama google
kat islamic forum yek
tungguuuu... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  Deto_8 on Wed Dec 02, 2009 10:39 pm

zulkbo wrote:
samdol wrote:jd, bermakna wahabi tu salah ke goner...

koi tak berani gerenti
sbb jahil gak.. nanti
kita sesama google
kat islamic forum yek
tungguuuu... Very Happy

kawan pun kurang arif....kalau ikutkan artikel tu katanya salah...

nanti kawan cari balik artikel tu untuk dikongsi bersama

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sam on Wed Dec 02, 2009 10:45 pm

tp mmg ade ritual2 yg pelik2 sikit drg ni...tp kalau ikut kan ade juga org kite ni ritual yang koi kurang arif, smpkan dah susah mana yg nak dikatakan sunah bebetul.
hhhm... definasi sunnah pliss..

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Wed Dec 02, 2009 10:57 pm

samdol wrote:tp mmg ade ritual2 yg pelik2 sikit drg ni...tp kalau ikut kan ade juga org kite ni ritual yang koi kurang arif, smpkan dah susah mana yg nak dikatakan sunah bebetul.
hhhm... definasi sunnah pliss..

cer aok refer kat link ni
mungkin membantu.. Very Happy


http://alislamu.com/index.php?option=com_content&task=view&id=691&Itemid=4

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sam on Wed Dec 02, 2009 11:03 pm

kalau diikutkan kat situ perilaku... tp kemusykilan tu belum terjawab lagi. perilaku mcm mana yg perlu diutamakan?

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  zulkbo on Wed Dec 02, 2009 11:10 pm

samdol wrote:kalau diikutkan kat situ perilaku... tp kemusykilan tu belum terjawab lagi. perilaku mcm mana yg perlu diutamakan?

koi rasa perlu ada ustaz sorang kat PCC
nih..koi tak berani la nak jawab weh
nanti koi bagi link tak betul lak
cer aok google laman blog islamic
koi rasa byk weh...
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  sam on Wed Dec 02, 2009 11:13 pm

terima kasih atas usaha aok tu bang...
nnt a ade mase koi gode2... keknye mengkala ade rodong2 leh xplain lagi memuaskan hati... dalam internet ni mcm jenis ade... hak gatei tgn bt dakyah palsu pun tak mustahil...

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Islam Dihina Lagi....

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum