Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Jokess N HUmOOR...

Page 4 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  J.Milan22 on Wed Jul 29, 2009 5:14 pm

benda paling kerass apekah die???

Baca sampai abis....ek kwn2..


'Pada zaman dahulu, ada seorang puteri yang cantik rupawan. Namanya Puteri Sheila. Sejak lahir lagi puteri ini terkena sumpahan. Apa saja benda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab tu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut, kalau terpegang maka mereka akan cair. Maka susahlah hati Ayah nya kerana tak kawin la puterinya itu. Maka, dengan nasihat perdana menteri, Maharaja pun membawa puteri berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat. Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan terlepas dari sumpahan jika puteri dapat memegang sesuatu yang tak kan cair. Tapi bomoh itu sendiri pun tak tau apakah benda tersebut. Atas cadangan perdana menteri, Maharaja telah mengistiharkan bahawa,,siapa lelaki yang dapat membawa sesuatu, yang apabila puterinya pegang tak cair, lelaki itulah yang akan kawin dengan puterinya itu.

Maka pada hari itu, berduyun-duyun lah lelaki datang membawa benda masing-masing dengan harapan dapat menjadi menantu raja. Kemudian, pertandingan pun berlangsung..... Muncul lah lelaki yang pertama,

Maharaja: Ha, apa benda yang kau bawa tu?

Lelaki#1 : Hamba membawa batang logam Titanium. Logam inilah yang paling keras dalam dunia. Pada zaman akan datang, logam ini menjadi batang golf, bateri dan kapal terbang.

Maharaja : Ok, biar puteri Beta pegang benda itu.

Lelaki#1 : Silakan....

Maka puteri itu pun pegang la logam Titanium itu. Ahhhhhh Cair nampaknye logam itu. Kecewa lah lelaki itu, Maharaja dan tuan puteri...

Muncullah lelaki ke-2.....

Maharaja: Ha kamu! Apa yang kamu bawa tu?

Lelaki#2: Hamba membawa batu berlian. Menda ini lah yang paling keras dalam dunia. Pada masa akan datang, menda ini bukan saja menjadi perhiasan malah digunakan untuk memotong besi dan digunakan untuk menggali minyak di dasar lautan.

Maharaja: Kalau begitu, biar puteri Beta mencubanya.

Lelaki#2: Silakan.....

Maka puteri itu pun memegang le berlian tersebut. Ahhhhhhhh Cair jugak berlian itu nampaknya. Kecewa la lelaki itu, maharaja dan puteri.

Seterusnya, lelaki-lelaki lain pun mencuba juga tapi malangnya semua benda yang dipegang oleh puteri tetap cair hendaknya... Kemudian muncul lah lelaki yang terakhir.. Eh!!Dia datang berlenggang je tanpa membawa apa-apa pun!

Maharaja: Hey Kamu! Apa yang kamu bawa? Kenapa datang berlenggang je?

Lelaki: Patik ada membawa ben a tuanku. Tapi benda hamba tu ada dalam poket hamba ini.

Maharaja: Kalau begitu, keluarkanlah benda kamu tu.Biar puteri Beta cuba memegangnya.

Lelaki: Tak boleh tuanku. Kalau puteri nak emegangnya,seluklah dalam poket hamba ini...

Maharaja: Hmmmm.... Kalau begitu, baiklah!

Maka terpaksalah puteri itu menyeluk dalam poket lelaki itu. Puteri teragak-agak sebab puteri tak tau apa yang ada dalam poket lelaki itu.
Kemudian puteri terpegang sesuatu... Mukanya merah menahan malu. Lelaki itu hanya tersenyum saja. Tiba-tiba puteri menarik tangannya kembali. Puteri berlalu dari situ kerana malu. Maharaja hairan... Maharaja tanya puterinya

Maharaja: Anakanda dapat pegang sesuatu?

Puteri: Dapat....

Maharaja: Benda tu cair?

Puteri: Tak....

Maharaja: Baiklah, dengan ini Beta istiharkan lelaki ini menjadi menantu
Beta!

Lelaki: Hehehehehehehehehehehe.......

Tapi..... Apakah yang puteri itu pegang? Kenapa lelaki itu ketawa? Dan kenapa benda tu tak cair? Apakah yang korang rasa puteri itu telah Pegang?
Apa yang korang terlintas dalam kepala korang haaaaa?

Hehehehehehehehehe.....

(Sila scroll down...........)

















BENDA ITU IALAH------ COKLAT M&M
CAIR DIMULUT, TIDAK DITANGAN!
AWAK INGAT APA???? OTAK TU BIAR BETUL SIKIT AAAAA...TAK SESUAIII TAU KORANG

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEEHEH............



J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  labu sayong on Sun Aug 16, 2009 3:11 pm

Pada satu malam,ayah Ali ternamapak dia berdoa kepada tuhan..''ya tuhan,selamat tinggal datukku''..

keesokkan paginya,datuknya meninggal...innalillah..

Malam seterusnya,ali berdoa lagi..''ya tuhan,selamat tinggal nenekku''..

keesokkannya neneknya mati...mereka sume sedeh..

Malam seterusnya lagi,ali berdoa..''ya tuhan,selamat tinggal bapaku''..

ayah ali amat takut dan tidak bole tido malam tu.. dia jumpa doktor tapi tiada apa-apa..Akhirnya dia pulang ke rumah pada keeseokan paginya..

Tiba-tiba si isteri menangis lalu berkata ''bang,abg pegi mana??pak mat baru meninggal tadi kena strok!!''

Si ayah terkejut..siapa ayah kepada anaknya??


LU PIKIR LA SENDIRI..

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  zulkbo on Sun Aug 16, 2009 7:53 pm

labu sayong wrote:Pada satu malam,ayah Ali ternamapak dia berdoa kepada tuhan..''ya tuhan,selamat tinggal datukku''..

keesokkan paginya,datuknya meninggal...innalillah..

Malam seterusnya,ali berdoa lagi..''ya tuhan,selamat tinggal nenekku''..

keesokkannya neneknya mati...mereka sume sedeh..

Malam seterusnya lagi,ali berdoa..''ya tuhan,selamat tinggal bapaku''..

ayah ali amat takut dan tidak bole tido malam tu.. dia jumpa doktor tapi tiada apa-apa..Akhirnya dia pulang ke rumah pada keeseokan paginya..


Tiba-tiba si isteri menangis lalu berkata ''bang,abg pegi mana??pak mat baru meninggal tadi kena strok!!''

Si ayah terkejut..siapa ayah kepada anaknya??


LU PIKIR LA SENDIRI..


Wh kah kah...lawok nye citer Razz Very Happy Laughing

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  jasnoraizan on Thu Oct 15, 2009 4:34 pm

KISAH BERUK KESANYANGAN

Mat Daik tinggal di Tumpat, Kelantan. Dia ada seekor beruk peliharaan yang pandai memanjat pokok kelapa. Pendapatan sampingan Mat Daik ialah menggunakan beruk peliharaannya itu untuk mengambil upah memetik kelapa dari masyarakat sekitar Tumpat.

Tetapi malang sungguh nasib Mat Daik apabila suatu hari beruk peliharaannya telah mati akibat suatu kejadian yang sungguh menyayat hati (sehingga tidak mampu di taip dengan sebarang perkataan pun…fuh!).
Akibat tragedi tersebut, Mat Daik selalu murung dan bersedih. Kesedihan Mat Daik turut dirasai oleh orang kampungnya dan juga mereka yang pernah mendapat khidmat daripada beruk Mat Daik.
Untuk menghilangkan kesedihannya, Mat Daik telah pergi ke rumah sahabatnya yang bernama Rani. Rani tinggal di Marang, Terengganu. Rani sebenarnya adalah teman seperguruan Mat Daik semasa mereka menuntut ilmu pemeliharaan beruk suatu ketika dahulu. Kedatangan Mat Daik disambut gembira oleh Rani dan pemergiannya ke kampung Rani lebih-lebih menggembirakan Mat Daik. Ini adalah kerana Rani mempunyai seekor beruk yang saling tak tumpah dengan beruknya dahulu. Rani memanggil beruknya sebagai Bob. Kesedihan Mat Daik sedikit terubat apabila dia berada bersama-sama dengan Bob. Tetapi yang lebih menjadikan Mat Daik teruja ialah kerana kecekapan dan kehebatan Bob dalam mematuhi semua arahan daripada Rani. Bob akan memanjat pokok kelapa dengan tangkasnya apabila disuruh dan akan memetik kelapa yang tua atau kelapa muda hanya dengan arahan daripada Rani.
Setelah hampir 1 minggu di Marang, Mat Daik ingin pulang ke Tumpat. Tetapi dia mempunyai satu harapan iaitu ingin membawa Bob bersama-samanya. Dia tidak tergamak untuk menyuarakan keinginan itu kerana mengenangkan persahabatannya dengan Rani. Bagi diri Rani, dia memahami suara hati sahabatnya itu, lalu dia membenarkan Mat Daik untuk membawa pulang Bob bersamanya selama sebulan. Mat Daik sangat gembira dan terus memeluk Rani dan berjanji akan menjaga Bob sebaik mungkin. Rani kemudiannya mengajar Mat Daik arahan-arahan yang perlu diberi kepada Bob untuk memetik kelapa nanti.
Orang kampung Mat Daik sangat gembira apabila melihat dia sudah pulang dengan wajah yang ceria dan bersamanya seekor beruk yang seiras dengan beruknya dahulu.
Mat Daik menceritakan segala yang telah berlaku sewaktu di Marang dan berulangkali memberitahu akan kehebatan Bob. Dengan tidak berlengah dia terus membawa Bob dan orang kampungnya pergi ke kebun kelapa Pak Majid. Di situ juga dia berkata kepada Bob, ” Panjat Bob…panjat”. Sebaik menerima arahan tersebut, Bob yang dari tadi asyik menggigit batang tebu terus mencampakkan tebu itu dan mulalah memanjat pokok kelapa itu. Orang kampung mulalah bersorak gembira melihat kehebatan Bob memanjat pokok itu yang begitu pantas sekali. Mat Daik tersenyum girang mendengar sorakan orang kampungnya. ” Ha..ambik hok tuo..hok tuo..jange hok mudo!”(Ha ..ambil yang tua..yang tua..jangan yang muda) Mat Daik memberikan arahan seterusnya.Akan tetapi …si Bob tidak bergerak. Dia hanya memandang ke bawah terkebil-kebil. ” Bob…kawe kato ambik nyor tuo tu…ha…tu hok tuo depe demo tulah.”( Bob.. saya kata ambil kelapa tua tu…ha..tu yang tua kat depan kau tulah) sambung Mat Daik lagi. Bob masih tidak berganjak dan terus terkebil-kebil memandang ke arah Mat Daik dan orang kampungnya.
Bila melihat Bob yang tidak berganjak itu, Mat Daik merasa hairan lalu terfikir mungkin Bob keletihan kerana perjalanan yang jauh. Dia berkata ” Ha ..turun..turun .” Bob terus turun bila mendapat arahan itu.
Pada keesokan harinya. Mat Daik membawa Bob memanjat pokok kelapa di depan rumahnya. Perkara yang sama telah berlaku . Bob hanya menerima arahan ‘panjat’ dan ‘turun’ sahaja. Mat Daik merasa hairan dengan kejadian ini. Segala kehebatan Bob yang diwar-warkannya kepada orang kampung tidak dapat dibuktikan. Mat Daik mula merasa malu dengan orang kampungnya. Kejadian ini berlarutan selama 6 hari dan masuk hari ke 7, Mat Daik telah menelefon Rani dan menceritakan segala apa yang telah berlaku. Rani berjanji akan pergi ke Tumpat pada keesokan harinya.
Malam itu Mat Daik tidak dapat melelapkan matanya. Bermacam-macam kemungkinan bermain di benaknya. Mungkinkah Bob sakit? Atau mungkinkah Bob rindukan Rani? Pelbagai kemungkinan dibayangkannya sehinggalah ke waktu Subuh.
Lebih kurang pukul 12 tengahari kelibat Rani pun kelihatan dan Mat Daik menyambut Rani dengan penuh kegusaran pada wajahnya. Berulang-ulang kali lagi dia meminta maaf daripada Rani atas segala kesulitan tersebut. Rani dibawa ke kebun kelapa Pak Majid. Rani meminta Mat Daik tunjukkan bagaimana arahan yang diberikannya kepada Bob supaya mengambil kelapa tua. ” Ha …panjat Bob..gi ambik nyor tuo tigo butir.”(Ha ..panjat Bob.. pergi ambil/petik kelapa tua tiga biji) Bob pun mulalah memanjat pokok itu tetapi seperti 6 hari yang lalu dia hanya memanjat dan kemudian terkebil-kebil memandang Mat Daik di bawah. Rani pun tersenyum kerana dia mula dapat mengagak akan masalah yang sebenarnya. Rani meminta Mat Daik menyuruh Bob memetik kelapa muda pula. ” Bob..demo ambik nyor mudolah pulok..ha ..nyor mudo..mudo.”(Bob..kau petik kelapa mudalah pulak..ha… kelapa muda..muda) Bob hanya terkebil-terkebil sahaja.
Rani pun segera mengeluarkan arahannya “Bob..ambik hok MUDER…HA.. MUDER..” (Bob petik yang muda..ha…muda) mendengar sahaja arahan itu terus Bob memetik kelapa muda beberapa biji. ” HA..HOK TUER..TUER..”(Ha..yang tua..tua) Rani memberi arahan selanjutnya. Bob terus memetik beberapa biji kelapa tua sebagaimana yang diarahkan. Mat Daik pun menggaru kepalanya akan insiden ini sambil Rani ketawa terbahak-bahak kerana baginya ia amatlah menggelikan hatinya. Rupa-rupanya Bob adalah seekor beruk dari Marang, Terengganu yang tak faham akan loghat Tumpat, Kelate dari Mat Daik….kah. .kah..kah! !!
Moral: Jangan pelihara kucing Parsi kalau tak tahu cakap Parsi. Binatang pun faham loghat tempat asal dia aje.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  strikerbuncit on Thu Oct 15, 2009 5:44 pm

sapa suruh hisap darah!!!!!

Pada zaman dahulu di kampung Paku laris iaitu
sekampung dengan Pontianak Harum Sundal
Malam.
Wujud seorang pemuda bernama Sani. Sani amat
ditakuti oleh penduduk kampung kerana
kemisteriannya
iaitu suka minum darah binatang dan boleh
melayangkan
dirinya di udara dan juga pengamal ilmu hitam.
Sehingga satu masa habis semua binatang
berdarah di kampung itu dihisapnya, termasuklah
lembu,
ayam, kambing, hatta kucing parsi ketua kampung
pun
terlibat sama. Penduduk kampung sudah tidak
tahan lagi
dengan keadaan tersebut lalu mereka membuat
persidangan JKKK di balai raya bagi mencari jalan
penyelesaian.
Namun semuanya menemui jalan buntu. Tapi tanpa
disangka akhirnya terbunuh juga Sani setelah
terhisap darah
ayam yang terkena selsema burung.
Maka mengadaplah roh budak Sani tu tadi kat
ketua dia yang berada di alam lain bagi
mendapatkan
pengampunan.

Sani: Kapten, sudilah kiranya engkau ampuni aku
dan hidupkan aku semula.

Kapten Hantu: Boleh, apa tak leh lak...tapi kau
sudah tidak boleh jadi manusia.

Sani: Susah2 aje tuan ni... tapi aku mintak supaya
aku masih boleh menghisap dan boleh terbang.

Kapten Hantu: Ok...Lu pejam mata dan angkat
tangan ke langit... Gua jadikan Lu Dracula !!!

Maka Sani pun menjalani kehidupan seperti biasa
iaitu kacau sana dan kacau sini. Ramai penduduk
kampung Paku Laris yang mati kena hisap darah.
Penduduk
kampung sekali lagi bersidang dan seorang bomoh
Ali dipanggil untuk menyelesaikan masalah.
Sepandai-
pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah juga.
Sani
ala Dracula tersebut berjaya di tangkap dan
dibunuh
dengan penuh sadis sekali oleh penduduk
kampung.
Jasadnya dikerat 24 dan ditanam di 24 tempat
yang
berasingan. Maka mengadaplah sani buat kali
kedua.

Sani: Tuan.. aku mati lagi la..

Kapten: Tu la kau.. tak pandai cover line..tapi
nasib baik aku ni pemurah...ok aku hidupkan kau
balik...Tapi
tak boleh dalam bentuk manusia.

Sani: Ok... Tapi aku masih nak menghisap darah
dan boleh terbang.

Kapten: Orait.... Aku jadikan kau nyamuk..!!!

Maka Sani pun hiduplah seperti biasa walaupun
dalam keadaan jasad berlainan. Kejahatannya
terus
berleluasa.
Ramai org-org di kampung paku laris mati akibat
jangkitan denggi sehinggalah satu hari datang Jab
Kawalan
Penyakit Bawaan Vektor Seremban datang
menyembur
gas. Maka kelam kabutlah si Sani melarikan diri
dan akhirnya
beliau mati akbat terhidu gas beracun tersebut.
Maka
dengan penuh segan silunya mengadap lagi Sani
mengadap Kapten hantu buat kali terakhir.

Sani: Tuan......

Kapten: Sudah2 ... aku dah tau hajat kau...tapi ini
kali terakhir aku boleh tolong kau... aku hanya
boleh
jadikan benda tak bernyawa saja.

Sani: Tak de nyawa pun takpe lah...tapi aku tetap
nak hisap darah dan bersayap....

Kapten: Pelik sungguh permintaan kau ni....Aku
aku meeting dulu dengan PA aku.

Setelah beberapa hari maka dapatlah satu benda
yang sesuai untuk ditukarkan sani.

Kapten: Sani... kau jaga la diri baik-baik. Aku
yakin kau akan wujud sampai bila-bila. Aku
jadikan kau
TUALA WANITA BERJENAMA KOTEX iaitu
dengan ciri-
ciri penyerapan darah 2 kali ganda dan ada wing.

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  jasnoraizan on Thu Oct 15, 2009 6:02 pm

strikerbuncit wrote:sapa suruh hisap darah!!!!!

Pada zaman dahulu di kampung Paku laris iaitu
sekampung dengan Pontianak Harum Sundal
Malam.
Wujud seorang pemuda bernama Sani. Sani amat
ditakuti oleh penduduk kampung kerana
kemisteriannya
iaitu suka minum darah binatang dan boleh
melayangkan
dirinya di udara dan juga pengamal ilmu hitam.
Sehingga satu masa habis semua binatang
berdarah di kampung itu dihisapnya, termasuklah
lembu,
ayam, kambing, hatta kucing parsi ketua kampung
pun
terlibat sama. Penduduk kampung sudah tidak
tahan lagi
dengan keadaan tersebut lalu mereka membuat
persidangan JKKK di balai raya bagi mencari jalan
penyelesaian.
Namun semuanya menemui jalan buntu. Tapi tanpa
disangka akhirnya terbunuh juga Sani setelah
terhisap darah
ayam yang terkena selsema burung.
Maka mengadaplah roh budak Sani tu tadi kat
ketua dia yang berada di alam lain bagi
mendapatkan
pengampunan.

Sani: Kapten, sudilah kiranya engkau ampuni aku
dan hidupkan aku semula.

Kapten Hantu: Boleh, apa tak leh lak...tapi kau
sudah tidak boleh jadi manusia.

Sani: Susah2 aje tuan ni... tapi aku mintak supaya
aku masih boleh menghisap dan boleh terbang.

Kapten Hantu: Ok...Lu pejam mata dan angkat
tangan ke langit... Gua jadikan Lu Dracula !!!

Maka Sani pun menjalani kehidupan seperti biasa
iaitu kacau sana dan kacau sini. Ramai penduduk
kampung Paku Laris yang mati kena hisap darah.
Penduduk
kampung sekali lagi bersidang dan seorang bomoh
Ali dipanggil untuk menyelesaikan masalah.
Sepandai-
pandai tupai melompat akhirnya jatuh ketanah juga.
Sani
ala Dracula tersebut berjaya di tangkap dan
dibunuh
dengan penuh sadis sekali oleh penduduk
kampung.
Jasadnya dikerat 24 dan ditanam di 24 tempat
yang
berasingan. Maka mengadaplah sani buat kali
kedua.

Sani: Tuan.. aku mati lagi la..

Kapten: Tu la kau.. tak pandai cover line..tapi
nasib baik aku ni pemurah...ok aku hidupkan kau
balik...Tapi
tak boleh dalam bentuk manusia.

Sani: Ok... Tapi aku masih nak menghisap darah
dan boleh terbang.

Kapten: Orait.... Aku jadikan kau nyamuk..!!!

Maka Sani pun hiduplah seperti biasa walaupun
dalam keadaan jasad berlainan. Kejahatannya
terus
berleluasa.
Ramai org-org di kampung paku laris mati akibat
jangkitan denggi sehinggalah satu hari datang Jab
Kawalan
Penyakit Bawaan Vektor Seremban datang
menyembur
gas. Maka kelam kabutlah si Sani melarikan diri
dan akhirnya
beliau mati akbat terhidu gas beracun tersebut.
Maka
dengan penuh segan silunya mengadap lagi Sani
mengadap Kapten hantu buat kali terakhir.

Sani: Tuan......

Kapten: Sudah2 ... aku dah tau hajat kau...tapi ini
kali terakhir aku boleh tolong kau... aku hanya
boleh
jadikan benda tak bernyawa saja.

Sani: Tak de nyawa pun takpe lah...tapi aku tetap
nak hisap darah dan bersayap....

Kapten: Pelik sungguh permintaan kau ni....Aku
aku meeting dulu dengan PA aku.

Setelah beberapa hari maka dapatlah satu benda
yang sesuai untuk ditukarkan sani.

Kapten: Sani... kau jaga la diri baik-baik. Aku
yakin kau akan wujud sampai bila-bila. Aku
jadikan kau
TUALA WANITA BERJENAMA KOTEX iaitu
dengan ciri-
ciri penyerapan darah 2 kali ganda dan ada wing.

ha..ha..haaaa.haaaa.haaaaaa..haaaaaa.aaaa..aaaaaaaaaaaaouuwwww

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  Yassin on Thu Oct 15, 2009 11:05 pm

Al kisah di hospital kota baru seorang tua menunggu giliran utk berjumpa dengan doktor sambil menunggu giliran sempat lah seorg pemuda duduk disebelahnya berbual-bual....

Pokcik sakit gapo?
pokcik sakit kecing manis...
lamo doh ko keno nyo?
banyak taun jugok doh...
pastu tanya pemuda tu?
ho laa duk uleng gi balik gini laa awe weh...
dalam pada duduk berbual-bual sairen ambulan berbunyi....
lalu bergegas jururawat dan pembantu hospital disitu berkejaran sebab ada kes kecemasan...
dalam kekalutan itu pakcik tadi sempat bertanya pada permuda tersebut...ngapo awe weh??
ado ore kecemase (kencing masam) oit...kata pakcik kecemese??? hok ambo keno kecing manis macam mano pulok.. dia buleh keno kecing masam.... hok ambo kecing manis dok demo karo... Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  zulkbo on Sat Oct 17, 2009 1:31 am

labu sayong wrote:Pada satu malam,ayah Ali ternamapak dia berdoa kepada tuhan..''ya tuhan,selamat tinggal datukku''..

keesokkan paginya,datuknya meninggal...innalillah..

Malam seterusnya,ali berdoa lagi..''ya tuhan,selamat tinggal nenekku''..

keesokkannya neneknya mati...mereka sume sedeh..

Malam seterusnya lagi,ali berdoa..''ya tuhan,selamat tinggal bapaku''..

ayah ali amat takut dan tidak bole tido malam tu.. dia jumpa doktor tapi tiada apa-apa..Akhirnya dia pulang ke rumah pada keeseokan paginya..

Tiba-tiba si isteri menangis lalu berkata ''bang,abg pegi mana??pak mat baru meninggal tadi kena strok!!''

Si ayah terkejut..siapa ayah kepada anaknya??


LU PIKIR LA SENDIRI..


kesian si suami mesti dah dapat
hat orang punya la tu..
nak buat goner pompuan
"banyak rahsianyaa"
huh huh huh Laughing

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  jasnoraizan on Thu Oct 29, 2009 3:02 pm

hadiah dari mertuaku

Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.
Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  strikerbuncit on Thu Oct 29, 2009 3:09 pm

jasnoraizan wrote:hadiah dari mertuaku

Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.
Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

Esoknya diorang keluar rumah,beberapa orang pegawai polis di depan rumah sambil berkata,
"Waran tangkap untuk mu"...-konspirasi terancang Wink Rolling Eyes

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  jasnoraizan on Thu Oct 29, 2009 3:13 pm

strikerbuncit wrote:
jasnoraizan wrote:hadiah dari mertuaku

Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.
Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

Esoknya diorang keluar rumah,beberapa orang pegawai polis di depan rumah sambil berkata,
"Waran tangkap untuk mu"...-konspirasi terancang

zaman skrg nih ..byk doh polis buat hok mcm menantu no tiga tuh.. ...sbb tu la byk hok kita tgk..polis2 hok pakai kete besor2....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  strikerbuncit on Thu Oct 29, 2009 3:25 pm

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:
jasnoraizan wrote:hadiah dari mertuaku

Alkisah ada Seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu motor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu & terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa pikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.
Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, & secarik kertas bertulisan “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu ke-2 yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh & terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian & dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.
Besoknya di depan rumah menantu ke-2 terparkir Toyota Alphard, disertai kertas bertuliskan “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ke-3 diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.
Sempat-sempatnya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

Esoknya diorang keluar rumah,beberapa orang pegawai polis di depan rumah sambil berkata,
"Waran tangkap untuk mu"...-konspirasi terancang

zaman skrg nih ..byk doh polis buat hok mcm menantu no tiga tuh.. ...sbb tu la byk hok kita tgk..polis2 hok pakai kete besor2....

takpala..biar deme senang di dunia je..asalkan kita tak buat sama udahler - nasihat utk diri&umum.. study

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 3:46 pm

Kalau Malas Ketawa Senyumpun jadila...


Citer 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..

Citer 2
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu .
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. Adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : Nanti jap. Saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Citer 3
Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

Citer 4
Seorang posmen yang datang menghantar surat ..
' Assalamualaikum '
' Walaikumsalam '
' Ni rumah encik Sameon ye?
' Ya saya'
' Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni '
' Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?'


Citer 5
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk.... .... Benci .........

Citer 6
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!


Citer 7
Orang Asli Dan Polis
orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi
polis : apa hal
orang asli : saya nak buat repot tuan!
polis : fasal apa tu?
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terkam
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala

kisah 8
Seorang lelaki pergi ke klinik mata . Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: ' Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang l ain ?' 'Dah tentu, ' jawab doktor. 'Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,' kata lelaki itu dengan riang.

kisah 9
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...

kisah 10
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat ..
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
'Atok buat apa tu?'.
'Atok bagi surat kat kawan atok,cu!' jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, 'Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu ?'

kisah 11
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya... Very Happy Very Happy

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 3:50 pm

hok...hok..hok...kelakor2.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  ozzy on Wed Nov 11, 2009 3:53 pm

Jeck Sparow wrote:Kalau Malas Ketawa Senyumpun jadila...


Citer 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..

Citer 2
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu .
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. Adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : Nanti jap. Saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Citer 3
Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

Citer 4
Seorang posmen yang datang menghantar surat ..
' Assalamualaikum '
' Walaikumsalam '
' Ni rumah encik Sameon ye?
' Ya saya'
' Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni '
' Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?'


Citer 5
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk.... .... Benci .........

Citer 6
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!


Citer 7
Orang Asli Dan Polis
orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi
polis : apa hal
orang asli : saya nak buat repot tuan!
polis : fasal apa tu?
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terkam
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala

kisah 8
Seorang lelaki pergi ke klinik mata . Setelah matanya diperiksa, dia bertanya: ' Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang l ain ?' 'Dah tentu, ' jawab doktor. 'Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,' kata lelaki itu dengan riang.

kisah 9
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...

kisah 10
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat ..
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
'Atok buat apa tu?'.
'Atok bagi surat kat kawan atok,cu!' jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, 'Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu ?'

kisah 11
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya... Very Happy Very Happy

kisah 12
Seorang suami baru balik dari outstation..esoknya
isteri : bila lagi abang nak pegi outstation
suami : aikkk..lain mcm je soklan nihh..

kisah 13
Muthu mendengar khabar isterinya yang berada di India baru lepas bersalin..
Muthu : hari ini saya sangat suka hati
mat : kenapa
muthu : saya punya bini baru bersalin..anak lelaki juga
mat : sudah brapa lama lu tarak balik sana
muthu : sudah 2 tahun wooo..banyak rindu
mat : ????

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  strikerbuncit on Wed Nov 11, 2009 4:22 pm

kisah 12kisah 14

Seorang suami baru balik dari outstation..esoknya
isteri : bila lagi abang nak pegi outstation
suami : aikkk..lain mcm je soklan nihh..kalau ayg nak lg,abg pergila outstation ye Laughing

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 4:23 pm

strikerbuncit wrote:kisah 12kisah 14

Seorang suami baru balik dari outstation..esoknya
isteri : bila lagi abang nak pegi outstation
suami : aikkk..lain mcm je soklan nihh..kalau ayg nak lg,abg pergila outstation ye

kisah 14 nih lah yg membuatkan si isteri tanya ..bila lg sisuami nok pg outstations...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 4:25 pm

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kisah 12kisah 14

Seorang suami baru balik dari outstation..esoknya
isteri : bila lagi abang nak pegi outstation
suami : aikkk..lain mcm je soklan nihh..kalau ayg nak lg,abg pergila outstation ye

kisah 14 nih lah yg membuatkan si isteri tanya ..bila lg sisuami nok pg outstations...


Uikk tak abih lagi ker dgn number 14 ni...

ape ape pun
Laughing

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 4:27 pm

Jeck Sparow wrote:
jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kisah 12kisah 14

Seorang suami baru balik dari outstation..esoknya
isteri : bila lagi abang nak pegi outstation
suami : aikkk..lain mcm je soklan nihh..kalau ayg nak lg,abg pergila outstation ye

kisah 14 nih lah yg membuatkan si isteri tanya ..bila lg sisuami nok pg outstations...


Uikk tak abih lagi ker dgn number 14 ni...

ape ape pun

no 14..no paling laku sekarang nih...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 4:29 pm

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:kisah 12kisah 14

Seorang suami baru balik dari outstation..esoknya
isteri : bila lagi abang nak pegi outstation
suami : aikkk..lain mcm je soklan nihh..kalau ayg nak lg,abg pergila outstation ye

kisah 14 nih lah yg membuatkan si isteri tanya ..bila lg sisuami nok pg outstations...


Tak pe la... loh ke deme la kawan rasa nak out dah ni nak balik .../

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  strikerbuncit on Mon Nov 16, 2009 5:11 pm

sebuah kawasan perkuburan.

Hati mereka berdebar-debar semasa melalui kawasan perkuburan itu dan dalam sayup2 malam mereka terdengar bunyi ketukan dari kawasan perkuburan itu.

Mereka berdua memberanikan diri untuk melihat dari mana datang bunyi itu. Dengan perlahan-lahan mereka menghampiri kawasan kuburdan ternampak seorang tua sedang mengetuk batu nisan menggunakan tukul besi dan pahat.Dalam keadaan yang agak gelap itu,orang tua tersebut tekun mengukir sesuatu diatas batu nisan.

Ali dan Abu bersuara"Fuuufff...terkejut kami,ingatkan pakcik ni hantu tadi,buat kami terkejut aje".

Sambil merapati orang tua itu mereka bertanya :"Apa yang pakcik buat malam2 buta kat kubur ni??"

Tiba2 lelaki tua itu menjawab dengan marah..."Bodoh!!Dia orang salah eja nama aku!" sambil menunjukkan ke batu nisan tersebut!
__________________

Mary Sue datang ke sebuah kota besar untuk pertama kalinya.
Dia check-in di sebuah hotel mewah dan seorang pelayan membawakan begnya menuju ke bilik yang Mary Sue akan menginap.

Mary Sue mengikuti langkah-langkah pelayan itu dan ketika pelayan tersebut menutup pintu, Mary Sue melihat ke sekeliling dan marah-marah kepada pelayan tersebut.

"Anak muda, aku mungkin tua dan kekampungan, tapi tidak bererti aku ini bodoh! Aku membayar mahal untuk tinggal di hotel ini tapi bilik ini bukanlah bilik yang sesuai dengan bayaran itu! Bilik ini begitu kecil, tidak ada kemudahan, tidak ada televisyen, bahkan tempat tidur pun tidak ada!"

"Nyonya, ini adalah lif" jawab pelayan tu selamber.

______

seorang wanita dalam usia awal 40an datang berjumpa doktor dengan wajah yang muram durja seraya berkata, 'suami saya begitu dingin sejak akhir-akhir ini.., saya perlukan pertolongan dari tuan'.

'kenapa puan tidak mencuba viagra ?, ia suatu penemuan hebat di abad ini!' ujar doktor tersebut.

'oh, please.. dia tak suka dengan ubatan dan pil rangsangan, dah puas saya memujuknya!'

'begini puan, puan boleh cuba tanpa disedarinya.. masukkan dalam minumannya.. dia takkan tahu sebab pil ini tiada perasa..' nasihat doktor itu lagi.

'ok,..saya akan cuba..' kata wanita tersebut sambil berlalu.

keesokan harinya datang lagi wanita tersebut dengan muka yang merah padam berjumpa doktor tersebut sambil berkata 'sungguh memalukan!..sungguh memalukan!'.

sambil terkejut doktor itu berkata '..kenapa, tak berkesankah?'

'oh tidak tuan doktor, kesannya amat semerta.. sambil minum petang semalam, saya ikut nasihat doktor.. setelah menghabiskan minuman, mukanya bertukar menjadi merah, terus menghumbankan semua isi meja ke lantai, merentap skirt saya dan mem..bla..bla..bla.. di atas meja makan itu juga !. ianya berlangsung hampir satu jam dan ini permainan yang paling hebat pernah saya rasa sejak 20 tahun lalu ..!'.

'habis.. apa masalahnya?' tanya doktor kehairanan.

'yelah.. mana saya nak letak muka dengan ibu, ayah, mertua, anak-anak dan pembantu rumah saya !!! kami sedang minum petang bersama-sama !!.
__________________

Seekor kanggaru di Zoo Melaka sentiasa keluar dari kawasan kurungannya. Menyedari hal itu,
seorang pegawai menasihatkan seorang pekerja supaya membina pagar yang lebih tinggi.
Menyedari bahawa kanggaru itu tidak dapat melompat tinggi, pekerja itu memasang pagar
dengan ketinggian lima kaki.

Esoknya, pegawai itu menerima laporan bahawa kanggaru itu keluar dari kawasan kurungannya lagi.
Pegawai itu mengarahkan pekerjanya memasang pagar yang lebih tinggi lagi. Begitulah yang berlaku
setiap kali beliau mendapat laporan tentang kanggaru yang suka kelauar dari kawasan kurungannya
itu. Sehingga cerita ini ditulis, sudah 30 kaki tinggi pagar kurungan kanggaru itu.

Esoknya kanggaru itu terlepas lagi. Pada sebelah petangnya, selepas kanggaru itu dimasukkan kembali
ke kawasan kurungannya, jiran sebelahnya iaitu seekor unta pun bertanya kepada kanggaru itu, "Agak-agak
kau sehingga berapa tinggi mereka akan memasang pagar ini?". Kanggaru itu menjawab, "Mungkin sehingga
beratus kaki, kecuali seseorang mengunci pintu pagar pada malam ini dan malam-malam seterusnya".
__________________

Pada suatu hari ada seorang lelaki kaya ingin mengadakan
kenduri untuk anaknya. Untuk itu dia ke bandar untuk membeli ayam di kedai Pak Romee.

Lelaki kaya: "Saya ingin memesan 100 ekor ayam untuk esok, ini alamat saya
(seraya memberikan kadnya)." Pak Romee: "Baik tuan,saya akan suruh anak buah saya
untuk menghantarkannya ke rumah tuan." Selepas itu, Pak Romee memanggil anak
buahnya yang bernama Ehwan Afendi dan memberikan arahan...

Pak Romee: "Wan, tolong hantar 100 ekor ayam esok ke alamat ini (sambil memberikan
kad lelaki kaya tadi)."

Ehwan : "hantar ayam? Beres Tuan !"

Esoknya dengan menunggang motor si Ehwan pergi menghantar100
ekor ayam tersebut. 50 ekor diletakkan di sebelah kanan dan 50 ekor
lagi diletakkan di sebelah kiri. Akan tetapi malangnya, di tengah perjalanan
dia terjatuh dari motornya..., ayam-ayam yang dia bawa langsung terlepas
dan lari bertempiaran. Orang ramai datang untuk mengetahui keadaan si
Ehwan. Tetapi si Ehwan tidak apa2 malah ketawa terbahak-bahak. Seseorang
diantara meraka datang bertanya, mungkin dia merasa khuatir kerana melihat
si Ehwan ketawa ...

Orang yg bertanya : "Bang, abang tak apa-apa kan... ? Kepalanya tak
sakit kan?"

Ehwan : "Ha... ha... ha... !"

Orang yang bertanya : "Bang, kenapa bang ?"

Ehwan: "Ha... ha... ha..., dasar ayam-ayam bodoh, mereka
nak lari ke mana? alamatnya kan ada pada aku... Hua.. ha.. ha.. ha....."
__________________

Ada seorang Aceh dari kabupaten Pidie, menulis surat ke anaknya yang ada dipenjara Nusa Kambangan karena dituduh terlibat GAM (Gerakan Aceh Merdeka).

Bunyinya: "Hasan, bapakmu ini sudah tua, sekarang sedang musim tanam jagung, dan kamu ditahan di penjara pula, siapa yang mau bantu bapak mencangkul kebun jagung ini?"

Eh, anaknya membalas surat itu beberapa minggu kemudian. "Demi Tuhan, jangan cangkul itu kebun, saya tanam senjata di sana," kata si anak dalam surat itu.


Rupanya surat itu disensor pihak rumah tahanan, maka keesokan harinya setelah si bapak terima surat, datang satu peleton tentara dari kota Medan.

Tanpa banyak bicara mereka segera ke kebun jagung dan sibuk seharian mencangkul tanah di kebun tersebut. Setelah mereka pergi, kembali si bapak tulis surat ke anaknya.

"Hasan, setelah bapak terima suratmu, datang satu peleton tentara mencari senjata di kebun jagung kita, namun tanpa hasil. Apa yang harus bapak lakukan sekarang?"

Si anak kembali membalas surat tersebut, "Sekarang bapak mulai tanam jagung aja, kan udah dicangkul sama tentara, dan jangan lupa ngucapin terima kasih sama mereka."

Pihak rumah tahanan yang menyensor surat ini langsung pingsan.

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  ozzy on Mon Nov 16, 2009 5:14 pm

[quote="strikerbuncit"]

seorang wanita dalam usia awal 40an datang berjumpa doktor dengan wajah yang muram durja seraya berkata, 'suami saya begitu dingin sejak akhir-akhir ini.., saya perlukan pertolongan dari tuan'.

'kenapa puan tidak mencuba viagra ?, ia suatu penemuan hebat di abad ini!' ujar doktor tersebut.

'oh, please.. dia tak suka dengan ubatan dan pil rangsangan, dah puas saya memujuknya!'

'begini puan, puan boleh cuba tanpa disedarinya.. masukkan dalam minumannya.. dia takkan tahu sebab pil ini tiada perasa..' nasihat doktor itu lagi.

'ok,..saya akan cuba..' kata wanita tersebut sambil berlalu.

keesokan harinya datang lagi wanita tersebut dengan muka yang merah padam berjumpa doktor tersebut sambil berkata 'sungguh memalukan!..sungguh memalukan!'.

sambil terkejut doktor itu berkata '..kenapa, tak berkesankah?'

'oh tidak tuan doktor, kesannya amat semerta.. sambil minum petang semalam, saya ikut nasihat doktor.. setelah menghabiskan minuman, mukanya bertukar menjadi merah, terus menghumbankan semua isi meja ke lantai, merentap skirt saya dan mem..bla..bla..bla.. di atas meja makan itu juga !. ianya berlangsung hampir satu jam dan ini permainan yang paling hebat pernah saya rasa sejak 20 tahun lalu ..!'.

'habis.. apa masalahnya?' tanya doktor kehairanan.

'yelah.. mana saya nak letak muka dengan ibu, ayah, mertua, anak-anak dan pembantu rumah saya !!! kami sedang minum petang bersama-sama !!.

hahahahahaha.... bounce bounce bounce

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  strikerbuncit on Mon Nov 16, 2009 5:18 pm

__________________
Ali dan teman-teman sekelasnya di tadika di tugaskan gurunya mencari sesuatu peristiwa menarik untuk di ceritakan dan di gambarkan keesokan harinya di sekolah. Keesokan harinya tiba giliran Ali untuk menggambarkan hal menarik yang di temuinya. Ia pun menggambarkan sebuah lingkaran yang di namainya " Datang Bulan. "

Gurunya pelik dan menanyakan apa alasan Ali menganggap datang bulan adalah sesuatu peristiwa yang menarik.
Ali pun menjawab dengan selamba." Saya sendiri bingung apa yang menarik tentang datang bulan. Yang jelas setelah kakak sulung saya menyatakan terlambat datang bulan selama tiga bulan, ayah saya tiba-tiba sakit jantung. Ibu pula menangis tak henti dan anak muda yang sewa di sebelah rumah bunuh diri."
__________________

Pak Mat adalah seorang penduduk sebuah pondok di Selatan Thailand.
Pada pertengahan bulan Mei yang lalu isterinya yang bernama Maznah telah
meninggal dunia kerana diserang penyakit jantung.

Pak Mat yang berusia menjangkau empat puluhan telah diperhatikan oleh
jiran-jirannya agak luar biasa iaitu beliau telah pergi ke kubur
isterinya sebanyak tiga kali sehari. Pak Mat pergi pada waktu pagi,
tengah hari dan petang untuk menyiram kubur isterinya lebih dari dua
minggu secara berterusan. Ada setengah dari jiran dan penduduk tempatan
beranggapan Pak Mat begitu cintakan isterinya.

Seorang saudaranya yang terdekat telah berkata, "Awak ni terlalu sangat
cintakan isteri sehingga sanggup berbuat demikian, yang mana tak ada
siapa lagi di kampung ini buat begitu." Pak Mat menjawab, "sebenarnya
sebelum Maznah hendak menghembuskan nafas yang terakhirnya, beliau
telah berpesan kepada saya, kalau hendak kahwin pun tunggulah sehingga
rumput di kuburnya tumbuh dahulu."

" Oleh yang demikian saya terpaksa siram kuburnya supaya rumput cepat tumbuh......"
__________________

"Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya."Cantik isteri abang hari ni," Usin mencubit pipi Liza lembut. "Ayah, ayah, cepat la yah," Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung. "Yelah, yelah, ayah dah siap ni." Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?" "Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Usin berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Usin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya."Tak ada apa la sayang, rileks...cepat sikit kita sampai kampung nanti." "Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa....jangan laju sangat bang,20 Liza takut." Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya. "Rileks Liza?tak ada apa-apa," Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi. "Sudah la tu bang." "Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa...." Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.

Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan ....di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!

"Usin....bangun Sin," sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana Liza mak? Macammana dengan Liza mak? Farah, Adi....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Usin tepat-tepat. "Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?" Usin masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu? "Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....

...Dan Usin tersengih keseorangan.
__________________

Suatu hari seorang ibu hairan apabila anaknya pulang awal dari sekolah tidak seperti biasa

Ibu : "Adli kenapa kamu pulang awal hari ini sedangkan jam baru pukul 10.00 pagi.."

Adli : "oo.. tadi Adli boleh jawab soalan cikgu adli dengan tepat.. lalu disuruh pulang..."

Ibu : "Oooo... bagus.. pandai anak ibu... apa soalan dari cikgu kamu itu?"

Adli : "Cikgu tanya... SIAPA YANG MEMBALING KASUT KE MUKA CIKGU ?"

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  zulkbo on Mon Nov 16, 2009 5:18 pm

[quote="ozzy"]
strikerbuncit wrote:

seorang wanita dalam usia awal 40an datang berjumpa doktor dengan wajah yang muram durja seraya berkata, 'suami saya begitu dingin sejak akhir-akhir ini.., saya perlukan pertolongan dari tuan'.

'kenapa puan tidak mencuba viagra ?, ia suatu penemuan hebat di abad ini!' ujar doktor tersebut.

'oh, please.. dia tak suka dengan ubatan dan pil rangsangan, dah puas saya memujuknya!'

'begini puan, puan boleh cuba tanpa disedarinya.. masukkan dalam minumannya.. dia takkan tahu sebab pil ini tiada perasa..' nasihat doktor itu lagi.

'ok,..saya akan cuba..' kata wanita tersebut sambil berlalu.

keesokan harinya datang lagi wanita tersebut dengan muka yang merah padam berjumpa doktor tersebut sambil berkata 'sungguh memalukan!..sungguh memalukan!'.

sambil terkejut doktor itu berkata '..kenapa, tak berkesankah?'

'oh tidak tuan doktor, kesannya amat semerta.. sambil minum petang semalam, saya ikut nasihat doktor.. setelah menghabiskan minuman, mukanya bertukar menjadi merah, terus menghumbankan semua isi meja ke lantai, merentap skirt saya dan mem..bla..bla..bla.. di atas meja makan itu juga !. ianya berlangsung hampir satu jam dan ini permainan yang paling hebat pernah saya rasa sejak 20 tahun lalu ..!'.

'habis.. apa masalahnya?' tanya doktor kehairanan.

'yelah.. mana saya nak letak muka dengan ibu, ayah, mertua, anak-anak dan pembantu rumah saya !!! kami sedang minum petang bersama-sama !!.

hahahahahaha.... bounce bounce bounce

moralnya ....
jangan makan ubat ransangan
makan lah tongkat ali..
masih boleh kontrol...
hu hu hu

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  strikerbuncit on Mon Nov 16, 2009 5:21 pm

Di sebuah hospital mental iaitu hospital bukit padang yang terletak di sabah akan mengadakan ujian bagi mengetahui samada pesakit yang berada di hospital tersebut telah pulih dari penyakit mental (gila). Ujian itu akan diadakan sebulan sekali. maka tibalah masanya, 3 orang pesakit dipanggil.

Doktor ZUL : boleh awak tunjukkan d mana hidung awak?
pesakit pertama dengan yakin memegang telinganya.
Doktor ZUL : ha, bagus. Mana mata?
kemudian pesakit pertama menunjukkan rambutnya.

Pesakit pertama d suruh keluar dan pesakit kedua pun di panggil.

Doktor ZUL : kamu tahu d mana gigi kamu?
pesakit kedua yang berwajah serius menunjukkan hidungnya.
Doktor ZUL : boleh tahan, tiba-tiba doktor zul terlihat seekor cicak berada d depan mereka. Yang tu binatang apa?
pesakit kedua menjawab,"kalau doktor nak tau itu lah buaya".

Pesakit kedua juga gagal, seterusnya tibalah giliran pesakit yang ketiga.
pesakit ketiga berpakaian segak dan rambut d sisir rapi.

Doktor ZUL : mana telinga?
pesakit ketiga memegang telinganya
Doktor ZUL : mana hidung?
pesakit ketiga menunjukkan hidungnya.
Doktor ZUL : berkata di dalam hati "syukurlah ada juga pesakit yang sembuh"
Doktor ZUL : macam mana awak tahu hidung dan telinga?
pesakit ketiga tersenyum, lalu berkata pakailah otak sambil menunjukkan lututnya.
______

Ketika Abu masih kecil dia diajar oleh ayahnya tentang
fungsi-fungsi jari tangan...

"Jari telunjuk berfungsi untuk menunjuk sesuatu.. Ibu
jari pula kamu gunakan untuk membuka buku.. jari
kelingking untuk mengorek hidung.. jari manis untuk
tempat cincin dan fungsi jari tengah nanti Ayah
ajarkan bila kamu sudah berkahwin " kata si ayah

dua puluh tahun kemudian.. Abu melangsungkan hari
perkahwinannya. Malamnya Abu menemui ayahnya.
"Dulu ayah pernah berjanji akan memberitahu fungsi
jari tengah bila saya sudah berkahwin.. Hari ini saya
sudah berkahwin.. jadi sekarang tiba saatnya Ayah
memberitahukannya."

Ayah Abu membisikkan di telinganya..
"Malam ini kamu pasti akan melakukan hubungan seksual
dengan penuh ghairah. Kemungkinan besar kamu akan
melakukannya beberapa kali sehingga kamu keletihan..
Pada saat itulah jika isterimu meminta lagi.. kamu
gunakan jari tengahmu... tundingkan pada mukanya dan
katakan...

"Jangan mengada-ngada.. pergi tido!!!"
________

Jiran 1 : Wahh... baru pindah ke?
Jiran baru : Ah... ya. Saya baru pindah ke sini. Cantik ye kat sini.
Jiran 1 : Encik ni kerja apa?
Jiran baru : Oh... saya ni seorang professor di universiti. Saya mengajar
pasal deduksi.
Jiran 1 : Deduksi? Apakebendenye tu?
Jiran baru : OK. Mcm ni. Saya bagi satu contoh. Saya nampak ada rumah anjing
kat belakang rumah encik. Dengan itu, saya dapat rumuskan yg encik ni bela
anjing.
Jiran 1 : Ya, betul.
Jiran baru : Fakta tadi membawa saya merumuskan yg encik ini berkeluarga.
Jiran 1 : Huh... betul lagi.
Jiran baru : Dan fakta yg encik ni berkeluarga membolehkan saya merumuskan
yg encik ini beristeri.
Jiran 1 : Tepat sekali.
Jiran baru: Itulah deduksi.

Petang itu...
Jiran 1 : Saya baru je bersembang dgn jiran sebelah... baru pindah.
Jiran 2 : Ooo... dia kerja apa?
Jiran 1 : Dia ni seorang professor, mengajar deduksi.
Jiran 2 : Apa tu??
Jiran 1 : OK, saya bagi contoh. Awak ada anjing kat rumah?
Jiran 2 : Tak.
Jiran 1 : Aishehman...
________

Seorang suami tua menyuruh isterinya yang juga tua pergi ke dapur.

Suami: Buatkan kopi untuk aku.

Isterinya bangun dan menuju ke dapur.

Suami: Nanti dulu. Ambil kertas dan pensil. Tulis 'kopi'. Aku bimbang kamu lupa nanti.

Isteri: Tak, aku tak akan lupa.

Lima minit kemudian isteri datang membawa secawan teh.

Suami: (Melihat teh) Aku dah kata, kamu memang pelupa.

Isteri: Abang minta saya buat apa tadi?

Suami: (Bersuara kuat) Aku kata milo!

______
Dua org bos besar sedang lepak2 sambil minum kopi di Coffee Bean. Bos sorang
ni berkata, "Hey, awak nak tahu, saya punya driver punya laa bodoh. Kalau
tak percaya, sekejap saya panggil dia". Dia memanggil driver dia dan
berkata,"Ah Beng... awak amik ini RM10, pergi kat showroom dan belikan saya
Porche 911 Turbo". Ah Beng jawab,"Yes sir! Orait!!" dan terus bergegas ke
showroom kereta.

Bos yg satu lagi pulak berkata,"Ohh.. tu ok lagi. Saya punya driver lagi
bodoh. Leman!, meh sini kejap!!". Leman berlari ke bosnya. "Apahal tuan?".

Bosnya berkata, "Awak pegi balik rumah, check sama ada saya ada di rumah
atau tidak". Leman jawab, "Orait tuan!!", lalu bergegas balik ke rumah
bosnya. Bosnya berkata kpd bos satu lagi, "Tengok! Si Leman ni mmg bengap
nak mampos. Dah tau saya kat sini, takkan laa dia tak boleh fikir yg saya ni
ada di rumah ke tidak. Hahaha...".

Petang itu, bertemu laa dua org driver tadi. Si Ah Beng berkata,"Lu tau ka,
gua punya bos aa... maaaaanyak bodoh laa. Dia kasi sama gua sepuluh ringgit
suruh beli Porche. Dia tatak tau ka ini hari, hari Ahad. Mana kedai bukak?".

Si Leman balas balik, "Hehe.. bos aku laaagi bodoh. Ada ke dia suruh aku
check dia ada kat rumah ke tak. Dia ada henset, call je laa rumah kalau nak
tau sangat. Bengap betul".

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jokess N HUmOOR...

Post  Sponsored content Today at 10:54 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum