Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Yassin on Thu Aug 13, 2009 4:57 pm

Jika kita amat-amati masa dulu2 Pawang dan Bomoh ini amat terkenal dgn kehebatan masing2 penuh dgn berbagai ilmu kebatinan dan seumpamanya...kehebatanya yang tak perlu diceritakan seperti Mat kilau, Tok Bahaman, Pawang Nong dan lain-lain lagi. Hari ini boleh dikatakan sudah tidak ada lagi org2 sehebat mereka, persoalanya kemana hilangnya segala ilmu mereka?? rasanya teramat rugi bagi kita dan bangsa kita yang bagaikan terus ditelan arus zaman hilang segala kehebatan dan kepandaianya, yang tinggal cuma Tok bomoh bobok je...hehehe...tempat kawan ada sorang bomoh katanya laa nak berubat je utk buat kad je dah 20 hinggit...hehehehe...goner??

Ce deme komen sikit......

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  MD on Thu Aug 13, 2009 5:38 pm

zaman beruboh wok....nok buat macamane...
ramai yg hande berilmu tinggi banyak yg dah meninggal dunia...bende ni macam harta pesaka yg tak nampak...
puloknya anak anak dia mungkin tak sempat nak belajar,tak minat dll lagi...bende ni jadi pupus gitu je....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Deto_8 on Thu Aug 13, 2009 6:37 pm

iyelah, zaman skang mana pakai pawang2 ni lagi...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  zulkbo on Thu Aug 13, 2009 7:45 pm

ada ke yang nak jadi pawang lagi le nih..zaman sekarang sema nak kerja baguih..doktor lah..arkitek koman pun nak jadi keja gomen..

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  zulkbo on Thu Aug 13, 2009 7:49 pm

Pada koi lah nak menjadi bomoh@pawang nak kena guna jin atau" pendamping"..orang sekarang mana nak..tengok lah kes arwah mona fendy...menakutkan bro...kalau ada masaalah ilmu halus,makhluk halus banyak yang prefer ke "rawatan islam" macam yang kat gombak tu apa ke nama??? Rolling Eyes

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  ozzy on Fri Aug 14, 2009 1:53 am

zulkbo wrote:ada ke yang nak jadi pawang lagi le nih..zaman sekarang sema nak kerja baguih..doktor lah..arkitek koman pun nak jadi keja gomen..

huh!!!..aok blm tgk bomoh kat seremban (taman tunku jaafar)..bomoh indon ..pakai merc E240 sebiji, proton 2 biji..pepagi lagi org dah berbaris start lepas subuh ambik no giliran..lepas kul 8 no giliran dah habis (100 org shj)..melayu,cina,india semua ada..tu pun kira ikhlas bagi koman2 pun rm30..income lebat wooo bro pastu depan rumah buka lak warung ngeteh..hehe jgn ada yg terasa lak yek..
makcik indon kat belakang rumah koi ni pun kejenya ngurut jee..katanya duit upah ngurut dia dapat gi haji....
belum lagi aok tgk bomoh kat melaka budak muda jek 20an (yg ni bomoh cara batin siap buat gaya injection ubat lagi) kalau mana yg ada benda dlm badan tu blm masuk rumah dah menjerit terkejut juga kwn hari tu tiba2 kecoh..sewa sebiji rumah teres khas untuk perubatan sahaja..keadaannya pun sama bezanya kena tulis nama kat white board..tabung duit dia jap je melimpah..jgn tak caye..
Hakikatnya ianya masih wujud cuma perlu diselidik supaya tak terpedaya dengan bomoh2 palsu ni..lagi satu jgn terlalu percaya/taksub.. sikit2 bomoh..takut nanti akidah akan terpesong dan menjurus kepada syirik sebab yang maha berkuasa hanyalah ALLAH S.WT selebihnya kita hanya ikhtiar dan seterusnya bertawakal...

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  zulkbo on Fri Aug 14, 2009 12:26 pm

fourzy wrote:
zulkbo wrote:ada ke yang nak jadi pawang lagi le nih..zaman sekarang sema nak kerja baguih..doktor lah..arkitek koman pun nak jadi keja gomen..

huh!!!..aok blm tgk bomoh kat seremban (taman tunku jaafar)..bomoh indon ..pakai merc E240 sebiji, proton 2 biji..pepagi lagi org dah berbaris start lepas subuh ambik no giliran..lepas kul 8 no giliran dah habis (100 org shj)..melayu,cina,india semua ada..tu pun kira ikhlas bagi koman2 pun rm30..income lebat wooo bro pastu depan rumah buka lak warung ngeteh..hehe jgn ada yg terasa lak yek..
makcik indon kat belakang rumah koi ni pun kejenya ngurut jee..katanya duit upah ngurut dia dapat gi haji....
belum lagi aok tgk bomoh kat melaka budak muda jek 20an (yg ni bomoh cara batin siap buat gaya injection ubat lagi) kalau mana yg ada benda dlm badan tu blm masuk rumah dah menjerit terkejut juga kwn hari tu tiba2 kecoh..sewa sebiji rumah teres khas untuk perubatan sahaja..keadaannya pun sama bezanya kena tulis nama kat white board..tabung duit dia jap je melimpah..jgn tak caye..
Hakikatnya ianya masih wujud cuma perlu diselidik supaya tak terpedaya dengan bomoh2 palsu ni..lagi satu jgn terlalu percaya/taksub.. sikit2 bomoh..takut nanti akidah akan terpesong dan menjurus kepada syirik sebab yang maha berkuasa hanyalah ALLAH S.WT selebihnya kita hanya ikhtiar dan seterusnya bertawakal...

pandai dia meniaga..pada saya menggunakan sihir atau pendamping tetap tak boleh dari segi syarak...kalau guna Al-Quran..alhamdulillah...

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 5:47 pm

zulkbo wrote:
fourzy wrote:
zulkbo wrote:ada ke yang nak jadi pawang lagi le nih..zaman sekarang sema nak kerja baguih..doktor lah..arkitek koman pun nak jadi keja gomen..

huh!!!..aok blm tgk bomoh kat seremban (taman tunku jaafar)..bomoh indon ..pakai merc E240 sebiji, proton 2 biji..pepagi lagi org dah berbaris start lepas subuh ambik no giliran..lepas kul 8 no giliran dah habis (100 org shj)..melayu,cina,india semua ada..tu pun kira ikhlas bagi koman2 pun rm30..income lebat wooo bro pastu depan rumah buka lak warung ngeteh..hehe jgn ada yg terasa lak yek..
makcik indon kat belakang rumah koi ni pun kejenya ngurut jee..katanya duit upah ngurut dia dapat gi haji....
belum lagi aok tgk bomoh kat melaka budak muda jek 20an (yg ni bomoh cara batin siap buat gaya injection ubat lagi) kalau mana yg ada benda dlm badan tu blm masuk rumah dah menjerit terkejut juga kwn hari tu tiba2 kecoh..sewa sebiji rumah teres khas untuk perubatan sahaja..keadaannya pun sama bezanya kena tulis nama kat white board..tabung duit dia jap je melimpah..jgn tak caye.
Hakikatnya ianya masih wujud cuma perlu diselidik supaya tak terpedaya dengan bomoh2 palsu ni..lagi satu jgn terlalu percaya/taksub.. sikit2 bomoh..takut nanti akidah akan terpesong dan menjurus kepada syirik sebab yang maha berkuasa hanyalah ALLAH S.WT selebihnya kita hanya ikhtiar dan seterusnya bertawakal...

pandai dia meniaga..pada saya menggunakan sihir atau pendamping tetap tak boleh dari segi syarak...kalau guna Al-Quran..alhamdulillah...

pegi lah ke pusat perubatan islam seiring syariat..kat depan masjid saidina hamzah kampung batu muda kuala lumpur...dr ustaz basharudin 9019-3138359) atau ustazah khadijah(019-2027902)...koi dah cuba berubat kat sana ,waktu orang umah koi sakit tempoh hari...perubatan secara islam...tak ade guna peralatan lain selain ayat2 al quran...insyaalah

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Jeck Sparow on Mon Nov 30, 2009 12:32 pm

Kiranya perkhidmatan golongan ini ada dan masih diperlukan...Wallahhuallam


Last edited by Jeck Sparow on Mon Jan 25, 2010 12:21 am; edited 1 time in total

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Awangmaseru on Mon Nov 30, 2009 12:46 pm

assalamualaikum.

yassin tu boleh jadi bomoh.kas tau aok boleh.. ye dak yassin..

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 54
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Jeck Sparow on Mon Nov 30, 2009 1:04 pm

Awangmaseru wrote:assalamualaikum.

yassin tu boleh jadi bomoh.kas tau aok boleh.. ye dak yassin..

Yer ker tak tau la pulok bakat terpendam nihhh hehe

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  labu sayong on Mon Nov 30, 2009 1:58 pm

Secara peribadi koi ni agk kurang pcy mende2 gini..kecuali sesatu penyakit tu, doktor pun dah hilang punca..make bulih la mencuba p'ubtn traditional..tp yg mnggunakan ayt2 Allah shj.. akhr thn lps ni koi batuk trk hmpr 3 bln...sakit dada woo...dh mkn ubt spital pun xok..mak koi bw jmpe sorg pakcik kt maran tu..alhmdulillah..xlame tu lega..tp ape pun penyakit tu dtg dengan izin Allah..dan sembuh juge dgn izinNya..kt cume perlu ikhtiar..

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 30
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Yassin on Mon Nov 30, 2009 3:54 pm

Awangmaseru wrote:assalamualaikum.

yassin tu boleh jadi bomoh.kas tau aok boleh.. ye dak yassin..

aok jgn berbagai ngat weh...kawan x reti bender gitu.... Laughing

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  koy101 on Mon Nov 30, 2009 4:28 pm

Ramai lagi pewaris bomoh dan pawang nih... cumer kebanyakkan hanya mendiam diri jer... wat hapa nak sibuk-sibuk..... Dema belajor ilmu tuh utk kaum keluarga jer..... bukan nak tunjuk-tunjuk kat org ramai.... Kena lak zaman nih.... banyak lak yg xpercaya.... bior jer laaa.....

Lgpun, spital gomen dan swasta dah bersepoh... korang gi sana jer la... ader ramai misi lawo-lawo.....

Seblom korang kutuk atau kata hapa-hapa..... aku nak korang pikirkan dolu benda nih...

1. Seblom zaman spital gomen bersepah.... tok pawang / tok bomoh nih jer yg ader... termasuk mak bidan dan tukang urut.... molek gak org kita... sihat walafiat gak..... idak berkurang pun bilangan org melayu.....

2. Org dolu-dolu nuntut ilmu utk jaga diri, keluarga dan kampung... masa tuh sumer tmpt utan berdengung.. cam kat jengka nu... rimau gajah segala.....
Org skrg mana nak jumpa lg benda tuh... boleh ler citer... benda-benda gitu tahyul... syirik.... dah org wat rukun tetanggan pun xmao join.. silap2 jiran sebelah umah pun xkenal.....

3. Sblom nak kata syirik ker hapa... korang dah amik tau ker amalan yg tok bomoh tuh buat??? Islam dtg ke Tanah Melayu 1300 taun dolu..... Kenapa selepas 1450H, banyak lak yg duk sibuk ngabor benda tuh xbetul.... aper??? zaman dolu xder alim ulama ker... atau org zaman skrg lebih kuat iman dr org dolu???

4. Pawang Noh, juga dikenal sebagai tok guru agama... elok jer...

5. Korang g spital, bayor 5 6 ribu hinggit... diam jer.... Bila g jumpa bomoh atau dukun... hulur RM20 jer... padahal... korang panggil dier kul 3 pagi.... Korang berubat kat macam-macam spital... jumpa doktor ntah brapa org... silap-silap yg baru lepas kuar U... senyap jer....padahal bertaun menderita sakit tuh..... tp bila jumpa bomoh @ dukun... baru 3 ari dah kata bomoh@dukun penipu..... aper kes....

6. Allah dah bgtau, sumer penyakit ader ubat, kecuali mati dan tua. Yg penting berikthiar. Asal jangan sampai menyekutukan Allah, udah. Tp bukan ker bila korang duk kata doktor A bagus... Ustaz B hebat.... kira dah sama ngan menyekutukan Allah????
Kenapa asal nama bomoh @ pawang jer.... sumer syirik... sumer salah....

Yang paling best pada aku ialah....
Dalam korang duk kata, benda gitu tahyul... xleh percaya....
korang mungkin dalam statistik 3 juta org melayu yg beratur kat panggung g tgk citer antu...
aper cer.... Question Question Question Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 42
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Yassin on Mon Nov 30, 2009 4:47 pm

koy101, kawan tabik spring kat aok...diatas pandangan aok itu
kawan kira satu pandangan yang amat bernas!
cheers

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  koy101 on Mon Nov 30, 2009 4:56 pm

Yassin wrote:koy101, kawan tabik spring kat aok...diatas pandangan aok itu
kawan kira satu pandangan yang amat bernas!
cheers

hanya sekadar meluahkan pendapat, bro. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 42
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  koy101 on Tue Dec 01, 2009 1:35 am

Cumer sekadar pandangan....

Allah s.a.w. dah bgtau... aper-aper pun, kita kena berusaha, berdoa dan bertawakal...
takat doa jer, pas tuh tawakal.. xjalan weh....
Waktu sihat kita berjaga ... mekala sakit.. kita g berubat.... Nabi Ayub yg duk sakit berkurun lama tuh, berubat gak.. xder ker berdoa jer mintak sembuh. Zaman dier mana ada doktor spital segala nih.... Al-Quran pun xturun lagi..... camner????

Satu lagi, utk org yg duk sibuk ngan doktor nih.... aku cumer nak bgtau satu jer....

Memana betul, perubatan yg afdal adalah yg berasaskan pada Al-Quran....
tp, bila korang g spital, sumer doktor yg korang jumpa tuh sumer org Islam ker?? Mekala doktor benggali yg tengok korang, camner lak.??? Doktor benggali tuh ader baca Al-Quran ker?? Mekala berdoa pun, doa ikut agama dier.... BAik gak sakit tuh... abis... korang bukan menyekutukan Allah ker camtu???

Sakit datang dari Allah, dan Allah juga yg menentukan sembuh ker idak... kita sebagai makhluk kena berusaha... pas tu berdoa... dan tawakal... CUKUP!

Berbalik pada topik, pewaris pawang dan bomoh, rasanyer mmg masih ramai... contoh cam brader Yassin, cumer maleh nak ngaku pandai... kang org mengata lak.... almaklum... org kita nih... mana boleh ader yg lebih pandai dari mike...
( Bro Yassin... mintak tlg urut badan... sakit-sakit nih baru lepas xcden moto ).

Tp, banyak gak ler bomoh nipu la nih... kita kena ler tengok dolu... bukan main terjah jer.... dengor ader bomoh hebat... trus g..... Kaji ler dolu...

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 42
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  along on Tue Dec 01, 2009 11:11 am

raya haji baru nie keh jumpa brader yassin nie,
memang muka tok pawang la brader yassin kita nie...

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 6:54 pm

along wrote:raya haji baru nie keh jumpa brader yassin nie,
memang muka tok pawang la brader yassin kita nie...

tok pawang yassin kita ni pandai dalam hal ape ye ? ada yg tertentu ke atau serba serbi yg berkaitan luaran dan kebatinan, boleh dibantu. minat juga koi nak bertanya

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Deto_8 on Tue Dec 01, 2009 7:06 pm

along wrote:raya haji baru nie keh jumpa brader yassin nie,
memang muka tok pawang la brader yassin kita nie...

handey brader kita ni...banyak ilmu...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 7:10 pm

Deto_8 wrote:
along wrote:raya haji baru nie keh jumpa brader yassin nie,
memang muka tok pawang la brader yassin kita nie...

handey brader kita ni...banyak ilmu...

kalu begitu, kita lantik pawang yassin la jadi pawang pcc ni, moga2 sentiasa terjaga

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Deto_8 on Tue Dec 01, 2009 7:14 pm

acey wrote:
kalu begitu, kita lantik pawang yassin la jadi pawang pcc ni, moga2 sentiasa terjaga

OFFICIAL PAWANG PCC : Brader yassin

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 7:17 pm

Deto_8 wrote:
acey wrote:
kalu begitu, kita lantik pawang yassin la jadi pawang pcc ni, moga2 sentiasa terjaga

OFFICIAL PAWANG PCC : Brader yassin

hidup pcc ! hidup pawang yassin

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Yassin on Tue Dec 01, 2009 8:05 pm

Allah..patut laa kawan tersedok aje kat kuantan hari ini tadi (ada urusan jabatan sikit kat sana hari ini) buka PCC rupenya dema duk menyebut ke kawan haru.... ngabor kawan tok pawang hehehehe...

Along TQ dtg umah walaupun pun x sempat masuk byk hal katanya. Aok jgn kabor kawan tok pawang gitu Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  along on Wed Dec 02, 2009 10:28 am

Yassin wrote:Allah..patut laa kawan tersedok aje kat kuantan hari ini tadi (ada urusan jabatan sikit kat sana hari ini) buka PCC rupenya dema duk menyebut ke kawan haru.... ngabor kawan tok pawang hehehehe...

Along TQ dtg umah walaupun pun x sempat masuk byk hal katanya. Aok jgn kabor kawan tok pawang gitu Very Happy

keh pun mtak maaf la tak sempat nak masuk umoh aok ari tu...
keh nak balik ke kampung sbenarnya...
insyallah nanti keh dtg ke umoh aok...
aok tak pg ke kenduri dpn umah aok ari tu????

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya ilmu Pawang2 dan bomoh2 handal DiNegeri Pahang ini?

Post  Sponsored content Today at 5:49 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum