Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

View previous topic View next topic Go down

Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  Yassin on Fri Aug 14, 2009 4:06 pm

Keegoan

Aku pun tak pasti dimana dan apa sebenar sifat ego seorang lelaki ini tapi mungkin ego ini byk pecahanya ego dari sifat diri ..ego gaya ego cakap dan seribu satu ego lagi, tapi yang pasti org perempuan selalu bercakap "aku benci betul dengan lelaki yang ego" tapi aku rasa persoalan ini perlu dijawab oleh org perempuan sendiri, sebab bagi aku sendiri tidak ada sifat ini.....

Nak jugak tau dan dibahasakan apa erti ego seorang lelaki itu daripada kaca mata wanita!
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  zulkbo on Sat Aug 15, 2009 12:26 am

lelaki "jantan"boleh diktakan semua pun ego..cuma tinggi..sederhana atau rendah je ego nye..pada saya kalau tak nak yang ego,carilah yang "lembut" sebab mereka ni lebih menyerupai wanita dan lebih memahami wanita..ye dok.. Very Happy Laughing
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  labu sayong on Sat Aug 15, 2009 2:21 am

Yassin wrote:Keegoan

Aku pun tak pasti dimana dan apa sebenar sifat ego seorang lelaki ini tapi mungkin ego ini byk pecahanya ego dari sifat diri ..ego gaya ego cakap dan seribu satu ego lagi, tapi yang pasti org perempuan selalu bercakap "aku benci betul dengan lelaki yang ego" tapi aku rasa persoalan ini perlu dijawab oleh org perempuan sendiri, sebab bagi aku sendiri tidak ada sifat ini.....

Nak jugak tau dan dibahasakan apa erti ego seorang lelaki itu daripada kaca mata wanita!

Ego lelaki itu satu fitrah yang kadangkala lelaki itu sendiri tidak mengakuinye..sama seperti wanita dan air matanya..lelaki pun menangis dan wanita pun ada egonya..bezanya cuma kurang atau lebih.. Untuk mengatasi kekurangan itulah Allah mencipta kaum Adam dan Hawa untuk saling melengkapi..maka bergandinganlah kita sebagai khalifah untuk memakmurkan bumi yang kita diami ini..itulah jawapan dari seorang wanita...

Bro..bes la aouk ni..menguji kedudukan wanita..pheewwwiiittt...
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  Yassin on Sat Aug 15, 2009 10:39 am

labu sayong wrote:
Yassin wrote:Keegoan

Aku pun tak pasti dimana dan apa sebenar sifat ego seorang lelaki ini tapi mungkin ego ini byk pecahanya ego dari sifat diri ..ego gaya ego cakap dan seribu satu ego lagi, tapi yang pasti org perempuan selalu bercakap "aku benci betul dengan lelaki yang ego" tapi aku rasa persoalan ini perlu dijawab oleh org perempuan sendiri, sebab bagi aku sendiri tidak ada sifat ini.....

Nak jugak tau dan dibahasakan apa erti ego seorang lelaki itu daripada kaca mata wanita!

Ego lelaki itu satu fitrah yang kadangkala lelaki itu sendiri tidak mengakuinye..sama seperti wanita dan air matanya..lelaki pun menangis dan wanita pun ada egonya..bezanya cuma kurang atau lebih.. Untuk mengatasi kekurangan itulah Allah mencipta kaum Adam dan Hawa untuk saling melengkapi..maka bergandinganlah kita sebagai khalifah untuk memakmurkan bumi yang kita diami ini..itulah jawapan dari seorang wanita...

Bro..bes la aouk ni..menguji kedudukan wanita..pheewwwiiittt...

Sebenarnya kas nok menjawab persoalan diatas tapi kas nak tunggu respon dari pompuan sendiri atau sesiapa sahaja, bagi kas egonya sifat lelaki ini yang paling nyata dalam ertikata...dia tidak manpu nak berbuat atau menlaksanakan sesuatu itu tapi hati, nafsu dan kemahuanya mahu membuat perkara itu termasuklah beristeri 4, berkereta mewah dan bermacam lagi. Kadang dia cakap je nak buat itu ini tapi kemampuannya tak ada hehehehe...itu disebut ego diri percakapan dan perbuatan.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  lepat_ubi on Sun Aug 16, 2009 9:01 pm

ego lelaki dari kaca mata perempuan:

banyak yg kata lelaki ego, tp kalo dia lembut sgt, org pijak kepala pulok kan....lagi pun sesuai la dgn status dia sbg seorg lelaki...yg bakal menjadi ketua.....anyway,ego bior la bertempat....
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  akangerul on Sat Aug 29, 2009 2:39 pm

Yassin wrote:Keegoan
assalamualikum... pada saya keegoaan tu penting jgk tidak kira la leaki ke perempuan... tapi saya rasa kalau perempuan ego bahananyee lebih hebat dari org lelaki dan kalau silap-silap boleh makan hati si suami( bagi perempuan yang dh b Wink erkahwin)
avatar
akangerul

Posts : 7
Points : 7
Join date : 29/08/2009
Age : 35
Location : BATU PAHAT

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  Yassin on Sun Aug 30, 2009 12:30 am

akangerul wrote:
Yassin wrote:Keegoan
assalamualikum... pada saya keegoaan tu penting jgk tidak kira la leaki ke perempuan... tapi saya rasa kalau perempuan ego bahananyee lebih hebat dari org lelaki dan kalau silap-silap boleh makan hati si suami( bagi perempuan yang dh b Wink erkahwin)

sekali tengok macam kawan yang tulis rasanya tidak...hehehehe
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  Jeck Sparow on Thu Jan 21, 2010 4:20 pm

Fitrah dan Lumrah untuk insan yang bernama lelaki ni perlu mempunyai sifat @ sikap ego... bagi pendapat saya ego perlu mengikut kesesuaian keadaan.... . Laughing Laughing
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  zulkbo on Thu Jan 21, 2010 4:23 pm

ego koi satu jer..
tak suka orang umah sibuk bab duit nih
tau la koi mancarik dan mengurus..ckp apa
aok nak..insyaalah koi tunaikan..
Very Happy

**so far alhamdulillah..orang umah ni sesuai amat ngan koi..he he

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  jasnoraizan on Tue Jan 26, 2010 9:05 am

sifat ego....?biarlah mereka2 yg menilaikan keegoaan seseorang itu...kalau ada sifat ego...(kekalkan sifat2 tersebut jgn kerana kritikan orang kiat buang terus sifat ego kita...kegoaan mesti ada sedikit dalam diri jgn tak ada lansung sifat ini..nanti kita akan di perkotak katikkan oleh orang lain...(hanya satu pendapat...saje)
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  cekwa on Thu Jan 28, 2010 8:53 am

Yassin wrote:Keegoan

Aku pun tak pasti dimana dan apa sebenar sifat ego seorang lelaki ini tapi mungkin ego ini byk pecahanya ego dari sifat diri ..ego gaya ego cakap dan seribu satu ego lagi, tapi yang pasti org perempuan selalu bercakap "aku benci betul dengan lelaki yang ego" tapi aku rasa persoalan ini perlu dijawab oleh org perempuan sendiri, sebab bagi aku sendiri tidak ada sifat ini.....

Nak jugak tau dan dibahasakan apa erti ego seorang lelaki itu daripada kaca mata wanita!

Rasenya kebanyakan lelaki memang ada keegoannya..selalunya kalau jenis ego tinggi jarang hendak mengaku kesalahan sendiri. Mereka ini tidak suka di tegur atau dinasihati terutama kalau yang menasihati/menegur itu dari kaum wanita. Untunglah lelaki di PCC nih semua bukan jenis ego. Tetapi bagi wanita yang bertemu lelaki ego memang akan beremdam airmata je lahh..sekadar pendapat koi yang cetek ini... Sad
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  Yassin on Thu Jan 28, 2010 9:16 am

cekwa wrote:
Rasenya kebanyakan lelaki memang ada keegoannya..selalunya kalau jenis ego tinggi jarang hendak mengaku kesalahan sendiri. Mereka ini tidak suka di tegur atau dinasihati terutama kalau yang menasihati/menegur itu dari kaum wanita. Untunglah lelaki di PCC nih semua bukan jenis ego. Tetapi bagi wanita yang bertemu lelaki ego memang akan beremdam airmata je lahh..sekadar pendapat koi yang cetek ini... Sad


Setakat ego memunah ke diri dia aje tak pe hehehehe Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  zulkbo on Thu Jan 28, 2010 10:35 am

cekwa wrote:

Rasenya kebanyakan lelaki memang ada keegoannya..selalunya kalau jenis ego tinggi jarang hendak mengaku kesalahan sendiri. Mereka ini tidak suka di tegur atau dinasihati terutama kalau yang menasihati/menegur itu dari kaum wanita. Untunglah lelaki di PCC nih semua bukan jenis ego. Tetapi bagi wanita yang bertemu lelaki ego memang akan beremdam airmata je lahh..sekadar pendapat koi yang cetek ini... Sad

Cekwa ni cam cuba menceritakan kisah hidup jer..
he he......nasib koi jenis tak ego Razz Razz

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  cekwa on Thu Jan 28, 2010 12:09 pm

zulkbo wrote:
cekwa wrote:

Rasenya kebanyakan lelaki memang ada keegoannya..selalunya kalau jenis ego tinggi jarang hendak mengaku kesalahan sendiri. Mereka ini tidak suka di tegur atau dinasihati terutama kalau yang menasihati/menegur itu dari kaum wanita. Untunglah lelaki di PCC nih semua bukan jenis ego. Tetapi bagi wanita yang bertemu lelaki ego memang akan beremdam airmata je lahh..sekadar pendapat koi yang cetek ini... Sad

Cekwa ni cam cuba menceritakan kisah hidup jer..
he he......nasib koi jenis tak ego Razz Razz

koi sekadar memberi pandangan terhadap thread en yassin te....takde kena mengena dgn yang hidup atau yang mati heheh Very Happy ...koi juga berharap org lain boleh memberi pandangan dan pendapat atas pertanyaan koi pulok...sekian wasalam... Basketball
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  zulkbo on Thu Jan 28, 2010 12:25 pm

cekwa wrote:
Rasenya kebanyakan lelaki memang ada keegoannya..selalunya kalau jenis ego tinggi jarang hendak mengaku kesalahan sendiri. Mereka ini tidak suka di tegur atau dinasihati terutama kalau yang menasihati/menegur itu dari kaum wanita. Untunglah lelaki di PCC nih semua bukan jenis ego. Tetapi bagi wanita yang bertemu lelaki ego memang akan beremdam airmata je lahh..sekadar pendapat koi yang cetek ini... Sad

kalau dah jodoh nak buat goner..
terima jer lah ..dulu tak mboh kaji
bebaik sebelum kawin HU HU..jadi kenalah
tanggung sendiri..tapi masih ada cara berdoa
ngan Allah moga hati sidia jadi lembut dan boleh
mengalah..WA

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  shuk2442 on Thu Jan 28, 2010 12:30 pm

ni pandangan koi la..Setiap orang (lelaki&perempuan) punya keegoan masing-masing cuma tahapnya yang berbeza. Ada yang punya keegoan melampau dan ada juga yang biasa-biasa saja. Sebenarnya sukar hendak diukur tahap keegoan seseorang. Cuma terpulang pada diri masing-masing untuk mengawalnya sebaik mungkin... Smile
avatar
shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 36
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  MD on Thu Jan 28, 2010 12:41 pm

adanya sikap sebegini jadi pelengkap kejadian manusia yang ada akal dan nafsu...atas pada diri kita menggunakan sikap tersebut dengan keadaan dan masa yang sesuai...

p/s terjebak jugak kawan dengan topik ni....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  shuk2442 on Thu Jan 28, 2010 12:42 pm

Ego itu perlu bertempat

Ada yang berpendapat ego itu adalah harga diri mereka. Tapi kebiasaannya ego selalu dikait dan dilihat dari sudut yang negatif sahaja. Sebenarnya ego berguna jika kena pada tempatnya. Ego juga boleh dikatakan juga sebagai perbuatan meninggi atau membangga diri. Kamu boleh berbangga di atas sesuatu yang kamu lakukan yang mendatangkan kebaikan kepada diri kamu dan orang lain. Misalnya berbangga bila mendapat keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan atau mampu menjalankan projek yang diserahkan oleh bos/guru kepada kamu. Dari segi itu, kamu harus berbangga atas apa yang telah kamu lakukan. Tapi jangan pula berbangga bila melakukan pekara yang negatif. Misalnya menyambut cabaran teman-teman untuk merokok. Kamu bangga kerana berjaya menyahut cabaran itu! Atau berjaya menambah koleksi 'spare part' kamu!....
sunny
avatar
shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 36
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  cekwa on Thu Jan 28, 2010 12:51 pm

shuk2442 wrote:Ego itu perlu bertempat

Ada yang berpendapat ego itu adalah harga diri mereka. Tapi kebiasaannya ego selalu dikait dan dilihat dari sudut yang negatif sahaja. Sebenarnya ego berguna jika kena pada tempatnya. Ego juga boleh dikatakan juga sebagai perbuatan meninggi atau membangga diri. Kamu boleh berbangga di atas sesuatu yang kamu lakukan yang mendatangkan kebaikan kepada diri kamu dan orang lain. Misalnya berbangga bila mendapat keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan atau mampu menjalankan projek yang diserahkan oleh bos/guru kepada kamu. Dari segi itu, kamu harus berbangga atas apa yang telah kamu lakukan. Tapi jangan pula berbangga bila melakukan pekara yang negatif. Misalnya menyambut cabaran teman-teman untuk merokok. Kamu bangga kerana berjaya menyahut cabaran itu! Atau berjaya menambah koleksi 'spare part' kamu!....
sunny

kalo ego mcm aok kata ni takde hel lalu shuk, koi pun nyokonggg....tapi masalah problem nyer yg hok ego ngan pompan ni laa...saper yang rugi, bile terlalu ego tak ramei pompan suka......kena tinggal la jawab nyer ....( ops jahat betul mulut koi yak ) Evil or Very Mad
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  shuk2442 on Thu Jan 28, 2010 12:58 pm

cekwa wrote:
shuk2442 wrote:Ego itu perlu bertempat

Ada yang berpendapat ego itu adalah harga diri mereka. Tapi kebiasaannya ego selalu dikait dan dilihat dari sudut yang negatif sahaja. Sebenarnya ego berguna jika kena pada tempatnya. Ego juga boleh dikatakan juga sebagai perbuatan meninggi atau membangga diri. Kamu boleh berbangga di atas sesuatu yang kamu lakukan yang mendatangkan kebaikan kepada diri kamu dan orang lain. Misalnya berbangga bila mendapat keputusan yang cemerlang di dalam peperiksaan atau mampu menjalankan projek yang diserahkan oleh bos/guru kepada kamu. Dari segi itu, kamu harus berbangga atas apa yang telah kamu lakukan. Tapi jangan pula berbangga bila melakukan pekara yang negatif. Misalnya menyambut cabaran teman-teman untuk merokok. Kamu bangga kerana berjaya menyahut cabaran itu! Atau berjaya menambah koleksi 'spare part' kamu!....
sunny


kalo ego mcm aok kata ni takde hel lalu shuk, koi pun nyokonggg....tapi masalah problem nyer yg hok ego ngan pompan ni laa...saper yang rugi, bile terlalu ego tak ramei pompan suka......kena tinggal la jawab nyer ....( ops jahat betul mulut koi yak ) Evil or Very Mad


cikwa>tu namanya bkn ego..yg tu poyo...haha2.. Laughing
avatar
shuk2442
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 100
Points : 112
Join date : 15/01/2010
Age : 36
Location : jengka 3...ampang selangor

Back to top Go down

Re: Orang lelaki ada satu sifat paling dibenci wanita!

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum