Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Aduhai anak Pahang..........

View previous topic View next topic Go down

Aduhai anak Pahang..........

Post  Yassin on Sat Aug 15, 2009 11:39 am

Kawan dulu mmg ramei kekawan keknya ramei2 tu ramei juge hok yang merantau atau mencari rezeki ketempat lain ke kolompo dan lain tmpt diseluruh pelusuk malaysia nie....sesekali dema balik 3-4 tahun lebih kurang macam tu laa...bila borok sedih amat kawan dengor....ada hok cakap kolompo i..u...i...u... kas aok deme hilang doh.....ado hok bercakap kedoh, kelantan dan berbagai lagi......di mana hilang bahase beku kita bahasa ibuanda kita? bukan apa kala bahasa kita, kita tidak mampu utk mempertahakan jgn nak berkisoh bab lain lagi.....kadang tu tak mudah juge ada yang hok xsen konun bender deme duduk kolumpo....usoh xsen laa org lain duduk juga tak laa seteruk dia.

Disini kawan menyeru laa ke deme me...buat laa macam org negeri lain yang terus mempertahankan bahasa dan loghat ibuanda mereka...sebagai contoh ada sorang kawan aku tu dari kelantan keje polis kat sini dah puluh tahun duduk sini haram x tukar loghat kelantan dia...bagi aku bagus laa kerana dia mempertahankan bahasa ibuanda dia tapi kita??

Kekalkan identiti kita dan hiasi peribadi kita sesungguhnya walaupun kita tidak di hargai namum kita masih ada kebanggaan diri sebagai anak jati negeri dan org ttp akan mengenali siapa diri kita. Hargai asal usul kita tidak rugi kala kita terus dengan identiti kita kerana negeri ini negeri kita dan hak kita.

Wassalam.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai anak Pahang..........

Post  zulkbo on Sun Aug 16, 2009 12:02 am

saya di lahirkan nun di utara sana Kedah..dok Pahang tanah rancangan felda mak ayah saya bawak dari baby umur lepas pantang...saya anggap Pahang adalah negeri saya..mungkin nak berslang pahang bila bercakap dengan orang cakap pelek la pulok bunyinye..kalau saya ke kedah bercakap kedah orang sana tegur la pulok "hang ckp kedah bunyi mcm penang" tapi alhamdulilah kawan ramai sekarang tak kira mai kedah,penang ,kelantan ,johor,ke mana mana saya tetap anak Pahang...bangga menjadi anak Pahang.. Laughing

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Aduhai anak Pahang..........

Post  Yassin on Sun Aug 16, 2009 9:47 am

zulkbo wrote:saya di lahirkan nun di utara sana Kedah..dok Pahang tanah rancangan felda mak ayah saya bawak dari baby umur lepas pantang...saya anggap Pahang adalah negeri saya..mungkin nak berslang pahang bila bercakap dengan orang cakap pelek la pulok bunyinye..kalau saya ke kedah bercakap kedah orang sana tegur la pulok "hang ckp kedah bunyi mcm penang" tapi alhamdulilah kawan ramai sekarang tak kira mai kedah,penang ,kelantan ,johor,ke mana mana saya tetap anak Pahang...bangga menjadi anak Pahang.. Laughing

Kawan terima juge ame kala gitu cara awok tu....keknya kawan hok hamun hok mmg beranok sinih kencing berok sini...nya gi ke kolumpo kejap tak pada doh....balik-balik je tak reti cakap pahang doh....meluat yang amat kawan huhuhuhu..............mekala nok bercakap org putih bete jgn cakap sikit2 cakap abis keseme....how do u do? ayam tak patuk itik tak sudu hehehehehehe...........

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai anak Pahang..........

Post  Sponsored content Today at 1:21 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum