Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Sikap org kita...

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Sikap org kita...

Post  Yassin on Sun Aug 16, 2009 11:32 pm

Malam tadi kas sempat laa gi makan kat KFC bersama keluarga, sambil makan adalah geng org putih @ mat salleh dia duduk sebeloh kami bila abis je makan kas nengok geng mat salleh ni terus membuang sampah kedalam tong yg disediakan dan sempat juge membawak pinggang utk diserahkan pada pelayan kat KFC tu ...pas tu kas tgk pulak org kita lepas makan... nya bior kan aje sampoh sarap dan pinggang yang selerak diatas maje tu.

Moralnya aku rasa org kita mmg pe'el macam tu....
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Deto_8 on Sun Aug 16, 2009 11:54 pm

Yassin wrote:Malam tadi kas sempat laa gi makan kat KFC bersama keluarga, sambil makan adalah geng org putih @ mat salleh dia duduk sebeloh kami bila abis je makan kas nengok geng mat salleh ni terus membuang sampah kedalam tong yg disediakan dan sempat juge membawak pinggang utk diserahkan pada pelayan kat KFC tu ...pas tu kas tgk pulak org kita lepas makan... nya bior kan aje sampoh sarap dan pinggang yang selerak diatas maje tu.

Moralnya aku rasa org kita mmg pe'el macam tu....

lagi satu kawan perasan lepas makan dorang akan tolak balik kerusi ke dalam....

bab orang kita memang dah diajar macam tu...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  zulkbo on Mon Aug 17, 2009 12:09 am

Koi dah biasa ngan orang puteh ni,kat tempat keje hari hari jumpa dari pelbagai negara..memang nampok orang puteh ni lebih respek kat kita dari bangsa kita respek kita..tak kedekut ilmu nak ajor kita bila di tanya..walaupun setengah tu dah setaraf menteri pun ada..orang kita baru ada " title" cam Datuk,Tan Sri mulalah tengok kita cam drebar dorang jer.. Crying or Very sad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Yassin on Mon Aug 17, 2009 9:32 am

Kalau dekat jerantut ini org putih mmg sudah biase bagi kome mmg hari2 jumpa...mmg ramai yg bertandang kat sini mungkin ke salah satu tmptnya ke taman negara. Tapi kas puji satu je org putih ini bab displin mereka menjaga alam sekitar kadang2 kawan tengok deme ni nok buang tin atau kotak minum mereka akan mencari tong sampah walau bagaimana pun...tapi cuma kadang kas naik malu juga sebab pihak majlis daerah Jerantut amat kurang menyediakan tong sampah yang kecil sepanjang jalan dibandar ini. Satu hari dihadapan mata kawan mat saleh ini agoknya dah puas mencari tong sampah nak membuang tin minum lalu ditanyakan pada sorg mamat saya nak buangkan kemana tin ini? lepas dgn pantas tu mamat tu kabor dlm bahase isyarat menunujuk ke longkang mengililing kepala mamat org putih tu.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  apens7 on Mon Aug 17, 2009 9:48 am

tul la tu.. cer tgk bandor utama diorg cam london, paris etc... bersih jerk.. mana ada puntung2 rokok tp jalan... banding lak ngn k.l... cam har@#...
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  zulkbo on Mon Aug 17, 2009 11:45 am

Yassin wrote:Kalau dekat jerantut ini org putih mmg sudah biase bagi kome mmg hari2 jumpa...mmg ramai yg bertandang kat sini mungkin ke salah satu tmptnya ke taman negara. Tapi kas puji satu je org putih ini bab displin mereka menjaga alam sekitar kadang2 kawan tengok deme ni nok buang tin atau kotak minum mereka akan mencari tong sampah walau bagaimana pun...tapi cuma kadang kas naik malu juga sebab pihak majlis daerah Jerantut amat kurang menyediakan tong sampah yang kecil sepanjang jalan dibandar ini. Satu hari dihadapan mata kawan mat saleh ini agoknya dah puas mencari tong sampah nak membuang tin minum lalu ditanyakan pada sorg mamat saya nak buangkan kemana tin ini? lepas dgn pantas tu mamat tu kabor dlm bahase isyarat menunujuk ke longkang mengililing kepala mamat org putih tu.

Mentaliti...dah tak boleh nak ajor.. Mad Wat malu keh jer..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Yassin on Mon Aug 17, 2009 12:17 pm

zulkbo wrote:
Yassin wrote:Kalau dekat jerantut ini org putih mmg sudah biase bagi kome mmg hari2 jumpa...mmg ramai yg bertandang kat sini mungkin ke salah satu tmptnya ke taman negara. Tapi kas puji satu je org putih ini bab displin mereka menjaga alam sekitar kadang2 kawan tengok deme ni nok buang tin atau kotak minum mereka akan mencari tong sampah walau bagaimana pun...tapi cuma kadang kas naik malu juga sebab pihak majlis daerah Jerantut amat kurang menyediakan tong sampah yang kecil sepanjang jalan dibandar ini. Satu hari dihadapan mata kawan mat saleh ini agoknya dah puas mencari tong sampah nak membuang tin minum lalu ditanyakan pada sorg mamat saya nak buangkan kemana tin ini? lepas dgn pantas tu mamat tu kabor dlm bahase isyarat menunujuk ke longkang mengililing kepala mamat org putih tu.

Mentaliti...dah tak boleh nak ajor.. Mad Wat malu keh jer..

apa kata kite hempok je? hehehehe....

Gi cari dalam kamus pahang apa maksud HEMPOK ni...heheheh
Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  along on Mon Aug 17, 2009 12:21 pm

baler aok nie...
tak baik weh nak hempok ke di tu.... Laughing Laughing
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Yassin on Mon Aug 17, 2009 12:27 pm

along wrote:baler aok nie...
tak baik weh nak hempok ke di tu.... Laughing Laughing


Aok along borok baler sokmo...mok kas kabor entakk... tak baik cakap baler2 laaa hehehehe.........
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  along on Mon Aug 17, 2009 12:31 pm

Yassin wrote:
along wrote:baler aok nie...
tak baik weh nak hempok ke di tu.... Laughing Laughing


Aok along borok baler sokmo...mok kas kabor entakk... tak baik cakap baler2 laaa hehehehe.........

keh tukar pepaleh la plok...
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  J.Milan22 on Mon Aug 17, 2009 12:36 pm

temuu guu dah wehh...
avatar
J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  sam on Mon Aug 17, 2009 2:47 pm

pelik bukan.. org yg kite label kafir dan jahil peradabannye lebih tinggi
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Yassin on Mon Aug 17, 2009 3:53 pm

samdol wrote:pelik bukan.. org yg kite label kafir dan jahil peradabannye lebih tinggi


deme lebih menghayati perlajaran sivik....
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  ozzy on Thu Aug 20, 2009 1:37 pm

Yassin wrote:
samdol wrote:pelik bukan.. org yg kite label kafir dan jahil peradabannye lebih tinggi


deme lebih menghayati perlajaran sivik....

kawan dah terlewat follow topic ni...tapi masih sempat nak bagi komen kot...
Adalah tidak adil untuk disamakan dengan hanya dengan segelintir sikap orang luar...seolah2 kita semua tiada adab??
yang kita nampak hanyalah satu contoh yang peratusannya amat kecil jika nak dibandingkan dengan sikap sebenar mereka ini..org kita juga ramai yang bersikap lebih baik ..menghormati orang lain dan masih mengamalkan budaya kita (meskipun ia kini kian terhakis)... kalau kita kenegara mereka maka lihatlah sendiri ..elok sangatkah mereka ini..sopan sgtkah mrk ini dan hormat sgtkah mereka pada kita???apa yang kita tonton dikaca tv hanyalah paparan tpt atau kws yg menarik saja..meskipun mereka dianggap jahil atau kafir sekalipun mereka juga makhluk ciptaan tuhan yang ada akal dan fikiran
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  koy101 on Thu Sep 24, 2009 1:58 am

Aku ader g jerman ari tu... kat Freiburg... pasai wat factory test...

Tp dr segi menghormati org lain.. aku mmg respek la kat org jerman nih.... memula sampai aku dah riso dah pasai makan.... mana aku nak cari halal kat cni??? ni bukan berlin yg ader mesjid nu....
Tp g la memana restoran.... sebut jer Muslim...
Memula skali dema kemas balik meja tuh... termasuk alas meja skali....
pas tu dema kuarkan set baru nyer... ( aku ader tanya mamat yg bawak aku... dier kata mmg dierorg asingkan peralatan makan utk muslim nih... dah jd kemestian pasai ramai pelancong Islam g tmpt nih ).
Menu pun tukar... trus jer ikan... grill... kalu korang rajin nak menghafal menu.... g ke dapur pilih sendiri rempah ratus.. hahaha....
slalu grill jer... sbb... grill boleh asing... kut nak goreng... xkan dema nak buang segala kat dapur nu....

Satu lg... kat hotel dema... ader pili air nak cebok.... hahaha.... sedangkan kat kl pun xder pili air tuh....
Arah kiblat ader.... kut korang yakin la... tp aku check.. mmg ok la.... tp sejadah... sendiri bawak la.... kut dema ader pun... mau sangkut kat dinding wat perhiasan kut..

Tp aku paling respect kat cara dema memandu.... yg paling bebas dan selamat ialah org yg jalan kaki atau beskal..... keta atau bas mmg brek emergency ler kalu aku melintas ikut suker ati aku.... rupernya kat sana... kalu langgor org jer.... lesen trus kena kaut... setaun paling kurang..

Pas tu ader gak aku berjalan kat bando waktu malam.... jumpa la gak geng-geng punk... skin head... metal... berlonggok kat tepi jalan. Mmg real nyer.... siap aku jumpa geng nazi lagi..... huh... berderau darah... takut gak kena pow.
Tp ... bila aku sampai kat tempat dema.... dema leh ketepi.. bg jalan kat kita, xder dengor bunyi mengutuk ker hapa..
( bukan pasai aku paham bahasa dema... tp kita leh tau la dr cara ayat )... menjeling ngan mata nak membunuh pun xder... mmg lain la.... kut kat kl pun aku xbraper nak brani nak merayau xtentu hala.....

bukan nak mengata dema lebih bersopan dr kita.... tp......

ntah ler...
aku rindukan suasana kat kampung dolu-dolu... waktu aku kecik... waktu sumer org kenai sumer org... lapor leh g jer memana umah... mesti tuan umah bg makan nyer...
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  ozzy on Tue Oct 13, 2009 2:35 am

Yassin wrote:

deme lebih menghayati perlajaran sivik....

Semalam sewaktu dalam perjalanan dari kuantan balik ke KL..koi melalui jalan triang-bahau untuk singgah ke N9..dalam perjalanan kami singgah disatu kawasan rehat diBera sebab budak2 dah sibuk lapar..waktu tu sekitar jam 6 petang..
Kawasan itu nampak mcm kws hentian rehat sebab kedai makannya pun dalam 5 kedai sederet..maka kami singgah makan disalah satu kedai tu sambil pilih port kat luar open air gitu...nok tau apa citernya ???
Sampai je air yang dipesan maka masa itu juga sampailah tentera lalat..masyaallah dah jadi kerje plok kami nok ngibas lalat..koi pandang kiri kanan..hehe rupanya org lain pun sama dah rupe mcm pertandingan mengibas la pulok.. koi order nescafe tarik dan aokme bygkan kalau dah tarik tu buihnya pun tinggi..koi sempat minum 2 teguk je tak sempat nak hirup habis buihnya koi letak semula atas meja..tiba2 sekor lalat terbang zzzuupp..tersangkut kat buih air kwn tu...adoiiiiiiiiyaaaiiii...lalat terapung dlm air kwn..pastu baru tgh tgk tiba2 lagi sekor plak tersangkut..koi panggil pelayan minta ganti balik tapi koi kata buat separuh dah laa pasal dah minum skit dah air tu..pelayan dtg katanya lalat byk sgt x dpt nak kontrol..???..byk tare mane fikir koi..sudahnya koi suruh bungkus je makan/minum dalam kete...masa koi nak gi bayor kat kaunter maka terbuktilah kata2 pelayan tu tadi...masyaallah lalat kat lantai dah mcm semut berkumpul...pastu kat kertas perangkap lalat jgn cakapla..setakat lilit 4-5 ekor berterbangan tu biasa la kita nmpak kat warung/kedai makan ye dok...maafla kalau ada sesiapa disini yang berniaga kat situ kot terasa hati tapi tolonglah carilah jln untuk mengatasinya jgn esok org gelor restoran lalat la pulok deme juge hok rugi....
mungkin kwn2 kat sini tau cara utk mengatasi/menghalau lalat (selain dari serai wangi koi..lupa nak bawa masa tu kalau x bleh buat promosi Very Happy ) biasanya kat premis perniaagaan mrk pasang lilin itupun kalau angin x kuat..


Last edited by ozzy on Wed May 19, 2010 3:59 pm; edited 1 time in total
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Yassin on Tue Oct 13, 2009 9:29 am

fourzy wrote:
Yassin wrote:

deme lebih menghayati perlajaran sivik....

Semalam sewaktu dalam perjalanan dari kuantan balik ke KL..koi melalui jalan triang-bahau untuk singgah ke N9..dalam perjalanan kami singgah disatu kawasan rehat diBera sebab budak2 dah sibuk lapar..waktu tu sekitar jam 6 petang..
Kawasan itu nampak mcm kws hentian rehat sebab kedai makannya pun dalam 5 kedai sederet..maka kami singgah makan disalah satu kedai tu sambil pilih port kat luar open air gitu...nok tau apa citernya ???
Sampai je air yang dipesan maka masa itu juga sampailah tentera lalat..masyaallah dah jadi kerje plok kami nok ngibas lalat..koi pandang kiri kanan..hehe rupanya org lain pun sama dah rupe mcm pertandingan mengibas la plok.. koi order nescafe tarik dan aokme bygkan kalau dah tarik tu buihnya pun tinggi..koi sempat minum 2 teguk je tak sempat nak hirup habis buihnya koi letak semula atas meja..tiba2 sekor lalat terbang zzzuupp..tersangkut kat buih air kwn tu...adoiiiiiiiiyaaaiiii...lalat terapung dlm air kwn..pastu baru tgh tgk tiba2 lagi sekor plak tersangkut..koi panggil pelayan minta ganti balik tapi koi kata buat separuh dah laa pasal dah minum skit dah air tu..pelayan dtg katanya lalat byk sgt x dpt nak kontrol..???..byk tare mane fikir koi..sudahnya koi suruh bungkus je makan/minum dalam kete...masa koi nak gi bayor kat kaunter maka terbuktilah kata2 pelayan tu tadi...masyaallah lalat kat lantai dah mcm semut berkumpul...pastu kat kertas perangkap lalat jgn cakapla..setakat lilit 4-5 ekor berterbangan tu biasa la kita nmpak kat warung/kedai makan ye dok...maafla kalau ada sesiapa disini yang berniaga kat situ kot terasa hati tapi tolonglah carilah jln untuk mengatasinya jgn esok org gelor restoran lalat la pulok deme juge hok rugi....
mungkin kwn2 kat sini tau cara utk mengatasi/menghalau lalat (selain dari serai wangi koi..lupa nak bawa masa tu kalau x bleh buat promosi ) biasanya kat premis perniaagaan mrk pasang lilin itupun kalau angin x kuat..

Mekala nok berkisoh bab lalat ni kawan ada juge ceritanya keknya kawan kena kat maran nun... (kisah lama bukan baru) ada gerai kat bawah masjid.....keadaan mungkin mcm aok citer tu juge...naik mual kawan nengok lalat nie...kawan mekala tau gitu kawan pun tak emboh singoh situ....dah laa nok nunggu order tu lambat. keje kawan masa tu duk menghalau lalat laa pulok...haru....hingga ke batang hidung kawan lalat nie hinggap macam nok bercium laa pulak....sudohnya makanan yg kawan order kawan jamok je...jgn kempunan sudoh...sebab perjalanan jauh lagi nok kepekan nun....
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  jasnoraizan on Tue Oct 13, 2009 9:36 am

Yassin wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:

deme lebih menghayati perlajaran sivik....

Semalam sewaktu dalam perjalanan dari kuantan balik ke KL..koi melalui jalan triang-bahau untuk singgah ke N9..dalam perjalanan kami singgah disatu kawasan rehat diBera sebab budak2 dah sibuk lapar..waktu tu sekitar jam 6 petang..
Kawasan itu nampak mcm kws hentian rehat sebab kedai makannya pun dalam 5 kedai sederet..maka kami singgah makan disalah satu kedai tu sambil pilih port kat luar open air gitu...nok tau apa citernya ???
Sampai je air yang dipesan maka masa itu juga sampailah tentera lalat..masyaallah dah jadi kerje plok kami nok ngibas lalat..koi pandang kiri kanan..hehe rupanya org lain pun sama dah rupe mcm pertandingan mengibas la plok.. koi order nescafe tarik dan aokme bygkan kalau dah tarik tu buihnya pun tinggi..koi sempat minum 2 teguk je tak sempat nak hirup habis buihnya koi letak semula atas meja..tiba2 sekor lalat terbang zzzuupp..tersangkut kat buih air kwn tu...adoiiiiiiiiyaaaiiii...lalat terapung dlm air kwn..pastu baru tgh tgk tiba2 lagi sekor plak tersangkut..koi panggil pelayan minta ganti balik tapi koi kata buat separuh dah laa pasal dah minum skit dah air tu..pelayan dtg katanya lalat byk sgt x dpt nak kontrol..???..byk tare mane fikir koi..sudahnya koi suruh bungkus je makan/minum dalam kete...masa koi nak gi bayor kat kaunter maka terbuktilah kata2 pelayan tu tadi...masyaallah lalat kat lantai dah mcm semut berkumpul...pastu kat kertas perangkap lalat jgn cakapla..setakat lilit 4-5 ekor berterbangan tu biasa la kita nmpak kat warung/kedai makan ye dok...maafla kalau ada sesiapa disini yang berniaga kat situ kot terasa hati tapi tolonglah carilah jln untuk mengatasinya jgn esok org gelor restoran lalat la pulok deme juge hok rugi....
mungkin kwn2 kat sini tau cara utk mengatasi/menghalau lalat (selain dari serai wangi koi..lupa nak bawa masa tu kalau x bleh buat promosi ) biasanya kat premis perniaagaan mrk pasang lilin itupun kalau angin x kuat..

Mekala nok berkisoh bab lalat ni kawan ada juge ceritanya keknya kawan kena kat maran nun... (kisah lama bukan baru) ada gerai kat bawah masjid.....keadaan mungkin mcm aok citer tu juge...naik mual kawan nengok lalat nie...kawan mekala tau gitu kawan pun tak emboh singoh situ....dah laa nok nunggu order tu lambat. keje kawan masa tu duk menghalau lalat laa pulok...haru....hingga ke batang hidung kawan lalat nie hinggap macam nok bercium laa pulak....sudohnya makanan yg kawan order kawan jamok je...jgn kempunan sudoh...sebab perjalanan jauh lagi nok kepekan nun....

citer2 aokme nih ...semuanya menunjukan bahawa kebanyakan gerai2 yg ada kat pahang nih tak menjaga kebersihan ..sbb tu ada lalat banyak...(aokme2 nih..cuba lah buat citer2 hok gerai kat phng nih bersih2 skit...nih kalau org lain baca...taknoknye dema datang phg lg doh..payoh nok makan...gerai banyak lalat...)
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  ozzy on Tue Oct 13, 2009 9:44 am

[quote="jasnoraizan"][quote="Yassin"][quote="fourzy"]
Yassin wrote:


citer2 aokme nih ...semuanya menunjukan bahawa kebanyakan gerai2 yg ada kat pahang nih tak menjaga kebersihan ..sbb tu ada lalat banyak...(aokme2 nih..cuba lah buat citer2 hok gerai kat phng nih bersih2 skit...nih kalau org lain baca...taknoknye dema datang phg lg doh..payoh nok makan...gerai banyak lalat...)

Idokla gitu jas..kekadang kite kena akui juge kelemahan kita..bukan bermakna semua pun bersikap gitu mekala hok tak betul atau saloh tu kite tegor...
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Yassin on Tue Oct 13, 2009 9:49 am

jasnoraizan wrote:

citer2 aokme nih ...semuanya menunjukan bahawa kebanyakan gerai2 yg ada kat pahang nih tak menjaga kebersihan ..sbb tu ada lalat banyak...(aokme2 nih..cuba lah buat citer2 hok gerai kat phng nih bersih2 skit...nih kalau org lain baca...taknoknye dema datang phg lg doh..payoh nok makan...gerai banyak lalat...)

Kawan bukan nok ngutuk...keknya itu laa realitinya...bukan di Pahang aje kut tempat lain gitu juga, kita ingin mempersoalkan SIKAP ORANG KITA ini dalam berbagai aspek bukan bab kerbersihan sahaja moral, sivik dll. Teguran ini bersifat membina sebenarnya jangan pikir sebaliknya...org melayu mudah pelupa..kena tegur-tegur juga..mana yang alpa tu....pesan memesan tak salahnya jangan buat keje tak elok gitu malu kita, malu bangsa kita sudahnya lebih besar utk negara kita.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  jasnoraizan on Tue Oct 13, 2009 9:56 am

Yassin wrote:
jasnoraizan wrote:

citer2 aokme nih ...semuanya menunjukan bahawa kebanyakan gerai2 yg ada kat pahang nih tak menjaga kebersihan ..sbb tu ada lalat banyak...(aokme2 nih..cuba lah buat citer2 hok gerai kat phng nih bersih2 skit...nih kalau org lain baca...taknoknye dema datang phg lg doh..payoh nok makan...gerai banyak lalat...)

Kawan bukan nok ngutuk...keknya itu laa realitinya...bukan di Pahang aje kut tempat lain gitu juga, kita ingin mempersoalkan SIKAP ORANG KITA ini dalam berbagai aspek bukan bab kerbersihan sahaja moral, sivik dll. Teguran ini bersifat membina sebenarnya jangan pikir sebaliknya...org melayu mudah pelupa..kena tegur-tegur juga..mana yang alpa tu....pesan memesan tak salahnya jangan buat keje tak elok gitu malu kita, malu bangsa kita sudahnya lebih besar utk negara kita.

moga mudah2an..kpd mana2 pengelola gerai2 makanan kat negeri pahang nih...jaga lah kebersihan gerai masing2...moga2 tak adae lah lalat berterbangan ....nanti susoh deme dibuatnye...kalau lalat byk ...org luar hok singgoh nak mkn pun tak jd...nak singgoh gerai deme...dah tak de pelanggan..)
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  ozzy on Mon Oct 26, 2009 10:04 am

Bengang je koi baca berita semalam ..seorang bayi perempuan dijumpai ditinggalkan didepan stesyen bas sek. men. Jengka 2...buat malu sekolah koi jek..sapa la punya keje huh.. Evil or Very Mad
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Deto_8 on Mon Oct 26, 2009 10:08 am

fourzy wrote:Bengang je koi baca berita semalam ..seorang bayi perempuan dijumpai ditinggalkan didepan stesyen bas sek. men. Jengka 2...buat malu sekolah koi jek..sapa la punya keje huh.. Evil or Very Mad

ye betul...teruk dah budak2 jengka ni

lagi teruk kawan dengar citer 2 orang budak Jengka 3 kena tangkap di Tol Gombak pasal mengedar dadah...kemungkinan digantung sampai mati
Sad

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  koy101 on Mon Oct 26, 2009 10:09 am

Aku xbengang pasai tinggal kat depan skolah tuh.... ( bukan skolah aku pun.... )
Tapi aku bengang pasai ati binatang org yg tinggalkan bayi tuh gitu... lagi teruk dari haiwan. Kut kalu aku nampak ler sapa orgnyer... dan aku dpt.... mmg ke tali gantung aku.....

Buat pandai... pas tuh buang....... Dah 2 kali dah tuh.....
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  zulkbo on Mon Oct 26, 2009 10:29 am

fourzy wrote:Bengang je koi baca berita semalam ..seorang bayi perempuan dijumpai ditinggalkan didepan stesyen bas sek. men. Jengka 2...buat malu sekolah koi jek..sapa la punya keje huh.. Evil or Very Mad


mana berita nye jie
cuba aok bagi link
bengang gak koi..
anak sapa la agoknye
balerr...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sikap org kita...

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum