Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Tue Aug 18, 2009 3:27 pm

tu la.. mana ahli2 politik melayu? x turun pdg???
kes isu kg buah pala... nalek punya hal... siap dapat liputan tv lagi... huhuhu

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  T.O.K.A.N on Tue Aug 18, 2009 3:30 pm

apens7 wrote:tu la.. mana ahli2 politik melayu? x turun pdg???
kes isu kg buah pala... nalek punya hal... siap dapat liputan tv lagi... huhuhu


BAK KATER GHODONG KITER : "sudah digoda dipanah petir."

T.O.K.A.N
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 157
Points : 156
Join date : 03/07/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  ozzy on Thu Aug 20, 2009 1:55 pm

mmm..elok la kan...ok sgt dah tu kalau mcm tu kata x perlu dibantah...kaum yang ada 40 org nak bina kuil pun ada yang sokong ...kalau nak disamakan dengan peristiwa dizaman nabi ..come on laa..bentang aje kat sini camana rupanya..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  Deto_8 on Thu Aug 20, 2009 3:40 pm

pembinaan kuil di atas tapak tanah seluas 0.2 hektar yang terletak kira-kira 100 meter dari kawasan perumahan mereka, 50 meter dari surau dan 10 meter dari padang permainan kanak-kanak. Penduduk mempersoalkan kewajaran pembinaan kuil tersebut kerana bilangan mereka beragama Hindu di kawasan itu hanya sekitar 40 orang sahaja daripada jumlah keseluruhan penduduk seramai 400 orang.

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Thu Aug 20, 2009 3:51 pm

Deto_8 wrote:pembinaan kuil di atas tapak tanah seluas 0.2 hektar yang terletak kira-kira 100 meter dari kawasan perumahan mereka, 50 meter dari surau dan 10 meter dari padang permainan kanak-kanak. Penduduk mempersoalkan kewajaran pembinaan kuil tersebut kerana bilangan mereka beragama Hindu di kawasan itu hanya sekitar 40 orang sahaja daripada jumlah keseluruhan penduduk seramai 400 orang.

10 pratus jer?!!!!!!!!

50 meter dr surau?!!!!!!!

slalu time pagi ngn maghrib sek2 hindu ni akan bunyi loceng kuil dia.. kalau dah 50 meter, x bertembung ke ngn azan....???
tu blum bau colok dia amsuk surau lagi....

anda umat islam sila fikirkan? mmg rasulullah tak larang bina rumah ibadat lain tapi mesti ada protokol2 nye.... kwn tak bagus sgt bab agama tapi mintak tolong yg tahu jawabkan....

(piagam madinah pun membenarkan yahudi tinggal sekali tapi yahudi kene follow rule piagam madinah... bukan org2 madinah kene folow yahudi.. wallahualam...)

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  J.Milan22 on Thu Aug 20, 2009 5:24 pm

apens7 wrote:tu la.. mana ahli2 politik melayu? x turun pdg???
kes isu kg buah pala... nalek punya hal... siap dapat liputan tv lagi... huhuhu
tu yg aku pelikk...n marah sanagt tu... Twisted Evil Twisted Evil
nmapak snagt la saper yg betul2 perjuangn tuk rakyat khasnya untuk islam n melayu ni...
yg lain tu memng ade kepentingan laen jek...begonggg... Evil or Very Mad Evil or Very Mad What a Face What a Face

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Thu Aug 20, 2009 5:32 pm

kwn xboh nanti jlan skejap nampok kuil, jln skejap nampak kuil... tak rase ke cam dikelilingi berhala nalek ni...??? agak2 ar...

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  T.O.K.A.N on Thu Aug 20, 2009 5:49 pm

apens7 wrote:kwn xboh nanti jlan skejap nampok kuil, jln skejap nampak kuil... tak rase ke cam dikelilingi berhala nalek ni...??? agak2 ar...

tu bangse yang "pandai takleh nok diikut,bodo tokleh nok di ajor.."
hok sedia doh belambok nok jgk lagi..

T.O.K.A.N
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 157
Points : 156
Join date : 03/07/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 5:53 pm

T.O.K.A.N wrote:
apens7 wrote:kwn xboh nanti jlan skejap nampok kuil, jln skejap nampak kuil... tak rase ke cam dikelilingi berhala nalek ni...??? agak2 ar...

tu bangse yang "pandai takleh nok diikut,bodo tokleh nok di ajor.."
hok sedia doh belambok nok jgk lagi..

sabor bro...biasale diaorang jenis ni...bagi betis nak peha ..bagi peha nak ...?

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apis11 on Thu Aug 20, 2009 7:12 pm

jasnoraizan wrote:
T.O.K.A.N wrote:
apens7 wrote:kwn xboh nanti jlan skejap nampok kuil, jln skejap nampak kuil... tak rase ke cam dikelilingi berhala nalek ni...??? agak2 ar...

tu bangse yang "pandai takleh nok diikut,bodo tokleh nok di ajor.."
hok sedia doh belambok nok jgk lagi..

sabor bro...biasale diaorang jenis ni...bagi betis nak peha ..bagi peha nak ...?

machaaaa...
roti canai saaattttuuuuuu....
teh tarik kurang harga 2.....
saya makan...sana juga bayar.....
apens7 bayar haaaaa.... alien alien alien

apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  sam on Sat Aug 22, 2009 1:58 pm

fourzy wrote:mmm..elok la kan...ok sgt dah tu kalau mcm tu kata x perlu dibantah...kaum yang ada 40 org nak bina kuil pun ada yang sokong ...kalau nak disamakan dengan peristiwa dizaman nabi ..come on laa..bentang aje kat sini camana rupanya..
ada jalannye, xperlu gune ilmu buat bom, bakar rmh ibadat org, tnjk gangster atau ikat kain pemidang maki2 pemimpin pun. kalau fourzy betul2 berhajat nak tau penyelesaian terbaiknye, meh dtg jmp koi kat shah alam ni tp waktu malam la.. siang koi sibuk bekerja...PM koi kalau betul2 minat.. kalau nak suh bentang kat sini, fourzy silelah bace dalam lambakan blog2 yg sedia ada... bkn ape sbg cth aje, selalunye pun ramai jugak peminat marah2 bile prestasi pahang merundum. tp stakat kat forum ajelah n habiskan situ. ni nak kongsi ilmu yg bkn utk kegunaan diri sdr... lagipun leh juga koi tau sejauh @ seramai mana yg betul2 bekehendakkan... bukan utk fourzy aje, sesiapa pun boleh..

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  sam on Sat Aug 22, 2009 2:01 pm

Deto_8 wrote:pembinaan kuil di atas tapak tanah seluas 0.2 hektar yang terletak kira-kira 100 meter dari kawasan perumahan mereka, 50 meter dari surau dan 10 meter dari padang permainan kanak-kanak. Penduduk mempersoalkan kewajaran pembinaan kuil tersebut kerana bilangan mereka beragama Hindu di kawasan itu hanya sekitar 40 orang sahaja daripada jumlah keseluruhan penduduk seramai 400 orang.
kalau ikutkan dr segi skop lokasinye... mmg tak strategik pun... kat srimuda dah ade kuil, kat 16 pun ade tmpt2 lain koi tak pasti.. gamaknye yg ni mkn utk dewa versi lain kot..

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  sam on Sat Aug 22, 2009 2:06 pm

apens7 wrote:anda umat islam sila fikirkan? mmg rasulullah tak larang bina rumah ibadat lain tapi mesti ada protokol2 nye.... kwn tak bagus sgt bab agama tapi mintak tolong yg tahu jawabkan....

(piagam madinah pun membenarkan yahudi tinggal sekali tapi yahudi kene follow rule piagam madinah... bukan org2 madinah kene folow yahudi.. wallahualam...)
yeep antara isi kandungan piagam tu mberi kebebasan beragama...antara syaratnye, masing2 tak boleh nak kacau agama lain n drg kene jiziah... koi pun tatau geng2 ni wat atas tanah sape.. tp kalau tanah tu milik drg n dpt permit, pastu drg mampu bayar jiziah atau cukai ke ape.. mcm mana plak... tp kalau main ngan undang2 skg ni.. koi kurang pasti la sbb biase la.. ni melibatkan pengaruh org atas.. tp jalannye tetap ada, nak menggerakkan tu tak ramai.. hehehe

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Sat Aug 22, 2009 3:41 pm

samdol wrote:
apens7 wrote:anda umat islam sila fikirkan? mmg rasulullah tak larang bina rumah ibadat lain tapi mesti ada protokol2 nye.... kwn tak bagus sgt bab agama tapi mintak tolong yg tahu jawabkan....

(piagam madinah pun membenarkan yahudi tinggal sekali tapi yahudi kene follow rule piagam madinah... bukan org2 madinah kene folow yahudi.. wallahualam...)
yeep antara isi kandungan piagam tu mberi kebebasan beragama...antara syaratnye, masing2 tak boleh nak kacau agama lain n drg kene jiziah... koi pun tatau geng2 ni wat atas tanah sape.. tp kalau tanah tu milik drg n dpt permit, pastu drg mampu bayar jiziah atau cukai ke ape.. mcm mana plak... tp kalau main ngan undang2 skg ni.. koi kurang pasti la sbb biase la.. ni melibatkan pengaruh org atas.. tp jalannye tetap ada, nak menggerakkan tu tak ramai.. hehehe

kalau nk ikut undang2 susah lah... kat malaysia ni undang2 civil vs. undang2 syariah = undang2 syariah akan terbatal secara auto... hehehe tap mayb yg akan kata takpe la.. untuk kepentingn kaum2 len cam cina ngn india.... wallahualam...

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Sat Aug 22, 2009 3:52 pm

samdol wrote:
fourzy wrote:mmm..elok la kan...ok sgt dah tu kalau mcm tu kata x perlu dibantah...kaum yang ada 40 org nak bina kuil pun ada yang sokong ...kalau nak disamakan dengan peristiwa dizaman nabi ..come on laa..bentang aje kat sini camana rupanya..
ada jalannye, xperlu gune ilmu buat bom, bakar rmh ibadat org, tnjk gangster atau ikat kain pemidang maki2 pemimpin pun. kalau fourzy betul2 berhajat nak tau penyelesaian terbaiknye, meh dtg jmp koi kat shah alam ni tp waktu malam la.. siang koi sibuk bekerja...PM koi kalau betul2 minat.. kalau nak suh bentang kat sini, fourzy silelah bace dalam lambakan blog2 yg sedia ada... bkn ape sbg cth aje, selalunye pun ramai jugak peminat marah2 bile prestasi pahang merundum. tp stakat kat forum ajelah n habiskan situ. ni nak kongsi ilmu yg bkn utk kegunaan diri sdr... lagipun leh juga koi tau sejauh @ seramai mana yg betul2 bekehendakkan... bukan utk fourzy aje, sesiapa pun boleh..

pendapat kwn bukan la nak ajak kita bergaduh... nak kire sejarah islam pun nabi pun pernah berperang... ats dasar mempertahankan islam... berperang tu bukan la ganster kalau niat dia betul... hehehe.. even berperang cara islam pun ada rule2 dia.. xleh bunuh kanak2, pompuan atau org tua... kire masih ada kelembutan lagi dlm cara berperang islam ni.. hahahaha... kwn tak terer sgt bab2 ni.. tapi ada yg kwn tau kwn sharekan jer... nama pun berforum...

cuma kesian ar kat diorg ni yg duk sek23... dior ni just nak kuil tu dibina folow plan kerajaan asal... sbb area diorg ni ramai islam... dan rase nye 40 org hindu tu pun takde masalah kut.. stakt nak sembahyang kat umah pun boleh... contoh jiran kwn ni.. india gak.... atas pintu rumah pun ada tempat sembahyang... colok dia tu usah cerite la kalau dia bakar and letak atas pintu tu.. satu level berasap... tapi kitaorg faham la yg itu pegangan agama diorg... kalau dia leh hormati azan so nape kite takleh hormati colok ngn loceng diorg, kn? n kalau kat seksyen 23 tu pun trebalik situasinya, 90% hindu n 10% melayu rase 10% melayu tu pun tak kisah kalau nak wat kuil kat situ.. sah2 situ ramai hindu.... hehehehehe.. peace no war!!!!!

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  sam on Sat Aug 22, 2009 4:16 pm

koi pun takde kate setuju kuil tu dibina kat situ tp tak la bermaksud hanya berdiam diri. koi pun tanak esok luse masjid kat sini jd mcm kat cordoba yg dah di converted jd pub. tulisan khat pun masih ade.. cume posting koi sblm ni ade mnyatakan tak perlu bantah mcm tu. sbb ada cr lebih baik lagi tp koi tanak nyatakan di sini atas sebb2 tertentu. bende ni payah nak terangkan kat sini sbb melibat dasar2 negara. koi cume nak menampakkan isu ni. kalau nak share, bkn dalam forum ni sbb keadaan skg ni belum lagi sesuai.tp kalau betul2 nak tau, biar kene gayenye, bkn nnt utk copy n paste aje...cthnye mcm isu melayu convert ke krist**n. stkt ni belum nmpak lagi bantahan besar2 kecuali update sikit pasal kes l*n* j*y tu. nnt ade yg nak label koi (tatau la sama ada ikhlas @ nganjing) kate ustaz la, penceramah la (stkt ni ekstrimis blm ada lagi) sbb dr koi ni kalah serba serbi ngan rodong2 lain. dr segi penampilan smplah gaye percakapan koi yg byk sampah aje. tgu ajelah org atas bt keputusan. last2 isu ni akan jadi lapuk.

bab undang2 malas nak kabo la. taraf agama kite ni jabatan aje.. bknnye kementerian. dr situ dah boleh agak dah.

yg apens ckp tu dr segi zahir. nabi saw ada bgtau, umat yg terbaik ialah umat akhir zaman sesudah kewafatan baginda. sbb umat akhir zaman berjuang tanpa nabi dan tanpa menumpaskan setitik darah pun. ada yg tersirat nih

kalau nak ikutkan kes ni, perasan tak bape kerat aje india bg kenyataan mptahankan bt kuil kt situ. india ni ade dilema dia sdr, saling mptahankan 'mazhab' drg jugak. ada yg bpendapat byk2 kuil dibina klu tak di fungsi sepenuhnya bt ape. mcm yg terjadi kt kuil2 di estet. last dibiar mcm tu aje kecuali bile2 ms majlis tertentu aje. alang2 dah bcampur ngan golongan tu, cube tanye ttg brahma, sarahsakhti, siva, krishna. tak salahkan ambil tahu utk pengetahuan...

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Mon Aug 24, 2009 12:25 pm

NEGARA

Penduduk tetap tolak pembinaan kuil

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my



PENDUDUK Seksyen 23, Shah Alam terus mengadakan demonstrasi secara aman bagi membantah pembinaan kuil berhampiran kawasan kediaman mereka semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


SHAH ALAM - "Kami tidak akan bertolak ansur dalam soal sensitiviti umat Islam semata-mata memenuhi kepentingan serta agenda politik pihak tertentu atau memuaskan hati kaum lain kerana Seksyen 23 di sini majoritinya penduduk Islam."

Demikian tegas Timbalan Pengerusi Badan Bertindak Penduduk Seksyen 23, Ibrahim Sabri berhubung permintaan Menteri Besar yang mahu penduduk di situ bertoleransi dengan keputusan kerajaan negeri membina kuil di atas tanah seluas 0.2 hentar dekat kawasan perumahan mereka.

Dakwa Ibrahim lagi, sehingga kini, tiada perjumpaan rasmi diadakan antara Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dengan penduduk kecuali cakap-cakap Menteri Besar itu dalam akhbar yang kononnya ingin memberi penjelasan kepada mereka mengenai isu tersebut.

"Tetapi kalau dia datang pun sekadar nak memberi penjelasan kepada kami supaya bertolak ansur dan menerima keputusan kerajaan negeri, baik tak payah," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Tambah Ibrahim, penduduk bersama beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) akan mengadakan bantahan secara besar-besaran di bandar raya ini dalam tempoh yang terdekat untuk mendesak kerajaan negeri supaya membatalkan projek itu.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa Penduduk Seksyen 23, Ramze Ramli, 40, berkata, setakat ini, pihaknya tidak nampak harapan cerah daripada Menteri Besar untuk menyelesaikan isu tersebut, sebalik- nya kerajaan negeri lebih memihak kepada kaum lain.

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  ozzy on Mon Aug 24, 2009 7:11 pm

Yang kwn peliknya kenapalah org melayu sering dicabar benda2 mcm ni..dah kata jangan ambik..jgn usik..jangan main..makin ditegah makin galak deme ngusik ..lps tu dok ramai bertahan ada pulak hok nyokong bukannya org lain melayu juge..al maklumla nak dpt gelaran jebat ye dak ..mmm..jangan pulok ada tolong bawa kitab diaorg sudoh la yee..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  sam on Mon Aug 24, 2009 7:37 pm

hehehe yeke ke sokong? derhaka jebat ada sb...koi kabo ajak nak bgtau sbb gitunye tp bkn kat sini la.. tak sudi takpela

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  ozzy on Tue Aug 25, 2009 9:58 am

samdol wrote:hehehe yeke ke sokong? derhaka jebat ada sb...koi kabo ajak nak bgtau sbb gitunye tp bkn kat sini la.. tak sudi takpela

hehe..macam merajuk je samdol ..lek arr..Apens teh tarik halia gelas besar satu kurang manis ..aok la pulok belanja dia halia tu minta lebih...

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Tue Aug 25, 2009 10:13 am

sapa kata jebat derhaka? jebat tak pernah derhaka pada milan tau.. ekekeke....
fourzy, cer jumpe samdol skali... manis orgnyee.. wakakaka.. kwn dah slalu tgk muka dia.. ekekeke

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  strikerbuncit on Tue Aug 25, 2009 11:24 am

Masalahnya ramai rakyat Malaysia sendiri tak tahu/taknak ambil tahu ttg perlembagaan negara.
Sedangkan dah termaktub hak-hak orang melayu dan agama Islam..namun,dah nama pun kafir,
mereka ini akan sntsa cuba mencabar&menguji kita dgn pmintaan yg mlampau atas dasar hak
mereka.Kita tak perlu melatah dlm soal ini..biarkan org yg arif menyelesaikannya..tetapi jika
keputusan tidak memihak kpd kita/leh menggugat kstabilan kharmonian kaum,eloklah dibantah
scara aman&berdiplomasi spt tidak memberi undi dlm PRU 13 nti..tdapat sesetengah kaum yg mmg
tak sedar dek untung..org melayu+islam telah beratus tahun bermandi darah berjuang utk kemerdekaan
dan sekarang mereka nak tuntut hak kesamarataan - MELAMPAU!!..hakikatnya,kaum I***A adalah
golongan banduan yg berasal dari I***A dan diambil oleh British utk bkerja sbg buruh kasar dulu di
estet&ladang..kaum C**A pula diimport utk bekerja di lombong bijih..

dalam berpolitik kita mgkn tak sehaluan,tapi kalau menyentuh hak keistimewaan melayu+islam,kita
semua harus bersatu..sekarang org melayu hanya ada kuasa politik memandangkan bidang pendidikan+ekonomi
dikuasai bangsa lain..kalau kuasa politik sudah tiada,kita semua akan merempat dibumi sndiri spt apa yg
telah berlaku di barat China baru2 ini,dan contoh yg plg hampir skrg,dimana org melayu di Singapura skrg?

Belajarlah dari sejarah..fahamilah perlembagaan negara..hormatilah KONTRAK SOSIAL..
Nescaya,kita semua boleh hidup dgn aman. sunny

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Tue Aug 25, 2009 12:10 pm

best ar baca posting man ni.. hehe.. btul gak, melayu kita yg ramai mati katak memperjuangkan kemerdekaan negara.. smp dituduh pengganas etc oleh british.. bila dah 52 tahun merdeka tiba2 bangsa len nak haksamarata cam melayu dapat? ermm..

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  sam on Tue Aug 25, 2009 2:32 pm

fourzy wrote:
samdol wrote:hehehe yeke ke sokong? derhaka jebat ada sb...koi kabo ajak nak bgtau sbb gitunye tp bkn kat sini la.. tak sudi takpela

hehe..macam merajuk je samdol ..lek arr..Apens teh tarik halia gelas besar satu kurang manis ..aok la pulok belanja dia halia tu minta lebih...
dok merajuk eeh..sempena bulan pose ni, 'ketegangan' itu makruh hehehe ade significantnye bile koi kabo gitu tp sbbnya tak dpt nak dinyatakan secara open kat sini. tp mmg ikhlas nak kongsi bende2 ni...

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  apens7 on Tue Aug 25, 2009 2:34 pm

samdol wrote:
fourzy wrote:
samdol wrote:hehehe yeke ke sokong? derhaka jebat ada sb...koi kabo ajak nak bgtau sbb gitunye tp bkn kat sini la.. tak sudi takpela

hehe..macam merajuk je samdol ..lek arr..Apens teh tarik halia gelas besar satu kurang manis ..aok la pulok belanja dia halia tu minta lebih...
dok merajuk eeh..sempena bulan pose ni, 'ketegangan' itu makruh hehehe ade significantnye bile koi kabo gitu tp sbbnya tak dpt nak dinyatakan secara open kat sini. tp mmg ikhlas nak kongsi bende2 ni...

kongsi kat sini abg dol... sini ramai2 leh share.... ekekeke

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Penduduk Shah Alam bantah pembinaan kuil

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum