Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Kemana hilangnya Baju Pasang?

View previous topic View next topic Go down

Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Yassin on Tue Aug 18, 2009 10:30 am

Sekarang ini cukup kurang dan amat jarang dah org perempuan kita pakai baju pasang atau baju kurung cuma kala nak Ke Pejabat , Kenduri org dan melawat rumah org meninggal sahaja. Kalau gi ke bandar boleh di bilang dengan jari org pompuan kita yang pakai baju seumpama ini mereka lebih berminat pakai seluar jens dan baju t shirt je... kadang lebih tidak manis bila baju T shirt tu hingga terjojol pusat. Mad Mungkin fesyen sekarang nak tak nak kena ikut peredaran zaman gamaknya kata mereka. Apa pun saranan yang baik nak pakai suar tu pakai lah tapi cari lah baju agak labuh sikt boleh menutup punggung lebih sopan. Laughing

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  along on Tue Aug 18, 2009 10:35 am

Yassin wrote:Sekarang ini cukup kurang dan amat jarang dah org perempuan kita pakai baju pasang atau baju kurung cuma kala nak Ke Pejabat , Kenduri org dan melawat rumah org meninggal sahaja. Kalau gi ke bandar boleh di bilang dengan jari org pompuan kita yang pakai baju seumpama ini mereka lebih berminat pakai seluar jens dan baju t shirt je... kadang lebih tidak manis bila baju T shirt tu hingga terjojol pusat. Mad Mungkin fesyen sekarang nak tak nak kena ikut peredaran zaman gamaknya kata mereka. Apa pun saranan yang baik nak pakai suar tu pakai lah tapi cari lah baju agak labuh sikt boleh menutup punggung lebih sopan. Laughing


baju pasang sekarang dah jadi kain buruk...

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Yassin on Tue Aug 18, 2009 10:42 am

Citer berkaitan... hari tu kawan gi lepak kat restoran gi sarapan pagi laa...pas depan kawan tu ada laa awek duduk membelakang ke kas...nok x nok kerusi tu je kosong kas duduk je laa... apa nak kata...bertudung bertudung dah keknya alor punggungnya tayang ker kawan hehehehe......hilang selera kawan nak makan nasi lemok bila terpandang sepender agak usang yang menghiasi sarapan pagi aku tak pandang terpandang juge...mungkin juga rezeki datang berpeket2 kut....Maruuuuu....... hehehehehe........ Shocked

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  lepat_ubi on Tue Aug 18, 2009 2:32 pm

along wrote:
Yassin wrote:Sekarang ini cukup kurang dan amat jarang dah org perempuan kita pakai baju pasang atau baju kurung cuma kala nak Ke Pejabat , Kenduri org dan melawat rumah org meninggal sahaja. Kalau gi ke bandar boleh di bilang dengan jari org pompuan kita yang pakai baju seumpama ini mereka lebih berminat pakai seluar jens dan baju t shirt je... kadang lebih tidak manis bila baju T shirt tu hingga terjojol pusat. Mad Mungkin fesyen sekarang nak tak nak kena ikut peredaran zaman gamaknya kata mereka. Apa pun saranan yang baik nak pakai suar tu pakai lah tapi cari lah baju agak labuh sikt boleh menutup punggung lebih sopan. Laughing


baju pasang sekarang dah jadi kain buruk...

weh aokme...kas tiap2 ari pg kuliah pkai baju kurung...tapi tak dinafikanlah skrg ni remaja lbh memilih utk pakai jeans & tshirt berbanding baju kurung...kengkadang bdk2 cina pun pkai bj krg...sweet jer kas menengok nyer.....tp jrg gak la jmpa..

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 1:50 pm

lepat_ubi wrote:

weh aokme...kas tiap2 ari pg kuliah pkai baju kurung...tapi tak dinafikanlah skrg ni remaja lbh memilih utk pakai jeans & tshirt berbanding baju kurung...kengkadang bdk2 cina pun pkai bj krg...sweet jer kas menengok nyer.....tp jrg gak la jmpa..

Sepekara pulok kawan nok komen org pompuan pakai baju pasang trend ker apa ker kawan tak tau...tapi sekadar nok bagi pandangan dan ckit nasihat ...mekala pakai baju seumpaman ini mintok laa pakai kain dalam weh....sebab kas kabor gitu semalam kawan gi bank cimb sambil lepok2 kat kerusi sambil nunggu nombor kas berbunyi "tingggg" kerusi mengadap ke pintu...pintu pulok cerah amat cahaya matehari telusss amat kawan TERpadang betis sampai ke pehe hehehe...sebab amat terang speren heheheh mintok keje sama deme pakai kain dalam jgn kabor baju labuh tutup kain tapi masih lantas sebab kain pasang NYA nipis amat....lama pulak nya berdiri depan pintu tu err....sesok kas nengok kan....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  ozzy on Thu Aug 20, 2009 5:13 pm

Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:

weh aokme...kas tiap2 ari pg kuliah pkai baju kurung...tapi tak dinafikanlah skrg ni remaja lbh memilih utk pakai jeans & tshirt berbanding baju kurung...kengkadang bdk2 cina pun pkai bj krg...sweet jer kas menengok nyer.....tp jrg gak la jmpa..

Sepekara pulok kawan nok komen org pompuan pakai baju pasang trend ker apa ker kawan tak tau...tapi sekadar nok bagi pandangan dan ckit nasihat ...mekala pakai baju seumpaman ini mintok laa pakai kain dalam weh....sebab kas kabor gitu semalam kawan gi bank cimb sambil lepok2 kat kerusi sambil nunggu nombor kas berbunyi "tingggg" kerusi mengadap ke pintu...pintu pulok cerah amat cahaya matehari telusss amat kawan TERpadang betis sampai ke pehe hehehe...sebab amat terang speren heheheh mintok keje sama deme pakai kain dalam jgn kabor baju labuh tutup kain tapi masih lantas sebab kain pasang NYA nipis amat....lama pulak nya berdiri depan pintu tu err....sesok kas nengok kan....

hai yassin kalo gitu gayanya bukan TERpandang dah tu namanya..hehehe tu dah dikategorikan TERscan dah tu.. Laughing

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 5:19 pm

fourzy wrote:
Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:

weh aokme...kas tiap2 ari pg kuliah pkai baju kurung...tapi tak dinafikanlah skrg ni remaja lbh memilih utk pakai jeans & tshirt berbanding baju kurung...kengkadang bdk2 cina pun pkai bj krg...sweet jer kas menengok nyer.....tp jrg gak la jmpa..

Sepekara pulok kawan nok komen org pompuan pakai baju pasang trend ker apa ker kawan tak tau...tapi sekadar nok bagi pandangan dan ckit nasihat ...mekala pakai baju seumpaman ini mintok laa pakai kain dalam weh....sebab kas kabor gitu semalam kawan gi bank cimb sambil lepok2 kat kerusi sambil nunggu nombor kas berbunyi "tingggg" kerusi mengadap ke pintu...pintu pulok cerah amat cahaya matehari telusss amat kawan TERpadang betis sampai ke pehe hehehe...sebab amat terang speren heheheh mintok keje sama deme pakai kain dalam jgn kabor baju labuh tutup kain tapi masih lantas sebab kain pasang NYA nipis amat....lama pulak nya berdiri depan pintu tu err....sesok kas nengok kan....

hai yassin kalo gitu gayanya bukan TERpandang dah tu namanya..hehehe tu dah dikategorikan TERscan dah tu.. Laughing

yssin dah ambik kesempatan yg terbuka ...mana blh nak paling kat tempat lain doh....tayangan percuma....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 5:59 pm

jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:

weh aokme...kas tiap2 ari pg kuliah pkai baju kurung...tapi tak dinafikanlah skrg ni remaja lbh memilih utk pakai jeans & tshirt berbanding baju kurung...kengkadang bdk2 cina pun pkai bj krg...sweet jer kas menengok nyer.....tp jrg gak la jmpa..

Sepekara pulok kawan nok komen org pompuan pakai baju pasang trend ker apa ker kawan tak tau...tapi sekadar nok bagi pandangan dan ckit nasihat ...mekala pakai baju seumpaman ini mintok laa pakai kain dalam weh....sebab kas kabor gitu semalam kawan gi bank cimb sambil lepok2 kat kerusi sambil nunggu nombor kas berbunyi "tingggg" kerusi mengadap ke pintu...pintu pulok cerah amat cahaya matehari telusss amat kawan TERpadang betis sampai ke pehe hehehe...sebab amat terang speren heheheh mintok keje sama deme pakai kain dalam jgn kabor baju labuh tutup kain tapi masih lantas sebab kain pasang NYA nipis amat....lama pulak nya berdiri depan pintu tu err....sesok kas nengok kan....

hai yassin kalo gitu gayanya bukan TERpandang dah tu namanya..hehehe tu dah dikategorikan TERscan dah tu.. Laughing

yssin dah ambik kesempatan yg terbuka ...mana blh nak paling kat tempat lain doh....tayangan percuma....


bak kata perpatoh tu musuh usoh dicari rezeki jgn menolok...keknya kawan insaf juge...:pale:

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 6:47 pm

Yassin wrote:
jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:

weh aokme...kas tiap2 ari pg kuliah pkai baju kurung...tapi tak dinafikanlah skrg ni remaja lbh memilih utk pakai jeans & tshirt berbanding baju kurung...kengkadang bdk2 cina pun pkai bj krg...sweet jer kas menengok nyer.....tp jrg gak la jmpa..

Sepekara pulok kawan nok komen org pompuan pakai baju pasang trend ker apa ker kawan tak tau...tapi sekadar nok bagi pandangan dan ckit nasihat ...mekala pakai baju seumpaman ini mintok laa pakai kain dalam weh....sebab kas kabor gitu semalam kawan gi bank cimb sambil lepok2 kat kerusi sambil nunggu nombor kas berbunyi "tingggg" kerusi mengadap ke pintu...pintu pulok cerah amat cahaya matehari telusss amat kawan TERpadang betis sampai ke pehe hehehe...sebab amat terang speren heheheh mintok keje sama deme pakai kain dalam jgn kabor baju labuh tutup kain tapi masih lantas sebab kain pasang NYA nipis amat....lama pulak nya berdiri depan pintu tu err....sesok kas nengok kan....

hai yassin kalo gitu gayanya bukan TERpandang dah tu namanya..hehehe tu dah dikategorikan TERscan dah tu.. Laughing

yssin dah ambik kesempatan yg terbuka ...mana blh nak paling kat tempat lain doh....tayangan percuma....


bak kata perpatoh tu musuh usoh dicari rezeki jgn menolok...keknya kawan insaf juge...:pale:

jgn dibuat dalam bln puasa dah la..sin...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 7:59 pm

jasnoraizan wrote:
Yassin wrote:
jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:

weh aokme...kas tiap2 ari pg kuliah pkai baju kurung...tapi tak dinafikanlah skrg ni remaja lbh memilih utk pakai jeans & tshirt berbanding baju kurung...kengkadang bdk2 cina pun pkai bj krg...sweet jer kas menengok nyer.....tp jrg gak la jmpa..

Sepekara pulok kawan nok komen org pompuan pakai baju pasang trend ker apa ker kawan tak tau...tapi sekadar nok bagi pandangan dan ckit nasihat ...mekala pakai baju seumpaman ini mintok laa pakai kain dalam weh....sebab kas kabor gitu semalam kawan gi bank cimb sambil lepok2 kat kerusi sambil nunggu nombor kas berbunyi "tingggg" kerusi mengadap ke pintu...pintu pulok cerah amat cahaya matehari telusss amat kawan TERpadang betis sampai ke pehe hehehe...sebab amat terang speren heheheh mintok keje sama deme pakai kain dalam jgn kabor baju labuh tutup kain tapi masih lantas sebab kain pasang NYA nipis amat....lama pulak nya berdiri depan pintu tu err....sesok kas nengok kan....

hai yassin kalo gitu gayanya bukan TERpandang dah tu namanya..hehehe tu dah dikategorikan TERscan dah tu.. Laughing

yssin dah ambik kesempatan yg terbuka ...mana blh nak paling kat tempat lain doh....tayangan percuma....


bak kata perpatoh tu musuh usoh dicari rezeki jgn menolok...keknya kawan insaf juge...:pale:

jgn dibuat dalam bln puasa dah la..sin...

pendek kata..kena pakai spek mate hitam laa kawan jangan mandang gat....hehehehe

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  lepat_ubi on Thu Aug 20, 2009 10:08 pm

weh aokme yasin....pepalih sungguh aok ni...ada je ke hal nye....mcm2 komen nyer...aok tu sebagai lelaki kena la jage pandangan weh......jalan tu cer tunduk2 sket...aok nok pesan kat sini...kas rase kat sini ramai nye orang lelaki... hehehehehe.....anyway, selamat berpuasa kpd aok.... sket lagi kas rase pahangcommunity tukor name jadi yassincommunity.... jgn marah bro! Very Happy Very Happy Very Happy

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 11:11 pm

lepat_ubi wrote:weh aokme yasin....pepalih sungguh aok ni...ada je ke hal nye....mcm2 komen nyer...aok tu sebagai lelaki kena la jage pandangan weh......jalan tu cer tunduk2 sket...aok nok pesan kat sini...kas rase kat sini ramai nye orang lelaki... hehehehehe.....anyway, selamat berpuasa kpd aok.... sket lagi kas rase pahangcommunity tukor name jadi yassincommunity.... jgn marah bro! Very Happy Very Happy Very Happy

Tugas kas nya di amanoh di demenya... suruh buat riuh rendoh kat sini....kawan buat laa selagi mampu sedaya upaya kas......... semuanya diatas batu jembala patik....sama2 memeriahkan PCC ini.....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  lepat_ubi on Thu Aug 20, 2009 11:48 pm

Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:weh aokme yasin....pepalih sungguh aok ni...ada je ke hal nye....mcm2 komen nyer...aok tu sebagai lelaki kena la jage pandangan weh......jalan tu cer tunduk2 sket...aok nok pesan kat sini...kas rase kat sini ramai nye orang lelaki... hehehehehe.....anyway, selamat berpuasa kpd aok.... sket lagi kas rase pahangcommunity tukor name jadi yassincommunity.... jgn marah bro! Very Happy Very Happy Very Happy

Tugas kas nya di amanoh di demenya... suruh buat riuh rendoh kat sini....kawan buat laa selagi mampu sedaya upaya kas......... semuanya diatas batu jembala patik....sama2 memeriahkan PCC ini.....

hahahaha

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  zulkbo on Fri Aug 21, 2009 10:03 am

anak-anak dara sekarang nak ditegor dah beso belaka..nak nampak seksi lah jadi gitu..kadang bertudung sebab trend atau malas nak menguruskan rambut tu yang jadi berbaju ketat nampok seluar dalam Razz Razz kena tarbiyah nih.. Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Yassin on Fri Aug 21, 2009 10:08 am

zulkbo wrote:anak-anak dara sekarang nak ditegor dah beso belaka..nak nampak seksi lah jadi gitu..kadang bertudung sebab trend atau malas nak menguruskan rambut tu yang jadi berbaju ketat nampok seluar dalam Razz Razz kena tarbiyah nih.. Very Happy

Org sekarang ini nak tegur kena deret je x payah selindung2...tidak macam org dulu2 berkias2...deme paham dah....sebab tu kawan kabor saham kita ini kadang bertamboh secara derat juge...sebab sumbangan deret drp org pompuan.....jadi kita juga kene tegur cara deret tapi berhemah laa.... Very Happy

last kata jangan buat keje SUMBANG nak bagi SUMBANGAN bagus.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Kemana hilangnya Baju Pasang?

Post  Sponsored content Today at 10:50 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum