Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  Oesandro Jr. on Sat Oct 10, 2009 3:41 pm

haaa..
rasa koi pisang jenis lain..
dorang ckp pisang lain2 pun bole tut kan..

nak tgk pisang tanduk selepas di tutkan..
avatar
Oesandro Jr.
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 343
Points : 350
Join date : 08/10/2009
Location : Dari jemapoh ke Manchestee singoh Melaka dulu

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Mon Oct 26, 2009 3:24 pm

Oesandro Jr. wrote:haaa..
rasa koi pisang jenis lain..
dorang ckp pisang lain2 pun bole tut kan..

nak tgk pisang tanduk selepas di tutkan..

kawan pernah tengok rancangan Argrotek TV,diorang tanam nenas pun ambik sikit bahagian pangkal anak pokok tu belah 4,kemudian tanah...pun hidup
untuk sektor pertanian,skang banyak bende yang dimajukan...
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  jasnoraizan on Mon Oct 26, 2009 3:41 pm

buah ixora



Nama tempatan : Pokok siantan,Ixora
Nama botani : Ixora javanica
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  zulkbo on Mon Oct 26, 2009 5:52 pm

MD wrote:
Oesandro Jr. wrote:haaa..
rasa koi pisang jenis lain..
dorang ckp pisang lain2 pun bole tut kan..

nak tgk pisang tanduk selepas di tutkan..

kawan pernah tengok rancangan Argrotek TV,diorang tanam nenas pun ambik sikit bahagian pangkal anak pokok tu belah 4,kemudian tanah...pun hidup
untuk sektor pertanian,skang banyak bende yang dimajukan...

memang industri tani sekarang
wat duit..kita ni jer yang
tak berani dan sanggup mencuba
koi dengar ler ni bela cacing ..lintah..
pun kaya raya belaka.. Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  zulkbo on Mon Oct 26, 2009 5:54 pm



buah pala..
kat penang byk orang wat
jeruk jer...
tak tau lak selainnya...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Thu Oct 29, 2009 2:32 pm

zulkbo wrote:

buah pala..
kat penang byk orang wat
jeruk jer...
tak tau lak selainnya...

juga dibuat minyak dan balm [ yg sapu sapu tu ] ,pernah sampai Balik Pulau melawat tempat buat jeruk pala ni...pokok pun sekitar situ je..
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  jasnoraizan on Thu Oct 29, 2009 3:18 pm

Jambu Batu Kalimantan


avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  RoyKay33 on Thu Oct 29, 2009 3:30 pm

baru ni k0i mkn buoh kedond0ng mude vs kicap belachan lada burung..krukk krakkk jer..pergghhh lol!
avatar
RoyKay33
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1191
Points : 1222
Join date : 28/04/2009
Location : Metropolitan SQ

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  zulkbo on Thu Oct 29, 2009 10:40 pm

RoyKay33 wrote:baru ni k0i mkn buoh kedond0ng mude vs kicap belachan lada burung..krukk krakkk jer..pergghhh lol!

wah sedapnyaa
tapi tak mampu la koi
gigi tak sihat kena lak ngan masam
ngiluuu..
telan air lior jer lah nengok
aok makan Roy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Thu Feb 04, 2010 10:42 am

mungkin ada diantara kita yang suka makan buah delima...kawan pun suka sbb banyak hasiat...harganya pula memang mahal...yang tempatan [ ditanam diMalaysia ] pun ada tetapi buahnya kecil sikit...
artikel ni memang penuh dengan info,harap memberi faedah kepada semua.....

Rahsia Penciptaan Buah Delima

Norkumala bt. Awang
Pegawai Penyelidik

17/06/2008 | Artikel Bahasa Malaysia
Di dalam al Quran, terakam indah firman Allah yang bermaksud, " Di dalam kedua- duanya (syurga) juga terdapat buah- buahan serta pohon kurma dan delima". [Surah al Rahman ayat 68]. Allah menyebut buah delima (rumman) sebanyak 3 kali di dalam ayatNya untuk menunjukkan betapa hebatnya penciptaan Allah itu dan ia juga disebut sebagai buahan daripada syurga. Mengapa begitu sekali pengiktirafan Allah terhadap buah delima sebagai anugerah kepada makhlukNya di muka bumi? Apakah keistimewaan di sebalik sebiji buah delima?

Jika ditinjau, delima yang berasal dari negara Iran dikenali sebagai Pinica granatum dalam istilah botani juga didapati di India, Afghanistan dan Syria. Pada zaman Nabi Musa as lagi, buah delima yang bermutu sudah ditanam di Palestin dan Lebanon. Buah delima menjadi simbol kesuburan bagi perkahwinan masyarakat di Timur Tengah. Manakala dalam agama Kristian, buah delima menjadi simbol kebangkitan semula dan kehidupan yang kekal serta dalam agama Buddha, buah delima dikatakan buah yang berkat selain daripada buah limau dan pic. Di China pula, buah delima menjadi satu simbol kesuburan, rezeki yang melimpah ruah, keturunan yang ramai dan masa depan yang diberkati. Namun, dalam Islam, buah delima merupakan salah satu buah yang terdapat di dalam syurga yang dikurniakan Allah sebagai rezeki yang boleh dinikmati oleh umat manusia yang menunjukkan tanda- tanda kekuasaanNya sebagaimana yang termaktub dalam firmanNya di dalam surah al An'am ayat 99 dan ayat 141.

Al Ghazali mengajak manusia agar merenung tentang penciptaan buah delima sebagai tanda kehebatan Allah di mana ia terbentuk seperti kantung- kantung kecil yang segar, dengan bahagian bawahnya besar dan bahagian atasnya tipis yang kelihatan seperti bukit. Kemasan yang tersusun rapi biji buah tersebut seakan disusun oleh manusia serta dibalut dengan kulit yang tipis seperti tenunan halus dan akhirnya ia dibalut dengan kulit yang tebal mengelilingi buah delima tersebut. Hikmah penciptaan buah delima dengan percaturan yang sebegitu rupa mempunyai nilai kehebatan tersendiri. Seandainya ia tidak dilapisi dengan lapisan yang halus itu, sudah tentu sari makanan tidak dapat sampai kepada biji buah delima tersebut. Dengan mendapat sari makanan itulah, buah delima mempunyai rasa manis tetapi akarnya sendiri mempunyai rasa yang amat pahit.. Lapisan yang membahagi ruang biji buah delima berfungsi untuk memelihara buahnya dan seluruh biji buah tersebut dilitupi dengan kulit yang keras tetapi rasanya agak pahit adalah untuk menjaganya bebas daripada segala hama. Sorotan tentang kejadian ini menunjukkan kepada kita betapa setiap kejadian yang Allah ciptakan mempunyai keistimewaan tersendiri.

Dari sudut pemakanan, buah delima amat kaya dengan sodium dan mengandungi unsur- unsur nutrien seperti riboflavin, tiamin, niasin, vitamin C, kalsium dan fosforus. Manakala zat protein dan lemak hanyalah sedikit sahaja terkandung di dalamnya. Oleh sebab ia mempunyai nilai pemakanan yang baik, buah delima juga disarankan dimakan dalam mengimbangi pemakanan sempurna dari kelas buah- buahan.

Ternyata buah delima mempunyai banyak manfaat untuk manusia sama ada sebagai buah- buahan mahupun dijadikan sebagai ubat penawar. Menurut Ibn Qayyim Al Jauziyah, buah delima bersifat panas dan lembap, oleh sebab itu ia amat baik untuk menguatkan perut, tekak, dada dan paru- paru kerana ia akan melegakan batuk. Sepertimana sabda daripada Nami Muhammad SAW daripada Ali dan Abu Nu'aim yang bermaksud: "Buah delima dan kulitnya dapat menguatkan perut untuk penghadaman". Jus buah delima dapat memberikan zat kepada tubuh badan serta menyegarkan badan dan ia dapat dihadam dengan cepat kerana sifatnya yang ringan dan akan mengeluarkan haba bersama dengan angin di dalam perut. Oleh sebab itu buah delima tidak disarankan kepada mereka yang menghidap demam. Ia juga bertindak sebagai penawar yang baik untuk cirit birit, anemia, tekanan darah tinggi dan atritis. Di samping itu, buah delima dapat menguatkan jantung dan membantu dalam fungsi saraf dan otot. Oleh kerana itulah, ia mampu menghilangkan rasa keletihan. Di dalam perubatan homeopati pula, buah delima disarankan untuk mengubat cirit birit, sakit telinga dan kurang lawas penghadaman.

Tidak dapat dinafikan bahawa terdapat bukti yang menyatakan bahagian pokok delima banyak kegunaan dan faedahnya. Dan ini telah diakui dalam perubatan melayu seperti ramuan jamu daripada pokok delima sebagai ubat cacing. Ramuan ini sebenarnya sudah lama diamalkan oleh masyarakat tradisional melayu. Cuma yang mungkin, ilmu perubatan Melayu tradisional ini tidak terus diamalkan dan tidak langsung sampai kepada generasi baru sekarang dan ia seolah- olah dibiarkan begitu sahaja. Bahagian kulit buah delima pula mengandungi sejenis alkaloid yang boleh mengawal beberapa cenis cacing seperti cacing pita yang mendiami perut manusia. Rasanya yang pahit tidak sesuai untuk dimakan tidak seperti bijinya yang manis, tetapi manfaat daripada rasa pahit tersebut ialah dapat menghapuskan cacing pita dalam perut manusia. Kulitnya yang tebal pula bertanggungjawab melindungi buah delima supaya dapat disimpan dengan mutu yang baik. Jika diselusuri faedah dan kepentingan kulit serta batang buah delima, ia dapat digunakan untuk melembut dan menguningkan kulit lembu dan kambing dalam industri barangan kulit di Morocco dan Syria. Ini kerana kulitnya mengandungi punicotannic acid yang agak tinggi iaitu sebanyak 22%. Manakala bunga buah delima pula mempunyai nilai yang amat tinggi dalam tujuan perubatan kerana ia dapat mengubati pelbagai jenis penyakit.

Justeru, kemanfaatan buah delima tidak dapat disangkal lagi kerana ia bukanlah hanya sekadar sebiji buah yang mengandungi banyak khasiat untuk dimakan tetapi keseluruhan penciptaan pokok buah delima memberi manfaat kepada umat manusia. Sekaligus ia menggambarkan kepada kita, betapa hebatnya kuasa Allah. Renungkanlah dan perhatikanlah, bagaimana dahan tempat buah delima tergantung yang diciptakanNya dengan rapi dan kuat serta tidak gugur buahnya sebelum sampai waktunya. Ini menunjukkan betapa setiap kejadian yang Allah cipta mempunyai rahsia dan keistimewaan tersendiri agar manusia mendapat manfaat dan menilai kurniaan tersebut.

sumber www.ikim.gov.my
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Mon Apr 19, 2010 1:02 pm



pada yang ada balik ke kampung tu mungkin boleh update status mana mana pokok durian hak ada tu...dah berbunga,berputik ke?
kabornya di beloh beloh Pekan baru keluar bunga...
Very Happy

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  RoyKay33 on Mon Apr 19, 2010 1:15 pm

semlm koi tgk byk pokok durian yg kering ngat..ade dahan yg mati ..
xdop lalu mengeluorkan bunga..tapi kala pokok mutan
dgn manggis mmg tgh hebat proses pendebungaan dia..
jenoh ngait, menjolok dan berkejor dgn kerengge laa lps nie..ekekek
avatar
RoyKay33
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1191
Points : 1222
Join date : 28/04/2009
Location : Metropolitan SQ

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  SailorMoon on Mon Apr 19, 2010 1:22 pm

koi x amik pulok gambo pokok duyan...
tp pokoknye mmg kering,mcm kurang jer daunnye..
ketnyer bunga lebat sgt,Alhamdulillah...
koi x mkn duyan sebenornye... Neutral

p/s : kala nk tgk gambo buah duyan yg berkapar kat dapo umah koi
sila klik sini --> http://fiverobindas.blogspot.com/2010/04/wahbusuknyer.html

p/s lagi : kala ade iklan nuff tlg klik jugek yek...hihihi... Laughing
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Mon Jun 21, 2010 1:00 pm

rata rata kebanyakkan didaerah di negeri Pahang sekarang ini nak masuk musim buah...ada pokok buah buahan yang sudah berputik,berbuah muda...
mungkin sebulan dua lagi dah boleh makan tu....

p/s - jimat raya kali ni [ makan buah je...]

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  Bederun on Mon Jun 21, 2010 4:09 pm

SailorMoon wrote:koi x amik pulok gambo pokok duyan...
tp pokoknye mmg kering,mcm kurang jer daunnye..
ketnyer bunga lebat sgt,Alhamdulillah...
koi x mkn duyan sebenornye... Neutral

p/s : kala nk tgk gambo buah duyan yg berkapar kat dapo umah koi
sila klik sini --> http://fiverobindas.blogspot.com/2010/04/wahbusuknyer.html

p/s lagi : kala ade iklan nuff tlg klik jugek yek...hihihi... Laughing

Sama ler kita SM yek.. Kala org rumoh keh beli duyan te, keh suruh dia jinjing kt luor tingkap keta je.. bulih muntoh ija keh dek baunye...
I HATE DURIAN, BUT I LUV TEMPOYAK.. Laughing
avatar
Bederun
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 160
Points : 171
Join date : 25/03/2010
Age : 41
Location : Jerantut - Sintok - Damansara - Muar

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  SailorMoon on Mon Jun 21, 2010 5:02 pm

Bederun wrote:
SailorMoon wrote:koi x amik pulok gambo pokok duyan...
tp pokoknye mmg kering,mcm kurang jer daunnye..
ketnyer bunga lebat sgt,Alhamdulillah...
koi x mkn duyan sebenornye...

p/s : kala nk tgk gambo buah duyan yg berkapar kat dapo umah koi
sila klik sini --> http://fiverobindas.blogspot.com/2010/04/wahbusuknyer.html

p/s lagi : kala ade iklan nuff tlg klik jugek yek...hihihi...

Sama ler kita SM yek.. Kala org rumoh keh beli duyan te, keh suruh dia jinjing kt luor tingkap keta je.. bulih muntoh ija keh dek baunye...
I HATE DURIAN, BUT I LUV TEMPOYAK..


kijam aok ni bederun...mau kohot lengan org umah aok jinjing duyan luor tgkap keta weh...nak melawan arus angin lg...huhuhu...

I HATE DUYAN,BUT I LOVE TEMPOYOK TOO..
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  cekwa on Tue Jun 22, 2010 12:01 pm

MD wrote:rata rata kebanyakkan didaerah di negeri Pahang sekarang ini nak masuk musim buah...ada pokok buah buahan yang sudah berputik,berbuah muda...
mungkin sebulan dua lagi dah boleh makan tu....

p/s - jimat raya kali ni [ makan buah je...]



Tak sabar nak melalui jalan lama maran bila ander org jual buah mata kucing..
Sesape yang duk area maran kalau dah ade buah nanti bgtau la ya. Wink Very Happy
avatar
cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Tue Jun 22, 2010 12:04 pm

cekwa wrote:

p/s - jimat raya kali ni [ makan buah je...][/b]



Tak sabar nak melalui jalan lama maran bila ander org jual buah mata kucing..
Sesape yang duk area maran kalau dah ade buah nanti bgtau la ya. Wink Very Happy[/quote]

melalui jalan lama [ maran - temerloh ]Kg Luit dan Kg Paya Pasir memang banyok pokok buoh mata kucing..cari yang isi tebai sikit... Very Happy

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Tue Jun 22, 2010 12:04 pm

cekwa wrote:

Tak sabar nak melalui jalan lama maran bila ander org jual buah mata kucing..
Sesape yang duk area maran kalau dah ade buah nanti bgtau la ya. Wink Very Happy

melalui jalan lama [ maran - temerloh ]Kg Luit dan Kg Paya Pasir memang banyok pokok buoh mata kucing..cari yang isi tebai sikit... Very Happy

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Fri Jun 25, 2010 6:22 pm

dah masak,kupas baca Bismillah... dan makan



_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  CT Gurlz on Fri Jun 25, 2010 6:30 pm

sedapnya tp syg xleh mkn plak..huhuhu Sad Sad
avatar
CT Gurlz
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 215
Points : 219
Join date : 10/06/2010
Location : Merata sebab selalu outstation

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  MD on Fri Jun 25, 2010 6:48 pm

Buah Kuinin sedikit lonjong,buah Macang sedikit bulat dan banyak sabut didalamnya...
p/s - sapa ada gambor buah Macang tu bole post...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  SailorMoon on Fri Jun 25, 2010 6:50 pm

MD wrote:Buah Kuinin sedikit lonjong,buah Macang sedikit bulat dan banyak sabut didalamnya...
p/s - sapa ada gambor buah Macang tu bole post...

ho'oh...bacang byk sabut...koi x gemor...
kuini beh...mkn gitu jer beh,
buat sambal mcm Cik N buat mggu lps tu lg beh...
avatar
SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  ozzy on Fri Jun 25, 2010 6:55 pm

MD wrote:dah masak,kupas baca Bismillah... dan makan




Jangan lupa nengok ulat..ngiut ngiut kluor..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  Cik_N on Thu Jul 08, 2010 1:29 am

sejak 2 3 arini ni...bila odw nok gi sekoloh koi peratikan pokok2 mutan org kt tepi jalan sudah mula NYELAT....ini merupakan petanda yg baik utk mereka2 yg dh lama x balik kg ter balik sambil2 jengok makayoh jengok pokok2 buoh kt umoh kg...
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Buah Tempatan [Musim Buah dah bermula ] vs Buah Import

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum