Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  ozzy on Tue Aug 03, 2010 6:13 pm

MD wrote:Cik N,
Hak ni tajuk tahun lepaih,keknya diperangatkan semula sebab minggu depan nok puase dah...ini topik evergreen!

p/s umoh aok gas dah sampai ke? hehehehe...elok settlekan cepat.


Koi mmg sengaja up topik ni..nok suruh aokme perangat... Laughing
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Wed Aug 04, 2010 11:38 am

kala di kampung...sehari sebelum puase [ hari tengok anok bulan ] memang ada semelih lembu atau kerbau...kira lauk makan sedap nok bersahur gitu..

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  ainie rashid on Wed Aug 04, 2010 12:05 pm

MD wrote:kala di kampung...sehari sebelum puase [ hari tengok anok bulan ] memang ada semelih lembu atau kerbau...kira lauk makan sedap nok bersahur gitu..

Zaman kita.. seronok dapat makan lauk daging nyambut puasa ni kan MD...
Tapi anak zaman sekarang tak heran dah makan lauk daging dan ayam ni..... hari hari leh jumpa.... Smile Smile
avatar
ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 46
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Wed Aug 04, 2010 12:08 pm

ainie rashid wrote:
MD wrote:kala di kampung...sehari sebelum puase [ hari tengok anok bulan ] memang ada semelih lembu atau kerbau...kira lauk makan sedap nok bersahur gitu..

Zaman kita.. seronok dapat makan lauk daging nyambut puasa ni kan MD...
Tapi anak zaman sekarang tak heran dah makan lauk daging dan ayam ni..... hari hari leh jumpa.... Smile Smile

Tu lah ayat yang kawan nak katekan...
dulu dulu boleh makan lauk daging dan ayam ni time kenduri atau perayaan gitu...bila dapat makan rase sangat suka...
sekarang lauk cam gini boleh didapati hari hari....

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  ainie rashid on Wed Aug 04, 2010 12:14 pm

MD wrote:
ainie rashid wrote:
MD wrote:kala di kampung...sehari sebelum puase [ hari tengok anok bulan ] memang ada semelih lembu atau kerbau...kira lauk makan sedap nok bersahur gitu..

Zaman kita.. seronok dapat makan lauk daging nyambut puasa ni kan MD...
Tapi anak zaman sekarang tak heran dah makan lauk daging dan ayam ni..... hari hari leh jumpa.... Smile Smile

Tu lah ayat yang kawan nak katekan...
dulu dulu boleh makan lauk daging dan ayam ni time kenduri atau perayaan gitu...bila dapat makan rase sangat suka...
sekarang lauk cam gini boleh didapati hari hari....

Kalu kat umah saya malam pertama sahur..... mesti ade sup bebola ikan (buat sendiri la), isi suhoon...ayam masak berlada.... nasi panas-panas.....air teh o... kurang manis...... sure anak2 habiskan nasi depa bersama semangkuk sup.... puas hati nengok n berbaloi memasak pepagi hari........he he he..
simple tak perlu lauk yg berat sgt cam daging tu... Very Happy Very Happy
avatar
ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 46
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Wed Aug 04, 2010 12:31 pm

Ainie,
lauk ,nasi seme kene panas...hehehe kalau tak tak berape nok lajak makannye...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  Cik_N on Wed Aug 04, 2010 12:54 pm

tahun ni nampaknye bukak pose sensorang, sahor sensorang...tahun dpn insya Allah berdua.. hihihihi

xde mood koi nok gi jenjalan ke paso ramadhan temeloh sensorang mengkala tahun lepas ander hosmet tahun ni sorang2 je tinggal... xpela..tahun ni berpose secara sederhana sahaja nampaknye...
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  Yassin on Wed Aug 04, 2010 1:28 pm

Cik_N wrote:tahun ni nampaknye bukak pose sensorang, sahor sensorang...tahun dpn insya Allah berdua.. hihihihi

xde mood koi nok gi jenjalan ke paso ramadhan temeloh sensorang mengkala tahun lepas ander hosmet tahun ni sorang2 je tinggal... xpela..tahun ni berpose secara sederhana sahaja nampaknye...

Nape lah aok tak tempoh awei siket dpt juga terus ke pakej ke raye berdua.. kena tunggu tahun dpn jauh lagi te !.... hehehehe... Razz
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  ainie rashid on Wed Aug 04, 2010 1:56 pm

MD wrote:Ainie,
lauk ,nasi seme kene panas...hehehe kalau tak tak berape nok lajak makannye...


betul betul betul......
so ingatlah kengkawan... kalu bulan posa ni... makanan sahur mesti yg baru di masak..
jangan asyik plan nak perangat je.... Very Happy Very Happy Very Happy
avatar
ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 46
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  Cik_N on Thu Aug 05, 2010 12:04 am

Yassin wrote:
Cik_N wrote:tahun ni nampaknye bukak pose sensorang, sahor sensorang...tahun dpn insya Allah berdua.. hihihihi

xde mood koi nok gi jenjalan ke paso ramadhan temeloh sensorang mengkala tahun lepas ander hosmet tahun ni sorang2 je tinggal... xpela..tahun ni berpose secara sederhana sahaja nampaknye...

Nape lah aok tak tempoh awei siket dpt juga terus ke pakej ke raye berdua.. kena tunggu tahun dpn jauh lagi te !.... hehehehe... Razz

gonerkan weh.. ikut perjanjian MOU begitu...hehe..yassin..mengikut tahun2 lepas koi sokmo jugek pegi beli juadah berbuka kt pasar ramdhan jerantet tu...berator membeli mertabak...sedap ngat weh...dr berbuka sampai ke sahor boleh simpan makan...
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  zulkbo on Thu Aug 05, 2010 2:42 pm

selalunya bulan pose ni
koi tak pernah plan nak berbuka apa
apa yang ander koi sebat je..
paling behh ada kurma la(sunnah)
kebanyakan berbuka koi di luar
memandang koi kerja sampai 8 malam
berbuka di luar..solat maghrib..balik
rumah baru makan besor..la la la
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Mon Aug 09, 2010 5:24 pm

perangat topik.... Laughing

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  lepat_ubi on Tue Aug 10, 2010 9:20 am

emmmm...mkn je ape yg ade.....tapi kurma dah standby dah,.,,,
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  ainie rashid on Tue Aug 10, 2010 12:44 pm

MD wrote:perangat topik.... Laughing


Biar kawan letak satu menu tuk sahur pertama umah kawan.....Pagi ni la nanti...

Nasi Putih
Udang masak mentega
Sup sayur bebola ikan..
Sambal Tok tok
Air Teh O suam.....

Moh bersahur pertama insyaAllah pagi sok... Very Happy Very Happy
Selamat menjalani ibadah puasa.....

meh kita kongsi menu.. Razz Razz
avatar
ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 46
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Tue Aug 10, 2010 12:47 pm

Ainie,
aok memang cargas...hehehe

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  iyul8386 on Tue Aug 10, 2010 7:30 pm

sahur lauk patin la gaya nye
avatar
iyul8386
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 114
Points : 118
Join date : 16/11/2009

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  ainie rashid on Wed Aug 11, 2010 11:54 am

MD wrote:Ainie,
aok memang cargas...hehehe



Kuih buka posa hari ni......
Karipap........... tengah mengelim karipap ni.......
Inti lebih jamuan kelmarin..... jangan membazir di bulan puasa.......
Saper nak ordar.... meh antor bekas... he he he Very Happy Very Happy Very Happy
avatar
ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 46
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  Cik_N on Wed Aug 11, 2010 12:01 pm

ainie rashid wrote:
MD wrote:Ainie,
aok memang cargas...hehehe



Kuih buka posa hari ni......
Karipap........... tengah mengelim karipap ni.......
Inti lebih jamuan kelmarin..... jangan membazir di bulan puasa.......
Saper nak ordar.... meh antor bekas... he he he Very Happy Very Happy Very Happy

nok odor2..kang saya bg besen ke kak yek...huahauhauua
avatar
Cik_N
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 940
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

http://cikkelisa.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Wed Aug 11, 2010 12:06 pm

Wey,
kala ngantor besen tu kira macam nok meniage doh tu...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

laok mende nye weh arie nieee...

Post  keh_anok_pahang on Wed Aug 11, 2010 12:30 pm

keh masok gulei masa ikan pateenn aje..
ulaa rajee...
Razz

keh_anok_pahang

Posts : 2
Points : 2
Join date : 11/08/2010

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Wed Aug 11, 2010 12:31 pm

keh_anok_pahang wrote:keh masok gulei masa ikan pateenn aje..
ulaa rajee...
Razz

nasi berape pinggan? hehehe.nok tahu jugek Very Happy

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  zulkbo on Thu Aug 12, 2010 3:48 pm

koi makan apa
je buat berbuka
hari ni..di tempat
kerja lagi masa berbuka
nanti..9 malam baru
balik.. Cool

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  khalisah abdullah on Thu Aug 12, 2010 3:57 pm

smlm make nasi kerabu ikan percik
ari ni ayam pusing buka posa

khalisah abdullah

Posts : 9
Points : 11
Join date : 24/05/2010

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  MD on Thu Aug 12, 2010 4:24 pm

khalisah abdullah wrote:smlm make nasi kerabu ikan percik
ari ni ayam pusing buka posa

ayam pusing berape rege sekor?

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  ozzy on Fri Aug 13, 2010 11:25 am

Koi punya feberet - Kole kacang ( tapi susoh nak dapat hok adunannya betul2 sedap ).. pastu x konsisten hari ni sedak esok x sedak ( lembik / keras sgt pulop ).. Crying or Very sad
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Nok Memegang Puase ni lauk apa? [ 11/8/2010 ]

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 3 Previous  1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum