Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Anak gadis merokok!

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Anak gadis merokok!

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 10:30 am

Pandangan kita dan masyarakat amnya terhadap anak-anak gadis melayu yang merokok semmg tidak dapat tidak, kita akan mengatakan bertapa rosaknya akhlak dan punah perangai mereka. Sebenarnya merokok itu sudah satu hal namun kita akan berfikir apa yang telah mereka buat sebelum perangai merokok itu sendiri di amalkan. Dalam pengamatan saya bila melihat anak gadis ini merokok mereka semacam ada satu rasa kebanggaan diri bahawa hebatnya mereka itu, hakikat sebenar bagi saya bertapa punahnya akhlak mereka dan bagaikan telah hilang sifat muslimah islam itu sendiri serta bagaikan sudah hilang juga sifat ketimuran mereka yang bergelar anak gadis melayu itu sendiri.

Sama-sama kita renungkan.....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  SHARK on Thu Aug 20, 2009 12:01 pm

uh..kat KLCC nih bersepah yang hisap rokok..dah jadi pemandangan biasa. yang sedikit luar biasanya..kadang-kadang teserempak dengan aweks yg bertudung dan berbaju kurung...hisap rokok!

SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 12:08 pm

sharkrun wrote:uh..kat KLCC nih bersepah yang hisap rokok..dah jadi pemandangan biasa. yang sedikit luar biasanya..kadang-kadang teserempak dengan aweks yg bertudung dan berbaju kurung...hisap rokok!

tu kalau kat klcc...cuba aok sume pegi kat tempat makan .kat sebelah ngan kampus uitm puncak perdana....huih naik meluat koi tengok budok2 pempuan(student pulok tu)dgan bangganye dia orang ni hisab rokok...pulok tu hok kwn2 lelaki ni buat dekje...budok2 pompuan ni tgh berasap..lagi hulur ada...kwn rasa terkilan jugok dgn student2 kita nih,mak bapak hantor suruh pegi belajor baik2...mase mula2 nak pegi dulu tu punnya la sopan keluar dari rumoh..

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 12:10 pm

jasnoraizan wrote:
sharkrun wrote:uh..kat KLCC nih bersepah yang hisap rokok..dah jadi pemandangan biasa. yang sedikit luar biasanya..kadang-kadang teserempak dengan aweks yg bertudung dan berbaju kurung...hisap rokok!

tu kalau kat klcc...cuba aok sume pegi kat tempat makan .kat sebelah ngan kampus uitm puncak perdana....huih naik meluat koi tengok budok2 pempuan(student pulok tu)dgan bangganye dia orang ni hisab rokok...pulok tu hok kwn2 lelaki ni buat dekje...budok2 pompuan ni tgh berasap..lagi hulur ada...kwn rasa terkilan jugok dgn student2 kita nih,mak bapak hantor suruh pegi belajor baik2...mase mula2 nak pegi dulu tu punnya la sopan keluar dari rumoh..

kwn bukan ape...yang kwn heran tu kwn yg lelaki ni pun tak hisap rokok...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 12:19 pm



HAMUN KAS NENGOKKKK.............

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Abang Jem on Thu Aug 20, 2009 12:24 pm

abg jem mmg x suka la budaya nie....sape ada alamat mereka ni x? bagi kat abg jem...biar abg jem pi umah mereka...marah mereka...
jika x dengar cakap jugak...biar abg sunat mereka untuk kali kedua...eeee...gerammm (sambil patahkan pen) Laughing

Abang Jem
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 591
Join date : 06/05/2009
Location : Ada Aku Kisah???

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 12:27 pm

AwangKacok wrote:abg jem mmg x suka la budaya nie....sape ada alamat mereka ni x? bagi kat abg jem...biar abg jem pi umah mereka...marah mereka...
jika x dengar cakap jugak...biar abg sunat mereka untuk kali kedua...eeee...gerammm (sambil patahkan pen) Laughing

budok skoloh mane nih...?kita bg abg jem bereskan...keh..keh

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  SHARK on Thu Aug 20, 2009 12:28 pm

AwangKacok wrote:abg jem mmg x suka la budaya nie....sape ada alamat mereka ni x? bagi kat abg jem...biar abg jem pi umah mereka...marah mereka...
jika x dengar cakap jugak...biar abg sunat mereka untuk kali kedua...eeee...gerammm (sambil patahkan pen) Laughing

ye ker abg jem nak maroh kat mereka nih? ke...slow2 talk dgn mak ayah diorang...kemedian doh besor boleh buat calon bini ekekeke.. cabooouttttt!!!

SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  along on Thu Aug 20, 2009 12:30 pm

sharkrun wrote:
AwangKacok wrote:abg jem mmg x suka la budaya nie....sape ada alamat mereka ni x? bagi kat abg jem...biar abg jem pi umah mereka...marah mereka...
jika x dengar cakap jugak...biar abg sunat mereka untuk kali kedua...eeee...gerammm (sambil patahkan pen) Laughing

ye ker abg jem nak maroh kat mereka nih? ke...slow2 talk dgn mak ayah diorang...kemedian doh besor boleh buat calon bini ekekeke.. cabooouttttt!!!

abg jem dah ada calon bini dah...
ekekekeke..... larikkkkk

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  SHARK on Thu Aug 20, 2009 12:32 pm

along wrote:
sharkrun wrote:
AwangKacok wrote:abg jem mmg x suka la budaya nie....sape ada alamat mereka ni x? bagi kat abg jem...biar abg jem pi umah mereka...marah mereka...
jika x dengar cakap jugak...biar abg sunat mereka untuk kali kedua...eeee...gerammm (sambil patahkan pen) Laughing

ye ker abg jem nak maroh kat mereka nih? ke...slow2 talk dgn mak ayah diorang...kemedian doh besor boleh buat calon bini ekekeke.. cabooouttttt!!!

abg jem dah ada calon bini dah...
ekekekeke..... larikkkkk

ye la..calon yg tu no 1.. yg ni utk 2-3-4 hehehe..tapi kena tggu abih skoloh dulu...

SHARK
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 600
Join date : 16/04/2009
Age : 38
Location : Empangan Klang Gate

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Abang Jem on Thu Aug 20, 2009 12:34 pm

cuba kalian tengok cara budok tue pegang rokok..pehhh...macho mengalahkan acapan..dulu abg jem isap rokok x pegang macam tue pun...
maknanya depa ni lagi terer dari org yg dah lama menceburi bidang perokokkan...tapi sayang..diusia muda mereka telah punahkan budaya dan tatatertib sebgai gadis melayu yg mempunyai adab sopan dan pemalu... No

Abang Jem
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 591
Join date : 06/05/2009
Location : Ada Aku Kisah???

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  along on Thu Aug 20, 2009 12:37 pm

AwangKacok wrote:cuba kalian tengok cara budok tue pegang rokok..pehhh...macho mengalahkan acapan..dulu abg jem isap rokok x pegang macam tue pun...
maknanya depa ni lagi terer dari org yg dah lama menceburi bidang perokokkan...tapi sayang..diusia muda mereka telah punahkan budaya dan tatatertib sebgai gadis melayu yg mempunyai adab sopan dan pemalu... No


perh....
abg jem bg ceramah motivasi la....

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 12:40 pm

along wrote:
AwangKacok wrote:cuba kalian tengok cara budok tue pegang rokok..pehhh...macho mengalahkan acapan..dulu abg jem isap rokok x pegang macam tue pun...
maknanya depa ni lagi terer dari org yg dah lama menceburi bidang perokokkan...tapi sayang..diusia muda mereka telah punahkan budaya dan tatatertib sebgai gadis melayu yg mempunyai adab sopan dan pemalu... No


perh....
abg jem bg ceramah motivasi la....

bagus la mcm tu ...sebagai org2 yg dagh berpengalamn mcmana rasenye hisab rokok ni..bagi lah kat diorang ni nasihat skt..kas tak blh nak bg nasihat sbb kas pun tak penah rasa mcmana hisab rokok nih...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Abang Jem on Thu Aug 20, 2009 12:42 pm

along wrote:
AwangKacok wrote:cuba kalian tengok cara budok tue pegang rokok..pehhh...macho mengalahkan acapan..dulu abg jem isap rokok x pegang macam tue pun...
maknanya depa ni lagi terer dari org yg dah lama menceburi bidang perokokkan...tapi sayang..diusia muda mereka telah punahkan budaya dan tatatertib sebgai gadis melayu yg mempunyai adab sopan dan pemalu... No


perh....
abg jem bg ceramah motivasi la....

koi bukan pakar motivasi..koi pakar rotibasi jelah....
kpd along....anda berubah lah utk tidak melokok, sahutlah cabaran " 1 ramadhan tanpa melokok"
jika awok nak jugak isap lokok...xleh wat pelah..itu kehendak awok..cuma abg jem nak pesan..jika nak jugak isap lokok...
sila tanggal tudung awok tue yer...x sesuai tawwwwwwwwwww....hehe Laughing

Abang Jem
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 591
Join date : 06/05/2009
Location : Ada Aku Kisah???

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  apens7 on Thu Aug 20, 2009 12:46 pm

yg xde pengalaman tu tanya deto_8.. ekekeke

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Abang Jem on Thu Aug 20, 2009 12:49 pm

mana abg yassin nie...dia buka topik...tapi dia biar je....xleh mcm tue...cukur sideburn tue kang... Laughing

Abang Jem
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 591
Join date : 06/05/2009
Location : Ada Aku Kisah???

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  along on Thu Aug 20, 2009 12:50 pm

AwangKacok wrote:
along wrote:
AwangKacok wrote:cuba kalian tengok cara budok tue pegang rokok..pehhh...macho mengalahkan acapan..dulu abg jem isap rokok x pegang macam tue pun...
maknanya depa ni lagi terer dari org yg dah lama menceburi bidang perokokkan...tapi sayang..diusia muda mereka telah punahkan budaya dan tatatertib sebgai gadis melayu yg mempunyai adab sopan dan pemalu... No


perh....
abg jem bg ceramah motivasi la....

koi bukan pakar motivasi..koi pakar rotibasi jelah....
kpd along....anda berubah lah utk tidak melokok, sahutlah cabaran " 1 ramadhan tanpa melokok"
jika awok nak jugak isap lokok...xleh wat pelah..itu kehendak awok..cuma abg jem nak pesan..jika nak jugak isap lokok...
sila tanggal tudung awok tue yer...x sesuai tawwwwwwwwwww....hehe Laughing


mana boleh bukak tudung aurat la...
ekekeke....

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 12:51 pm

kas dah jawab keknya mana pulok hilang nye........adus.............

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  MD on Thu Aug 20, 2009 12:53 pm

AwangKacok wrote:cuba kalian tengok cara budok tue pegang rokok..pehhh...macho mengalahkan acapan..dulu abg jem isap rokok x pegang macam tue pun...
maknanya depa ni lagi terer dari org yg dah lama menceburi bidang perokokkan...tapi sayang..diusia muda mereka telah punahkan budaya dan tatatertib sebgai gadis melayu yg mempunyai adab sopan dan pemalu... No

Abang Jem,
aok kena kerap suruh diorang buat senaman...

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 12:54 pm

AwangKacok wrote:mana abg yassin nie...dia buka topik...tapi dia biar je....xleh mcm tue...cukur sideburn tue kang... Laughing

Org tine mekala merokok pertamanya menyumbang masaloh mandor@ mandul esok....tak beranok sampai sudoh....ke dua gejala tak lekat laki....sebab gigi kuning bau jgn cakap laa...ketiga...hilang keceriaan wajah kerana org merokok ini muka agak pucat sikit.


Last edited by Yassin on Thu Aug 20, 2009 1:00 pm; edited 1 time in total

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Abang Jem on Thu Aug 20, 2009 12:58 pm

tue dia...abg yassin kita memberi kenyataan yg syarikat bernas sekali...cayalah bang....moh kita laga pipi...hahaha.. Laughing

Abang Jem
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 591
Join date : 06/05/2009
Location : Ada Aku Kisah???

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 1:00 pm

Yassin wrote:
AwangKacok wrote:mana abg yassin nie...dia buka topik...tapi dia biar je....xleh mcm tue...cukur sideburn tue kang... Laughing

Org tine mekala merokok pertamanya menyumbang masaloh mandor esok....tak beranok sampai sudoh....ke dua gejala tak lekat laki....sebab gigi kuning bau jgn cakap laa...ketiga...hilang keceriaan wajah kerana org merokok ini muka agak pucat sikit.

peh...pepalih...aok punya info yassin memang ...gegor ...dibuatnya...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 1:02 pm

AwangKacok wrote:tue dia...abg yassin kita memberi kenyataan yg syarikat bernas sekali...cayalah bang....moh kita laga pipi...hahaha.. Laughing

kas tak bese buat kej gitu......salam sudoh laa ....heheheheh

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 1:04 pm

Yassin wrote:
AwangKacok wrote:tue dia...abg yassin kita memberi kenyataan yg syarikat bernas sekali...cayalah bang....moh kita laga pipi...hahaha.. Laughing

kas tak bese buat kej gitu......salam sudoh laa ....heheheheh

bagi2 biasa le yassin...tu gaye arab tuh....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 1:08 pm

jasnoraizan wrote:
Yassin wrote:
AwangKacok wrote:tue dia...abg yassin kita memberi kenyataan yg syarikat bernas sekali...cayalah bang....moh kita laga pipi...hahaha.. Laughing

kas tak bese buat kej gitu......salam sudoh laa ....heheheheh

bagi2 biasa le yassin...tu gaye arab tuh....


Mekala sama laki tak seriyarnya......heheheh ngan akaknya biase laa hehehehe

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Anak gadis merokok!

Post  Sponsored content Today at 5:52 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum