Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Aduhai lelaki ini...

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Aduhai lelaki ini...

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 12:39 pm

Fenomena apa bila suami di kawal isteri sepenuhnya suami seakan-akan menjadi amat PANDIR dalam loghat Pahang bukan sahaja mengikut kemahuan isterinya terkadang menlebihi segalanya....seakan-akan juga bagaikan dia sudah diguna-gunakan dalam istilah melayu kita hilang segala pertimbangan yang lain hanya taat pada isterinya sahaja malahan org lain yang perlu dia mengambil berat dan tahu seperti emak dll haram tak di caknenya.

Ada sesetengah itu sudah sampai tahap kritikal sehingga tidak mampu utk bercakap apa2 jua lagi dgn org lain hanya mendengar dan terarah pada kata2 dari isterinya sahaja. walaupun orgnya terkadang bukan dikalangan org metaliti kelas 3, paling koman 1 dan 2 pendek kata tahap bos laa kadang tu. Persoalanya kenapa boleh jadi sedemikian?

Apa komen anda?

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Abang Jem on Thu Aug 20, 2009 1:09 pm

hok tine belajor sampai ke negara org puteh...hok yg jantan belajar naik motor jer....tue jurang yg koi rasa....maksud koi taraf pendidikan merupakan salah satu sebab penyebab..yg lain...awok semua tamboh la sendiri yer...hehe

Abang Jem
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 591
Join date : 06/05/2009
Location : Ada Aku Kisah???

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  jasnoraizan on Thu Aug 20, 2009 1:17 pm

AwangKacok wrote:hok tine belajor sampai ke negara org puteh...hok yg jantan belajar naik motor jer....tue jurang yg koi rasa....maksud koi taraf pendidikan merupakan salah satu sebab penyebab..yg lain...awok semua tamboh la sendiri yer...hehe

nak citer pasal kehidupan berumahtangga ni...memang bayak topiknye.. kalau pasal queen control nih biasala berlaku dalam masyarakat kita ni....kadang lelaki nih sebenor nya bila dah belaku macam nih bkn nak kata dia orang nih dayus..tp laki2 nih bynk berdiam diri...bila dah bnyak sgat kerenahnye tu yg banyak berlaku penceraian

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Thu Aug 20, 2009 1:43 pm

Yassin wrote:Fenomena apa bila suami di kawal isteri sepenuhnya suami seakan-akan menjadi amat PANDIR dalam loghat Pahang bukan sahaja mengikut kemahuan isterinya terkadang menlebihi segalanya....seakan-akan juga bagaikan dia sudah diguna-gunakan dalam istilah melayu kita hilang segala pertimbangan yang lain hanya taat pada isterinya sahaja malahan org lain yang perlu dia mengambil berat dan tahu seperti emak dll haram tak di caknenya.

Ada sesetengah itu sudah sampai tahap kritikal sehingga tidak mampu utk bercakap apa2 jua lagi dgn org lain hanya mendengar dan terarah pada kata2 dari isterinya sahaja. walaupun orgnya terkadang bukan dikalangan org metaliti kelas 3, paling koman 1 dan 2 pendek kata tahap bos laa kadang tu. Persoalanya kenapa boleh jadi sedemikian?

Apa komen anda?

Perlu dilihat dengan skop yang lebih luas..mungkin kita tidak mengalaminya maka kita tertanya kenapa dan mengapa dan hati kita terus melontarkan perbagai andaian yg tidak baik..namun bagi mereka yang alaminya kwn rasa berat mata memandang berat lagi bahu memikul..segalanya pasti bersebab elok ditanya pada yg alaminya dengan cara yang bijaksana..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 1:57 pm

fourzy wrote:

Perlu dilihat dengan skop yang lebih luas..mungkin kita tidak mengalaminya maka kita tertanya kenapa dan mengapa dan hati kita terus melontarkan perbagai andaian yg tidak baik..namun bagi mereka yang alaminya kwn rasa berat mata memandang berat lagi bahu memikul..segalanya pasti bersebab elok ditanya pada yg alaminya dengan cara yang bijaksana..

Satu komen yang bagus....apa pun ada pendapat yang mengatakan isteri itu sendiri ada sifat2 yang tidak bagus....atau niat yang tidak baik bagi mengawal dan memberi keselesaan pada dirinya sendiri. nanti kita sambung dan bincangkan semula.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Thu Aug 20, 2009 3:06 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:

Perlu dilihat dengan skop yang lebih luas..mungkin kita tidak mengalaminya maka kita tertanya kenapa dan mengapa dan hati kita terus melontarkan perbagai andaian yg tidak baik..namun bagi mereka yang alaminya kwn rasa berat mata memandang berat lagi bahu memikul..segalanya pasti bersebab elok ditanya pada yg alaminya dengan cara yang bijaksana..

Satu komen yang bagus....apa pun ada pendapat yang mengatakan isteri itu sendiri ada sifat2 yang tidak bagus....atau niat yang tidak baik bagi mengawal dan memberi keselesaan pada dirinya sendiri. nanti kita sambung dan bincangkan semula.

ye memang benar ada sikap sebegitu sbb dah ada yang buat pengakuan...pengakuan yg dibuat pastinya disusuli dgn sbb musabab...namun untuk terus berburuk sangka pada seluruh kaum mereka dan hanya menunding jari hanya pada mereka seolah menuduh mrk semua sebegitu..mungkin sikap lelaki itu sendiri mempengaruhi diri mereka dan kelihatan seperti itu hakikatnya ye pada kita tapi tidak pada dia..segalanya bersebab maka eloklah kita tidak berburok sangka jika ingin diperhalusi juga tanyalah pada empunya diri barulah blh dibuat kesimpulan dan mungkin pengajaran.

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Thu Aug 20, 2009 3:14 pm

jasnoraizan wrote:
AwangKacok wrote:hok tine belajor sampai ke negara org puteh...hok yg jantan belajar naik motor jer....tue jurang yg koi rasa....maksud koi taraf pendidikan merupakan salah satu sebab penyebab..yg lain...awok semua tamboh la sendiri yer...hehe

nak citer pasal kehidupan berumahtangga ni...memang bayak topiknye.. kalau pasal queen control nih biasala berlaku dalam masyarakat kita ni....kadang lelaki nih sebenor nya bila dah belaku macam nih bkn nak kata dia orang nih dayus..tp laki2 nih bynk berdiam diri...bila dah bnyak sgat kerenahnye tu yg banyak berlaku penceraian

setuju 120% dengan pendapat ini...kdg2 berdiam diri itu lebih baik

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  lepat_ubi on Thu Aug 20, 2009 10:22 pm

AwangKacok wrote:hok tine belajor sampai ke negara org puteh...hok yg jantan belajar naik motor jer....tue jurang yg koi rasa....maksud koi taraf pendidikan merupakan salah satu sebab penyebab..yg lain...awok semua tamboh la sendiri yer...hehe

rase nye isu pendidikan tak wajar dijadikan alasan....perempuan seharusnya mengetahui bahawa setinggi mana pun dia... suami tetap ketua dlm keluarga dan suami itu perlu ditaati arahan nya selagi ia tidak melanggar syarak...seorang wanita boleh memasuki syurga melalui mana2 pintu jika dia taat kpd suami nya (disamping tidak syirik dan melakukan kebaikan yg lain)

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  zulkbo on Thu Aug 20, 2009 10:48 pm

Yassin wrote:Fenomena apa bila suami di kawal isteri sepenuhnya suami seakan-akan menjadi amat PANDIR dalam loghat Pahang bukan sahaja mengikut kemahuan isterinya terkadang menlebihi segalanya....seakan-akan juga bagaikan dia sudah diguna-gunakan dalam istilah melayu kita hilang segala pertimbangan yang lain hanya taat pada isterinya sahaja malahan org lain yang perlu dia mengambil berat dan tahu seperti emak dll haram tak di caknenya.

Ada sesetengah itu sudah sampai tahap kritikal sehingga tidak mampu utk bercakap apa2 jua lagi dgn org lain hanya mendengar dan terarah pada kata2 dari isterinya sahaja. walaupun orgnya terkadang bukan dikalangan org metaliti kelas 3, paling koman 1 dan 2 pendek kata tahap bos laa kadang tu. Persoalanya kenapa boleh jadi sedemikian?

Apa komen anda?

Suami muka tak hensem bini pulok lawo giler...takut la bini lari
Yang bini pulok tau laki sayang giler kat dia mula lah mengontrol laki..
Maka terjadilah fenomena "queen control"
Orang kaya yang berbini muda selalu kena gini lah
Sendiri dah tua ..takut lah bini muda lari..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 11:17 pm

zulkbo wrote:

Suami muka tak hensem bini pulok lawo giler...takut la bini lari
Yang bini pulok tau laki sayang giler kat dia mula lah mengontrol laki..
Maka terjadilah fenomena "queen control"
Orang kaya yang berbini muda selalu kena gini lah
Sendiri dah tua ..takut lah bini muda lari..

popalit aok kala bercakap macam yaaa je...macam ade pengalaman je hehehehe.............apa yang aok ckp tu mmg betul kas dah jumpe...tapi lain ckit citernya laki dia nya pangkat beso dia bimbang laki cari lain abender nye jampi kekawan tu abis jadi pandir....maru juga mekala berjawatan beso dpt bini pandir ckit manpussss...

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Yassin on Thu Aug 20, 2009 11:20 pm

lepat_ubi wrote:
rase nye isu pendidikan tak wajar dijadikan alasan....perempuan seharusnya mengetahui bahawa setinggi mana pun dia... suami tetap ketua dlm keluarga dan suami itu perlu ditaati arahan nya selagi ia tidak melanggar syarak...seorang wanita boleh memasuki syurga melalui mana2 pintu jika dia taat kpd suami nya (disamping tidak syirik dan melakukan kebaikan yg lain)

sebab mok kas kabor sokmo dulu2 suruh cari hok boleh atau pandai mengaji ilmu agama ada...jgn tgk lawa je bender lain abis zero sudoh kita yang jadi bodo. huhuhuhuhu moop laa mekala terlepas cakap.....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  zulkbo on Tue Aug 25, 2009 12:59 am

Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:
rase nye isu pendidikan tak wajar dijadikan alasan....perempuan seharusnya mengetahui bahawa setinggi mana pun dia... suami tetap ketua dlm keluarga dan suami itu perlu ditaati arahan nya selagi ia tidak melanggar syarak...seorang wanita boleh memasuki syurga melalui mana2 pintu jika dia taat kpd suami nya (disamping tidak syirik dan melakukan kebaikan yg lain)

sebab mok kas kabor sokmo dulu2 suruh cari hok boleh atau pandai mengaji ilmu agama ada...jgn tgk lawa je bender lain abis zero sudoh kita yang jadi bodo. huhuhuhuhu moop laa mekala terlepas cakap.....

pada kas ruper pun penting yassin
hari-hari nak nengok nanti meluat
la pulok kalau tak cantek ..
cukup di mata kita lah..
orang nengok diorang punya pasal .. Very Happy
bab ugama tu saya setuju..
alhamdulillah kas kawin ustazah Very Happy Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  strikerbuncit on Tue Aug 25, 2009 11:50 am

zulkbo wrote:
Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:
rase nye isu pendidikan tak wajar dijadikan alasan....perempuan seharusnya mengetahui bahawa setinggi mana pun dia... suami tetap ketua dlm keluarga dan suami itu perlu ditaati arahan nya selagi ia tidak melanggar syarak...seorang wanita boleh memasuki syurga melalui mana2 pintu jika dia taat kpd suami nya (disamping tidak syirik dan melakukan kebaikan yg lain)

sebab mok kas kabor sokmo dulu2 suruh cari hok boleh atau pandai mengaji ilmu agama ada...jgn tgk lawa je bender lain abis zero sudoh kita yang jadi bodo. huhuhuhuhu moop laa mekala terlepas cakap.....

pada kas ruper pun penting yassin
hari-hari nak nengok nanti meluat
la pulok kalau tak cantek ..
cukup di mata kita lah..
orang nengok diorang punya pasal .. Very Happy
bab ugama tu saya setuju..
alhamdulillah kas kawin ustazah Very Happy Very Happy

Bohonglah kalo lelaki tak suka wanita cantik
cuba peratikan kalo ade girl cantik lalu..
mst si jantan berdekatan mula tak keruan
hormon testereon mula dah tak stabil..
tapi kalo cantik perangai hampeh - fhm2lah..

dalam Islam ada 4 ciri utk pilih isteri:
1-yang ade rupa
2-yang berketurunan baik
3-yang berharta
4-yang beragama

Pilihlah yg beragama,InsyaAllah,bahagia dunia&akhirat.. alien

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Tue Aug 25, 2009 1:06 pm

strikerbuncit wrote:Bohonglah kalo lelaki tak suka wanita cantik
cuba peratikan kalo ade girl cantik lalu..
mst si jantan berdekatan mula tak keruan
hormon testereon mula dah tak stabil..
tapi kalo cantik perangai hampeh - fhm2lah..

dalam Islam ada 4 ciri utk pilih isteri:
1-yang ade rupa
2-yang berketurunan baik
3-yang berharta
4-yang beragama

Pilihlah yg beragama,InsyaAllah,bahagia dunia&akhirat.. alien

hormon testereon??..mcm penah dengar je nih..ada virus ke dlm hormon tu..ekekeke..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Jeck Sparow on Tue Aug 25, 2009 2:20 pm

Keibuan
Banyak lelaki yang terpikat pada wanita yg bersikap keibuan, lembut,mengambil
berat dan penuh kasih sayang. Wajah yang keibuan mampu membuat lelaki berasa
tenteram ketika sedang stress, cemas dan gelisah dan senang hati ketika mahu
bermanja. Jangan tunggu sampai melahirkan baru nak tonjolkan sikap keibuan.
Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing2.

Keanak-anakkan

Dalam batas yg wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan
di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. tetapi tentulah
bukan sifat keanak-anakkan yg melampau dan menyakitkan hati tetapi sikap
keanak-anakan yang menyenangkan. Misalnya, kemanjaan wanita yang membangkitkan
naluri kebapaan dan kelakian lelaki. Wanita ceria membuat lelaki lebih berghairah.

Penuh Pengertian

Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya.
Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,memilih waktu yang tepat utk
berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan,
wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata2 yang kasar atau
menuduh bukan2 sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.

Menghargai

Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki. Berbeza dgn wanita
yg suka diperlakukan dgn lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dgn tulus ikhlas
dan diberi kepercayaan. Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

Menjaga Penampilan

Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa
kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik. Penampilan yg baik menunjukkan
wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan murah senyuman, pandai merawat
tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada
dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung
memancarkan pesona yang menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah
berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan
tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yg masih
kelihatan cantik dan ramping walau dah punya anak 3?

Pandai berbicara

Lelaki tertarik dgn wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual.
Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dgn topik kegemaran
wanita,wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yg
pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu
menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada
perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yg suka bergurau
dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenakalelaki dgn baik dan berfikiran
terbuka.

Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri

Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata
lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara
berhadapan dgn orang yg lebih muda. Apabila berhadapan dgn suasana yang baru,
wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah di ajak
ke mana saja dan tidak kekok samada dibandar atau di kampung.

Menghormati Diri Sendiri

Lelaki suka dgn wanita yg menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita,
bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri
mempunyai keyakinan dan tahu apa yg baik dan buruk diperlakukan oleh seorang
lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan
serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan
tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

Simpati dan prihatin

Lelaki suka wanita yg murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang
susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu. Kebaikan yang wajar dan
spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang
memancar keluar dgn indah dan mempesona

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Jeck Sparow on Tue Aug 25, 2009 2:23 pm

Jika anda mahu MEMAHAMI lelaki, cuba lah baca sampai habis...


Lelaki ini boleh diibaratkan seperti seekor KUCING JANTAN. Mengapa?

Sila scroll ke bawah:


1) Kucing jantan suka dibelai.
~ Ya, memang lelaki suka sangat dibelai oleh perempuan, tak kira la awek ke, isteri ke, ibu ke...
Memang mereka suka dibelai tetapi AWAS, mereka mungkin akan mencakar anda jika anda mengasarinya. Jadi
berlembut la dengan lelaki. Mereka tak suka yang wanita kasar.

2) Kucing jantan kuat makan & cepat lapar
~ Kucing memang kuat makan & akan mudah menjadi cepat lapar. Jadi, paham ajelah, bukan setakat makanan
sehariannya aje yang perlu dijaga, "makanan" batinnya juga perlu dicukupkan. Jadi, jagalah makan minumnya.
Seorang suami suka masakan isterinya. Kepada yang bertitle Girlfriend, belajarlah masak dari sekarang. Yang
bertitle isteri, masak lah untuk suami jika tidak mahu dia mencari lain. Jika tak tahu, belajarlah. Tak sia-sia kalau
tambah ilmu rumahtangga ni.

3) Kucing jantan kuat tidur
~ Lelaki memang kuat tidur (tp ada juga yang jenis tak kuat sngt, tp bilangannya amat sikit). Dan kerana itu,
bagilah peluang kepada lelaki untuk tidur secukupnya, jika tidak, ada yang akan mengamuk lebih teruk lagi jadi
seperti kucing, dia tidak akan mengamuk tetapi akan beralih tempat tidur.
Anda mahu suami anda beralih
tempat tidurnya ka???? Jadi, jangan kacau time dia tidur.

4) Kucing jantan kuat merayap
~ Lelaki juga sama seperti kucing (selalunya lah). Mereka gemar merayap & melepak, selalunya dengan kawan2 (ni
tak sama dengan kucing). tetapi sebagai penjaga kucing, selalunya kita akan melepaskan kucing kita keluar,
kerana kita tahu dia akan pulang sendiri. Begitu jugak lelaki.
Agak
sama kan ???
TETAPI, jika kucing mahal/baka baik, selalunya kita akan mengurungnya di dalam sangkar kan . Cuba kita
lepaskan dia, confirm dia akan lari sebab dah jumpa kebebasan.
Kesimpulannya, janganlah "kurung" lelaki.

5) Kucing jantan mahal/baka baik makan Friskies, kucing jantan kampung makan ikan lauk nasik
~ Sama cam lelaki, ada lelaki tastenya camni, ada lelaki tastenya camtu.
Kita kena faham taste lelaki itu dahulu,
sebelum kita buat satu relationship dengan dia. Kite kena saling memahami.

6) Kucing jantan tak suka dipaksa
~ Ermmm, ni memang sangat2 betul. Sama cam lelaki, lelaki ni amat pantang dipaksa. Dia paksa tak ape, (tengok
kucing, dia akan mengiow kat tuannya selagi tak dapat makanan).
Macam
kucing, kita takleh paksa dia tidur,
takleh paksa dia makan & takleh peluk dia dengan paksa. Nanti kena cakar babe!!! Janganlah memaksa lelaki.
Bagi dia space dia tp dalam masa yang sama pantau. Jangan sampai dia main kayu 3 plak.

7) Kucing jantan ada perasaan ingin tahu (curiosity)
~ Kalau kucing suka melihat benda-benda pelik dan lari untuk memegangnya, samalah dengan lelaki. Mereka suka
mencuba benda yang baru dan benda yang tak pernah mereka rasa.
Tengok
sahaja Mat Gian, lebih 85% adalah
org lelaki. Lelaki ni kan ada otak kan .... Lu pikirlah sendiri mana yang baik dgn yang buruk kan .

Cool Kucing jantan akan merebut kawasan mereka
~ Ini selalu dalam kes lelaki samseng la ataupun Along. Nak rebut2 kawasan. Mereka nak tunjuk ego mereka. Biasa
lah lelaki ni mesti nak tunjuk ego mereka. Layan!!!!

9) Kucing jantan ada yang ego/buat bolayan kat tuannya/org sekeliling
~ Kucing juga ada ego mereka. Tengok kalau kita panggil ia, "miow, miow mari sini", (kalau time ia tak lapar),
mampus ia nak datang kat kita. (lainlah kalau memang kucing tu dengar kata/educated) . Kalu kita kejar, ia akan
lari. Macam lelaki jugak, makin dikejar, makin dia nak lari dari kita. Nama pun lelaki, mereka takkan nak tunduk,
lebih2 lagi kepada perempuan. For sure anda kenal lelaki anda, guna la bermacam cara untuk lembutkan hati
mereka. Tapi bukan minta mereka tunduk dengan kita ya.. Mereka perlu dihormati.

10) Kucing jantan takkan pernah setia kat seekor kucing betina
~ Kalau diikutkan ini tak berapa sama, tp ada persamaannya. Ikut kajian, hampir 78% (berdasarkan majalah Cleo
keluaran bila ntah), lelaki takkan akan kahwin dengan girlfriend pertama dia (pls note: secara specificnya bukan
cinta pertama tp first girlfriend pertama dia). Begitu juga dengan lelaki yg modern (of coz) dan bkn yang
conservative, selalunya tidak akan berkahwin dgn first girlfriend dia. Tetapi ada juga la species lelaki yang
memang setia pada yang satu dari girlfriend pertama & jenis taknak tukar-tukar girlfriend/isteri (yang tu tak
ikut perangai kucing la)

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  J.Milan22 on Tue Aug 25, 2009 3:19 pm

adakah seperti yg digambarkan ini ms jack sparoww...

Razz Razz Razz

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Tue Aug 25, 2009 3:55 pm

Tapi kucing jantan koi tgk reti buat satu style jek...miahahahahahahha

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  zulkbo on Tue Aug 25, 2009 9:43 pm

fourzy wrote:Tapi kucing jantan koi tgk reti buat satu style jek...miahahahahahahha

miowwww..cam kucing gatal jer bounce Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Deto_8 on Tue Aug 25, 2009 11:25 pm

zulkbo ngan fourzy je mengiau lebih...ada kena mengena ke? Laughing

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Yassin on Tue Aug 25, 2009 11:29 pm

Pompuan juga ada sifat2 kucingnya sebagai contoh jika kita makan nasi kucing duk sebelah jika dibiarkan aje embuh dia bawak lari ikan dalam pinggan kita...jadi masa dia tengah mengulor tangan tu kena tepis dah...hahahaha....jika masih di diam kan juga embuh dalam pinggang dimasuk sekali...jadi itu lah perumpamaanya. Jadi kala pompuan duk berletir je jangan diam aje sesekali kena sergah juge.... Laughing

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Wed Aug 26, 2009 1:06 am

Deto_8 wrote:zulkbo ngan fourzy je mengiau lebih...ada kena mengena ke? Laughing

ekekeke...topic tu utk yassin sebenarnya koi dgn zulkbo tolong panggilkan si yassin je pasal koi tau misai dia dah terangkat dah tu..ekekeke....sin jgn marah bln posa ni... bounce bounce

p/s - pengalaman tidak boleh dijual beli ..hehehehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Wed Aug 26, 2009 1:09 am

Yassin wrote:Pompuan juga ada sifat2 kucingnya sebagai contoh jika kita makan nasi kucing duk sebelah jika dibiarkan aje embuh dia bawak lari ikan dalam pinggan kita...jadi masa dia tengah mengulor tangan tu kena tepis dah...hahahaha....jika masih di diam kan juga embuh dalam pinggang dimasuk sekali...jadi itu lah perumpamaanya. Jadi kala pompuan duk berletir je jangan diam aje sesekali kena sergah juge.... Laughing

lelaki dianggap seperti kucing jantan ..pompuan dianggap apa plak yassin ???..geng2 lain x kan diam dlm selimut je kot..nanti kata kuat tido pulok.... Laughing Laughing

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Yassin on Wed Aug 26, 2009 8:50 am

fourzy wrote:
lelaki dianggap seperti kucing jantan ..pompuan dianggap apa plak yassin ???..geng2 lain x kan diam dlm selimut je kot..nanti kata kuat tido pulok.... Laughing Laughing

Kawan dah kabo dah tadii...kala jantan gaya kucing jantan hok pompuan gaya kucing bertina laa...hahahahah....geng lain ini kas rase bulan pose ni byk merloh je....oit...kabo kat deme org lain pose juge tidak gaya deme tak road laluuu padoh laaa malu ke budok tadika je...deme neh hehehehehe

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  ozzy on Wed Aug 26, 2009 3:09 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:
lelaki dianggap seperti kucing jantan ..pompuan dianggap apa plak yassin ???..geng2 lain x kan diam dlm selimut je kot..nanti kata kuat tido pulok.... Laughing Laughing

Kawan dah kabo dah tadii...kala jantan gaya kucing jantan hok pompuan gaya kucing bertina laa...hahahahah....geng lain ini kas rase bulan pose ni byk merloh je....oit...kabo kat deme org lain pose juge tidak gaya deme tak road laluuu padoh laaa malu ke budok tadika je...deme neh hehehehehe

hehe...maknanya sama jela..dua2 pun mcm kucing ke yassin...cehhhh

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Aduhai lelaki ini...

Post  Sponsored content Today at 5:50 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum