Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Sat Aug 22, 2009 6:59 pm

salam semua...bertepatan dengan banyoknyer bazar ramadhan pada bulan pose ni...
apa kate kite sembang2 la pasal bazar ramadhan ni kat tempat masing2 kan...
maklum la ader dudduk dekat shah alam...subang...jerantut..lipis..kontan..bera...sg bulohh...
gombak...putrajaya..puchong n...banyok lagilaa...boler la kite kongsi2 ape yg patut kan..
nak tau juga mane tempat yg sedap n menarikk..bazar2 yg jual kueh-mueh n makanan yg pelik2 n ramai org beratur panjang...x kesahh la ape2kan....selamat menjamu selera... Razz Razz

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Sat Aug 22, 2009 7:04 pm

Tadi baru jer koi ronda bazar kat kota damansara...maklumla kene keje lagi malam ni...
dalam klu 5 dah pegi ushaa...hehehe...bole tahan jugokk manusia yg pakai mask...bagusla kan...tapi yg tak tahan nyer...meleleh jer ayorr liurr nengokk makanan..maklumla awal lagi..
hok poblemnyer pening jugokk la nak beli aper...
tapi memeng mencabar nafsuu la... Laughing

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  Yassin on Sat Aug 22, 2009 11:11 pm

kas ptg tadi berkesempatan laa gi nengok2 bazar kat bandor kawan tadi...popalit macam bender lagi jemnya....org menjual ramai keknya ramai lagi hok membeli kawan cari punya cari se pun x de hok berkenan rambang mate gamoknya...jgn ke tidak dapat laa ke kawan tadi air nyior dengan kuih sikit...keknya nok naik jeluwok dah kawan duk musing last2 kawan balik...awal...je...org tgh keselok gamoknya biar laa dulu...hehehehehe Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  Yassin on Sat Aug 22, 2009 11:22 pm

Kas nok nanya deme laa apa faktor utama yang memboleh / membuat deme membeli makan kat bazar ramadhan nei? bagi kawan ni kadang tu cerewet juga mekala membeli makan ni, mekala hok kita kenal mmg biase tak heran dah keknya kadang tu kita x kenal lalu...apa pun faktor kebersihan perlu diutamakan kawan jarang jenis tangkap muat je..selagi kadang2 hok menjual tu kawan perati juga dari dia sampai ke perkakas makanan tu mekala macam tak brape masuk ngan kawan kawan tak beli laa hukumnya...apa pun membeli jgn sampai membazir.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Sun Aug 23, 2009 8:49 am

Yassin wrote:kas ptg tadi berkesempatan laa gi nengok2 bazar kat bandor kawan tadi...popalit macam bender lagi jemnya....org menjual ramai keknya ramai lagi hok membeli kawan cari punya cari se pun x de hok berkenan rambang mate gamoknya...jgn ke tidak dapat laa ke kawan tadi air nyior dengan kuih sikit...keknya nok naik jeluwok dah kawan duk musing last2 kawan balik...awal...je...org tgh keselok gamoknya biar laa dulu...hehehehehe Very Happy

betull doh tu...tapi poblemnyer klu g bazar ni dah2 kul 6...masalahnyer tempat parking la..
bapokk payohnyer..tapi mengennagkan ayorr tebu peberet kwn..kwn dok kesah doh..
hehehehe Razz Razz

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  nuc84 on Mon Aug 24, 2009 4:34 pm

J.Milan22 wrote:
Yassin wrote:kas ptg tadi berkesempatan laa gi nengok2 bazar kat bandor kawan tadi...popalit macam bender lagi jemnya....org menjual ramai keknya ramai lagi hok membeli kawan cari punya cari se pun x de hok berkenan rambang mate gamoknya...jgn ke tidak dapat laa ke kawan tadi air nyior dengan kuih sikit...keknya nok naik jeluwok dah kawan duk musing last2 kawan balik...awal...je...org tgh keselok gamoknya biar laa dulu...hehehehehe Very Happy

betull doh tu...tapi poblemnyer klu g bazar ni dah2 kul 6...masalahnyer tempat parking la..
bapokk payohnyer..tapi mengennagkan ayorr tebu peberet kwn..kwn dok kesah doh..
hehehehe Razz Razz
ekekeke air tebu peberet aok upenye patut la smpai 2 aok beli smlm...
tp skali pegi duit pn mmg byk la yg kene kuar...xgitu jebat...
What a Face What a Face

nuc84
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 539
Points : 553
Join date : 14/04/2009
Age : 32
Location : Shah Alam

http://nucspace.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Mon Aug 24, 2009 5:03 pm

mau toknyer..
totall hok semalam kite g sudahh...

kurma - RM10
air tebu 2 bungkus RM7
Kuih RM2
nasi x makan....
pergghh sehari purata seplohh henggit... Shocked Shocked

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  apens7 on Mon Aug 24, 2009 5:19 pm

nuc84 wrote:
J.Milan22 wrote:
Yassin wrote:kas ptg tadi berkesempatan laa gi nengok2 bazar kat bandor kawan tadi...popalit macam bender lagi jemnya....org menjual ramai keknya ramai lagi hok membeli kawan cari punya cari se pun x de hok berkenan rambang mate gamoknya...jgn ke tidak dapat laa ke kawan tadi air nyior dengan kuih sikit...keknya nok naik jeluwok dah kawan duk musing last2 kawan balik...awal...je...org tgh keselok gamoknya biar laa dulu...hehehehehe Very Happy

betull doh tu...tapi poblemnyer klu g bazar ni dah2 kul 6...masalahnyer tempat parking la..
bapokk payohnyer..tapi mengennagkan ayorr tebu peberet kwn..kwn dok kesah doh..
hehehehe Razz Razz
ekekeke air tebu peberet aok upenye patut la smpai 2 aok beli smlm...
tp skali pegi duit pn mmg byk la yg kene kuar...xgitu jebat...
What a Face What a Face

patut x jumpe jebat kt sek24... rupenyer g jalan2 ngn adik beri2... ekekekeke

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  nuc84 on Mon Aug 24, 2009 6:04 pm

apens7 wrote:
nuc84 wrote:
J.Milan22 wrote:
Yassin wrote:kas ptg tadi berkesempatan laa gi nengok2 bazar kat bandor kawan tadi...popalit macam bender lagi jemnya....org menjual ramai keknya ramai lagi hok membeli kawan cari punya cari se pun x de hok berkenan rambang mate gamoknya...jgn ke tidak dapat laa ke kawan tadi air nyior dengan kuih sikit...keknya nok naik jeluwok dah kawan duk musing last2 kawan balik...awal...je...org tgh keselok gamoknya biar laa dulu...hehehehehe Very Happy

betull doh tu...tapi poblemnyer klu g bazar ni dah2 kul 6...masalahnyer tempat parking la..
bapokk payohnyer..tapi mengennagkan ayorr tebu peberet kwn..kwn dok kesah doh..
hehehehe Razz Razz
ekekeke air tebu peberet aok upenye patut la smpai 2 aok beli smlm...
tp skali pegi duit pn mmg byk la yg kene kuar...xgitu jebat...
What a Face What a Face

patut x jumpe jebat kt sek24... rupenyer g jalan2 ngn adik beri2... ekekekeke
xpe ari ni abg JM pollow abg brjaket adidas kilat2 lak ekekekeke

nuc84
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 539
Points : 553
Join date : 14/04/2009
Age : 32
Location : Shah Alam

http://nucspace.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  nuc84 on Mon Aug 24, 2009 6:06 pm

J.Milan22 wrote:mau toknyer..
totall hok semalam kite g sudahh...

kurma - RM10
air tebu 2 bungkus RM7
Kuih RM2
nasi x makan....
pergghh sehari purata seplohh henggit... Shocked Shocked
kwn lak
ns tomato=RM5
air=RM1
kueh=RM2
=RM8..
hari ni xthu la brape hinggit lak abis huhuhu...

nuc84
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 539
Points : 553
Join date : 14/04/2009
Age : 32
Location : Shah Alam

http://nucspace.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Mon Aug 24, 2009 6:09 pm

menguji mata n degupan jantung jer..
bile jalan2 pasar bazar ramadan ni...
gadis melayu ramai sanagt..ekeke

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  strikerbuncit on Tue Aug 25, 2009 12:27 pm

J.Milan22 wrote:menguji mata n degupan jantung jer..
bile jalan2 pasar bazar ramadan ni...
gadis melayu ramai sanagt..ekeke

affraid bounce I love you

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  ozzy on Tue Aug 25, 2009 1:01 pm

Yassin wrote:kas ptg tadi berkesempatan laa gi nengok2 bazar kat bandor kawan tadi...popalit macam bender lagi jemnya....org menjual ramai keknya ramai lagi hok membeli kawan cari punya cari se pun x de hok berkenan rambang mate gamoknya...jgn ke tidak dapat laa ke kawan tadi air nyior dengan kuih sikit...keknya nok naik jeluwok dah kawan duk musing last2 kawan balik...awal...je...org tgh keselok gamoknya biar laa dulu...hehehehehe Very Happy

Kwn kat taman medan ni tiap tahun muka sama jek beniaga..kuih pun hok tu juga..kalau nak cari pun hok pelik2 sikit hok jarang jumpa tu pun try sekali beli..kalau x sedap jwbnya sekali tu jela...x pening pala sangat pasal dah tau hok mana sedap kwn tuju situ je..x payah meround kang tersondol plak mende hok x sepatutnya ..ekekekeke..ler ni kuih pun ciput2 5 ketul 2 hinggit..karipap saiz 2 jari kawan rege 40 sen satu...patut2 la nok untung pung..ish3x

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  apens7 on Tue Aug 25, 2009 2:12 pm

bzar ramadhan sek17 happening gak ngn cewek2 uitm... hehehehe

smalam nak beli murtabak... tgk satu rm2... ok ar... so beli ar satu... tgk2 laju je dia tapau dua... cibet tul.. sib bek pose.... rm4 la kene bayar.. patut pakcik sblm aku tu pun bayar rm4.. hehehehe

pastu beli mee goreng lak... pakcik tu tanya aku nak brapa ringgit... aik? tu aku tanya dia balik, brape boleh? dia kata rm1, rm 1.50, rm2... aku mintak rm1.50... byk gak dia bg..

tp sbb dah kyang mkn dua mertabak... mee yg aku beli tu buang jerk.. huhuhu

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Tue Aug 25, 2009 3:00 pm

fuhh..jimat jer aok apenn ek...
koi memang xtahan klu g bazar ni..macang2 nok beli..
nafsuu kuat betoii...
semalam ajer ngn is ot...kat bazar kg melayu...
nasi tomato RM4...
kuehh RM2...air kelapeRM1...
laksamRM2.50...
x tahann bebbb... Mad Mad

semalam nampokk gok saing coach otaikutai..yg selalu training ngan kite jual kueh...
xingat dohh name die said kot..

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  Deto_8 on Tue Aug 25, 2009 3:19 pm

kat mana bazar kg melayu tu...area depan umah abang ke?...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Tue Aug 25, 2009 3:22 pm

bukan...dekat subang perdana...kat sini lagi ramai org...

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  Deto_8 on Tue Aug 25, 2009 3:26 pm

J.Milan22 wrote:bukan...dekat subang perdana...kat sini lagi ramai org...

subang perdana tu mana weh...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Tue Aug 25, 2009 3:33 pm

Deto_8 wrote:
J.Milan22 wrote:bukan...dekat subang perdana...kat sini lagi ramai org...

subang perdana tu mana weh...

guaner nak cakap ni...
kat jalan nak pegi Lapangn terbang subang tu deto wehh...
aok perasan traffic light sebelum umoh otai..ade simpang kat surau seberang jalan tu...
masuk simpang..dalm 5oometer...
suda sampai dongg...
Laughing Laughing

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  MD on Tue Aug 25, 2009 3:41 pm

menengok pada kenyataan jebat tu macam subang perdana....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  apens7 on Tue Aug 25, 2009 3:46 pm

J.Milan22 wrote:fuhh..jimat jer aok apenn ek...
koi memang xtahan klu g bazar ni..macang2 nok beli..
nafsuu kuat betoii...
semalam ajer ngn is ot...kat bazar kg melayu...
nasi tomato RM4...
kuehh RM2...air kelapeRM1...
laksamRM2.50...
x tahann bebbb... Mad Mad

semalam nampokk gok saing coach otaikutai..yg selalu training ngan kite jual kueh...
xingat dohh name die said kot..

baler.. kalau ikut napsu kwn ni semua satu bazar kwn nak borong.... ekekeke.. tp berpada2 ler.. ada 27 hari lagi nak rasa semua... lagi satu kalau tank dah berat payoh wehh nak wat terawih... silap2 isyak pun babai.. ekekekeke

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Tue Aug 25, 2009 3:57 pm

MD wrote:menengok pada kenyataan jebat tu macam subang perdana....
yeeahh..btull latu..

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  Deto_8 on Tue Aug 25, 2009 4:03 pm

ada nampak menu2 yang spesel tak? terutamanya makanan pahang cam murtabak mengkasor

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  J.Milan22 on Tue Aug 25, 2009 4:07 pm

Deto_8 wrote:ada nampak menu2 yang spesel tak? terutamanya makanan pahang cam murtabak mengkasor

xdoola plok...kuehh ajer kwn nengokk...
tapi hok ade nasi ambengg johor....
dulu2 pung kwn dok besa gok makang tapi skunk dah bolela...

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  MD on Tue Aug 25, 2009 4:08 pm

Deto_8 wrote:ada nampak menu2 yang spesel tak? terutamanya makanan pahang cam murtabak mengkasor

kawan rase takde.....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jalan_Jalan Bazar ramadhan

Post  Sponsored content Today at 3:54 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum