Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

'Spiderman' buat kejutan lagi

View previous topic View next topic Go down

'Spiderman' buat kejutan lagi

Post  along on Wed Sep 02, 2009 10:08 am




SEBUAH helikopter berlegar pada waktu Robert berdiri di puncak Menara Berkembar Petronas semalam.


KUALA LUMPUR - Tiada sesiapa yang menyangka semasa hujan gerimis dan serentak dengan waktu umat Islam bersahur pagi semalam, ada seorang lelaki menghampiri bangunan Menara Berkembar Petronas tanpa disedari oleh pengawal keselamatan dan mula memanjat.

Hanya dalam tempoh 90 minit kemudian, lelaki Perancis itu, Alain Robert, 47, yang memanjat tanpa sebarang peralatan sehingga dikenali di serata dunia sebagai 'Spiderman Perancis', sudah berdiri di atas puncak menara dua bangunan berkenaan.

Dia yang sekadar memakai kemeja-T dan seluar jean, kemudian memacakkan Jalur Gemilang sebelum turun dari menara itu dan kemudian ditahan oleh polis selepas kehadirannya disedari oleh pengawal keselamatan menara berkenaan.

Walaupun ditangkap, Robert boleh tersenyum puas kerana usahanya kali ini berjaya selepas gagal pada 1997 dan 2007 yang turut berakhir dengan dia ditahan atas dakwaan menceroboh.

Seorang jurugambar, Ee Wee Kiat yang merakamkan aksi Robert berkata, lelaki itu dilihat memanjat tanpa peralatan.

"Dia memanjat tanpa ada gangguan kerana tiada ada sesiapa termasuk pengawal keselamatan yang nampak,'' ceritanya.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Mohamad Zulkarnain Abdul Rahman berkata, Robert memanjat bangunan itu pada waktu hari masih gelap bagi mengelak kehadirannya dikesan.

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: 'Spiderman' buat kejutan lagi

Post  MD on Wed Sep 02, 2009 10:18 am

kawan memang tabik spring pada dia ni...gigih betul,
cuma camana boleh lepas dari kawalan keselamatan ,boleh sampai ke atas tu


sedikit info - semasa pembinaan KLCC 90% siap kawan dan merasa naik sampai ke tinggkat 80...naik pun dengan staff KLCC [ resident engineer ],siap dengan pas bebagai atas...Memang sesuatu yg menarik masa tu,kete nampak macam kotak mancis je hehehe....ramai Engineer Professional M&E untuk sistem HVAC perempuan.ada yg dari Korea,Jepun dan England...safety memang tip top
angin memang kuat kat atas tu....bayangkan ''Spiderman'' tu dengan sempoinya dia duk berdiri atas tu....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: 'Spiderman' buat kejutan lagi

Post  lepat_ubi on Wed Sep 02, 2009 12:22 pm

base suke cari penyakit die ni....

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: 'Spiderman' buat kejutan lagi

Post  zulkbo on Wed Sep 02, 2009 10:41 pm

megah dengan apa yang dia buat sekarang
esok lusa celaka datang pun dari apa yang
dia buat tu..
kawan keh keje security manager klcc teruk kena
bambu ngan ceo petronas pasal mamat perancis ni Mad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: 'Spiderman' buat kejutan lagi

Post  MD on Thu Sep 03, 2009 10:34 am

zulkbo wrote:megah dengan apa yang dia buat sekarang
esok lusa celaka datang pun dari apa yang
dia buat tu..
kawan keh keje security manager klcc teruk kena
bambu ngan ceo petronas pasal mamat perancis ni Mad

Tu la macam kawan katakan tu...dari satu sudut AR ni mempromosi KLCC dan Malaysia,dan dari satu sudut lagi dia berjaya bolos kawalan disitu...

- lain kali,semua puntu masuk Malaysia kena alert...kalau AR ni masuk ke negara ni kena jaga lah....ada bangunan yg nak dipanjatnyer tu...

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: 'Spiderman' buat kejutan lagi

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum