Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Apa Nak jAdI.......

View previous topic View next topic Go down

Apa Nak jAdI.......

Post  J.Milan22 on Sat Sep 05, 2009 1:31 pm


Makan di restoran Cina - Suami isteri ditangkap tidak puasa alasan tidak makan sahur
KANGAR - Sepasang suami isteri sanggup menjamu selera di sebuah restoran Cina, di sini bagi mengelak perbuatan mereka dihidu pihak berkuasa gara-gara tidak berpuasa.

Bagaimanapun, taktik mereka itu tidak menjadi apabila diberkas sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perlis (Jaips) pagi semalam.

Ketua Penolong Pengarah (Pendakwaan) Jaips, Mustafa Kamal Mohd. Taib berkata, pasangan tersebut pergi ke restoran itu untuk bersarapan kerana tiada gerai Islam yang membuka perniagaan pada waktu itu.

"Ketika kami serbu, lelaki berusia 24 tahun dan isterinya berusia 25 tahun sedang minum sementara menunggu makanan yang dipesan.

"Selain pasangan ini, ada lima hingga enam pelanggan Islam di restoran itu tetapi mereka sempat melarikan diri," katanya.

Menurut Mustafa Kamal, apabila ditanya kepada pasangan itu kenapa tidak berpuasa, alasan yang diberikan ialah tidak makan sahur.

emmm ade jugak camni..xtau nak cakap pe dah... Rolling Eyes Rolling Eyes
avatar
J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  J.Milan22 on Sat Sep 05, 2009 1:40 pm

Penyeludup ligat ketika waktu berbuka, sahur

Oleh KHAIRI MOHAMAD
mohdkhairi.mohamad@kosmo.com.my

ANGGOTA PGM Kelantan berbuka puasa di atas bot peronda PAC 28 ketika meronda
di sempadan Malaysia-Thailand, Pengkalan Kubor semalam.

PENGKALAN KUBOR - Para penyeludup di sempadan negeri ini kini ligat mencari keuntungan dengan mengambil kesempatan ketika waktu berbuka puasa atau bersahur untuk membawa masuk barangan secara haram ke negara ini.

Penolong Pegawai Pemerintah Pasukan Gerakan Marin (PGM) Pengkalan Kubor, Asisten Supritendan Wan Ismail Wan Mamat yang mendedahkan perkara itu berkata, pihaknya berjaya mengesan berlakunya kegiatan tersebut sepanjang Ramadan ini.

Menurutnya, mungkin kebanyakan penyeludup menyangka pihak berkuasa akan mengurangkan rondaan serta aktiviti membanteras penyeludupan pada waktu-waktu tersebut.

"Ternyata percaturan mereka silap kerana kami tidak pernah rehat dan rondaan sentiasa dijalankan mengikut jadual yang ditetapkan tanpa mengira waktu termasuk waktu berbuka atau bersahur," katanya ketika ditemui semalam.
avatar
J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  Yassin on Sat Sep 05, 2009 10:40 pm

J.Milan22 wrote:

emmm ade jugak camni..xtau nak cakap pe dah... Rolling Eyes Rolling Eyes

Pertama bab dose jgn citerlah tu dia ngan allah...kedua menjatuhkan padangan org bukan isalm bila menlihat perkara seumpama ini...bertapa mereka melihat islam itu keseluruhannya atau secara totalnya bukan sebenar tapi seolah-olah macam barang mainan sahaja....disebab ada hampuras semcm ini...lain kali kabor laa kat org semacam ini kala nak mengtekedarah satu periuk pun dibulan puasa ini hentam laa kat umah...bagi kas org semcam ini bolehlah disama ertikan dalam perpatah melayu kerana sekor kerbau bawok lumpor abis sempelit kat yang lain.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  zulkbo on Sun Sep 06, 2009 1:31 pm

setuju kata awak tu yassin
dah tak pose laki bini makan lah kat umah
memalukan orang islam lain
dah lah bini bertudung menambah
caci cerca orang pulak kepada
pompuan bertudung
nak buat gone ugama hanya
pada nama dan ic jer Mad Rolling Eyes

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  Yassin on Sun Sep 06, 2009 11:33 pm

Kala ditempat kawan ni dulu2 bagi mereka yang tidak berpuasa antara lain hukumnya dibawa mengelilingi bandar naik kereta jenazah....jadi tak payah tunggu hari mati baru dpt naik kereta jenazah hidup2 lagi dah merasa....mungkin hukuman tersebut bagus terus diamalkan utk dijadikan pengajaran.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  zulkbo on Mon Sep 07, 2009 12:24 am

Yassin wrote:Kala ditempat kawan ni dulu2 bagi mereka yang tidak berpuasa antara lain hukumnya dibawa mengelilingi bandar naik kereta jenazah....jadi tak payah tunggu hari mati baru dpt naik kereta jenazah hidup2 lagi dah merasa....mungkin hukuman tersebut bagus terus diamalkan utk dijadikan pengajaran.


elok nor gitu
tapi dulu ada
sekarang macam dah tak de
tu yang ramai semakin berani tak posa
makan secara terbuka..
nak buat goner nafsu duniawi

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  zulkbo on Mon Sep 07, 2009 12:27 am

kalau keh jangan cakap nak makan
kat restoran cina
lalu bila bau masakan cina
pun dah nak termuntah..
tak tau lah orang jenis tak posa
ni sanggup dia...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  Yassin on Mon Sep 07, 2009 6:39 am

zulkbo wrote:kalau keh jangan cakap nak makan
kat restoran cina
lalu bila bau masakan cina
pun dah nak termuntah..
tak tau lah orang jenis tak posa
ni sanggup dia...

sebab dia juga dah jadi macam cine....nok buat goner...tmpt kawan nei ada kedai nasi ayam cine kala bulan pose ginie popalih rameinya org kita tapau...x kurang yg berani mengterkedarah disitu je....
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  MD on Tue Sep 08, 2009 11:15 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote:kalau keh jangan cakap nak makan
kat restoran cina
lalu bila bau masakan cina
pun dah nak termuntah..
tak tau lah orang jenis tak posa
ni sanggup dia...

sebab dia juga dah jadi macam cine....nok buat goner...tmpt kawan nei ada kedai nasi ayam cine kala bulan pose ginie popalih rameinya org kita tapau...x kurang yg berani mengterkedarah disitu je....

buat repot la...hehehee
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  Yassin on Tue Sep 08, 2009 1:09 pm

MD wrote:
Yassin wrote:
zulkbo wrote:kalau keh jangan cakap nak makan
kat restoran cina
lalu bila bau masakan cina
pun dah nak termuntah..
tak tau lah orang jenis tak posa
ni sanggup dia...

sebab dia juga dah jadi macam cine....nok buat goner...tmpt kawan nei ada kedai nasi ayam cine kala bulan pose ginie popalih rameinya org kita tapau...x kurang yg berani mengterkedarah disitu je....

buat repot la...hehehee


buat repot!! ...mekala dtg geng maip deme lari...yang tertangkap ikan bilis hehehe sepatutnya digubal satu undang2 yang boleh diambil tindakan sama utk tokey yang memberi makan kepada org islam ini dibulan puasa ini. kas sokong amat!!
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  MD on Tue Sep 08, 2009 2:11 pm

dan satu lagi Yassin aok kena paham hehehhee....nasi ayam kat situ memang sedap kot.....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  Yassin on Wed Sep 09, 2009 6:19 am

MD wrote:dan satu lagi Yassin aok kena paham hehehhee....nasi ayam kat situ memang sedap kot.....

Kala bender tak halal ni mmg best sgt....tu kawan paham amat dah.... Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  akangerul on Mon Sep 14, 2009 9:09 am

Yassin wrote:
MD wrote:
Yassin wrote:
zulkbo wrote:kalau keh jangan cakap nak makan
kat restoran cina
lalu bila bau masakan cina
pun dah nak termuntah..
tak tau lah orang jenis tak posa
ni sanggup dia...

sebab dia juga dah jadi macam cine....nok buat goner...tmpt kawan nei ada kedai nasi ayam cine kala bulan pose ginie popalih rameinya org kita tapau...x kurang yg berani mengterkedarah disitu je....

buat repot la...hehehee
keluarga 69... daaaaa


buat repot!! ...mekala dtg geng maip deme lari...yang tertangkap ikan bilis hehehe sepatutnya digubal satu undang2 yang boleh diambil tindakan sama utk tokey yang memberi makan kepada org islam ini dibulan puasa ini. kas sokong amat!!
avatar
akangerul

Posts : 7
Points : 7
Join date : 29/08/2009
Age : 36
Location : BATU PAHAT

Back to top Go down

Re: Apa Nak jAdI.......

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum