Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  Yassin on Thu Sep 17, 2009 11:18 pm

labu sayong wrote:Saya nak tmbh skt..Mula-mula msti kt kn tgk parents..sbb sume bermula dr ibu bapa..kemudian baru kt pertimbangkan faktor2 lain..pnglmn sy mngjr di Penang..parents mmg agk krg ajar..jd begitulah anaknya..

Kadang budak2 ni jadi sendiri je jahatnya.....ayah kadang tok lebai anak apa bersepai....susah nak cakap bender cam nei...kawan bimbang ngat kare nie..sama2 kita berdoa moga2 anak2 kita terlindung pada perakara sedemikan.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

deme manje..

Post  nanan on Fri Sep 18, 2009 10:32 am

salam.

pade pendapat saye, bebudok skang terlalu di manjekan. nyampoh rase kalo bace pasal kes2 kt skoloh dalam sokkabo. baru kene tarik telinge skit, doh pgi repot polis, sian ke cikgu tuh, dulu mase zaman saye skoloh, takut benor saye ke cikgu.

kalo kes buli pulok, zaman kite dulu kalo duk aserama tuh kite buli ade kene carenye, buli nok ngajor jadi pandai, jadi berani / jantan. tapi kes buli skarang ni teruk btul.. sampai tahap buli gune seterika panas. itu buli nok membunuh namenye..

haish.. (geleng2 kepale.)

Slamat hari raya Aidilfitri buat semua =)

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  Yassin on Fri Sep 18, 2009 11:48 am

..........dan lagi budak hari ini tiada jati diri tidak macam budak dulu....seme reti berdikari...ada daya ketahanan diri...budak hari hapok seme tak reti...........

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  ozzy on Fri Sep 18, 2009 1:33 pm

Yassin wrote:..........dan lagi budak hari ini tiada jati diri tidak macam budak dulu....seme reti berdikari...ada daya ketahanan diri...budak hari hapok seme tak reti...........

Cer compare life budok dulu goner..gi skolah 2 batu jln kaki jer ..ler ni jgn harap..nak beli brg mainan tau mok ayoh x mampu dia reka sendiri (kalau lori tu buat dgn kayu je pastu ikat tali tarik hehe..) gi ladang x payoh suruh..tau gi sendiri..gi skolah kena rotan ke pelempang dgn cikgu ke x penah ngadu ke mok ayoh..pendek kata sejak dari kecik la diajar berdikari dan ada tanggungjawab ..baik laki atau pompuan gitu la kisah org dulu2.. x caya ??? cer tgk pompuan ler ni ramai mana hok rajin ke dapur (raya ni boleh la tgk anak2 sedara aokme kalau x caye)
Labu ooo labu..lepat ooo lepat ..cer citer skit .. hehe Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  labu sayong on Fri Sep 18, 2009 9:38 pm

fourzy wrote:
labu sayong wrote:Saya nak tmbh skt..Mula-mula msti kt kn tgk parents..sbb sume bermula dr ibu bapa..kemudian baru kt pertimbangkan faktor2 lain..pnglmn sy mngjr di Penang..parents mmg agk krg ajar..jd begitulah anaknya..

Isshh..x kan semua mak pak depa lagu tu kot..hang biaq betoi labu ..hehe

bukan seme tp kebyakan la..sy baru minggu lepas kene serang dek bapak budak..padahal saya xsentuh pun anak die..denda dan bg nasihat.sy report kat Guru Besar..anak die ni mmg kuang ajo,baru darjah 4, hangpa pikir la..bapak pun xda adab..anak jd mcm mn?klu sy nak buat kes polis pun boleh sbb dia datang tak ikt prosedur sekolah..tp biolah..

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  koy101 on Thu Sep 24, 2009 1:22 pm

Topik yg menarik gak nih.... hehehe... walaupun aku xder anak.... tp aku kan anak pd mak aboh aku....

Pada aku cam gini....
Kalu bebudak tuh... duk bawah umur 16 tahun... ha.. memang la tanggung jawab tuh duk atas bahu mak bapak ngajor nyer.... Dema dah bg contoh dah kira anak pak lebai.. anak pak imam.... diajor pasai agama... kalu waktu skolah.... huh! bertudung litup... ayu jer...

Tp bila bebudak tuh dah lepas 16taun dah... mak bapak dah ilang kuasa dah... ilang aura.... bebudak tuh dah ader pemikiran sendiri dah... bukan leh disuruh... dipujuk.... kut nak yg itu.. yg itu gak dibuatnya... bukan nak pikir akibat.... anak pak lebai.. pak imam yg dulu bertudung dah start pakai seksi meksi dah.... bukan dier amik peduli status mak bapak dier....

Kat tmpt aku pun... ader satu ketika dulu... aku tgh lepak petang-petang kat depan umah menemankan mak aku... ader 2 budak pompuan lalu... pakai baju tido.... see trough... mmg kompom nampak coli ngan suar kecik.... umur mmg dah leh wat bini dah.... budak nyer pepalih ler kiut... comel... putih.... aku yg dah mmg setan ni... xkan nak lepas peluang.... dah org bg tgk....
Tp bila aku nanya mak aku... anak sapa tuh... mak aku leh jawab balik...
'Lor.... anak Pak Imam ...... tuh.... xkan xkenai....'
huh! terkedu aku....

Bebudak yg kecik mmg la cam kain putih... mak bapak yg mencorakkannya....
Tp bila dah besor... diri sendiri la jaga kain tu... nak kekal bersih ker... nak wat corak batik ker.... nak colour itam trus pun.... ikut dier la... mak bapak dah xleh nak kata apa dah......
Allah bg akal utk setiap manusia.... bkn ut mak bapak jer.....

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  labu sayong on Fri Oct 02, 2009 2:03 am

koy101 wrote:Topik yg menarik gak nih.... hehehe... walaupun aku xder anak.... tp aku kan anak pd mak aboh aku....

Pada aku cam gini....
Kalu bebudak tuh... duk bawah umur 16 tahun... ha.. memang la tanggung jawab tuh duk atas bahu mak bapak ngajor nyer.... Dema dah bg contoh dah kira anak pak lebai.. anak pak imam.... diajor pasai agama... kalu waktu skolah.... huh! bertudung litup... ayu jer...

Tp bila bebudak tuh dah lepas 16taun dah... mak bapak dah ilang kuasa dah... ilang aura.... bebudak tuh dah ader pemikiran sendiri dah... bukan leh disuruh... dipujuk.... kut nak yg itu.. yg itu gak dibuatnya... bukan nak pikir akibat.... anak pak lebai.. pak imam yg dulu bertudung dah start pakai seksi meksi dah.... bukan dier amik peduli status mak bapak dier....

Kat tmpt aku pun... ader satu ketika dulu... aku tgh lepak petang-petang kat depan umah menemankan mak aku... ader 2 budak pompuan lalu... pakai baju tido.... see trough... mmg kompom nampak coli ngan suar kecik.... umur mmg dah leh wat bini dah.... budak nyer pepalih ler kiut... comel... putih.... aku yg dah mmg setan ni... xkan nak lepas peluang.... dah org bg tgk....
Tp bila aku nanya mak aku... anak sapa tuh... mak aku leh jawab balik...
'Lor.... anak Pak Imam ...... tuh.... xkan xkenai....'
huh! terkedu aku....

Bebudak yg kecik mmg la cam kain putih... mak bapak yg mencorakkannya....
Tp bila dah besor... diri sendiri la jaga kain tu... nak kekal bersih ker... nak wat corak batik ker.... nak colour itam trus pun.... ikut dier la... mak bapak dah xleh nak kata apa dah......
Allah bg akal utk setiap manusia.... bkn ut mak bapak jer.....


Tahap kematangan anak2 adlah berbeza, jadi kite xleh state umo sekian2 anak2 sudah matang.Baru2 ini, seorang ustazah saya baru membincangkan topik ini.Katanya,berdasarkan hadis Rasulullah, setiap anak adalah ibarat kain putih,terserah kpd ibu bapa utk mencorakkan sehingga anak itu mumaiyiz (dapat membezakan yg baik dan buruk, yg hak dan batil).

Memang kesalahan itu terletak pada ibu bapa jika anak tidak menjadi. Benar, ada anak imam yg terpesong. Di sini kita perlu melihat dari pelbagai sudut. Dia betul memiliki ilmu agama, tetapi adakah ilmu itu diterapkan juga pada zuriatnya? Adakah caranya betul? Seperti pesanan Luqman Al-Hakim, didiklah anakmu mengikut zamannya. Harus kita fahami di sini, bukanlah bermaksud kita boleh lepaskan anak-anak bebas dengan mengikut zaman sekarang, tetapi adalah bersandarkan Islam kerana Islam itu agama yang sesuai sepanjang zaman. Iman juga tidak dapat diwarisi, jadi jgn kita melihat bapanya imam,maka kita mula bayangkan yg indah2 berlaku pada anaknya.

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  ozzy on Sat Apr 03, 2010 6:05 pm

Usia baru 15 tahun masih bersekolah tapi dah tak tertahan nak kahwin sgt dahhh..kerana cinta kononnya mak ayah disisihkan..sedihnya bila baca cerita si ibu yang sedang sakit betapa dia tidak menyangka anak yang dikendongnya dulu sewaktu menoreh getah sanggup lakukan begitu padanya.... Sad Sad Sad
wahai adik-adik perkahwinan amat jauh bezanya dgn percintaan.."silap timing" benih melekat..duit kena sediakan..susu,pampers,sakit demam budak tu..makan minum sampai bila mak ayah tanggung..cinta oh cinta...alahaiiii

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  zulkbo on Sat Apr 03, 2010 6:51 pm

ozzy wrote:Usia baru 15 tahun masih bersekolah tapi dah tak tertahan nak kahwin sgt dahhh..kerana cinta kononnya mak ayah disisihkan..sedihnya bila baca cerita si ibu yang sedang sakit betapa dia tidak menyangka anak yang dikendongnya dulu sewaktu menoreh getah sanggup lakukan begitu padanya.... Sad Sad Sad
wahai adik-adik perkahwinan amat jauh bezanya dgn percintaan.."silap timing" benih melekat..duit kena sediakan..susu,pampers,sakit demam budak tu..makan minum sampai bila mak ayah tanggung..cinta oh cinta...alahaiiii

koi memikir gugak goner nk buat..
selalu bertanya.. ramai yang jawab..
kembali kepada al-quran dan sunah nabi
renung2kanlah..
Rolling Eyes

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  ozzy on Tue Apr 13, 2010 3:30 pm

2010/04/13/04/2010

ALOR STAR: “Dia amat terkejut kerana itu bukan dirinya yang sebenar.
“Ketika pertemuan pertama selepas menghilangkan diri, Halimaton sering menangis dan meminta maaf kepada keluarga terutama ibu. Dia menyesal melakukan kesilapan sebelum ini, selain mendakwa segala berlaku sebelum ini tanpa disedarinya,” kata sumber yang rapat dengan Halimaton Abd Rashid, 15.

Beliau mendakwa pelajar itu terkejut laporan akhbar mengenai kisah dia ingin berkahwin dengan teman lelakinya, Mohamad Noor Abdullah, 19, kerana menurut Halimaton, semua itu berlaku tanpa disedarinya.

Sumber berkata, Halimaton terlalu sedih dengan kejadian itu kerana semua laporan mengenai dirinya tidak benar kerana dia bukanlah gadis seperti digambarkan.

sumber - http://www.hmetro.com.my/articles/Halimatondakwabertindakdiluarsedar/Article/

Goner ...dah gitu pulok kisahnya..alahaiiii No

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  faisalmik on Tue Apr 13, 2010 4:08 pm

ozzy wrote:2010/04/13/04/2010

ALOR STAR: “Dia amat terkejut kerana itu bukan dirinya yang sebenar.
“Ketika pertemuan pertama selepas menghilangkan diri, Halimaton sering menangis dan meminta maaf kepada keluarga terutama ibu. Dia menyesal melakukan kesilapan sebelum ini, selain mendakwa segala berlaku sebelum ini tanpa disedarinya,” kata sumber yang rapat dengan Halimaton Abd Rashid, 15.

Beliau mendakwa pelajar itu terkejut laporan akhbar mengenai kisah dia ingin berkahwin dengan teman lelakinya, Mohamad Noor Abdullah, 19, kerana menurut Halimaton, semua itu berlaku tanpa disedarinya.

Sumber berkata, Halimaton terlalu sedih dengan kejadian itu kerana semua laporan mengenai dirinya tidak benar kerana dia bukanlah gadis seperti digambarkan.

sumber - http://www.hmetro.com.my/articles/Halimatondakwabertindakdiluarsedar/Article/

Goner ...dah gitu pulok kisahnya..alahaiiii No

macam2 ada....

faisalmik
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 698
Points : 744
Join date : 15/04/2009
Age : 41
Location : Wangsa Maju/Teluk Baharu

http://www.tokgajah.com

Back to top Go down

Re: Apa Nak Jadi Budak Sekarang??

Post  Sponsored content Today at 9:06 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum