Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:04 am

Penunjuk perasaan mahu usir rakyat Malaysia


SEKUMPULAN lelaki Indonesia mengadakan sekatan jalan haram sambil memegang sepanduk `Maaf Jalan Anda Terganggu : Sweeping Orang Malaysia’’ di Jakarta semalam. Dalam sekatan itu mereka menyoal pemandu dan penumpang seandainya mereka warga Malaysia. Kedutaan Malaysia meminta warganya supaya mengambil langkah berjaga-jaga dan mengelak daripada melalui kawasan sekatan itu. - AFP


JAKARTA 8 Sept. - Sekumpulan penunjuk perasaan bersenjata buluh runcing menahan kenderaan-kenderaan yang melalui Jalan Deponegoro di sini dalam gerakan yang dipanggil 'Sweeping Malaysia' (Sapu Malaysia) bagi mencari dan mengusir rakyat Malaysia.

Kumpulan berkenaan yang mengikat bendera Indonesia di kepala bertindak menahan semua kenderaan dan meminta pemandu dan penumpang menyerahkan kad pengenalan masing-masing.

Sebuah televisyen tempatan, Metronews melaporkan kumpulan berkenaan bertindak merampas kad pengenalan rakyat Malaysia supaya mereka diusir dari Indonesia.

Setakat ini, tiada laporan rakyat Malaysia yang ditahan oleh kumpulan tersebut atau dirampas kad pengenalan mereka.

Kumpulan itu juga merancang untuk mengadakan tunjuk perasaan kali kedua di hadapan Kedutaan Besar Malaysia di sini.

Kumpulan terbabit yang tidak berpuas hati dengan sikap berlembut Kerajaan Indonesia terhadap Malaysia berhubung isu tarian Pendet sebelum ini telah mengadakan tunjuk perasaan di hadapan kedutaan tersebut.

Indonesia sebelum ini menuduh Malaysia sengaja menggunakan tarian Pendet berasal dari Bali dalam promosi pelancongan, walaupun kesilapan itu sebenarnya dilakukan oleh sebuah syarikat swasta dan tidak membabitkan kerajaan Malaysia.

Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta difahamkan telah menghubungi para pelajar dan rakyat Malaysia di Indonesia supaya mengambil langkah berjaga-jaga serta tidak pergi ke kawasan yang sensitif.

Kedutaan juga telah meminta Kementerian Luar dan Polis Indonesia supaya mengambil langkah sewajarnya bagi melindungi rakyat Malaysia.

Sementara itu, Detikcom melaporkan 'Sweeping Malaysia' berlangsung selama kira-kira 30 minit dalam suasana 'cukup tegang'.

Pengguna jalan raya berkenaan terkejut kerana mereka ditahan oleh sekumpulan penunjuk perasaan yang menggunakan senjata buluh runcing dan diminta mereka menyerahkan kad pengenalan masing-masing untuk diperiksa. - Utusan
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Ray Sahetapy Siap Jadi Relawan Ganyang Malaysia

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:18 am

Jakarta Klaim tari Pendet yang dilakukan Malaysia memicu aksi protes dari berbagai kalangan, bahkan dari kalangan artis. Baru-baru ini, aktor veteran Ray Sahetapy pun menyatakan siap untuk menjadi relawan melawan Malaysia.

Ray mengungkapkan dirinya geram melihat tingkah laku pemerintah Malaysia. Ia pun menilai negeri Jiran telah semena-mena terhadap bangsa Indonesia.

“Sudah terlalu lama Malaysia melecehkan Indonesia, dengan mengirim dua pengebom,” ujarnya saat ditemui di Jl. Diponegoro, Menteng, Jakarta Pusat, Kamis (3/9/2009).

Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan.

Ray siap melakukan aksi nyata untuk menyatakan protesnya kepada Malaysia. “Karena saya aktor, kapasitas saya dengan menyampaikan gagasan bangsa. Mungkin dengan memboikot malaysia,” jelasnya.
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Malaysia = ?

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:21 am

Malaysia = ?


Julukan baru buat Malaysia?


* Pilih semuanya (51%, 6,757 Votes)
* Malingsia (22%, 2,997 Votes)
* Malingsial (10%, 1,360 Votes)
* Maling Asia (8%, 1,003 Votes)
* MalingShit (4%, 556 Votes)
* Malon (2%, 317 Votes)
* Malasya (2%, 208 Votes)
* CrazyMalay (1%, 174 Votes)
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:23 am




lirik lagu “ Copy My Style”

you copy my style
you copy again
apa plagiat di negara lo lagi ngetrend?
ku tetap sabar tetap kau kuanggap friend
but sooner or later i gotta take my stand

udah bolak balik sampe balik kebolak
temen gue sampe keselek pas makan kolak
lagi lagi berulang ulang terus terjadi
tetangga bikin ulah lagi bikin sakit hati

suka ngaku ngaku kagak malu malu
punya indonesia di klaim satu satu
apa memang kalian yang gak mampu mampu
buat budaya sendiri efek gak ampuh ampuh

baca rambu rambu, bangsaku berbudi luhur
tapi usik terus, reputasi mu masuk kubur
jujur gue bangga jujur gue bersyukur
elo ngaku ngaku berarti progress lo mundur

panas ku bertutur kreasi bicara
walau sudah jelas identitas ku dijarah
joe farizal aja bisa minta maap
masa yang lain kagak nyadar kagak tanggap

you copy my style
you copy again
apa plagiat di negara lo lagi ngetrend?
ku tetap sabar tetap kau kuanggap friend
but sooner or later i gotta take my stand

bukan mo sok nasionalis sombong mengangkat alis
bukan mo sok gangster bukan sok sadis
walau lagi ngetop bukan gue sok ngartis
tapi bales pake lagu paling praktis

marah marah di internet, udah pasaran
ngomel ngomel di pasar kagak sabaran
kaya cacing kepanasan jenggot kebakaran
rasanya gatel pengen ngasih tamparan

tapi gue orang nya cinta damai
walau rasanya sulit untuk santai
amunisi di samping nyiur melambai
pakai musik rap ku siap membantai

memang satu rumpun masih sama melayu
tapi melayu saykoji keras dan gak kemayu
selendang rocker ku agak mendayu
tapi coba ajak gue battle rap ayuk!!

you copy my style
you copy again
apa plagiat di negara lo lagi ngetrend?
ku tetap sabar tetap kau kuanggap friend
but sooner or later i gotta take my stand


Last edited by along on Wed Sep 09, 2009 11:12 am; edited 1 time in total
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Undip Tolak Mahasiswa Malaysia

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:24 am

Universitas Diponegoro (Undip) Semarang memutuskan tidak akan menerima mahasiswa baru asal Malaysia dalam tahun ajaran baru 2009-2010. Tindakan ini sebagai wujud nyata ekspresi rasa nasionalisme. Rektor Undip Susilo Wibowo menyatakan hal tersebut di Semarang, Jawa Tengah, Selasa (25/Cool.

Susilo menilai Malaysia tidak menghargai harkat dan martabat bangsa Indonesia. Hal ini terlihat adanya pengakuan Negeri Jiran atas berbagai kebudayaan yang berasal dari Indonesia.

Namun demikian, kata Susilo, Undip akan tetap melakukan kerja sama dengan perguruan tinggi dari Malaysia. Kerja sama tersebut dimanfaatkan untuk menyerap ilmu dan teknologi.

Di kesempatan sama, Kepala Humas Undip Agus Naryoso mengatakan, mahasiswa asal Malaysia banyak yang belajar di Fakultas Kedokteran Undip. Mereka tetap diberi kesempatan untuk menyelesaikan pendidikan. Namun, tidak ada lagi penerimaan mahasiswa baru dari Malaysia pada tahun ini.(Ant/***/DSY)
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Beberapa Kebudayaan Indonesia yg diklaim Malaysia

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:26 am

Yah, si maling berulah lagi, di awal pembuatan website ini Saya pernah bilang si Maling pasti akan bikin masalah lagi, dan itu terbukti.

Berikut ini adalah daftar artefak budaya Indonesia yang diduga dicuri, dipatenkan, diklaim, dan atau dieksploitasi secara komersial oleh korporasi asing, oknum warga negara asing, ataupun negara lain:

1. Batik dari Jawa oleh Adidas
2. Naskah Kuno dari Riau oleh Pemerintah Malaysia
3. Naskah Kuno dari Sumatera Barat oleh Pemerintah Malaysia
4. Naskah Kuno dari Sulawesi Selatan oleh Pemerintah Malaysia
5. Naskah Kuno dari Sulawesi Tenggara oleh Pemerintah Malaysia
6. Rendang dari Sumatera Barat oleh Oknum WN Malaysia
7. Sambal Bajak dari Jawa Tengah oleh Oknum WN Belanda
8. Sambal Petai dari Riau oleh Oknum WN Belanda
9. Sambal Nanas dari Riau oleh Oknum WN Belanda
10. Tempe dari Jawa oleh Beberapa Perusahaan Asing
11. Lagu Rasa Sayang Sayange dari Maluku oleh Pemerintah Malaysia
12. Tari Reog Ponorogo dari Jawa Timur oleh Pemerintah Malaysia
13. Lagu Soleram dari Riau oleh Pemerintah Malaysia
14. Lagu Injit-injit Semut dari Kalimantan Barat oleh Pemerintah Malaysia
15. Alat Musik Gamelan dari Jawa oleh Pemerintah Malaysia
16. Tari Kuda Lumping dari Jawa Timur oleh Pemerintah Malaysia
17. Tari Piring dari Sumatera Barat oleh Pemerintah Malaysia
18. Lagu Kakak Tua dari Maluku oleh Pemerintah Malaysia
19. Lagu Anak Kambing Saya dari Nusa Tenggara oleh Pemerintah Malaysia
20. Kursi Taman Dengan Ornamen Ukir Khas Jepara dari Jawa Tengah oleh Oknum WN Perancis
21. Pigura Dengan Ornamen Ukir Khas Jepara dari Jawa Tengah oleh Oknum WN Inggris
22. Motif Batik Parang dari Yogyakarta oleh Pemerintah Malaysia
23. Desain Kerajinan Perak Desak Suwarti dari Bali oleh Oknum WN Amerika
24. Produk Berbahan Rempah-rempah dan Tanaman Obat Asli Indonesia oleh Shiseido Co Ltd
25. Badik Tumbuk Lada oleh Pemerintah Malaysia
26. Kopi Gayo dari Aceh oleh perusahaan multinasional (MNC) Belanda
27. Kopi Toraja dari Sulawesi Selatan oleh perusahaan Jepang
28. Musik Indang Sungai Garinggiang dari Sumatera Barat oleh Malaysia
29. Kain Ulos oleh Malaysia
30. Alat Musik Angklung oleh Pemerintah Malaysia
31. Lagu Jali-Jali oleh Pemerintah Malaysia
32. Tari Pendet dari Bali oleh Pemerintah Malaysia, Malaysia Asuuu……., Pemerintah tindak dong…!!!! jangan jadi penonton….!!!
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:28 am

avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:29 am

avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Malingsia T-shirt

Post  along on Wed Sep 09, 2009 10:31 am

avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apis11 on Wed Sep 09, 2009 11:14 am

"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
avatar
apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 34
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 09, 2009 11:17 am

Malaysia Klaim Tari Pendet Bali


JAKARTA–Malaysia kembali mengklaim budaya Indonesia — tarian pendet, Bali — menjadi budaya mereka yang dicantumkan dalam iklan visit year mereka. Sebelumnya, mereka telah mengklaim angklung, reog Ponorogo, batik, Hombo Batu, dan Tari Folaya.

Budayawan, Radhar Panca Dahana, mengatakan pengklaiman budaya Indonesia oleh Malaysia untuk kesekian kalinya merupakan kesalahan pemerintah Indonesia sendiri. “Ya tidak apa-apa lah, kita juga suka mengambil budaya lain untuk untuk promosi,” katanya kepada Republika, Rabu (19/Cool.

Ia menilai kecolongan budaya tersebut sebenarnya sebuah cermin atau refleksi. Ia menilai kita terluka dan malu, karena kita sadar sebagai pemilik kebudayaan itu kita tidak memperhatikannya. “Selama ini kebudayaan dipinggirkan, pemerintah dan masyarakat tak lagi peduli,” ujarnya.

Sedangkan negara lain, seperti Malaysia, kata Radhar, membutuhkan ekstensi kebudayaan, karena kebudayaan adalah senjata terbaik untuk diplomasi internasional. Potensi bisnisnya bagus. “Malaysia tahu mereka kekurangan budaya, mereka pintar melihat kebudayaan negara tetangganya, dan mereka menghargai budaya untuk mencari keuntungan, sedangkan pemerintah kita tidak peduli. Hanya peduli pada olahraga dan program lainnya,” katanya.

Untuk itu, kata Radhar, kedepannya agar Indonesia tidak kecolongan lagi, pemerintah harus perhatikan kebudayaan itu. “Kita majukan budaya kita supaya kita ada di depan, munculkan budaya kita dalam upacara-upacara, acara-acara, jangan lagu-lagu masa kini yang dinyanyikan oleh Presiden kita,” tandasnya. she/kpo
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 09, 2009 11:21 am

apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apis11 on Wed Sep 09, 2009 11:27 am

along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
avatar
apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 34
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 09, 2009 11:44 am

apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

relex apis jgn marah sgt
avatar
along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 30
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  MD on Wed Sep 09, 2009 11:46 am

hehehe dah 5 6 hari kawan duk pantau isu ini ...bila dah ada topik boleh kita luahkan pendapat masing2....
bende ni memang hot dibincangkan dalam web/forum yg ada...cuma disini lebih praktiknya kita memberikan pandangan yang positif menjana minda untuk berfikir...
isu ''Klaim'' bila difikir kekadang melucukan...
semua diorang nak klaim nanti termasuk asam jawa,cucur jawa,mee jawa...apala...
sib baik Baju Melayu tu ada ''Melayu'' dibelakangnya,kalau tak???
harap isu ini dapat ditenangkan dengan segera....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apis11 on Wed Sep 09, 2009 12:04 pm

along wrote:
apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

relex apis jgn marah sgt

tu la pasal...Indon nih kadang2 mcm tak tau diuntung...dh kita ni sama ngan dorg...so ikut je la...sape cepat dia dapat...tp kalau dh sampai tahap nk halau student or org Malaysia yg ade kat Jakarta..tu dh melampau sgt la...takpe kita tunggu statement dr Wisma Putra..tgk ape pendirian Kerajaan....[b]
avatar
apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 34
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Wed Sep 09, 2009 12:51 pm

hahaha.. kuang ajau tul indon ni.. dah nama serumpun... kalau diorg claim mee jawa, batik jawa tu diorg punya, abih malaysia ni takde 'jawa' ke? (sorry to jawa2 kat malaysia.. u still my loyal citizens!!) rasa nak dengar gak pendapat melayu jawa yg ada kat johor, selangor, perak, etc...
diorg ni betul2 melampau.. siap wat kempen 'sweeping malaysia'.... sib bek tak jumpe malaysian kt situ.. kalau tak mau kene tikam buluh runcing, kita bukan tak tau indon ni baran dia camner... tgk mat2 indon kt malaysia ni pun cukup la.. siap bergolok bersabit bergaduh kalau tak puas hati...
kerajaan malaysia pun patut bertindak cepat, bukan suh g perang ngn indon.. tapi wat la apa yg patut... saman ke agensi swasta yg ciplak tarian (apa ntah nama dia) yg kepunyaan indon tu.. at least rakyat indon tau kita ada amik tindakan...
lagi satu elok dikaji balik tenaga pekerja asing ni... terlalu ramai dari indon, bangla, nepal.... contoh macam org gaji.. nape tak guna tenaga tempatan jerk... ni tak, diorg indon pun dah pandai demand, cuti sehari ngn gaji rm800.... pergh... balik indon jutawan beb! hahaha
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  lepat_ubi on Sat Sep 12, 2009 7:58 pm

sengal tol diorang ni....tapi kite yg kat malaysia ni byk2 la doa supaya malaysian kat sane selamat...dah la nak menyambut syawal nih....sian dorg kan..... Sad Sad
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  zulkbo on Sat Sep 12, 2009 9:58 pm

Realitinya kita kat Malaysia
ni tetap dok support indon
tengoklah semua pembantu rumah
kita dok import dari sana
sekarang dah demand lak
gaji nak RM800 sebulan
kat tempat keh majoriti peniaga
orang indon kaya belaka
salah sikit hulur RM...
punca orang indon mengamuk kat
kita ni pun lebih kepada isu
MANOHARA hari tu..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  zulkbo on Sat Sep 12, 2009 10:01 pm

orang indon ni terlalu taksub pada
celebrati diorang..pompuan yang dimata
kita tah apa-apa dipuja diorang
hal remeh temeh rumahtangga
diperbesarkan sehingga jadi isu begini...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  zulkbo on Sat Sep 12, 2009 10:02 pm

start hari ni kita cuba
ban barang yang diniagakan
orang indon kat mesia ni
contoh paling senang jangan
beli nasi lemak orang indon jual
kat tepi jalan tuh..
amacam??ada brannn... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Deto_8 on Sun Sep 13, 2009 1:10 am

isu tarian pedet sampai bawak buluh runcing...patut kita lebih marah sebabnya banyak rakyat kita kena bunuh ngan indon...banyak kes rompak + bunuh indon punya hal...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  labu sayong on Sun Sep 13, 2009 3:11 pm

Deto_8 wrote:isu tarian pedet sampai bawak buluh runcing...patut kita lebih marah sebabnya banyak rakyat kita kena bunuh ngan indon...banyak kes rompak + bunuh indon punya hal...

BETUL..BETUL..BETUL..Padahal isu tu lg besar. Tp xphm org skang ni..sesama agama pun nak bermusuhan..pasal isu yg xpenting plak tu.Ni lah jadinye klu asek menjunjung dunia
avatar
labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ebe on Mon Sep 14, 2009 6:57 am

karut marut betol dorang neh... ntahapahapa.. kerajaan malaysia pon terlalu berlembut dengan deme... tak amik berat ker student2 kite kat sana.. apa daaa..... pale

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 33
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  akangerul on Mon Sep 14, 2009 9:06 am

labu sayong wrote:
Deto_8 wrote:isu tarian pedet sampai bawak buluh runcing...patut kita lebih marah sebabnya banyak rakyat kita kena bunuh ngan indon...banyak kes rompak + bunuh indon punya hal...

BETUL..BETUL..BETUL..Padahal isu tu lg besar. Tp xphm org skang ni..sesama agama pun nak bermusuhan..pasal isu yg xpenting plak tu.Ni lah jadinye klu asek menjunjung dunia
knape lee nak wat mcm ni.... smpi hati diorg ekkk wat mcm ni kt sedara serumpun..... diorg x sedar ke mumgkin sedara diorg family diorg ada dtg kerja kt sini....sungguh tidak kusangka jadik begini..... nasib baik lee kerajaan diorg x sokong sama pkara ni klau x hmmmmm.... faham2 lee
Crying or Very sad
avatar
akangerul

Posts : 7
Points : 7
Join date : 29/08/2009
Age : 36
Location : BATU PAHAT

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 5 1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum