Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Page 2 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Wed Sep 16, 2009 12:18 am

lepat_ubi wrote:sengal tol diorang ni....tapi kite yg kat malaysia ni byk2 la doa supaya malaysian kat sane selamat...dah la nak menyambut syawal nih....sian dorg kan..... Sad Sad

Membaca tulisan ini hati saya sangat sedih..hari ini saya menerima khabar teman baik saya yang berada di INDON kini berada di wad ICU disalah sebuah hospital disana.Beliau telah diragut dan ketika bergelut beliau telah ditolak sehingga kepalanya terhantuk dan tercedera.menurut laporan doktor beliau telah mengalami gegaran otak yang serius dan sehingga pagi tadi beliau masih belum sedarkan diri (kejadian berlaku pada hari sabtu bermakna telah 4 hari beliau belum sedar).Menurut keluarganya yang kini berada disana jika keaadaannya masih belum berubah dia akan diterbangkan kesini hari khamis ni.Saya mohon semua warga PCC doakan agar beliau selamat dan kembali sembuh.
Dahla baca artikel ni hati dah terbakar sekarang lagi membara.Sabar jela ..apa nak buat..grrrrrr Evil or Very Mad Evil or Very Mad

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  zulkbo on Wed Sep 16, 2009 2:30 am

fourzy wrote:
lepat_ubi wrote:sengal tol diorang ni....tapi kite yg kat malaysia ni byk2 la doa supaya malaysian kat sane selamat...dah la nak menyambut syawal nih....sian dorg kan..... Sad Sad

Membaca tulisan ini hati saya sangat sedih..hari ini saya menerima khabar teman baik saya yang berada di INDON kini berada di wad ICU disalah sebuah hospital disana.Beliau telah diragut dan ketika bergelut beliau telah ditolak sehingga kepalanya terhantuk dan tercedera.menurut laporan doktor beliau telah mengalami gegaran otak yang serius dan sehingga pagi tadi beliau masih belum sedarkan diri (kejadian berlaku pada hari sabtu bermakna telah 4 hari beliau belum sedar).Menurut keluarganya yang kini berada disana jika keaadaannya masih belum berubah dia akan diterbangkan kesini hari khamis ni.Saya mohon semua warga PCC doakan agar beliau selamat dan kembali sembuh.
Dahla baca artikel ni hati dah terbakar sekarang lagi membara.Sabar jela ..apa nak buat..grrrrrr Evil or Very Mad Evil or Very Mad

simpati keh buat keluarga
kawan awk tu jie..
ingat kat sini jer byk kes
ragut kat indon pun Sad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Wed Sep 16, 2009 10:11 am

zulkbo wrote:
fourzy wrote:
lepat_ubi wrote:sengal tol diorang ni....tapi kite yg kat malaysia ni byk2 la doa supaya malaysian kat sane selamat...dah la nak menyambut syawal nih....sian dorg kan..... Sad Sad

Membaca tulisan ini hati saya sangat sedih..hari ini saya menerima khabar teman baik saya yang berada di INDON kini berada di wad ICU disalah sebuah hospital disana.Beliau telah diragut dan ketika bergelut beliau telah ditolak sehingga kepalanya terhantuk dan tercedera.menurut laporan doktor beliau telah mengalami gegaran otak yang serius dan sehingga pagi tadi beliau masih belum sedarkan diri (kejadian berlaku pada hari sabtu bermakna telah 4 hari beliau belum sedar).Menurut keluarganya yang kini berada disana jika keaadaannya masih belum berubah dia akan diterbangkan kesini hari khamis ni.Saya mohon semua warga PCC doakan agar beliau selamat dan kembali sembuh.
Dahla baca artikel ni hati dah terbakar sekarang lagi membara.Sabar jela ..apa nak buat..grrrrrr Evil or Very Mad Evil or Very Mad

simpati keh buat keluarga
kawan awk tu jie..
ingat kat sini jer byk kes
ragut kat indon pun Sad

Pagi ini perkhabaran yang diterima beliau telah dipindahkan dari wad ICU (intensive care unit) ke wad HDU (High defensive unit) bermakna beliau amat bergantung kepada peralatan sokongan dan kekuatan dalam dirinya untuk melawan sakit..Pakar dari Neurology (pakar otak dan urat saraf) juga sedang memantau keadaan dirinya...

Berita yang baru diterima..doktor mengatakan keadaannya 50-50 jantungnya semakin lemah..subhanallah

Hari ini koi ingin menyampaikan berita sedih..sahabat koi itu telah meninggal dunia pada hari sabtu jam 3 pagi sehari sebelum kita menyambut hari raya..al-fatihah untuk arwah semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..al-fatihah


Last edited by fourzy on Tue Sep 29, 2009 10:25 am; edited 4 times in total

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Deto_8 on Wed Sep 16, 2009 10:14 am

iye..simpati terhadap kawan aok tu..jom kita doakan semoga beliau dapat sembuh

ingat kat malaysia je ada ragut...
Sad

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

isu malay - indo

Post  nanan on Wed Sep 16, 2009 10:49 am

zulkbo wrote:start hari ni kita cuba
ban barang yang diniagakan
orang indon kat mesia ni
contoh paling senang jangan
beli nasi lemak orang indon jual
kat tepi jalan tuh..
amacam??ada brannn... Very Happy

dah tu nok support nasik lemok cine ke bang? doh ler sebangse, seagame pulok tu.. ce tgk semule.. siape yg tgh melaga2kn kite kalau bukan agen2 yahudi barat. jgn asik tuding jari antara satu sama lain, malaysia memang malingsia, indonesia mmg indosial, 2,2 sama kalo terus mcm ni. ego besor dari kepale.

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Deto_8 on Wed Sep 16, 2009 10:52 am

nanan wrote:
zulkbo wrote:start hari ni kita cuba
ban barang yang diniagakan
orang indon kat mesia ni
contoh paling senang jangan
beli nasi lemak orang indon jual
kat tepi jalan tuh..
amacam??ada brannn... Very Happy

dah tu nok support nasik lemok cine ke bang? doh ler sebangse, seagame pulok tu.. ce tgk semule.. siape yg tgh melaga2kn kite kalau bukan agen2 yahudi barat. jgn asik tuding jari antara satu sama lain, malaysia memang malingsia, indonesia mmg indosial, 2,2 sama kalo terus mcm ni. ego besor dari kepale.

welkam to PCC nanan.

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  nanan on Wed Sep 16, 2009 10:57 am

Deto_8 wrote:
nanan wrote:
zulkbo wrote:start hari ni kita cuba
ban barang yang diniagakan
orang indon kat mesia ni
contoh paling senang jangan
beli nasi lemak orang indon jual
kat tepi jalan tuh..
amacam??ada brannn... Very Happy

dah tu nok support nasik lemok cine ke bang? doh ler sebangse, seagame pulok tu.. ce tgk semule.. siape yg tgh melaga2kn kite kalau bukan agen2 yahudi barat. jgn asik tuding jari antara satu sama lain, malaysia memang malingsia, indonesia mmg indosial, 2,2 sama kalo terus mcm ni. ego besor dari kepale.

welkam to PCC nanan.


yek.. welkam ke aok jugek. time kaseh la weh. Salam Aidilfitri buat warge Pahang.

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Deto_8 on Wed Sep 16, 2009 11:07 am

cer aok kenalkan diri kat sini serba ringkas...manalah tau kot2 kita ni sedara

http://www.pahangcommunity.com/kedai-kopi-f5/salam-perkenalan-untuk-ahli-baru-t8-315.htm

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  nanan on Wed Sep 16, 2009 11:19 am

apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


deme bukan bodoh, deme tu ceredik, kalo x xkn la banyak tokoh2 agama dan golongan2 pemikir asalnye dari sane mcm HAMKA, Pramoedya, Ahmad Wahid dan lain2. tapi ikut fakta mmg budaya tu asalnye dari deme kan.. jahat le bebeno kite wat gitu weh.. umpame mcm duit org miskin terjatuh, pastu kite kutip dulu dan kate kite punye.

mana ada istilah pendatang haram. walopun tak bayo cukai. tak haram la takat datang sini nk cari rezeki sbb kesempitan idup kt sane. minum arok lg haram. deme rogol, bunuh, rompok tu biase la.. deme pun manusie jugek.. dah manusie x dpt nk lari dari kesilapan dan dose kan.. org kite pun byk teruk2 jugekk.. deme tu maroh ke kite, sbb dari dulu lg kebanyakkan org kite mmg memandang hina pade Indonesia.

lg satu deme tu x suke kalo kite sebut 'indon', sbb tu la deme panggil kite 'malingsia', sbb perkataan 'indon' tu tak membawe maksud ape2 dan tak terdapat dalam mana2 kamus dunia. jadi deme anggap sebutan 'indon' tu mcm satu penghinaan ler..

salam Very Happy

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ebe on Wed Sep 16, 2009 11:34 am

nanan wrote:
apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


deme bukan bodoh, deme tu ceredik, kalo x xkn la banyak tokoh2 agama dan golongan2 pemikir asalnye dari sane mcm HAMKA, Pramoedya, Ahmad Wahid dan lain2. tapi ikut fakta mmg budaya tu asalnye dari deme kan.. jahat le bebeno kite wat gitu weh.. umpame mcm duit org miskin terjatuh, pastu kite kutip dulu dan kate kite punye.

mana ada istilah pendatang haram. walopun tak bayo cukai. tak haram la takat datang sini nk cari rezeki sbb kesempitan idup kt sane. minum arok lg haram. deme rogol, bunuh, rompok tu biase la.. deme pun manusie jugek.. dah manusie x dpt nk lari dari kesilapan dan dose kan.. org kite pun byk teruk2 jugekk.. deme tu maroh ke kite, sbb dari dulu lg kebanyakkan org kite mmg memandang hina pade Indonesia.

lg satu deme tu x suke kalo kite sebut 'indon', sbb tu la deme panggil kite 'malingsia', sbb perkataan 'indon' tu tak membawe maksud ape2 dan tak terdapat dalam mana2 kamus dunia. jadi deme anggap sebutan 'indon' tu mcm satu penghinaan ler..

salam Very Happy

nanti kawan forward ke kedutaan artikel awok.. hehhehe... weh nanan seborkan berita kwujudan www.pahangcommunity.com neh... orait.?

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu


ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 33
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  nanan on Wed Sep 16, 2009 12:10 pm

ebe wrote:
nanan wrote:
apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


deme bukan bodoh, deme tu ceredik, kalo x xkn la banyak tokoh2 agama dan golongan2 pemikir asalnye dari sane mcm HAMKA, Pramoedya, Ahmad Wahid dan lain2. tapi ikut fakta mmg budaya tu asalnye dari deme kan.. jahat le bebeno kite wat gitu weh.. umpame mcm duit org miskin terjatuh, pastu kite kutip dulu dan kate kite punye.

mana ada istilah pendatang haram. walopun tak bayo cukai. tak haram la takat datang sini nk cari rezeki sbb kesempitan idup kt sane. minum arok lg haram. deme rogol, bunuh, rompok tu biase la.. deme pun manusie jugek.. dah manusie x dpt nk lari dari kesilapan dan dose kan.. org kite pun byk teruk2 jugekk.. deme tu maroh ke kite, sbb dari dulu lg kebanyakkan org kite mmg memandang hina pade Indonesia.

lg satu deme tu x suke kalo kite sebut 'indon', sbb tu la deme panggil kite 'malingsia', sbb perkataan 'indon' tu tak membawe maksud ape2 dan tak terdapat dalam mana2 kamus dunia. jadi deme anggap sebutan 'indon' tu mcm satu penghinaan ler..

salam Very Happy

nanti kawan forward ke kedutaan artikel awok.. hehhehe... weh nanan seborkan berita kwujudan www.pahangcommunity.com neh... orait.?


bale.. bole sampei ke kedutaan ke ayat kawan nih? jadi kawan nnt bole masuk telebisyen la yek? bangge orang jerantat nnt..

yer.. akan kawan seborkan website neh merate2. jgn risa.

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 16, 2009 12:16 pm

nanan wrote:
ebe wrote:
nanan wrote:
apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


deme bukan bodoh, deme tu ceredik, kalo x xkn la banyak tokoh2 agama dan golongan2 pemikir asalnye dari sane mcm HAMKA, Pramoedya, Ahmad Wahid dan lain2. tapi ikut fakta mmg budaya tu asalnye dari deme kan.. jahat le bebeno kite wat gitu weh.. umpame mcm duit org miskin terjatuh, pastu kite kutip dulu dan kate kite punye.

mana ada istilah pendatang haram. walopun tak bayo cukai. tak haram la takat datang sini nk cari rezeki sbb kesempitan idup kt sane. minum arok lg haram. deme rogol, bunuh, rompok tu biase la.. deme pun manusie jugek.. dah manusie x dpt nk lari dari kesilapan dan dose kan.. org kite pun byk teruk2 jugekk.. deme tu maroh ke kite, sbb dari dulu lg kebanyakkan org kite mmg memandang hina pade Indonesia.

lg satu deme tu x suke kalo kite sebut 'indon', sbb tu la deme panggil kite 'malingsia', sbb perkataan 'indon' tu tak membawe maksud ape2 dan tak terdapat dalam mana2 kamus dunia. jadi deme anggap sebutan 'indon' tu mcm satu penghinaan ler..

salam Very Happy

nanti kawan forward ke kedutaan artikel awok.. hehhehe... weh nanan seborkan berita kwujudan www.pahangcommunity.com neh... orait.?


bale.. bole sampei ke kedutaan ke ayat kawan nih? jadi kawan nnt bole masuk telebisyen la yek? bangge orang jerantat nnt..

yer.. akan kawan seborkan website neh merate2. jgn risa.


nanan aok org mana????

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  nanan on Wed Sep 16, 2009 12:22 pm

along wrote:
nanan wrote:
ebe wrote:
nanan wrote:
apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


deme bukan bodoh, deme tu ceredik, kalo x xkn la banyak tokoh2 agama dan golongan2 pemikir asalnye dari sane mcm HAMKA, Pramoedya, Ahmad Wahid dan lain2. tapi ikut fakta mmg budaya tu asalnye dari deme kan.. jahat le bebeno kite wat gitu weh.. umpame mcm duit org miskin terjatuh, pastu kite kutip dulu dan kate kite punye.

mana ada istilah pendatang haram. walopun tak bayo cukai. tak haram la takat datang sini nk cari rezeki sbb kesempitan idup kt sane. minum arok lg haram. deme rogol, bunuh, rompok tu biase la.. deme pun manusie jugek.. dah manusie x dpt nk lari dari kesilapan dan dose kan.. org kite pun byk teruk2 jugekk.. deme tu maroh ke kite, sbb dari dulu lg kebanyakkan org kite mmg memandang hina pade Indonesia.

lg satu deme tu x suke kalo kite sebut 'indon', sbb tu la deme panggil kite 'malingsia', sbb perkataan 'indon' tu tak membawe maksud ape2 dan tak terdapat dalam mana2 kamus dunia. jadi deme anggap sebutan 'indon' tu mcm satu penghinaan ler..

salam Very Happy

nanti kawan forward ke kedutaan artikel awok.. hehhehe... weh nanan seborkan berita kwujudan www.pahangcommunity.com neh... orait.?


bale.. bole sampei ke kedutaan ke ayat kawan nih? jadi kawan nnt bole masuk telebisyen la yek? bangge orang jerantat nnt..

yer.. akan kawan seborkan website neh merate2. jgn risa.


nanan aok org mana????

org kuantan, kampung di kampung lata kasah, jerantut.

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Yassin on Wed Sep 16, 2009 12:26 pm

nanan wrote:

org kuantan, kampung di kampung lata kasah, jerantut.

Agok2 kawan kita penoh jumpe kat pekan sari jerantut tak???
kut pelanduk 2 supe entah laa....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 16, 2009 12:33 pm

nanan wrote:
along wrote:
nanan wrote:
ebe wrote:
nanan wrote:
apis11 wrote:
along wrote:
apis11 wrote:"Ray juga kecewa perlakuan kejam yang dilakukan beberapa warga Malaysia terhadap tenaga kerja Indonesia. Ia pun berharap supaya para TKI yang berada di sana segera dipulangkan."

amik la balik mamat2 indon n minah2 indon nih...bnyk yg datang cni secara haram..tak pulak bising..kes2 pecah rumah..bunuh...rogol...yg korang buat kat Malaysia nih..tak pulak bising.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


dia org tak sedar diri....
kuarga di org pun mkin ada keje kat malaysia nie nak tngung dia org kat sana....

biase la..bodoh tak boleh diajar....dah sah2 malaysia n indonesia satu rumpun...dh tentu la budaya tu sama...so sape yg patern kan dulu..amik IP (intelect Property) dulu..dia la yg jd owner...sape soh lembab...jgn salahkan Malaysia..salahkan la pemimpin korang...budus.... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad


deme bukan bodoh, deme tu ceredik, kalo x xkn la banyak tokoh2 agama dan golongan2 pemikir asalnye dari sane mcm HAMKA, Pramoedya, Ahmad Wahid dan lain2. tapi ikut fakta mmg budaya tu asalnye dari deme kan.. jahat le bebeno kite wat gitu weh.. umpame mcm duit org miskin terjatuh, pastu kite kutip dulu dan kate kite punye.

mana ada istilah pendatang haram. walopun tak bayo cukai. tak haram la takat datang sini nk cari rezeki sbb kesempitan idup kt sane. minum arok lg haram. deme rogol, bunuh, rompok tu biase la.. deme pun manusie jugek.. dah manusie x dpt nk lari dari kesilapan dan dose kan.. org kite pun byk teruk2 jugekk.. deme tu maroh ke kite, sbb dari dulu lg kebanyakkan org kite mmg memandang hina pade Indonesia.

lg satu deme tu x suke kalo kite sebut 'indon', sbb tu la deme panggil kite 'malingsia', sbb perkataan 'indon' tu tak membawe maksud ape2 dan tak terdapat dalam mana2 kamus dunia. jadi deme anggap sebutan 'indon' tu mcm satu penghinaan ler..

salam Very Happy

nanti kawan forward ke kedutaan artikel awok.. hehhehe... weh nanan seborkan berita kwujudan www.pahangcommunity.com neh... orait.?


bale.. bole sampei ke kedutaan ke ayat kawan nih? jadi kawan nnt bole masuk telebisyen la yek? bangge orang jerantat nnt..

yer.. akan kawan seborkan website neh merate2. jgn risa.


nanan aok org mana????

org kuantan, kampung di kampung lata kasah, jerantut.

keh org jerantut....

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  J.Milan22 on Wed Sep 16, 2009 12:35 pm

welkam nanan...
harap bole beramah mesra kat topic "salam perkenalan"...salam untuk ahli baru ek...
ramai nak kwn ngan awok ni..hehehe
koi pun dekat jantut....

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  nanan on Wed Sep 16, 2009 12:41 pm

haih.. saye ni pemalu sbenornye.. tobat aok.
saye ni org kuantan, kampung je kt jerantat tu.. lame dah x balik ke lata kasah tu..

ade nenek tiri duduk temin. name Zillah.. kut2 taw ke..

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 16, 2009 12:44 pm

nanan wrote:haih.. saye ni pemalu sbenornye.. tobat aok.
saye ni org kuantan, kampung je kt jerantat tu.. lame dah x balik ke lata kasah tu..

ade nenek tiri duduk temin. name Zillah.. kut2 taw ke..

bapok banyoknye nama ziilah kat jerantut weh....
raya nie bleh la mudik ke jerantut nie....

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  nanan on Wed Sep 16, 2009 12:50 pm

along wrote:
nanan wrote:haih.. saye ni pemalu sbenornye.. tobat aok.
saye ni org kuantan, kampung je kt jerantat tu.. lame dah x balik ke lata kasah tu..

ade nenek tiri duduk temin. name Zillah.. kut2 taw ke..

bapok banyoknye nama ziilah kat jerantut weh....
raya nie bleh la mudik ke jerantut nie....

ntohnye keh neh! hihihik.
bale along,
keh sukke gambo kambieng hawok teh~!

nanan

Posts : 8
Points : 8
Join date : 16/09/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 16, 2009 12:57 pm

nanan wrote:
along wrote:
nanan wrote:haih.. saye ni pemalu sbenornye.. tobat aok.
saye ni org kuantan, kampung je kt jerantat tu.. lame dah x balik ke lata kasah tu..

ade nenek tiri duduk temin. name Zillah.. kut2 taw ke..

bapok banyoknye nama ziilah kat jerantut weh....
raya nie bleh la mudik ke jerantut nie....

ntohnye keh neh! hihihik.
bale along,
keh sukke gambo kambieng hawok teh~!


senyum kambing itu satu sedekah....

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Yassin on Wed Sep 16, 2009 12:58 pm

along wrote:
nanan wrote:haih.. saye ni pemalu sbenornye.. tobat aok.
saye ni org kuantan, kampung je kt jerantat tu.. lame dah x balik ke lata kasah tu..

ade nenek tiri duduk temin. name Zillah.. kut2 taw ke..

bapok banyoknye nama ziilah kat jerantut weh....
raya nie bleh la mudik ke jerantut nie....


maru... along aok letok gambo kambing....ce laa letok gambo awek aok tus buleh juge kome kenel.....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  along on Wed Sep 16, 2009 1:00 pm

senyum kambing itu satu sedekah...

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  J.Milan22 on Wed Sep 16, 2009 1:10 pm

Yassin wrote:
along wrote:
nanan wrote:haih.. saye ni pemalu sbenornye.. tobat aok.
saye ni org kuantan, kampung je kt jerantat tu.. lame dah x balik ke lata kasah tu..

ade nenek tiri duduk temin. name Zillah.. kut2 taw ke..

bapok banyoknye nama ziilah kat jerantut weh....
raya nie bleh la mudik ke jerantut nie....


maru... along aok letok gambo kambing....ce laa letok gambo awek aok tus buleh juge kome kenel.....

tu yg gamboo kat avatar tu awek die la yassin...
larikkkkkkk Arrow Arrow Arrow Arrow bounce bounce bounce

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Wed Sep 16, 2009 1:20 pm

fourzy wrote:
zulkbo wrote:
fourzy wrote:
lepat_ubi wrote:sengal tol diorang ni....tapi kite yg kat malaysia ni byk2 la doa supaya malaysian kat sane selamat...dah la nak menyambut syawal nih....sian dorg kan..... Sad Sad

Membaca tulisan ini hati saya sangat sedih..hari ini saya menerima khabar teman baik saya yang berada di INDON kini berada di wad ICU disalah sebuah hospital disana.Beliau telah diragut dan ketika bergelut beliau telah ditolak sehingga kepalanya terhantuk dan tercedera.menurut laporan doktor beliau telah mengalami gegaran otak yang serius dan sehingga pagi tadi beliau masih belum sedarkan diri (kejadian berlaku pada hari sabtu bermakna telah 4 hari beliau belum sedar).Menurut keluarganya yang kini berada disana jika keaadaannya masih belum berubah dia akan diterbangkan kesini hari khamis ni.Saya mohon semua warga PCC doakan agar beliau selamat dan kembali sembuh.
Dahla baca artikel ni hati dah terbakar sekarang lagi membara.Sabar jela ..apa nak buat..grrrrrr Evil or Very Mad Evil or Very Mad

simpati keh buat keluarga
kawan awk tu jie..
ingat kat sini jer byk kes
ragut kat indon pun Sad

Pagi ini perkhabaran yang diterima beliau telah dipindahkan dari wad ICU (intensive care unit) ke wad HDU (High defensive unit) bermakna beliau amat bergantung kepada peralatan sokongan dan kekuatan dalam dirinya untuk melawan sakit..Pakar dari Neurology (pakar otak dan urat saraf) juga sedang memantau keadaan dirinya...

Berita yang baru diterima..doktor mengatakan keadaannya 50-50 jantungnya semakin lemah..subhanallah

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  MD on Wed Sep 16, 2009 1:24 pm

kawan doakan segala yang terbaik.........

kawan pon tak berapa paham jugak pada golongan anti Malaysia ni....banyak yg ruginya kalau buat macam tu...

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum