Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  lepat_ubi on Tue Oct 06, 2009 4:48 pm

jasnoraizan wrote:
apens7 wrote:kwn dgr kat afrika nun ada bangsa melayu... kita geng ngn diorg dah ler.. hehehehe

jom kita...ramai2.....

yerrr...jom ramai2...jiran sepakat membawa berkat
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 4:50 pm

lepat_ubi wrote:
jasnoraizan wrote:
apens7 wrote:kwn dgr kat afrika nun ada bangsa melayu... kita geng ngn diorg dah ler.. hehehehe

jom kita...ramai2.....

yerrr...jom ramai2...jiran sepakat membawa berkat

koi ngan lepat pg dulu......
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  sam on Tue Oct 06, 2009 4:53 pm

nak ke drg...takut jati diri afrika selatan lagi kuat...
byk dah sejarah kes jd mcm ni tjadi
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  lepat_ubi on Tue Oct 06, 2009 5:01 pm

samdol wrote:nak ke drg...takut jati diri afrika selatan lagi kuat...
byk dah sejarah kes jd mcm ni tjadi

tak nak ikot ker???
jom la...
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 5:03 pm

lepat_ubi wrote:
samdol wrote:nak ke drg...takut jati diri afrika selatan lagi kuat...
byk dah sejarah kes jd mcm ni tjadi

tak nak ikot ker???
jom la...



ada singa nih aje kat sane.....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Tue Oct 06, 2009 5:09 pm

nak kire jati diri apa lagi...

indon yg serumpun pun nak ajak gaduh sama kita....

takut satu hari nanti dia org claim 'melayu' tu utk bangsa indon sajerk... ekekekeke
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Tue Oct 06, 2009 5:10 pm

jasnoraizan wrote:
lepat_ubi wrote:
samdol wrote:nak ke drg...takut jati diri afrika selatan lagi kuat...
byk dah sejarah kes jd mcm ni tjadi

tak nak ikot ker???
jom la...



ada singa nih aje kat sane.....

waaa.. jasmin dah pandai upload gambor.. tahniahhh.. hehehehe
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 5:12 pm

apens7 wrote:
jasnoraizan wrote:
lepat_ubi wrote:
samdol wrote:nak ke drg...takut jati diri afrika selatan lagi kuat...
byk dah sejarah kes jd mcm ni tjadi

tak nak ikot ker???
jom la...



ada singa nih aje kat sane.....

waaa.. jasmin dah pandai upload gambor.. tahniahhh.. hehehehe

berkat tujukajor aok la sifu......tima kasih byk2
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  sam on Tue Oct 06, 2009 5:14 pm

lepat_ubi wrote:
samdol wrote:nak ke drg...takut jati diri afrika selatan lagi kuat...
byk dah sejarah kes jd mcm ni tjadi

tak nak ikot ker???
jom la...
terima kasih atas pelawaan.. kot mane pun koi yakin kat sini masih oke disebalik kemelut serantau ni hehehe
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Thu Oct 08, 2009 2:14 pm

C130 TUDM dibaling batu: Hendak bantu pun gawat


APA yang ingin disampaikan melalui ruangan ini adalah kekesalan kita terhadap apa yang berlaku di Lapangan Terbang Padang, Sumatera Barat.

Ini bukan rekaan, tetapi kejadian ini berlaku ketika pesawat C130 Hercules TUDM hendak mendarat bagi tujuan bantuan kemanusiaan di Padang, lampu-lampu panduan di landasan tersebut mati secara tiba-tiba. Ini menyebabkan juruterbang tidak dapat mendaratkan pesawatnya dan terpaksa berlegar-legar beberapa kali di ruang udara sebelum dibenarkan mendarat.

Dan setelah selamat mendarat pula, lebih menyedihkan petugas di lapangan terbang mengenakan beberapa cukai (tax) terhadap beberapa barangan bantuan yang dibawa melalui pesawat tersebut, sedangkan mereka tahu kesemua barangan tersebut adalah untuk penduduknya sendiri.

Dan ada kalanya sehinggakan krew penerbangan kita, menyatakan bahawa sekiranya hendak dikenakan juga cukai, kami akan bawa balik semua bantuan tersebut. Kemudian barulah petugas tersebut membenarkan barang-barang itu diturunkan.

Begitu juga dengan kejadian pesawat kita dibaling dengan batu seperti kenyataan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Semua kejadian tersebut bukanlah rekaan semata-mata. Memang benar ia berlaku. Kita tidak hendak menyalahkan pemerintah Indonesia dan pegawai-pegawai kanannya.

Sememangnya pemerintah Indonesia serta pegawai kanannya memberikan laluan mudah untuk mana-mana pesawat atau kakitangan bantuan kemanusiaan yang hendak berurusan lebih-lebih lagi ketika Indonesia dilanda musibah.

Cuma pelaksanaan di peringkat petugas kakitangan pertengahan dan kakitangan bawahannya yang tidak peka atau pun perlu ‘disekolahkan’ semula agar memahami dalam situasi semasa ketika musibah berlaku.

Namun demikian kita merasa bangga, tahniah dan syabas kepada semua krew penerbangan pesawat C130 Hercules TUDM yang bertindak secara profesional dengan tidak mengikut rentak apa kejadian yang berlaku itu.

Inilah tahap persekolahan profesionalisme rakyat kita. Jika semua krew mengikut hati yang marah, mungkin sekotak air pun tidak diturunkan di lapangan terbang tersebut.

Apa yang kita hendak masyarakat di sana (Padang, Sumatera Barat) memahami dan hargailah apa yang rakyat Malaysia memberi bantuan dan jangan cuba menghalang atau membuat sesuatu yang boleh menyusahkan balik kepada mereka.

Malaysia tidak untung apa-apa pun hasil daripada misi bantuan kemanusiaan tersebut, sebaliknya kos penerbangan dan lain-lain kos adalah tanggungan kerajaan Malaysia sendiri.

Kita bantu adalah atas dasar kemanusiaan dan ‘Saudara Serumpun’ tidak lebih daripada itu. Tetapi kalau rakyat Malaysia sahaja yang memikirkan begitu, sebaliknya rakyat Indonesia kurang memikirkan demikian, maka jawapannya perlu dijawab sendiri oleh rakyat Indonesia.

Perlu diambil kira sebelum kejadian gempa bumi melanda Padang Sumatera Barat, masihkah semua anda ingat kejadian mempamerkan buluh runcing dan menahan pelancong dari negara kita (Malaysia) oleh segelintir rakyat Indonesia.

Kalaulah itu hendak diambil kira oleh kerajaan Malaysia manakala rakyat kita terikut-ikut rentak mereka, mungkin satu bantuan kemanusiaan pun tidak mungkin akan sampai di Padang Sumatera Barat.

Tetapi oleh kerana pemimpin tertinggi kedua-dua negara mempunyai hubungan yang begitu akrab, maka kita ketepikan apa kejadian yang berlaku itu.

Yang pentingnya akhbar-akhbar di Indonesia perlulah peka dan tidak membuat spekulasi yang bernokhtahkan tidak seimbang.

Pendedahan ini adalah bertujuan untuk kebaikan semua pihak yang terlibat supaya mengambil iktibar kejadian tersebut agar dapat membuka ‘mata’ sesiapa jua tanpa mempunyai sesuatu sebaliknya.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Thu Oct 08, 2009 2:17 pm

Kita sudah mulai curiga

KONFRANTASI Indonesia- Malaysia merupakan satu penentangan Indonesia terhadap pembentukan Malaysia yang bermula dari tahun 1962 hingga 1966.

Penentangan ini telah dilakukan oleh Presiden Sukarno kerana cita-cita tingginya untuk menubuhkan Indonesia Raya yang mencantumkan Tanah Melayu dengan Indonesia terhalang akibat pengisytiharan penubuhan Malaysia pada 16 September 1963.

Kemudian Sukarno mengeluarkan satu istilah ‘Ganyang Malaysia’ yang membakar hati hampir seluruh masyarakat Indonesia untuk membenci Malaysia dan istilah itu kemudian berkembang menjadi semacam idealis yang liar atau kefahaman yang tidak rasional. Inilah sebenarnya akar daripada segala perselisihan faham antara Indonesia-Malaysia.

Perselisihan Indonesia-Malaysia seperti tidak ada habisnya. Puncanya beraneka rupa, antara lain perebutan pulau dan sengketa perbatasan. Makin hari hubungan kedua-dua negara makin buruk. Dan di dunia siber pula, ‘perang’ tidak kurang hebatnya. Para penggodam komputer Indonesia merosakkan laman-laman web Malaysia.

Pengkaji di Lembaga Ilmu Pengetahuan Indonesia (LIPI), Alfitra Salamm, mengatakan hubungan kedua-dua negara menurun sejak Tun Dr. Mahathir Mohamad memimpin Malaysia. Ia disebabkan ‘Hubungan Indonesia-Malaysia disokong oleh hubungan personal antara elit politik kedua-dua negara.’ Dan yang paling mendasar hubungan Indonesia-Malaysia adalah sebagai penyangga ASEAN, juga sebagai penyangga kawasan.

Di masa Tun Abdul Razak dan Tun Hussein Onn, kerjasama kebudayaan antara kedua-dua negara sangat baik. Ada kerjasama RRI (Radio Republik Indonesia) dengan Radio Malaysia yang merupakan hubungan bulan madu yang sangat indah.

Perubahan generasi kepemimpinan di antara dua negara juga merupakan faktor yang menyebabkan ‘Hubungan Indonesia-Malaysia tidak menjadi hubungan yang bersifat peribadi lagi’.

Sebenarnya satu-satunya institusi yang paling dekat dengan Malaysia adalah TNI (Tentera Nasional Indonesia). Hubungan elit TNI dengan Tentera Malaysia sangat dekat. Hampir setiap tahun ada perundingan Jawatankuasa Sempadan Am (General Border Committee). Dan hubungan itu tidak hanya antara institusi.

Pada masa sekarang ini kerjasama formal masih ada, tetapi sudah tidak punya substansi lagi untuk memperkuat ketahanan serantau. Sudah mulai bersaing.

Malaysia berlatih dengan Inggeris dan Singapura. Sementara Indonesia mulai latihan dengan Australia. Di antara kita, masing-masing mulai curiga.

‘‘Ini mau ngapain?’’ masing-masing mulai cemburu, ‘‘Adik sudah mulai dewasa, sudah mulai cari kawan baru lagi’’. Ini yang juga sedikitnya merupakan faktor kenapa perubahan perhubungan elit politik Malaysia-Indonesia menjadi berjarak.

Sebab lain pula kenapa hubungan Indonesia-Malaysia tidak mesra juga disebabkan kurangnya komunikasi. Rakyat dengan rakyat Indonesia-Malaysia bukan hanya tidak begitu dekat, tapi juga tidak saling mengenali. Ertinya beberapa kelompok masyarakat Malaysia tidak mengenali Indonesia dan sebaliknya pula beberapa kelompok masyarakat Indonesia tidak mengenali Malaysia.

Kata ‘rumpun Melayu’ sebenarnya menjadi kata yang selalu diperkatakan dalam setiap perbincangan di antara pemimpin Indonesia-Malaysia. Ironisnya, sayangnya perkataan tersebut cuma hanya sebagai alat sahaja untuk berbagai proses pendekatan pandangan berbeza kedua-dua pihak mengenai isu rumpun Melayu ini. Semestinya perkataan itu harus diikat dalam satu program yang bersifat insaniah, contohnya dalam bentuk perhubungan rakyat antara Indonesia-Malaysia.

‘‘Benar, hubungan kita seperti abang dan adik.’’ Ia adalah perkataan daripada Tun Abdul Ghafar Baba ketika dalam pertemuan perdana Dialog Pemuda Indonesia-Malaysia di Tanjung Bidara, Melaka, 15 hingga 18 Disember 1988. Kemudian Tun bergurau dan memperkatakan juga: ‘‘Tapi sayang si abang sering melupakan adiknya.’’

Pernyataan tersebut dikeluarkan Ghafar Baba sebagai komentar yang mendasar atas permasalahan perhubungan kedua-dua negara yang seharusnya seperti abang dan adik kandung. Ghafar Baba juga memperkatakan ‘‘Indonesia sebagai abang dan Malaysia sebagai adiknya.’’
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Thu Oct 08, 2009 2:22 pm

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

MASYARAKAT dunia termasuk warga Malaysia prihatin kepada penduduk Padang di Sumatera, Indonesia yang dilanda musibah. Justeru sebaik gempa, bantuan kemanusiaan pantas menyusul termasuklah bantuan dana, makanan dan perubatan.

Itulah semangat masyarakat serumpun. Dalam melalui tempoh perit itu, rasa kemanusiaan menjangkaui perkara-perkara lain yang secara automatik tidak lagi menjadi keutamaan semasa.

Namun, Awang cukup terperanjat apabila mendapati dalam keadaan sebegitu pun, media massa di Indonesia masih mahu melihat hal-hal yang bukan pokok termasuklah dakwaan kononnya barangan bantuan yang dihantar oleh pihak Malaysia luput tarikh gunanya. Tanpa usul periksa, ia dijadikan isu untuk memburuk-burukkan pihak yang berbuat baik.

Dalam keadaan sekarang, media massa Indonesia wajar sekali memainkan peranan ke arah melancarkan lagi penyaluran bantuan kepada mangsa yang sesungguhnya mengharapkan bantuan.

Mereka sepatutnya mencari jalan dalam mengatasi masalah bantuan yang tidak sampai kepada golongan sasaran seperti mana yang dikhuatiri oleh mangsa gempa itu sendiri kerana kemungkinan kebanyakan bantuan jatuh ke tangan pegawai-pegawai kerajaan yang rasuah.


Awang – Simpati.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Thu Oct 08, 2009 3:05 pm

aadooiyyaaiiii..(ajuk ckp nabil)..dah jadi gitu pun nak bantu gok lagi.. Evil or Very Mad
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ebe on Thu Oct 08, 2009 3:11 pm

kawan malam tadi terima email daripada Malaysia Cyber security. kawan tak perasan ada salah satu blog kawan dah kene hack ngan hackers indonesia.. haram j btol dorang neh.... takpe2 lagi seminggu abis kursus neh kite balas dendam

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 33
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Thu Oct 08, 2009 3:14 pm

fourzy wrote:aadooiyyaaiiii..(ajuk ckp nabil)..dah jadi gitu pun nak bantu gok lagi.. Evil or Very Mad

bantu tetap bantu....(nama pun bantuan kemanusiaan) kena bantu ..tak kira lah diaorang nak buat apa2 pun....

Tiada ancaman buluh runcing

JAKARTA - Ancaman satu kumpulan tidak berdaftar di Indonesia, yang menggelar diri mereka ‘Benteng Demokrasi Rakyat’ (Bendera) untuk menyerang Malaysia dengan buluh runcing hari ini hanyalah cakap-cakap kosong yang tidak akan menjadi kenyataan, kata Kementerian Luar Indonesia.

Jurucakapnya, Teuku Faizasyah berkata, ancaman itu juga tidak masuk akal kerana mustahil bagi mereka yang membawa senjata tajam seperti buluh runcing dapat melepasi kawalan sempadan kedua-dua negara.

“Walaupun ancaman itu tidak mungkin terjadi, kami juga tidak menutup mata dan telah melakukan langkah-langkah antisipasi seperti berkoordinasi dengan pihak polis Indonesia,” katanya, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan media massa sebelum ini kononnya kumpulan Bendera itu, yang pernah cuba melakukan ‘sweeping’ atau mencari rakyat Malaysia di Jakarta untuk dihantar pulang baru-baru ini, akan mengirim 1,500 orang bersenjata buluh runcing untuk menyerang Malaysia, hari ini.

Sambil menganggap kumpulan tidak berdaftar itu terdiri daripada orang yang kecewa dalam hidup dan tidak boleh berfikir dengan waras, beliau berkata, media Indonesia juga sudah tidak melaporkan mengenai mereka.

“Satu hal yang ingin saya tekankan adalah bahawa aksi-aksi yang mereka lakukan sama sekali tidak menggambarkan sikap masyarakat Indonesia. Jangan diberi ruang, jangan sampai mereka berpeluang memburukkan hubungan baik kedua-dua negara,” katanya.

Sehubungan itu juga, beliau meminta media massa tidak lagi memainkan isu itu sehingga kumpulan itu merasa mendapat publisiti dan sokongan ataupun merasa dipandang sebagai kumpulan yang serius, sedangkan mereka adalah kumpulan yang tidak jelas kedudukannya.

“Saya juga berharap agar masyarakat Indonesia dan Malaysia tidak terprovokasi oleh tindakan yang berkemungkinan bertujuan memperkeruh hubungan kedua-dua bangsa ini,” katanya.

Bendera sebelum ini melakukan ‘sweeping’ kononnya kerana marah terhadap pemerintah Indonesia yang mereka dakwa tidak bertindak tegas ke atas Malaysia berkaitan tuduhan di media massa tempatan kononnya Malaysia mencuri tarian dan kebudayaan Indonesia.

Teuku Faizasyah berkata, selama ini kedua-dua Menteri Luar Indonesia dan Malaysia telah bersepakat untuk menangani dengan baik apa juga masalah sensitif yang timbul membabitkan kedua buah negara
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ozzy on Thu Oct 08, 2009 3:15 pm

ebe wrote:kawan malam tadi terima email daripada Malaysia Cyber security. kawan tak perasan ada salah satu blog kawan dah kene hack ngan hackers indonesia.. haram j btol dorang neh.... takpe2 lagi seminggu abis kursus neh kite balas dendam

uikk..hati2 ebe ..IP address aok tu deme boleh detect..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  ebe on Thu Oct 08, 2009 3:24 pm

fourzy wrote:
ebe wrote:kawan malam tadi terima email daripada Malaysia Cyber security. kawan tak perasan ada salah satu blog kawan dah kene hack ngan hackers indonesia.. haram j btol dorang neh.... takpe2 lagi seminggu abis kursus neh kite balas dendam

uikk..hati2 ebe ..IP address aok tu deme boleh detect..

kalo ngomong indonya itu bisa diatur... ip address kawan located di india.. spoofing ip and flooding ppl ni memang kerja kawan dari sekolah lagi.. heehhe

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 33
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Mon Oct 12, 2009 11:39 am

Warga Indonesia kutuk Bendera
Ole AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my



SEBAHAGIAN pekerja Indonesia memegang poster membantah tindakan penubuhan Bendera di hadapan Masjid Kayangan Brinchang, Cameron Highlands, Pahang semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


CAMERON HIGHLANDS - Sekumpulan 500 pekebun sayur warga Indonesia mengutuk tindakan rakyat senegara mereka yang menubuhkan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) yang disifatkan sebagai melampau.

Wakil kumpulan pekebun terbabit, Ahmad Thoyib Matsum, 50, berkata, mereka kecewa dengan perbuatan provokasi Bendera terhadap Malaysia sejak akhir-akhir ini.

"Kami pekerja Indonesia di Cameron Highlands tidak setuju dengan kumpulan Bendera. Kami mahu aman di sini, kami mahu mencari rezeki untuk keluarga di Indonesia.

"Setiap salah faham yang timbul antara Indonesia dan Malaysia boleh diselesaikan dengan baik secara perbincangan, lagipun kita serumpun," katanya.

Beliau ditemui bersama-sama kira-kira 15 pekebun sayur Indonesia lain yang berhimpun dan mengadakan demonstrasi secara aman di pekarangan Masjid Kayangan, Brinchang di sini semalam.

Menurut Ahmad Thoyib, majoriti warga Indonesia yang mencari rezeki di pusat peranginan tersebut tidak bersetuju dengan pendekatan keganasan dan kekerasan yang dianjurkan oleh Bendera.
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Mon Oct 12, 2009 1:32 pm

apens7 wrote:Warga Indonesia kutuk Bendera
Ole AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my



SEBAHAGIAN pekerja Indonesia memegang poster membantah tindakan penubuhan Bendera di hadapan Masjid Kayangan Brinchang, Cameron Highlands, Pahang semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


CAMERON HIGHLANDS - Sekumpulan 500 pekebun sayur warga Indonesia mengutuk tindakan rakyat senegara mereka yang menubuhkan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) yang disifatkan sebagai melampau.

Wakil kumpulan pekebun terbabit, Ahmad Thoyib Matsum, 50, berkata, mereka kecewa dengan perbuatan provokasi Bendera terhadap Malaysia sejak akhir-akhir ini.

"Kami pekerja Indonesia di Cameron Highlands tidak setuju dengan kumpulan Bendera. Kami mahu aman di sini, kami mahu mencari rezeki untuk keluarga di Indonesia.

"Setiap salah faham yang timbul antara Indonesia dan Malaysia boleh diselesaikan dengan baik secara perbincangan, lagipun kita serumpun," katanya.

Beliau ditemui bersama-sama kira-kira 15 pekebun sayur Indonesia lain yang berhimpun dan mengadakan demonstrasi secara aman di pekarangan Masjid Kayangan, Brinchang di sini semalam.

Menurut Ahmad Thoyib, majoriti warga Indonesia yang mencari rezeki di pusat peranginan tersebut tidak bersetuju dengan pendekatan keganasan dan kekerasan yang dianjurkan oleh Bendera.

itu tanda nya dah terbukti bahawa dia orang, yg mana bekerja di malaysia nih..tahu..betapa untungnya dapat bekerja kat sini.....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Mon Oct 12, 2009 1:38 pm

yg kata ni semua indon2 kat CH... agaknya tertarik ngn game YE vs MDCH bulan 6 aritu yg buat dorg sayangkan malaysia.. ekekeke
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apis11 on Mon Oct 12, 2009 1:40 pm

apens7 wrote:yg kata ni semua indon2 kat CH... agaknya tertarik ngn game YE vs MDCH bulan 6 aritu yg buat dorg sayangkan malaysia.. ekekeke

tu blom lg yg myanmar..bangla...hehe Razz Razz Razz
avatar
apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  jasnoraizan on Mon Oct 12, 2009 1:41 pm

apens7 wrote:yg kata ni semua indon2 kat CH... agaknya tertarik ngn game YE vs MDCH bulan 6 aritu yg buat dorg sayangkan malaysia.. ekekeke

Ke geng2..kakak indon hok tgh sapu sampah kat tepi padang tempoh hari nih...yg buat demontrasi...?(geng2 tu minat sgat ngan team YE nih...)....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  strikerbuncit on Mon Oct 12, 2009 1:51 pm

jasnoraizan wrote:
apens7 wrote:yg kata ni semua indon2 kat CH... agaknya tertarik ngn game YE vs MDCH bulan 6 aritu yg buat dorg sayangkan malaysia.. ekekeke

Ke geng2..kakak indon hok tgh sapu sampah kat tepi padang tempoh hari nih...yg buat demontrasi...?(geng2 tu minat sgat ngan team YE nih...)....

lupa nk cakap,ade sorg dlm reramai tukang sampah tu kem slm kt apis11..
dia kata apis11 cute bangat!! Embarassed Rolling Eyes
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apis11 on Mon Oct 12, 2009 3:59 pm

strikerbuncit wrote:
jasnoraizan wrote:
apens7 wrote:yg kata ni semua indon2 kat CH... agaknya tertarik ngn game YE vs MDCH bulan 6 aritu yg buat dorg sayangkan malaysia.. ekekeke

Ke geng2..kakak indon hok tgh sapu sampah kat tepi padang tempoh hari nih...yg buat demontrasi...?(geng2 tu minat sgat ngan team YE nih...)....

lupa nk cakap,ade sorg dlm reramai tukang sampah tu kem slm kt apis11..
dia kata apis11 cute bangat!! Embarassed Rolling Eyes

Biar btol man @ strikerbuncit....bkn yg ckp tu utk aok ker..dia kate..kim slm kat striker YE yg kiut2 tu..pakai no bape tah..yg pasti bkn no 11..sbb mase tuh..apis11 dtg ngan org tesayang Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
avatar
apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  apens7 on Mon Oct 12, 2009 5:34 pm

kal indon2 sapu sampah tu mcm agnes monica takde la budak2 ni posting camni.. ekekeke
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: ANTI MALAYSIA OLEH INDONESIA

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 5 Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum