Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Jual isteri RM867 kerana hutang

View previous topic View next topic Go down

Jual isteri RM867 kerana hutang

Post  apens7 on Thu Sep 10, 2009 1:15 pm

DUNIA

LUCKNOW - Petani-petani di utara India sanggup memilih jalan keluar dengan menjual isteri mereka untuk melangsaikan hutang yang dipinjam dari lintah darat berikutan musim kemarau di negara itu, kata beberapa aktivis.

Menurut mereka, kemiskinan, pengurusan yang lemah dan kekurangan pendidikan menjadi salah satu punca kenapa petani di wilayah Bundelkhand mengambil langkah drastik itu.

"Keadaan itu berlaku sejak sekian lama. "Namun petani-petani tersebut tidak teragak-agak untuk bertindak menjual isteri mereka," kata seorang aktivis sosial, Manoj Kumar.

Seorang pekerja sosial, Shailendra Sagar berkata, masalah petani di Bundelkhand yang menyedihkan itu turut berlaku di wilayah lain seperti Uttar Pradesh dan Madhya Pradesh.

"Mereka hidup dikelilingi hutang. Menjual salah seorang isteri atau anak perempuan merupakan jalan yang terakhir untuk terus hidup," katanya.

Beberapa laporan menyatakan isteri itu dijual atau digadai pada harga antara satu rupee (RM0.07 sen) sehingga 12,000 rupee (RM867). - AFP

harap x diperaktikkan di malaysia dan pahang yek.. hehehehe
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Jual isteri RM867 kerana hutang

Post  lepat_ubi on Fri Sep 11, 2009 3:54 pm

bahaya nih....
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Jual isteri RM867 kerana hutang

Post  apens7 on Fri Sep 11, 2009 5:35 pm

lepat_ubi wrote:bahaya nih....

hahaha.. risau nampak...??? kat malaysia tak kut.. nak kawin jer berpuluh2 ribu abis... pastu senang2 jer nak jual balik... hahahahahaa... tak mungkin...
avatar
apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: Jual isteri RM867 kerana hutang

Post  zulkbo on Sat Sep 12, 2009 2:28 am

nak buat goner hidup susah
perut bila dah lapor ni
otak dah letak kat lutut
gitu lah jadinye
(TIDAK ADA KENA MENGENA DENGAN ORANG
YANG POSA..ITU SURUHAN ALLAH)

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Jual isteri RM867 kerana hutang

Post  ebe on Mon Sep 14, 2009 7:35 am

ni orang takder tamadun. orang ada tamadun tak buat menda bongok mcm neh

_________________



Download e-Book diatas & anda akan dibayar RM0.50 setiap download. Tiada bayaran | Free Of Charge | Belum cuba Belum tahu

avatar
ebe
Security Guard
Security Guard

Posts : 414
Points : 5452
Join date : 14/09/2009
Age : 33
Location : Technology Park Malaysia

http://www.bisneskad.biz

Back to top Go down

Re: Jual isteri RM867 kerana hutang

Post  akangerul on Mon Sep 14, 2009 9:31 am

hmmmmmm...... sungguh kekurang ajaran btl laa diorg ni......tp insyallah kt sini tidak akan terjadik... ye laaa nak kawen jee duitnyee tu leh bwat downpayment evo 5 mcm yg aku beli baru2 ni.... mahal btl... Mad
avatar
akangerul

Posts : 7
Points : 7
Join date : 29/08/2009
Age : 35
Location : BATU PAHAT

Back to top Go down

Re: Jual isteri RM867 kerana hutang

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum