Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  MD on Wed Sep 16, 2009 1:28 pm

Asalamualaikum semua?
Raya dah nak dekat....untuk memeriahkan lagi keadaan mari kita sembang2 tentang Menu makanan dan kuih raya pilihan kita semua...hehehehhee...bagi semangat sikit...

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  along on Wed Sep 16, 2009 1:31 pm

batang burok..... Embarassed Embarassed

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Yassin on Wed Sep 16, 2009 1:33 pm

MD wrote:Asalamualaikum semua?
Raya dah nak dekat....untuk memeriahkan lagi keadaan mari kita sembang2 tentang Menu makanan dan kuih raya pilihan kita semua...hehehehhee...bagi semangat sikit...

Bagi kawan kuih muih nei tak lawan kuih tradisional juge laa ....kuih @ biskut jenis baru2 makan boleh tapi tak beria laa...kuih dulu2 buat payah...keknya tahan lama rasa pun best..kuih baru ini buat kejap makan tak best pulok tak tahan lame...hehehe

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  along on Wed Sep 16, 2009 1:35 pm

lemang cicah rendang ayam hutan..... tongue tongue

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Mrcipizs on Wed Sep 16, 2009 1:36 pm

kwn kalu g beraya rumah org mesti nak rasa kuah kacag ngan nasi kapit.. perghhhh.. kecor air liur...

Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  MD on Wed Sep 16, 2009 1:40 pm

Mrcipizs wrote:kwn kalu g beraya rumah org mesti nak rasa kuah kacag ngan nasi kapit.. perghhhh.. kecor air liur...

bagus aok Cipis,sbb masih guna nama nasi kapit...sesetengah orang guna nasi himpit

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Yassin on Wed Sep 16, 2009 1:40 pm

LEMPENG CICOK SARDIN NALETT!!

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  MD on Wed Sep 16, 2009 1:41 pm

Yassin wrote:
Bagi kawan kuih muih nei tak lawan kuih tradisional juge laa ....kuih @ biskut jenis baru2 makan boleh tapi tak beria laa...kuih dulu2 buat payah...keknya tahan lama rasa pun best..kuih baru ini buat kejap makan tak best pulok tak tahan lame...hehehe

dodol - buat simpan sampai keraih,pastu boleh potong dadu....memang sedap weh...

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Yassin on Wed Sep 16, 2009 1:42 pm

MD wrote:
Mrcipizs wrote:kwn kalu g beraya rumah org mesti nak rasa kuah kacag ngan nasi kapit.. perghhhh.. kecor air liur...

bagus aok Cipis,sbb masih guna nama nasi kapit...sesetengah orang guna nasi himpit

abender bezanya KAPIT ngan IMPIT nei??

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  MD on Wed Sep 16, 2009 1:46 pm

Yassin wrote:

abender bezanya KAPIT ngan IMPIT nei??

beza istilah je...bende sama

cara tradisional buat nasi kapit - nasi masak lebihkan air,masak sampai kembang pastu lapik daun pisang dalam bekas atau periuk dan tuang.masa tuang tu tekan dan lenyek bg padat...dah sejuk siap untuk di potong dan makan...
ada yg makan dengan kuah kacang
ada yang makan dengan rendang dll

p/s nok mudok yg segera siap packing tu mcm adabi dll

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Deto_8 on Wed Sep 16, 2009 1:50 pm

Ketupat Segera Adabi...takde Adabi, cap nona pun boleh Laughing

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!

Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  OTAIkutai on Wed Sep 16, 2009 2:53 pm

Kwn plak kuih raya kwn tok heran kecuali bahulu..
tapi pagi raya mok kwn beser masok nasi dagang gulai ayam...emmm
Tapi taun nih???
Ohtidakkkkkkkkkkkk

OTAIkutai
COACH
COACH

Posts : 92
Points : 96
Join date : 17/04/2009
Age : 54

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  J.Milan22 on Wed Sep 16, 2009 2:57 pm

koii makang ape2 pun jalan...
Laughing Laughing Laughing

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  along on Wed Sep 16, 2009 2:59 pm

nak makan perodua kancil datang la umah keh ye....
lambat abis.....

along
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1090
Points : 1280
Join date : 15/06/2009
Age : 29
Location : jerantut - wangsa maju

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  lepat_ubi on Wed Sep 16, 2009 3:26 pm

menu feveret di pagi raye...
nasi impit kuah kacang...
kek pelangi...
ekekeke...
MD suke kek pelangi kan...kan..kan...???

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Yassin on Thu Sep 17, 2009 12:51 pm

lepat_ubi wrote:menu feveret di pagi raye...
nasi impit kuah kacang...
kek pelangi...
ekekeke...
MD suke kek pelangi kan...kan..kan...???

Kala kawan lemang + rendang ayam + daging
mekala ande nasi kapit bes juge...kena tea segelas + rokok sebtg.
mulia ngat dah syawal kash pagi tu ( pekena selepas solat sunat raye laa)

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  ozzy on Thu Sep 17, 2009 12:58 pm

Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:menu feveret di pagi raye...
nasi impit kuah kacang...
kek pelangi...
ekekeke...
MD suke kek pelangi kan...kan..kan...???

Kala kawan lemang + rendang ayam + daging
mekala ande nasi kapit bes juge...kena tea segelas + rokok sebtg.
mulia ngat dah syawal kash pagi tu ( pekena selepas solat sunat raye laa)

Selera kita sama la sin...

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Yassin on Thu Sep 17, 2009 1:07 pm

fourzy wrote:
Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:menu feveret di pagi raye...
nasi impit kuah kacang...
kek pelangi...
ekekeke...
MD suke kek pelangi kan...kan..kan...???

Kala kawan lemang + rendang ayam + daging
mekala ande nasi kapit bes juge...kena tea segelas + rokok sebtg.
mulia ngat dah syawal kash pagi tu ( pekena selepas solat sunat raye laa)

Selera kita sama la sin...

Kite supe laa....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  MD on Thu Sep 17, 2009 1:36 pm

Yassin wrote:LEMPENG CICOK SARDIN NALETT!!

Mantappp Bebbb...

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  ozzy on Thu Sep 17, 2009 3:18 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:
lepat_ubi wrote:menu feveret di pagi raye...
nasi impit kuah kacang...
kek pelangi...
ekekeke...
MD suke kek pelangi kan...kan..kan...???

Kala kawan lemang + rendang ayam + daging
mekala ande nasi kapit bes juge...kena tea segelas + rokok sebtg.
mulia ngat dah syawal kash pagi tu ( pekena selepas solat sunat raye laa)

Selera kita sama la sin...

Kite supe laa....

Oppss..beza skit baru ingat..kwn mesti nak kena nescafe kaw..hak lain tu sama dah..

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Yassin on Thu Sep 17, 2009 4:09 pm

fourzy wrote:

Oppss..beza skit baru ingat..kwn mesti nak kena nescafe kaw..hak lain tu sama dah..

kawan dulu2 nei laa juge air nya kawan bedal...necafe kaw nei tak pun kawan pekena tehcam teh campo nescafe popalit laa bestnya keknya semenjak dua menjak kawan mudoh ngat kena sakit kepala sokmo doktor kabor ce aok berenti dulu minum bender gitu...sampai lerni kawan x nyentuh laa doh air tu...dah veteran ande je bender tak kenanya....hehehehe...

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  zulkbo on Sun Sep 20, 2009 11:32 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:

Oppss..beza skit baru ingat..kwn mesti nak kena nescafe kaw..hak lain tu sama dah..

kawan dulu2 nei laa juge air nya kawan bedal...necafe kaw nei tak pun kawan pekena tehcam teh campo nescafe popalit laa bestnya keknya semenjak dua menjak kawan mudoh ngat kena sakit kepala sokmo doktor kabor ce aok berenti dulu minum bender gitu...sampai lerni kawan x nyentuh laa doh air tu...dah veteran ande je bender tak kenanya....hehehehe...

yang sedap tulah
selalunya racun dalam badan
"champ tarik" tu dulu keh pun suka
sama cam awok ger yasin
minum jer dah sakit kepala
sendiri berhentilah....
bab menu pagi raya
saya tak cerewet jamu apa
pun makan jer..selalunya kat
pahang bihun goreng ayah saya
menu wajib(air tangan ayah keh)
kalau di kedah ni mak mertua selalunya
nasi tomatolah,gulai kawah...huh huh huh
sebab sema adik deradik ipar size badan "naler"
huh huh huh Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Yassin on Sun Sep 20, 2009 11:57 pm

zulkbo wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Oppss..beza skit baru ingat..kwn mesti nak kena nescafe kaw..hak lain tu sama dah..

kawan dulu2 nei laa juge air nya kawan bedal...necafe kaw nei tak pun kawan pekena tehcam teh campo nescafe popalit laa bestnya keknya semenjak dua menjak kawan mudoh ngat kena sakit kepala sokmo doktor kabor ce aok berenti dulu minum bender gitu...sampai lerni kawan x nyentuh laa doh air tu...dah veteran ande je bender tak kenanya....hehehehe...

yang sedap tulah
selalunya racun dalam badan
"champ tarik" tu dulu keh pun suka
sama cam awok ger yasin
minum jer dah sakit kepala
sendiri berhentilah....
bab menu pagi raya
saya tak cerewet jamu apa
pun makan jer..selalunya kat
pahang bihun goreng ayah saya
menu wajib(air tangan ayah keh)
kalau di kedah ni mak mertua selalunya
nasi tomatolah,gulai kawah...huh huh huh
sebab sema adik deradik ipar size badan "naler"
huh huh huh Very Happy

menu pagi raya kawan berubah pulok tahun nei...kena mee kari ngan lemang + rendang ayam + kerbau...huhuhu terangkat jugak...masakan yang dimasak paling best mak aku no dua org rumah laa...

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  zulkbo on Mon Sep 21, 2009 9:15 pm

Yassin wrote:
zulkbo wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Oppss..beza skit baru ingat..kwn mesti nak kena nescafe kaw..hak lain tu sama dah..

kawan dulu2 nei laa juge air nya kawan bedal...necafe kaw nei tak pun kawan pekena tehcam teh campo nescafe popalit laa bestnya keknya semenjak dua menjak kawan mudoh ngat kena sakit kepala sokmo doktor kabor ce aok berenti dulu minum bender gitu...sampai lerni kawan x nyentuh laa doh air tu...dah veteran ande je bender tak kenanya....hehehehe...

yang sedap tulah
selalunya racun dalam badan
"champ tarik" tu dulu keh pun suka
sama cam awok ger yasin
minum jer dah sakit kepala
sendiri berhentilah....
bab menu pagi raya
saya tak cerewet jamu apa
pun makan jer..selalunya kat
pahang bihun goreng ayah saya
menu wajib(air tangan ayah keh)
kalau di kedah ni mak mertua selalunya
nasi tomatolah,gulai kawah...huh huh huh
sebab sema adik deradik ipar size badan "naler"
huh huh huh Very Happy

menu pagi raya kawan berubah pulok tahun nei...kena mee kari ngan lemang + rendang ayam + kerbau...huhuhu terangkat jugak...masakan yang dimasak paling best mak aku no dua org rumah laa...


anak yang soleh awok ni yassin
sejuk perut mak awok ngandong
awok dulu..cerita bab masakan mak ni
teringat anak jantan keh umor 4tahun
orang umah keh masak nasi goreng "tonggek"
pun lahap sedap ajer katenye...
huh huh huh Laughing

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  J.Milan22 on Mon Sep 21, 2009 10:17 pm

kwn teringan makan satay la plok malam2 ni...hehehehe

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Menu & Kuih Raya Pilihan Anda...

Post  Sponsored content Today at 4:15 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum