Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Page 5 of 31 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18 ... 31  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  jasnoraizan on Wed Oct 28, 2009 6:34 pm

zulkbo wrote:

telur gengster aper
huh huh huh
thanks jasnoraizan
berseni telur aok nih...

tu aok blm tgk hok yg ORI PUNYA....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  sam on Wed Oct 28, 2009 7:11 pm

zulkbo wrote:
zulkbo wrote:

KETUA ajaran sesat "Rasul Melayu" Abdul Kahar Ahmad, 59, (kanan) diiringi pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) selepas Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, hari ini memerintahkan supaya dia ditahan sehingga tarikh perbicaraan akan datang bagi lima pertuduhan di bawah Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1985. Beliau yang sebelum ini beberapa kali gagal hadir pada perbicaraan kesnya walaupun waran tangkap telah dikeluarkan, ditahan pasukan penguatkuasa JAIS pada 9.45 pagi tadi di Sungai Long, Kajang.--fotoBERNAMA

'Rasul melayu' kena penjara - Abdul Kahar dijel 10 tahun, 6 sebatan serta denda RM16,500

Oleh NORHAYATI YAHAYA
norhayati.yahaya@kosmo.com.my



SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun, enam kali sebatan dan denda sebanyak RM16,500 ke atas Abdul Kahar Ahmad yang mendakwa dirinya 'Rasul Melayu' atas lima kesalahan berkaitan ajaran sesat.

Bagi memastikan dia benar-benar insaf sebelum kembali ke dalam masyarakat, mahkamah yang sama turut mengarahkan Abdul Kahar, 59, dihantar ke Pusat Pemurnian Akidah Baitul Iman, Hulu Yam Bharu dekat sini pada enam bulan terakhir hukuman penjara.



Hakim Syarie Abu Zaky Mohammad berkata, Abdul Kahar telah melakukan kesalahan berat dan melampau serta menghina agama dan pemerintah sebagai ketua agama Islam di negara ini.



Sewaktu membawa penghakiman setebal 55 muka surat selama hampir dua jam bermula pukul 11.15 pagi itu, Abu Zaky juga menegaskan bahawa kesalahan bekas pekerja Zoo Negara itu menjerumuskan masyarakat dalam ajaran yang bertentangan dengan Islam.

"Pada umur 59 tahun, dia (tertuduh) sepatutnya berfikiran waras dan menunjukkan kematangan sebagai orang dewasa.

"Walaupun jahil tidak sepatutnya tertuduh sewenang-wenangnya membawa pengajaran yang salah,'' tegasnya.

Mengenai pengakuan Abdul Kahar bahawa dia sudah bertaubat, hakim itu berpendapat tertuduh insaf bukan atas kerelaan sendiri tetapi selepas dia ditangkap.
gone la die ni sanggup menyeleweng bab2 gini ye...
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Wed Oct 28, 2009 9:43 pm

Yassin wrote:
zulkbo wrote:

SEORANG suri rumah, Noraini Yusoff, 40, diiringi anggota polis ketika keluar dari Mahkamah Majistret selepas dijatuhkan hukuman penjara 20 bulan kerana kesalahan mendera dua anak tirinya yang berumur 11 dan 9 tahun di rumah mereka di Batu Lapan Jalan Kuantan-Gambang, Kuantan, hari ini. - Foto Bernama
Oct 28, 2009 6:13 pm

Seram laa pulok nengok muke dia...mmg geng gusti nei.... Very Happy

koi nampak dia cam puas hati jer kena jel..
tak nampok cam dia nyesal la pulok..
malu pun cam dah tak der..
wallahualam...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Wed Oct 28, 2009 9:46 pm

samdol wrote:
zulkbo wrote:
zulkbo wrote:

KETUA ajaran sesat "Rasul Melayu" Abdul Kahar Ahmad, 59, (kanan) diiringi pegawai penguatkuasa Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) selepas Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam, hari ini memerintahkan supaya dia ditahan sehingga tarikh perbicaraan akan datang bagi lima pertuduhan di bawah Enakmen Jenayah Syariah Selangor 1985. Beliau yang sebelum ini beberapa kali gagal hadir pada perbicaraan kesnya walaupun waran tangkap telah dikeluarkan, ditahan pasukan penguatkuasa JAIS pada 9.45 pagi tadi di Sungai Long, Kajang.--fotoBERNAMA

'Rasul melayu' kena penjara - Abdul Kahar dijel 10 tahun, 6 sebatan serta denda RM16,500

Oleh NORHAYATI YAHAYA
norhayati.yahaya@kosmo.com.my



SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun, enam kali sebatan dan denda sebanyak RM16,500 ke atas Abdul Kahar Ahmad yang mendakwa dirinya 'Rasul Melayu' atas lima kesalahan berkaitan ajaran sesat.

Bagi memastikan dia benar-benar insaf sebelum kembali ke dalam masyarakat, mahkamah yang sama turut mengarahkan Abdul Kahar, 59, dihantar ke Pusat Pemurnian Akidah Baitul Iman, Hulu Yam Bharu dekat sini pada enam bulan terakhir hukuman penjara.



Hakim Syarie Abu Zaky Mohammad berkata, Abdul Kahar telah melakukan kesalahan berat dan melampau serta menghina agama dan pemerintah sebagai ketua agama Islam di negara ini.



Sewaktu membawa penghakiman setebal 55 muka surat selama hampir dua jam bermula pukul 11.15 pagi itu, Abu Zaky juga menegaskan bahawa kesalahan bekas pekerja Zoo Negara itu menjerumuskan masyarakat dalam ajaran yang bertentangan dengan Islam.

"Pada umur 59 tahun, dia (tertuduh) sepatutnya berfikiran waras dan menunjukkan kematangan sebagai orang dewasa.

"Walaupun jahil tidak sepatutnya tertuduh sewenang-wenangnya membawa pengajaran yang salah,'' tegasnya.

Mengenai pengakuan Abdul Kahar bahawa dia sudah bertaubat, hakim itu berpendapat tertuduh insaf bukan atas kerelaan sendiri tetapi selepas dia ditangkap.
gone la die ni sanggup menyeleweng bab2 gini ye...

dapat wahyu dari mimpi
katanya..dia ngan tuhan lah..
harap bertaubatlah..
tanda-tanda akhir zaman
ramai yang mengaku rasul..
dah tertulis dalam al-quran

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Abang Jem on Thu Oct 29, 2009 8:27 am

muka seriumah tangga tue mmg nampok ganas..
avatar
Abang Jem
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 588
Points : 591
Join date : 06/05/2009
Location : Ada Aku Kisah???

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Mrcipizs on Thu Oct 29, 2009 8:55 am

ganeh2 pun kalu abg jem mesti cair.... I love you I love you
avatar
Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  jasnoraizan on Thu Oct 29, 2009 9:02 am

the true faces of maney









avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Mrcipizs on Thu Oct 29, 2009 9:05 am

duit malaysia xdak org nak bt plak ek...

cer letak kat apens.. apa jd... ekekekeke...
avatar
Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Mrcipizs on Thu Oct 29, 2009 9:09 am

13 lembu mati dipanah petir

Oleh HAFIZ ABBAS
mohdhafiz.abbas@kosmo.com.my

BEGINILAH keadaan bangkai 13 ekor lembu milik Mat Salleh (gambar kecil) selepas dipanah petir di Kampung Pantai Sepat, Kuantan semalam.

KUANTAN - Seorang penternak, Mat Salleh Awang, 58, bercadang menjual beberapa ekor lembunya untuk disembelih pada Hari Raya Korban bulan depan.

Namun, dia berasa resah pada waktu hujan lebat malam kelmarin apabila mendapati sebanyak 13 ekor lembunya tidak pulang ke kandang seperti biasa.

Hanya pada kira-kira pukul 8 pagi semalam, baru Mat Salleh menemui bangkai 13 ekor lembunya itu yang mati bergelimpangan dipercayai dipanah petir di ladang kelapa sawit Perusahaan Pertanian Negeri Pahang, Kampung Pantai Sepat di sini.

Tiada tanda serangan haiwan pemangsa ditemui melainkan kesan terbakar pada mulut, dubur dan kaki kesemua haiwan tersebut.

"Saya sudah berkira-kira mahu menjual sebahagian lembu itu menjelang Hari Raya Korban.

"Apabila sampai, saya mendapati sekumpulan lembu milik saya iaitu lima ekor jantan dewasa, lima ekor betina dewasa dan tiga anaknya tumbang tidak bernyawa,'' katanya ketika ditemui di sini semalam.

Mat Salleh kemudian menghubungi Jabatan Perkhidmatan Veterinar bagi menyiasat punca kematian haiwan ternakan berkenaan.

"Pegawai veterinar memberitahu saya lembu-lembu itu dipercayai disambar petir secara serentak ketika hujan ribut antara pukul 8 hingga 12 malam tadi (kelmarin),'' katanya.
avatar
Mrcipizs
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1106
Points : 1131
Join date : 15/04/2009
Age : 35
Location : Angkasa?

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  MD on Thu Oct 29, 2009 9:31 am

dalam dunia memang ada muka hampir serupa....bgtu jugak pasal gambor duit tu...
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  strikerbuncit on Thu Oct 29, 2009 10:06 am

Mrcipizs wrote:13 lembu mati dipanah petir

Oleh HAFIZ ABBAS
mohdhafiz.abbas@kosmo.com.my

BEGINILAH keadaan bangkai 13 ekor lembu milik Mat Salleh (gambar kecil) selepas dipanah petir di Kampung Pantai Sepat, Kuantan semalam.

KUANTAN - Seorang penternak, Mat Salleh Awang, 58, bercadang menjual beberapa ekor lembunya untuk disembelih pada Hari Raya Korban bulan depan.

Namun, dia berasa resah pada waktu hujan lebat malam kelmarin apabila mendapati sebanyak 13 ekor lembunya tidak pulang ke kandang seperti biasa.


Hanya pada kira-kira pukul 8 pagi semalam, baru Mat Salleh menemui bangkai 13 ekor lembunya itu yang mati bergelimpangan dipercayai dipanah petir di ladang kelapa sawit Perusahaan Pertanian Negeri Pahang, Kampung Pantai Sepat di sini.

Tiada tanda serangan haiwan pemangsa ditemui melainkan kesan terbakar pada mulut, dubur dan kaki kesemua haiwan tersebut.

"Saya sudah berkira-kira mahu menjual sebahagian lembu itu menjelang Hari Raya Korban.

"Apabila sampai, saya mendapati sekumpulan lembu milik saya iaitu lima ekor jantan dewasa, lima ekor betina dewasa dan tiga anaknya tumbang tidak bernyawa,'' katanya ketika ditemui di sini semalam.

Mat Salleh kemudian menghubungi Jabatan Perkhidmatan Veterinar bagi menyiasat punca kematian haiwan ternakan berkenaan.

"Pegawai veterinar memberitahu saya lembu-lembu itu dipercayai disambar petir secara serentak ketika hujan ribut antara pukul 8 hingga 12 malam tadi (kelmarin),'' katanya.

13 ekor x RM2500 = RM32,500 hangussss... clown No
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  MD on Thu Oct 29, 2009 10:23 am

SB,
lembu murah sikit dalam rm800 - rm1500 ikut besar mana,tapi kalau kerbau jangan buat main weh...
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  strikerbuncit on Thu Oct 29, 2009 10:25 am

MD wrote:SB,
lembu murah sikit dalam rm800 - rm1500 ikut besar mana,tapi kalau kerbau jangan buat main weh...

yeke? patotla matematik saya dpt gred D...hehehe... Rolling Eyes
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  strikerbuncit on Thu Oct 29, 2009 11:44 am

Lelaki parah dibelasah tomboi

Oleh Shahrul Nizam Mohamad
am@hmetro.com.my

KUANTAN: Seorang lelaki terpaksa menerima sembilan jahitan di muka dan keningnya selepas dibelasah dengan topi keledar oleh seorang tomboi yang juga kekasih adik perempuannya dalam satu kejadian di Jalan Mahkota, di sini, Isnin lalu.

Dalam kejadian itu, mangsa berusia 24 tahun dari Permatang Badak, dekat sini, dikatakan keluar ke bandar ini untuk mencari adik perempuannya berusia 19 tahun yang sudah tiga hari tidak pulang ke rumah sebelum menemui adiknya itu melepak bersama rakannya di tempat kejadian, kira-kira jam 9.30 malam.

Pegawai Turus di Jabatan Urus Setia, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Superintendan Noor Asyikin Shamsuri, berkata selepas mencari di sekeliling bandar itu, mangsa ternampak adiknya dan rakan perempuannya itu di depan sebuah kompleks beli-belah.

“Mangsa kemudiana merapati adik perempuannya itu dan memujuknya supaya mengikutnya pulang.

“Ketika mangsa memujuk adiknya, dia tiba-tiba dia diserang rakan perempuan adiknya itu yang kemudian memukulnya bertubi-tubi menggunakan topi keledar.

“Mangsa tidak sempat berbuat apa-apa kerana diserang secara mengejut dan akibat pukulan itu, mangsa rebah dan cedera di muka,” katanya ketika ditemui, semalam.

Katanya, selepas melihat mangsa rebah akibat serangan itu, tomboi terbabit dan adik perempuan mangsa melarikan diri meninggalkan mangsa menanggung kesakitan seorang diri.

“Mangsa yang terpaksa menahan kesakitan mendapatkan rawatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA).

“Dia kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, kira-kira jam 3 pagi,” katanya.

Noor Asyikin berkata, mangsa mendakwa tidak mengetahui sebab dipukul secara tiba-tiba oleh tomboi terbabit tetapi tidak menolak kemungkinan tomboi itu marah kerana dia mahu membawa pulang adiknya.

Berikutan kejadian itu, polis menjalankan gerakan memburu tomboi itu dan adik perempuan mangsa bagi membantu siasatan.

p/s: MALAYSIA BOLEHH!!! affraid cheers scratch


Last edited by strikerbuncit on Thu Oct 29, 2009 11:47 am; edited 1 time in total
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  MD on Thu Oct 29, 2009 11:45 am

strikerbuncit wrote:
MD wrote:SB,
lembu murah sikit dalam rm800 - rm1500 ikut besar mana,tapi kalau kerbau jangan buat main weh...

yeke? patotla matematik saya dpt gred D...hehehe... Rolling Eyes

ikut harga pasaran.... Very Happy
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Thu Oct 29, 2009 11:03 pm




ANEH: Kejadian lingkaran bulat yang mengelilingi matahari di ruang udara Bandaraya Ipoh menarik perhatian penduduk yang berpeluang menyaksikan kejadian pelik itu berlaku selama lebih sejam. Turut kelihatan dua asap roket yang melalui lingkaran tersebut. - Foto Rosdan Wahid

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  koy101 on Fri Oct 30, 2009 12:21 am

Errrr... nih bukan sebab fenomena cuaca ker??? Sesuatu tentang kelembapan yg terlalu tinggi dlm udara setempat. Sbb tuh hanya boleh dilihat kat satu satu tmpt sajer... bukan kat serata negara.
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 12:37 am

koy101 wrote:Errrr... nih bukan sebab fenomena cuaca ker??? Sesuatu tentang kelembapan yg terlalu tinggi dlm udara setempat. Sbb tuh hanya boleh dilihat kat satu satu tmpt sajer... bukan kat serata negara.

ni lah pakar namanya
koi respek aok..
komen ilmiah gitu... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  koy101 on Fri Oct 30, 2009 12:43 am

zulkbo wrote:
koy101 wrote:Errrr... nih bukan sebab fenomena cuaca ker??? Sesuatu tentang kelembapan yg terlalu tinggi dlm udara setempat. Sbb tuh hanya boleh dilihat kat satu satu tmpt sajer... bukan kat serata negara.

ni lah pakar namanya
koi respek aok..
komen ilmiah gitu... Very Happy

xder ke pakar nyer... aku operator mini hidro jer.....
keknyer... fenomena nih dah pernah berlaku beberapa kali dah.... pas tuh kalu xsilap, ader pakar ( hok yg benor-benor pakar ) yg tulis dlm Mingguan Malaysia..... pasai benda gini.....
seingat aku laa.....
avatar
koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  strikerbuncit on Fri Oct 30, 2009 11:11 am

kwn klu tgok benda2 gini (fenomena aneh),mmg seram sejuk dbuatnya..dlm otak tbyg je hari kiamat camne..risau amalan tak cukup.. Sad
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 3:39 pm



Beberapa anggota bomba dan penyelamat dan polis memeriksa bangkai pesawat ringan milik Kelab Penerbangan Diraja Selangor yang terhempas berhampiran Kelab Golf Beringin, di Lembah Beringin di sini, semalam. Pesawat yang dinamakan Eagle dipandu Mohd Ehsan Sayyid Abu Tahir, 22, terhempas sebelum ditemui mati oleh sepasukan anggota Unit Udara Polis pada pukul 8.20 malam akibat luka parah di kepala. Mayat kemudiannya dihantar ke Hospital Kuala Kubu Bharu untuk bedah siasat. -Foto BERNAMA

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 5:00 pm



Kereta solar buatan Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) tiba di wilayah Australia Selatan semalam, selepas mengharungi perjalanan mencabar sejauh 2,432km melintasi kawasan pedalaman negara itu sejak Ahad lepas. Kereta Solar Ranger UNITEN itu adalah antara 32 kereta solar dari 15 negara yang menyertai Cabaran Solar Sedunia dari Darwin ke Adelaide sejauh 3,021 km.-Foto BERNAMA.

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  jasnoraizan on Fri Oct 30, 2009 5:01 pm

Doa Tok Guru



Jadikanlah Negeri Kami Negeri Beragama Tempat Istirehat Orang-Orang Miskin Dan Memerlukan
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 7:18 pm



cantik pulok gambo ni kash
jumpa kat email kash...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 7:23 pm



Apa aok me nak wat kalau
ada duit banyak ni???? cheers

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Berita Bergambar Menarik Hari nih....

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 31 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18 ... 31  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum