Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Jangan main mercun!

View previous topic View next topic Go down

Jangan main mercun!

Post  Yassin on Thu Sep 17, 2009 4:24 pm

Dema ada pandangan / cadangan tak goner nak mengelak terjadi musibah bermain mercun ini kita saban tahun dihidangkan kisah anak-anak kita putus jari, bute mata, dan macam hal lagi disebabkan main mercun ini. Agok-agok jari telunjuk ini nak tunjuk kesape agoknya siapa yang harus disalahkan dan apa peranan kita?


U/p : puak se lagi tu main ribu riban mercun haram tak putus jari..org kita padan 10 hinggit putus dah jari...err...

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  ozzy on Thu Sep 17, 2009 4:35 pm

Yassin wrote:Dema ada pandangan / cadangan tak goner nak mengelak terjadi musibah bermain mercun ini kita saban tahun dihidangkan kisah anak-anak kita putus jari, bute mata, dan macam hal lagi disebabkan main mercun ini. Agok-agok jari telunjuk ini nak tunjuk kesape agoknya siapa yang harus disalahkan dan apa peranan kita?


U/p : puak se lagi tu main ribu riban mercun haram tak putus jari..org kita padan 10 hinggit putus dah jari...err...

Bab-bab gini stended la org melayu..dadah kita..buang anak kita..rempit kita..hok kaya orang lain juge Sad Sad

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  zulkbo on Fri Sep 18, 2009 2:54 am

yang keh heran tuh
lepas jer masuk mercun
kadang bertan dalam kontena
haii..mesti keje orang dalam..
bukan nak nuduh..
hati kata begitu..
aci apa komen sema.. Rolling Eyes

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  Yassin on Fri Sep 18, 2009 6:39 am

zulkbo wrote:yang keh heran tuh
lepas jer masuk mercun
kadang bertan dalam kontena
haii..mesti keje orang dalam..
bukan nak nuduh..
hati kata begitu..
aci apa komen sema.. Rolling Eyes

err...kadang kawan pelik juge seperkara....bila sesuatu rampasan telah dibuat diatas apa jua kesalahan berkiatan dgn mercun ini tak kira pihak mana pun...kawan tak penah nampak bender ini diambil tindak bagaimana sama ada di buang atau kemana perginya bender itu....tau...dirampas...tak tau kemana pergi...tau-tau menletup je.... Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  ainie rashid on Wed Aug 25, 2010 12:47 pm

Yassin wrote:Dema ada pandangan / cadangan tak goner nak mengelak terjadi musibah bermain mercun ini kita saban tahun dihidangkan kisah anak-anak kita putus jari, bute mata, dan macam hal lagi disebabkan main mercun ini. Agok-agok jari telunjuk ini nak tunjuk kesape agoknya siapa yang harus disalahkan dan apa peranan kita?


U/p : puak se lagi tu main ribu riban mercun haram tak putus jari..org kita padan 10 hinggit putus dah jari...err...


Mercun oh mercun...
hukuman terbaik bagi pengedar mercun ialah.....kehilangan org tersayang kerana mercun.......

seperti yg berlaku isnin baru ni dlm paper di Terengganu.......
Pergi mahkamah nak jamin bapa saudarayg ditangkap edar mercun...
Tinggalkan anak ngan rakan yg menjaga stor mercun....
akhirnya anak mati kerana letupan stor mercun....

itu baru hukuman dunia....... anak jadi mangsa.....
(Kesian anak br 6 tahun mati terlampung atas pokok 15m., otak rompong...... nauzubillah..)... Crying or Very sad Crying or Very sad

ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 45
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  MD on Thu Sep 02, 2010 12:27 pm

kali ni [ 2010 ] kawasan umah kawan agak kurang dentuman mercun...yang pastinya tokan besor kena tangkap baru baru nih [ ada masuk dalam buletin utama tv3 ]

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  MD on Fri Oct 08, 2010 11:17 am

semalam pegi Econsave,ade lagi jual mercun Pop..! Laughing

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  SailorMoon on Fri Oct 08, 2010 12:08 pm

MD wrote:semalam pegi Econsave,ade lagi jual mercun Pop..! Laughing

ape barang men mercun pop..hakhak...
x raya la klu xde mercun weh...
cara koi men mercun dr kecik smpai skang :

-ponjot suatkabo pjg2..cantumkan ngn sumbu mercun pastu bakor suatkabo te...
hehehe...selamat jari...bior le member2 nak gelok pun kan... lol!

SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  MD on Sat Oct 09, 2010 12:30 pm

SailorMoon wrote:

ape barang men mercun pop..hakhak...
x raya la klu xde mercun weh...
cara koi men mercun dr kecik smpai skang :

-ponjot suatkabo pjg2..cantumkan ngn sumbu mercun pastu bakor suatkabo te...
hehehe...selamat jari...bior le member2 nak gelok pun kan... lol!

main bunga api je la kala gini..

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  ann on Mon Oct 11, 2010 9:28 am

MD wrote:
SailorMoon wrote:

ape barang men mercun pop..hakhak...
x raya la klu xde mercun weh...
cara koi men mercun dr kecik smpai skang :

-ponjot suatkabo pjg2..cantumkan ngn sumbu mercun pastu bakor suatkabo te...
hehehe...selamat jari...bior le member2 nak gelok pun kan... lol!

main bunga api je la kala gini..



Gitulaaa.. orang kita memang kreatif.... kalau tidak tak kan keluar dlm media....

ann
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 202
Points : 234
Join date : 06/08/2010
Location : Kuantan

http://www.ann-collection.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  MD on Mon Oct 11, 2010 11:17 am

SM,
harap cara aok tu tak jadi penyumbang statistik kes.... Laughing

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  SailorMoon on Mon Oct 11, 2010 12:08 pm

MD wrote:SM,
harap cara aok tu tak jadi penyumbang statistik kes.... Laughing

xkan la kot...cara plg selamat tu..hahaha
sempat lari seblm api smpai ke sumbu mercun..

SailorMoon
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1071
Points : 1110
Join date : 22/02/2010
Location : Pekan - Sepang - Sg Petani

http://fiverobindas.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  ainie rashid on Mon Oct 11, 2010 5:29 pm

ann wrote:
MD wrote:
SailorMoon wrote:

ape barang men mercun pop..hakhak...
x raya la klu xde mercun weh...
cara koi men mercun dr kecik smpai skang :

-ponjot suatkabo pjg2..cantumkan ngn sumbu mercun pastu bakor suatkabo te...
hehehe...selamat jari...bior le member2 nak gelok pun kan... lol!

main bunga api je la kala gini..



Gitulaaa.. orang kita memang kreatif.... kalau tidak tak kan keluar dlm media....



awok memang kreatif lar SM....
Kawan bagi 3 "bintang tiga"" hu hu hu bom lol!

ainie rashid
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 243
Points : 265
Join date : 15/12/2009
Age : 45
Location : / J 2 / Kuantan

Back to top Go down

Re: Jangan main mercun!

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum