Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Moh kita mengamalkan petua.

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 12:54 pm

Mekala org tua-tua dulu byk ngat mengamalkan pertua-tua dan amalan-amalan tertentu dan bernika-nika petua deme tinggalkan utk kita anak cucu dia terkadang petua dan amalan itu penuh dengan kebaikanya jadi sini moh laa kita kut sape tahu petua-petua yang baik yang boleh kita kongsikan bersama utk manfaat kita bersama.

Kawan mula dulu ; Larangan meminum air sambil makan nasi. Larangan ini bukan sekadar larangan tapi ada kebaikannya..bukan bimbang nasi tak abis tapi jika diamalkan perjuangan kita kelak mudah kalah (terutama yang sudah beristeri) jadi jangan amalkan sambil makan nasi minum air.

Hak lain deme sambung kut ada petua-petua yang berguna.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 1:05 pm

Petua Awet Muda Untuk Wajah

Petua ini mungkin telah diingatkan kepada kita berulang-ulang kali oleh ibu atau nenek kita,namun pada agakan saya, tidak ramai yang menjadikannya satu amalan.

Meminum air suam setiap pagi selepas bangun daripada tidur merupakan amalan pengekalan kejelitaan yang paling mudah, tetapi paling mujarab. Di bawah adalah 'penambahan' kepada amalan meminum air suam yang mesti kita amalkan setiap pagi untuk kelihatan awet muda sepanjang usia kita. Bagi saya, biarlah usia kita tua, namun wajah kita tidak perlu menunjukkannya.

Letakkan jari telunjuk kedua-dua belah tangan di atas dagu. Kemudian pusing-pusingkan jari anda ke pipi, bawa ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi. Urutan ini perlu disusuli dengan meminum air suam selepasnya. Bagi umat Islam, berselawatlah 3 kali sebelum mengambil minuman ini. Perlu diingatkan untuk meminum air suam ini sebelum mengambil apa-apa sarapan. Dalam pengamatan saya sendiri, amalan ini telah terbukti berkesan kerana semua 'wanita cantik' yang saya pernah kenal menurunkan petua ini kepada saya apabila saya bertanya 'rahsia' wajah mereka yang tegang dan sentiasa kelihatan ceria.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  ozzy on Thu Oct 01, 2009 1:25 pm

jasnoraizan wrote:Petua Awet Muda Untuk Wajah

Dalam pengamatan saya sendiri, amalan ini telah terbukti berkesan kerana semua 'wanita cantik' <------ - dalam senarai yang ada agok2 berapa ekk..ekekeke..kantoi...yang saya pernah kenal menurunkan petua ini kepada saya apabila saya bertanya 'rahsia' wajah mereka yang tegang dan sentiasa kelihatan ceria.

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 1:28 pm



agok kawan laaa dia nei pun guna petua itu juge laa kala gitu hehehe....
kawan nok try laa lepas neh....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 1:30 pm

Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka

Pernahkah anda menggunakan kulit telur untuk tujuan kecantikan kulit muka? Setahu saya, kulit telur ni digunakan untuk tujuan kraftangan dan meneutralkan minyak masak (hasil R&D saintis UniMAP)
Baiklah, kalau anda belum pernah cuba petua ni, saya akan tunjukkan cara-caranya. Selain kulit telur, anda perlulah sediakan juga bahan sampingan lain iaitu bedak sejuk dan air suam.


  1. Memula sekali, anda bersihkanlah dulu kulit telur tadi.
  2. Kemudian, kisar kulit telur tu sehingga halus seperti debu. Kalau anda lebih suka nak tumbuk pun boleh gak
  3. Seterusnya, anda campurkan dan kacau debu tersebut dengan bedak sejuk dan air suam hingga sebati.
  4. Sapukanlah campuran tersebut ke muka anda. Tapi, pastikan muka anda dah dibersihkan terlebih dulu, ok.5. Sambil anda menyapu bedak sejuk tu, urutlah sekali kulit muka anda secara lembut dan perlahan-lahan.

Begitulah 5 langkah yang boleh anda lakukan untuk mencantikkan kulit muka dengan kulit telur. Lepas ini, anda bolehlah memanfaatkan kulit telur daripada terbuang begitu saja, kan?Selamat Mencuba!


Last edited by jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 1:33 pm; edited 1 time in total

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 1:33 pm

jasnoraizan wrote:Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka





Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka


Ah...bior bete...kulit sudoh laa telor tu simpan laa weh.....heheheheheh

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  ozzy on Thu Oct 01, 2009 1:33 pm

[quote="jasnoraizan"]Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka

Uiikkk...nih nok bagi petua ke nok promosi gambor awek gitu...Deto bagi dia kad kuning ..hehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 1:35 pm

Yassin wrote:
jasnoraizan wrote:Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka





Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka


Ah...bior bete...kulit sudoh laa telor tu simpan laa weh.....heheheheheh

hok tu kalau kacau memang bertelur sungguh......sin.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 1:38 pm

[quote="fourzy"]
jasnoraizan wrote:Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka

Uiikkk...nih nok bagi petua ke nok promosi gambor awek gitu...Deto bagi dia kad kuning ..hehe

kawan tak tau....jasnoraizan hehehehe apa pun gambo tu SEKADAR HIASAN je...

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  apis11 on Thu Oct 01, 2009 1:40 pm

kwn memang berminat dgn gambo2 yg disertakan...boleh tak berikan kwn no tipon..emel ke..ataupon alamat surat menurat merka..heheheh..nk merapatkan silaturrahim...kira ni petua untuk memelihara perhubungan la kan...hehehehe..mls la nk ikut abg jem nye petua...baik kwn buat petua sendiri... cheers cheers cheers cheers

apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  ozzy on Thu Oct 01, 2009 1:40 pm

[quote="Yassin"]
jasnoraizan wrote:Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka


Ah...bior bete...kulit sudoh laa telor tu simpan laa weh.....heheheheheh

Ni petua kwn Yassin ..memang kwn amalkan sejak bujang lagi..petua untuk tenaga dalaman..
- Lepas makan malam minum telur ayam kampung mentah yang dimasukkan kedalam gelas kecil dan dicampurkan dengan 2 susdu madu..kacau hingga sebati dgn sebati dan minum..jika nak rasa khasiatnya cuba la..tapi telur ayam kampung sahaja..telur ayam lain tak digalakkan sebab telur ayam kg lebih origional dan rasanya lebih sedap

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 1:41 pm

[quote="Yassin"]
fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka

Uiikkk...nih nok bagi petua ke nok promosi gambor awek gitu...Deto bagi dia kad kuning ..hehe

kawan tak tau....jasnoraizan hehehehe apa pun gambo tu SEKADAR HIASAN je...

untuk yg memahaminye je...... (yg tak faham...tak pe....)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 1:42 pm

apis11 wrote:kwn memang berminat dgn gambo2 yg disertakan...boleh tak berikan kwn no tipon..emel ke..ataupon alamat surat menurat merka..heheheh..nk merapatkan silaturrahim...kira ni petua untuk memelihara perhubungan la kan...hehehehe..mls la nk ikut abg jem nye petua...baik kwn buat petua sendiri...


Mekala nengok gambo awek nei mate nok ceroh sikit ada tak petua meceroh ke mate??

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  apis11 on Thu Oct 01, 2009 1:43 pm

[quote="jasnoraizan"]
Yassin wrote:
fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:Kulit Telur Untuk Kecantikan Muka

Uiikkk...nih nok bagi petua ke nok promosi gambor awek gitu...Deto bagi dia kad kuning ..hehe

kawan tak tau....jasnoraizan hehehehe apa pun gambo tu SEKADAR HIASAN je...

untuk yg memahaminye je...... (yg tak faham...tak pe....)

i like..... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 1:45 pm

Petua Cantikkan Betis Kaki





(cuma gambar hiasan sebagai contoh ..Tiada kena mengena dgn yg hidup atau mati)



Setiap orang khususnya wanita, tentu inginkan betis yang cantik, halus dan licin. Caranya mudah sahaja. Sapukan setiap pagi selepas mandi dengan minyak rambut atau minyak kelapa dan urutkan perlahan-lahan.

Setelah lakukan demikian, betis anda akan kelihatan halus dan mulus. Anda tidak perlu membuang duit untuk membeli minyak untuk bayi atau losyen.

Selain itu anda boleh juga mengurut betis anda dua atau tiga hari sekali dengan menggunakan hampas kelapa yang telah diperah santannya. Setelah itu urutlah lagi dengan air hingga menjadi bersih.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 1:47 pm

fourzy wrote:

Ni petua kwn Yassin ..memang kwn amalkan sejak bujang lagi..petua untuk tenaga dalaman..
- Lepas makan malam minum telur ayam kampung mentah yang dimasukkan kedalam gelas kecil dan dicampurkan dengan 2 susdu madu..kacau hingga sebati dgn sebati dan minum..jika nak rasa khasiatnya cuba la..tapi telur ayam kampung sahaja..telur ayam lain tak digalakkan sebab telur ayam kg lebih origional dan rasanya lebih sedap

Masalohnya nok mencari telor ayam kampung tu laa byk telor ayam bandor je, tapi tak sesuai byk ngat air...kuning pun tak pekat...errr...ayam kampung juge bagusnya....se lagi madu skg nei byk ngat madu kawoh je...errr....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 1:50 pm

Petua Rawatan Mata


(kHAS UNTUK YG ADA MASALAH MATA)

BULATAN HITAM BAWAH MATA

Hancurkan/tumbuk daun pudina segar dan letakkannya di sekitar bahagian mata. Biarkannya selama 10 minit sebelum mencucinya menggunakan air sejuk.

MATA SEMBAB

Mata sembab boleh dikurangkan dengan menggunakan potongan ubi kentang segar. Caranya adalah dengan meletakkan potongan ubi kentang di atas mata selama beberapa minit.

KELETIHAN MATA

Lembabkan 2 uncang teh ke dalam air panas. Setelah itu, sejukkan uncang teh tadi dengan memasukkannya ke dalam peti ais. Setelah ia sejuk, letakkannya ke atas mata selama lebih kurang 15 minit.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  strikerbuncit on Thu Oct 01, 2009 1:53 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:

Ni petua kwn Yassin ..memang kwn amalkan sejak bujang lagi..petua untuk tenaga dalaman..
- Lepas makan malam minum telur ayam kampung mentah yang dimasukkan kedalam gelas kecil dan dicampurkan dengan 2 susdu madu..kacau hingga sebati dgn sebati dan minum..jika nak rasa khasiatnya cuba la..tapi telur ayam kampung sahaja..telur ayam lain tak digalakkan sebab telur ayam kg lebih origional dan rasanya lebih sedap

Masalohnya nok mencari telor ayam kampung tu laa byk telor ayam bandor je, tapi tak sesuai byk ngat air...kuning pun tak pekat...errr...ayam kampung juge bagusnya....se lagi madu skg nei byk ngat madu kawoh je...errr....

err,nak tanya otai2 sume leh x?skdar kongsi ilmu..

telur tu guna kuningnya saja@putihnye@kedua2nya sekali?
pastu kacau dgn madu jeke?...

saya dah ade madu,telur ayam kg leh cari..cuma sy tgh menghitung hari je utk guna.
insyaAllah,4bulan lg.hehehehe..
TQ..

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  ozzy on Thu Oct 01, 2009 1:56 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:

Ni petua kwn Yassin ..memang kwn amalkan sejak bujang lagi..petua untuk tenaga dalaman..
- Lepas makan malam minum telur ayam kampung mentah yang dimasukkan kedalam gelas kecil dan dicampurkan dengan 2 susdu madu..kacau hingga sebati dgn sebati dan minum..jika nak rasa khasiatnya cuba la..tapi telur ayam kampung sahaja..telur ayam lain tak digalakkan sebab telur ayam kg lebih origional dan rasanya lebih sedap

Masalohnya nok mencari telor ayam kampung tu laa byk telor ayam bandor je, tapi tak sesuai byk ngat air...kuning pun tak pekat...errr...ayam kampung juge bagusnya....se lagi madu skg nei byk ngat madu kawoh je...errr....

Keh biasanya kalau balik kg mmg beli telur ayam kg ni buat stok...telor ayam daging mmg x sesuai ngat la..telor ayam organik pun boleh la kot...nak kenal madu ori mudah jek..kalau ada semut bermakna madu tu dah dicampur dgn gula merah..semut x akan hinggap ke madu ori sebab madu tu panas pada dialaa..

p/s- petua ni bagus juga utk pemain bola..utk menguatkan lutut... Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 1:58 pm

strikerbuncit wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Ni petua kwn Yassin ..memang kwn amalkan sejak bujang lagi..petua untuk tenaga dalaman..
- Lepas makan malam minum telur ayam kampung mentah yang dimasukkan kedalam gelas kecil dan dicampurkan dengan 2 susdu madu..kacau hingga sebati dgn sebati dan minum..jika nak rasa khasiatnya cuba la..tapi telur ayam kampung sahaja..telur ayam lain tak digalakkan sebab telur ayam kg lebih origional dan rasanya lebih sedap

Masalohnya nok mencari telor ayam kampung tu laa byk telor ayam bandor je, tapi tak sesuai byk ngat air...kuning pun tak pekat...errr...ayam kampung juge bagusnya....se lagi madu skg nei byk ngat madu kawoh je...errr....

err,nak tanya otai2 sume leh x?skdar kongsi ilmu..

telur tu guna kuningnya saja@putihnye@kedua2nya sekali?
pastu kacau dgn madu jeke?...

saya dah ade madu,telur ayam kg leh cari..cuma sy tgh menghitung hari je utk guna.
insyaAllah,4bulan lg.hehehehe..
TQ..


aok kaco sekali je...mekala kuning je bagus juge...keknya rugi laa telur tu...apa pun telor ayam kampung tak macam telor ayam bandor byk air...ok slmat mencube..

mana kawan nok cari madu molek???

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 2:02 pm

strikerbuncit wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Ni petua kwn Yassin ..memang kwn amalkan sejak bujang lagi..petua untuk tenaga dalaman..
- Lepas makan malam minum telur ayam kampung mentah yang dimasukkan kedalam gelas kecil dan dicampurkan dengan 2 susdu madu..kacau hingga sebati dgn sebati dan minum..jika nak rasa khasiatnya cuba la..tapi telur ayam kampung sahaja..telur ayam lain tak digalakkan sebab telur ayam kg lebih origional dan rasanya lebih sedap

Masalohnya nok mencari telor ayam kampung tu laa byk telor ayam bandor je, tapi tak sesuai byk ngat air...kuning pun tak pekat...errr...ayam kampung juge bagusnya....se lagi madu skg nei byk ngat madu kawoh je...errr....

err,nak tanya otai2 sume leh x?skdar kongsi ilmu..

telur tu guna kuningnya saja@putihnye@kedua2nya sekali?
pastu kacau dgn madu jeke?...

saya dah ade madu,telur ayam kg leh cari..cuma sy tgh menghitung hari je utk guna.
insyaAllah,4bulan lg.hehehehe..
TQ..

Petua Melayu Zakar Besar dan Panjang



(KHAS UNTUK STRICKERBUNCIT AJE)



nuffnang_bid = "601824ec7463025aa334570619dd8dd5";






Petua Melayu Zakar Besar dan Panjang
Petua Zakar Besar dan Panjang
Semasa zakar masih lembik, pegang dan tarik kepala zakar ke bawah antara kedua belah kaki -tarik ke sebelah kiri dan tahan selama lebih kurang 5 minit iaitu sebanyak 3 kali sehari ( apabila mandi pagi, tengahari dan petang ) nescaya dapat membantu membesar saiz, memanjang dan menguatkan serta mengeraskan zakar anda. Cubalah
Petua Lelaki Lambat Keluar Air Mani/Lambat Klimaks
Kalau anda seorang yang selalu cepat keluar air mani ketika bersetubuh cubalah petua ini, anda akan nikmati sendiri.Petuanya bila saja rasa air mani itu keluar tariklah nafas anda sepanjang yang anda mampu dan bila ada rasa nak keluar lagi tarik lagi nafas semampu yang anda boleh dan lakukan hingga seterusnya.. Insyallah anda akan dapat menikmati persetubuhan yang lebih panjang.


Petua Zakar Tahan Lama
Untuk menambahkan power semasa bersetubuh di mana sila amalkan petua berikut;-
1. Kalau nak buang air besar jangan seiring dgn air kecil.Oleh itu kalau nak buang air besar maka air kecil
harus ditahan dan tarik nafas,sebegitu juga sebaliknya. Yang penting jangan buang kedua2 air sekali.
2. Amalkan dikepalkan besar ibu jari nasi dan telan semasa hendak mula makan.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 2:02 pm

fourzy wrote:

Keh biasanya kalau balik kg mmg beli telur ayam kg ni buat stok...telor ayam daging mmg x sesuai ngat la..telor ayam organik pun boleh la kot...nak kenal madu ori mudah jek..kalau ada semut bermakna madu tu dah dicampur dgn gula merah..semut x akan hinggap ke madu ori sebab madu tu panas pada dialaa..

p/s- petua ni bagus juga utk pemain bola..utk menguatkan lutut...


Petua lain nok pastikan MADU molek celup putung mancis api dalam madu ce gesel ce mancikan hidup dok mekala hidup soh ori tak hidup tu bukan ori dah campo air...air ngan api tak hidup punya....kedua cu letok kat atas kuku ibu jari sesetitik...pas tu lingkup kan jari itu mekala tus soh buka ori...dah campo air...

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Yassin on Thu Oct 01, 2009 2:04 pm

jasnoraizan wrote:


Petua Zakar Tahan Lama
Untuk menambahkan power semasa bersetubuh di mana sila amalkan petua berikut;-
1. Kalau nak buang air besar jangan seiring dgn air kecil.Oleh itu kalau nak buang air besar maka air kecil
harus ditahan dan tarik nafas,sebegitu juga sebaliknya. Yang penting jangan buang kedua2 air sekali.
2. Amalkan dikepalkan besar ibu jari nasi dan telan semasa hendak mula makan.


Kawan ker makin serum nengok posting dia neh hehehehe emboh karang terjulor juge...err....hehehehehe

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  strikerbuncit on Thu Oct 01, 2009 2:05 pm

Yassin wrote:
strikerbuncit wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Ni petua kwn Yassin ..memang kwn amalkan sejak bujang lagi..petua untuk tenaga dalaman..
- Lepas makan malam minum telur ayam kampung mentah yang dimasukkan kedalam gelas kecil dan dicampurkan dengan 2 susdu madu..kacau hingga sebati dgn sebati dan minum..jika nak rasa khasiatnya cuba la..tapi telur ayam kampung sahaja..telur ayam lain tak digalakkan sebab telur ayam kg lebih origional dan rasanya lebih sedap

Masalohnya nok mencari telor ayam kampung tu laa byk telor ayam bandor je, tapi tak sesuai byk ngat air...kuning pun tak pekat...errr...ayam kampung juge bagusnya....se lagi madu skg nei byk ngat madu kawoh je...errr....

err,nak tanya otai2 sume leh x?skdar kongsi ilmu..

telur tu guna kuningnya saja@putihnye@kedua2nya sekali?
pastu kacau dgn madu jeke?...

saya dah ade madu,telur ayam kg leh cari..cuma sy tgh menghitung hari je utk guna.
insyaAllah,4bulan lg.hehehehe..
TQ..


aok kaco sekali je...mekala kuning je bagus juge...keknya rugi laa telur tu...apa pun telor ayam kampung tak macam telor ayam bandor byk air...ok slmat mencube..

mana kawan nok cari madu molek???

kwn beli kt cameroon highland aritu..masa jelajah PCC& friendly match..ade sebotol..stkat ni xda kesan pn ia madu campuran.sbb sama je keadaan smasa beli dan skrg..

Thanks..lain2 tips?cthnya senaman lipat pinggang ke?ada yg tau?lehla kongsi.. Razz

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 01, 2009 2:08 pm

SEKADAR PETUA JE SIN...TAK DE MENDE LAIN....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Moh kita mengamalkan petua.

Post  Sponsored content Today at 11:24 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum