Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

bandar pusat jengka

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

bandar pusat jengka

Post  jasnoraizan on Fri Oct 02, 2009 3:46 pm

Bandar Jengka


Bandar Jengka atau dahulunya dikenali sebagai Bandar Pusat Jengka merupakan sebuah bandar utama di Pahang, Malaysia. Bandar Pusat Jengka menjadi pusat kepada Segitiga Jengka atau dikenali sebagai Felda Jengka. Segitiga Jengka ialah sebuah gugusan terbesar FELDA di Malaysia, satu daripada projek kerajaan Malaysia ke atas penduduk Malaysia.



Sejarah pembentukan FELDA Segitiga Jengka


Sejarah Jengka


Jengka dibuka secara rasmi pada 1967. Nama Jengka diambil daripada nama sebatang sungai iaitu Sungai Jengka. Sungai ini pula mendapat nama daripada satu kisah seorang wanita bernama Yang Jangka yang mati lemas di sungai ini. Dalam tempoh tiga dekad (1967-1997), Jengka ditadbir oleh Lembaga Kemajuan Wilayah Jengka (LKWJ). Setelah LKWJ dibubarkan pada 1997, Pentadbiran Jengka telah diserahkan kepada Majlis Daerah Maran (MDM) hingga ke hari ini.
Jengka ditubuhkan melalaui satu projek iaitu Segitiga Jengka oleh Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA). Nama Segitiga Jengka digunakan dengan mengambilkira lokasi Jengka yang terletak diantara tiga daerah iaitu Temerloh, Maran dan Jerantut.
Senarai FELDA di Jengka



  1. FELDA Anggerik Jengka 1
  2. FELDA Cempaka Jengka 2
  3. FELDA Dahlia Jengka 3
  4. FELDA Kemboja Jengka 4
  5. FELDA Kekwa Jengka 5
  6. FELDA Keembong Jengka 6
  7. FELDA Kenanga Jengka 7
  8. FELDA Kesidang Jengka 8
  9. FELDA Kesumba Jengka 9
  10. FELDA Mawar Jengka 10
  11. FELDA Melati Jengka 11
  12. FELDA Melor Jengka 12
  13. FELDA Puteri Malu Jengka 13
  14. FELDA Raya Jengka 14
  15. FELDA Semarak Jengka 15
  16. FELDA Sena Jengka 16
  17. FELDA Seri Pagi Jengka 17
  18. FELDA Seroja Jengka 18
  19. FELDA Siantan Jengka 19
  20. FELDA Tanjung Jengka 20
  21. FELDA Teratai Jengka 21
  22. FELDA Terkis Jengka 22
  23. FELDA Tonkin Jengka 23
  24. FELDA Jengka 24
  25. FELDA Jengka 25

FELDA Yang Tidak Menggunakan Nama Jengka



  1. FELDA Ulu Jempol
  2. FELDA Kampung Awah
  3. FELDA Sungai Tekam
  4. FELDA Sungai Nerek

Politik


Senarai ADUN Jengka



  1. Sariah Kamiso (BN) 1974-1982
  2. Datuk Zainal Hassan (BN) 1982-1999
  3. Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (Pas) 1999-2004
  4. Abdul Rahman Ibrahim (BN) 2004-2008
  5. Wan Salman Wan Ismail (BN) 2008-sekarang

Pendidikan



  • Universiti Teknologi Mara (UiTM) Cawangan Pahang - Kampus Bandar Jengka
  • Kolej Matrikulasi Pahang - Cawangan Jengka
  • Kolej Sentral
  • Sekolah Kebangsaan Jengka Pusat
  • Sekolah Menengah Kebangsaan Jengka Pusat
  • Maahad Tahfiz Sultan Haji Ahmad Shah
  • Sekolah Kebangsaan Jengka Pusat 2
  • Sekolah Menengah Kebangsaan Jengka Pusat 2
  • Sekolah Menengah Teknik Jengka
  • Sekolah Menengah Kebangsaan Desa Jaya
  • Sekolah Kebangsaan Desa Jaya

Kemudahan awam



Pelancongan


Destinasi-destinasi Menarik


Gunung Senyum yang terletak di Felda Jengka 25 merupakan kawasan hutan simpan yang memiliki pelbagai gua seperti Gua Jebak Puyuh dan Gua Terang Bulan. Kawasan gunung ini kaya dengan pelbagai khazanah flora dan fauna selain menawarkan pemandangan yang cukup indah.
Pengunjung juga boleh mengunjungi Felda Residence Tekam yang terletak di Pusat Penyelidikan Pertanian Tun Razak (PPPTR). Destinasi pelancongan ini menawarkan pelbagai kemudahan seperti dusun buah-buahan, tempat penginapan, kolam renang dan padang golf.
Selain itu, Gua Gelanggi yang terletak berhampiran Jengka 8 juga sangat menarik untuk dikunjungi.
Tempat Penginapan



  1. Mercu View Resort, Bandar Jengka.
  2. Felda Residence Tekam.
  3. Homestay Felda Jengka 25.
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  Yassin on Fri Oct 02, 2009 4:45 pm

Sejarah Jengka


Jengka dibuka secara rasmi pada 1967. Nama Jengka diambil daripada nama sebatang sungai iaitu Sungai Jengka. Sungai ini pula mendapat nama daripada satu kisah seorang wanita bernama Yang Jangka yang mati lemas di sungai ini. Dalam tempoh tiga dekad (1967-1997), Jengka ditadbir oleh Lembaga Kemajuan Wilayah Jengka (LKWJ). Setelah LKWJ dibubarkan pada 1997, Pentadbiran Jengka telah diserahkan kepada Majlis Daerah Maran (MDM) hingga ke hari ini.
Jengka ditubuhkan melalaui satu projek iaitu Segitiga Jengka oleh Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA). Nama Segitiga Jengka digunakan dengan mengambilkira lokasi Jengka yang terletak diantara tiga daerah iaitu Temerloh, Maran dan Jerantut.

Kawan dengor pulok ceritanya lain weh...tapi entoh laa...nama jengka ini mendapat nama dari sejenis alatan membuat tikar mengkuang sejenis pengukur untuk memotong daun mengkuang itu sendiri di sebut JANGKA dan lama kelamaan nama itu di sebut JENGKA kata ceritanya JANGKA ini teleh terjatuh didalam sungai tersebut dan seterusnya nama sungai itu diberi nama SUNGAI JANGKA kini di kenali sungai JENGKA..gitu lah sedanya kawan membaca cerita sejarah jengka ini.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  jasnoraizan on Fri Oct 02, 2009 4:50 pm

Yassin wrote:Sejarah Jengka


Jengka dibuka secara rasmi pada 1967. Nama Jengka diambil daripada nama sebatang sungai iaitu Sungai Jengka. Sungai ini pula mendapat nama daripada satu kisah seorang wanita bernama Yang Jangka yang mati lemas di sungai ini. Dalam tempoh tiga dekad (1967-1997), Jengka ditadbir oleh Lembaga Kemajuan Wilayah Jengka (LKWJ). Setelah LKWJ dibubarkan pada 1997, Pentadbiran Jengka telah diserahkan kepada Majlis Daerah Maran (MDM) hingga ke hari ini.
Jengka ditubuhkan melalaui satu projek iaitu Segitiga Jengka oleh Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA). Nama Segitiga Jengka digunakan dengan mengambilkira lokasi Jengka yang terletak diantara tiga daerah iaitu Temerloh, Maran dan Jerantut.

Kawan dengor pulok ceritanya lain weh...tapi entoh laa...nama jengka ini mendapat nama dari sejenis alatan membuat tikar mengkuang sejenis pengukur untuk memotong daun mengkuang itu sendiri di sebut JANGKA dan lama kelamaan nama itu di sebut JENGKA kata ceritanya JANGKA ini teleh terjatuh didalam sungai tersebut dan seterusnya nama sungai itu diberi nama SUNGAI JANGKA kini di kenali sungai JENGKA..gitu lah sedanya kawan membaca cerita sejarah jengka ini.

btl lah tu sin....pada permulaanye...bagaimana sungai tu diberi nama...lps tu baru diambik sempena nama sungai tu ...jd la nama jengka.....btlsgat lah tu....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  Yassin on Fri Oct 02, 2009 4:57 pm

jasnoraizan wrote:
Yassin wrote:Sejarah Jengka


Jengka dibuka secara rasmi pada 1967. Nama Jengka diambil daripada nama sebatang sungai iaitu Sungai Jengka. Sungai ini pula mendapat nama daripada satu kisah seorang wanita bernama Yang Jangka yang mati lemas di sungai ini. Dalam tempoh tiga dekad (1967-1997), Jengka ditadbir oleh Lembaga Kemajuan Wilayah Jengka (LKWJ). Setelah LKWJ dibubarkan pada 1997, Pentadbiran Jengka telah diserahkan kepada Majlis Daerah Maran (MDM) hingga ke hari ini.
Jengka ditubuhkan melalaui satu projek iaitu Segitiga Jengka oleh Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA). Nama Segitiga Jengka digunakan dengan mengambilkira lokasi Jengka yang terletak diantara tiga daerah iaitu Temerloh, Maran dan Jerantut.

Kawan dengor pulok ceritanya lain weh...tapi entoh laa...nama jengka ini mendapat nama dari sejenis alatan membuat tikar mengkuang sejenis pengukur untuk memotong daun mengkuang itu sendiri di sebut JANGKA dan lama kelamaan nama itu di sebut JENGKA kata ceritanya JANGKA ini teleh terjatuh didalam sungai tersebut dan seterusnya nama sungai itu diberi nama SUNGAI JANGKA kini di kenali sungai JENGKA..gitu lah sedanya kawan membaca cerita sejarah jengka ini.

btl lah tu sin....pada permulaanye...bagaimana sungai tu diberi nama...lps tu baru diambik sempena nama sungai tu ...jd la nama jengka.....btlsgat lah tu....

Goner pulok nyer kait ker.. dgn nama Yang Jangka yang mati lemas di sungai tu???
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  jasnoraizan on Fri Oct 02, 2009 5:11 pm

Yassin wrote:
jasnoraizan wrote:
Yassin wrote:Sejarah Jengka


Jengka dibuka secara rasmi pada 1967. Nama Jengka diambil daripada nama sebatang sungai iaitu Sungai Jengka. Sungai ini pula mendapat nama daripada satu kisah seorang wanita bernama Yang Jangka yang mati lemas di sungai ini. Dalam tempoh tiga dekad (1967-1997), Jengka ditadbir oleh Lembaga Kemajuan Wilayah Jengka (LKWJ). Setelah LKWJ dibubarkan pada 1997, Pentadbiran Jengka telah diserahkan kepada Majlis Daerah Maran (MDM) hingga ke hari ini.
Jengka ditubuhkan melalaui satu projek iaitu Segitiga Jengka oleh Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA). Nama Segitiga Jengka digunakan dengan mengambilkira lokasi Jengka yang terletak diantara tiga daerah iaitu Temerloh, Maran dan Jerantut.

Kawan dengor pulok ceritanya lain weh...tapi entoh laa...nama jengka ini mendapat nama dari sejenis alatan membuat tikar mengkuang sejenis pengukur untuk memotong daun mengkuang itu sendiri di sebut JANGKA dan lama kelamaan nama itu di sebut JENGKA kata ceritanya JANGKA ini teleh terjatuh didalam sungai tersebut dan seterusnya nama sungai itu diberi nama SUNGAI JANGKA kini di kenali sungai JENGKA..gitu lah sedanya kawan membaca cerita sejarah jengka ini.

btl lah tu sin....pada permulaanye...bagaimana sungai tu diberi nama...lps tu baru diambik sempena nama sungai tu ...jd la nama jengka.....btlsgat lah tu....

Goner pulok nyer kait ker.. dgn nama Yang Jangka yang mati lemas di sungai tu???

nama hok mengait mengkuang tulah agoknye....nama dia ke?...atau nama alat yg dia gunakan ?....tak pastilah pulok kwn.....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  4biru90 on Fri Jan 08, 2010 11:05 am

salam..org baru kat sini,
aku bangga dok ulu jempol,salah satu felda dlm gugusan jengka...

4biru90

Posts : 39
Points : 45
Join date : 08/01/2010
Location : ulu jempol,bkt sentosa rawang

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  zulkbo on Fri Jan 08, 2010 11:08 am

4biru90 wrote:salam..org baru kat sini,
aku bangga dok ulu jempol,salah satu felda dlm gugusan jengka...

ulu jempol tempat koi
lepak sekitar 80 an
he he..anok saper la ni?? scratch sunny

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  4biru90 on Fri Jan 08, 2010 11:18 am

heheheh.umah koi dpn umah arwah nijam jalil.
peringkat dua..
meke ni satu batch ngan mukarram kerr

4biru90

Posts : 39
Points : 45
Join date : 08/01/2010
Location : ulu jempol,bkt sentosa rawang

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  cikacung on Fri Jan 08, 2010 11:23 am

4biru90 wrote:heheheh.umah koi dpn umah arwah nijam jalil.
peringkat dua..
meke ni satu batch ngan mukarram kerr

besa dengo nama nizam jalil ni.....

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 46
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  zulkbo on Fri Jan 08, 2010 11:24 am

4biru90 wrote:heheheh.umah koi dpn umah arwah nijam jalil.
peringkat dua..
meke ni satu batch ngan mukarram kerr

mukarram ?? scratch
koi nak kena recall balik
otak dah lembab nih
he he..nanti koi bagi tau drunken

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  4biru90 on Fri Jan 08, 2010 11:26 am

mukarram ni satu batch ngan pokde lumba lari tuu.
sorg lg wariss koi nama kori anak arwah paklan mat drebar bas sekolah uj..
ni geng2 lanun sekolah dulu...

4biru90

Posts : 39
Points : 45
Join date : 08/01/2010
Location : ulu jempol,bkt sentosa rawang

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  cikacung on Fri Jan 08, 2010 11:28 am

zulkbo wrote:
4biru90 wrote:heheheh.umah koi dpn umah arwah nijam jalil.
peringkat dua..
meke ni satu batch ngan mukarram kerr

mukarram ?? scratch
koi nak kena recall balik
otak dah lembab nih
he he..nanti koi bagi tau drunken

Depa ni junior junior kita la zul....

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 46
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  zulkbo on Fri Jan 08, 2010 11:29 am

rasanya macam cikacung cakap
mungkin junior koi maaflah..tak dapat nak neka
he he..thanks mawie..

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  4biru90 on Fri Jan 08, 2010 11:31 am

koi tingkat 1 thn 87..

4biru90

Posts : 39
Points : 45
Join date : 08/01/2010
Location : ulu jempol,bkt sentosa rawang

Back to top Go down

assalamualaikum

Post  wan on Mon Feb 01, 2010 4:07 am

sy org baru di sini....duk j2...saje nk tgok2 apa ada dlm PCC... Hallo every body...salam anak jengka dr laut china selatan
avatar
wan

Posts : 3
Points : 4
Join date : 31/01/2010
Age : 40
Location : J2..laut cina selatan

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  zulkbo on Mon Feb 01, 2010 10:21 am

wan wrote:sy org baru di sini....duk j2...saje nk tgok2 apa ada dlm PCC... Hallo every body...salam anak jengka dr laut china selatan

Terima kasih Wan sudi masuk sini..
bersamalah kita menjalin salam ukhwah
sesama islam..kerja dalam laut ke aok?
kerja kapal erkk scratch

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  ozzy on Wed Mar 03, 2010 11:17 am

Bekas buruh rayu bantuan rawat kanser hidung

MARAN 3 Feb. - Seorang bekas buruh tidak menyangka bonjol yang disangka bisul di hidungnya sejak lapan bulan lalu, rupa-rupanya penyakit kanser.
Wan Paridulatras Wan Ahmad, 46, dari Felda Jengka 3 di sini pada mulanya menyangka benjol itu ada kaitan dengan penyakit resdung yang dialaminya beberapa tahun lalu.
Wan Paridulatras ketika ditemui berkata, selama ini dia hanya mendapatkan rawatan di klinik kerajaan dan swasta merawat resdung yang dialaminya.
''Namun benjol itu semakin membesar hingga merebak ke bahagian mata lalu saya mendapatkan rawatan lanjut di Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (Hoshas), Temerloh sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan kerana keadaan semakin serius.
''Pihak hospital mengesahkan saya menghidap penyakit kanser yang serius tahap empat yang melibatkan bahagian hidung kiri, mata kiri, sebahagian otak dan semakin menghampiri ke mata kanan,'' katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di rumahnya di Felda Dahlia Jengka 3 hari ini.
Sementara itu, isterinya, Arbiah A. Rani berkata, ketika ini, suaminya perlu menjalani rawatan kimoterapi sebanyak sekali dalam sebulan bermula September lalu di HUSM, Kubang Kerian.
Rawatan itu, jelasnya, disusuli dengan radioterapi yang segala kos perjalanan dan rawatan ditanggung sendiri.
Arbiah berkata, suaminya bekerja sebagai buruh kontrak pembalakan tetapi terpaksa berhenti selepas disahkan menghidap kanser lapan bulan lalu.
"Kami bersama enam anak terpaksa menumpang di rumah ibu yang merupakan seorang peneroka Felda Dahlia Jengka 3 sejak lapan bulan lalu," katanya.
sumber - http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0204&pub=utusan_malaysia&sec=Timur&pg=wt_06.htm&arc=hive
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  ozzy on Wed Mar 03, 2010 11:33 am

Polis lumpuh kegiatan curi kabel di Jengka

MARAN 16 Jan. - Polis yakin dapat melumpuhkan kegiatan curi kabel telefon membabitkan kerugian RM101,900 selepas tertangkapnya enam suspek termasuk dua pembeli dalam 'Ops Kabel' di Felda Jengka pada Selasa dan kelmarin.
Dalam serbuan pertama pada pukul 8.30 pagi, Selasa lalu, sepasukan polis diketuai Inspektor Muhammad Rizman Ramly menahan tiga lelaki berusia antara 23 dan 37 tahun di sebuah rumah di Felda Jengka 12.
"Dua daripada suspek berasal dari Felda Jengka 12 dan seorang lagi dari Jerantut, masing-masing penganggur dan penagih dadah. Selain itu mereka juga mempunyai rekod jenayah lalu," katanya di sini hari ini.
Ahmad Johari memberitahu, hasil serbuan itu, polis merampas kabel telefon sepanjang 100 meter yang belum diproses dan dawai serta kulit kabel dipercayai dicuri dari beberapa tempat di Felda Jengka.
Menurutnya, kabel telefon itu mengandungi 65 kilogram dawai tembaga dengan harga pasaran RM8 sekilogram.
Katanya, siasatan awal mendapati suspek dipercayai terlibat dalam kes mencuri kabel telefon di Felda Jengka 11, Felda Jengka 12, Felda Jengka 13, Felda Jengka 14, dan Felda Jengka 23 bermula pada 25 Januari 2008 hingga 10 Januari lalu.
"Perbuatan khianat mereka itu menyebabkan ribuan pengguna telefon di tanah rancangan terbabit terputus perkhidmatan dalam tempoh tertentu sehingga Telekom Malaysia (TM) Berhad terpaksa menggantikan kabel baru," katanya.
Dalam serbuan kedua pada pukul 2.30 pagi kelmarin, kata Ahmad Johari, polis menahan seorang lelaki berusia 31 tahun di sebuah rumah di Felda Jengka 21 dan merampas wayar tembaga yang telah dibakar.
Katanya, penganggur berasal dari Felda Jengka 21 itu, mempunyai sembilan kes mencuri kabel bermula pada 11 Januari 2008 sehingga 18 Disember 2009 di Felda Jengka 18, Felda Jengka 21 dan Felda Jengka 23 membabitkan kerugian RM61,800.
Susulan itu, ujarnya, polis menyerbu sebuah premis barang-barang lusuh tanpa lesen di Matau dekat sini, sebelum menahan seorang peniaga lelaki berusia 24 tahun kerana membeli barang curi.
sumber - http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0117&pub=utusan_malaysia&sec=Timur&pg=wt_03.htm&arc=hive
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  termizi2010 on Thu Apr 15, 2010 3:56 pm

Kt bandar jengka dh ade KFC....
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  lepat_ubi on Thu Apr 15, 2010 3:58 pm

termizi2010 wrote:Kt bandar jengka dh ade KFC....


koi x penoh pg lg..lame x blk jengka..
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  termizi2010 on Thu Apr 15, 2010 4:03 pm

lepat_ubi wrote:
termizi2010 wrote:Kt bandar jengka dh ade KFC....


koi x penoh pg lg..lame x blk jengka..
x penah pi.. sbb kt bandar jengka xde benda yg menarik sgt....
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  lepat_ubi on Thu Apr 15, 2010 4:11 pm

termizi2010 wrote:
lepat_ubi wrote:
termizi2010 wrote:Kt bandar jengka dh ade KFC....


koi x penoh pg lg..lame x blk jengka..
x penah pi.. sbb kt bandar jengka xde benda yg menarik sgt....


ces....how dare u!!
wakakkaka
avatar
lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  termizi2010 on Thu Apr 15, 2010 4:14 pm

kalo x dh byk trip bas ke jengka....n byk pasaraya kt jengka...dan lain2 kemudahan yg setaraf dengan nye...
avatar
termizi2010
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 155
Points : 164
Join date : 15/04/2010
Age : 33
Location : shah alam/jengka 7

Back to top Go down

Bandar pusat jengka

Post  malik23 on Fri Nov 05, 2010 11:27 am

baru ni aku balik kg...pergi le..ke Bandor Pusat jengka tu...nampak dah banyak perubahan jalan dia kat kawasan bandar cantik baru lepas tar..aku nampak satu Hotel buka kat jengka..nama dia Issoria Hotel ..sapa sapa cari tempat bermalam boleh le stay kat sana....senang g je kat www.issoriahotel.com

malik23

Posts : 1
Points : 2
Join date : 05/11/2010

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  MD on Sat Nov 06, 2010 11:17 am

malik23 wrote:baru ni aku balik kg...pergi le..ke Bandor Pusat jengka tu...nampak dah banyak perubahan jalan dia kat kawasan bandar cantik baru lepas tar..aku nampak satu Hotel buka kat jengka..nama dia Issoria Hotel ..sapa sapa cari tempat bermalam boleh le stay kat sana....senang g je kat www.issoriahotel.com

terima kasih atas info,selamat datang...

_________________
Muka nampak Garang,Dalam Hati ada Taman....
avatar
MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: bandar pusat jengka

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum