Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

CINTA VS SUKA

View previous topic View next topic Go down

CINTA VS SUKA

Post  Yassin on Mon Oct 05, 2009 5:12 pm

Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.


Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.
Cuma fikirkanlah bersama-sama siapa yang anda cinta.

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  ozzy on Mon Oct 05, 2009 6:47 pm

Yassin wrote:

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.

Kalau tanya kwn..anggapan kwn aok sedang dilamun cinta..cinta sorok2 gitu hehe..cuma x tau cinta aok berdua tu kemana..masih menunggu waktu dan saat yang sesuai untuk bertindak..hehe borang dah ambik lum??

p/s - koi dah kabo disebalik yg tersurat ada yg tersirat ish..ishh..ishh Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  zulkbo on Mon Oct 05, 2009 10:16 pm

selagi bernyawa manusia
tak kan lari dari cinta mencintai
"rasa cinta pasti ada tiap makhluk
yang bernyawa"lagu shidee
keh suka mencintai dan dicintai
tak kira lah isteri keh, mak ayah
anak -anak dan kalau ada kekasih pun okey
tapi mencintai ALLAH dan RASUL
itulah tuntutan agama(mampukah kita???)

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 9:17 am

fourzy wrote:
Yassin wrote:

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.

Kalau tanya kwn..anggapan kwn aok sedang dilamun cinta..cinta sorok2 gitu hehe..cuma x tau cinta aok berdua tu kemana..masih menunggu waktu dan saat yang sesuai untuk bertindak..hehe borang dah ambik lum??

p/s - koi dah kabo disebalik yg tersurat ada yg tersirat ish..ishh..ishh


oit...sungguh hebat anggapan aok nei....risa kawan pulak mikirkannya.....buat masa nei tak de niat lagi nok sampai tahap tu haruuu....aok jgn pozi... kawan bimbang masin mulut aok jadi sungguh esok ..tak manpu lagi kawan...weh.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 9:49 am

quote="Yassin"]

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini. [/quote]


oit...sungguh hebat anggapan aok nei....risa kawan pulak mikirkannya.....buat masa nei tak de niat lagi nok sampai tahap tu haruuu....aok jgn pozi... kawan bimbang masin mulut aok jadi sungguh esok ..tak manpu lagi kawan...weh.[/quote]

Kawan banyok makan garam Sin..bukan garam biasa garam bukit... Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 9:58 am

fourzy wrote:quote="Yassin"]

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.


oit...sungguh hebat anggapan aok nei....risa kawan pulak mikirkannya.....buat masa nei tak de niat lagi nok sampai tahap tu haruuu....aok jgn pozi... kawan bimbang masin mulut aok jadi sungguh esok ..tak manpu lagi kawan...weh.[/quote]

Kawan banyok makan garam Sin..bukan garam biasa garam bukit... [/quote]

Oit pozi membuka aurat pulok doh....
apa pun kawan tabik juge ke aok....apa pun buat masa nie kawan tak terpikir lagi bender yang aok pikirkan tu....huhuhuhu.....jangan aok....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 10:22 am

Yassin wrote:
fourzy wrote:quote="Yassin"]

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.


oit...sungguh hebat anggapan aok nei....risa kawan pulak mikirkannya.....buat masa nei tak de niat lagi nok sampai tahap tu haruuu....aok jgn pozi... kawan bimbang masin mulut aok jadi sungguh esok ..tak manpu lagi kawan...weh.

Kawan banyok makan garam Sin..bukan garam biasa garam bukit... [/quote]

Oit pozi membuka aurat pulok doh....

apa pun kawan tabik juge ke aok....apa pun buat masa nie kawan tak terpikir lagi bender yang aok pikirkan tu....huhuhuhu.....jangan aok....[/quote]

Kalau garam biasa takut keh.. kena kontrol tu..kena darah tinggi pulok nanti...
kalau nengok penulisan keh dah tau dah wei..apa org kabo sekilas air berkocak dah tau jantan betinanya ..hehehe... Basketball

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 10:25 am

fourzy wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:quote="Yassin"]

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.


oit...sungguh hebat anggapan aok nei....risa kawan pulak mikirkannya.....buat masa nei tak de niat lagi nok sampai tahap tu haruuu....aok jgn pozi... kawan bimbang masin mulut aok jadi sungguh esok ..tak manpu lagi kawan...weh.

Kawan banyok makan garam Sin..bukan garam biasa garam bukit...


Oit pozi membuka aurat pulok doh....

apa pun kawan tabik juge ke aok....apa pun buat masa nie kawan tak terpikir lagi bender yang aok pikirkan tu....huhuhuhu.....jangan aok....[/quote]

Kalau garam biasa takut keh.. kena kontrol tu..kena darah tinggi pulok nanti...
kalau nengok penulisan keh dah tau dah wei..apa org kabo sekilas air berkocak dah tau jantan betinanya ..hehehe...
[/quote]

bab 2 cinta nih kwn tak brape nok komen ....pandai2 lah oak me ....mentafsirkanye....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 10:31 am

Yassin wrote:
fourzy wrote:quote="Yassin"]

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.


oit...sungguh hebat anggapan aok nei....risa kawan pulak mikirkannya.....buat masa nei tak de niat lagi nok sampai tahap tu haruuu....aok jgn pozi... kawan bimbang masin mulut aok jadi sungguh esok ..tak manpu lagi kawan...weh.

Kawan banyok makan garam Sin..bukan garam biasa garam bukit... [/quote]

Oit pozi membuka aurat pulok doh....

Dah aok kabo mulut kwn masin..kwn kabo la gitu ..kwn byk makan garam..hehehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 11:00 am

apa itu cinta??

Ramai yang tahu tentang cinta. Ramai yang tahu menyebut perkataan cinta. Ramai yang tahu bagaimana ingin meluahkan kata-kata cinta. Tetapi adakah anda tahu apa itu cinta yang sebenarnya? Di sini saya ingin berkongsi dengan anda tentang apa itu cinta.

Sifat Cinta
Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta.

Cinta Wujud Sejak Dilahirkan
Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa kepada cinta kepadakekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada Tuhan Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.

Cinta Bersedia
Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta, maka Tuhan menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewujudan dengan dikasihi. Sedia untuk mengikat setia serta saling memahami. Setia untuk dipertanggungjawapkan kerana cinta. Sedia untuk menyerah diri pada yang dicintai.

Cinta Itu Indah
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik. Cantiknya itu tulin dan tidak ia bertopeng. Bukan saja ia cantik malah suci murni, bercahaya gemerlap dan putih bersih.

Cinta Itu Mengharap Balasan
Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan, dari diri yang punya persamaan, dari diri yang asalnya satu. Bila dapat yang dicari, bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secocok dengan jiwanya, untuk bersatu kembali. Kehendak itu timbal balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tapi juga menerima.

Cinta Itu Menakluki
Sifat cinta itu ingin menguasai. Dia mahu yang dikasihinya itu hanya khusus untuk
dirinya. Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai. Tapi, dalam pada ingin menakluki, ia juga ingin ditakluki sepenuhnya.

Cinta Itu Mengetahui
Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui. Orang yang bercinta tahu siapa yang patut
dicintainya. Cinta tidak perlu bertanya. Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta. Mereka tahu apa yang perlu dilakukan. Tapi, cinta cuma tahu bercinta. Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan.

Cinta Itu Hidup
Cinta adalah ibarat manusia, boleh berputik, lalu mekar serta boleh layu dan gugur. Cinta itu punya deria dan perasaan. Cinta mendengar cinta, berkata cinta, melihat
cinta. Cinta ada segala-galanya. Sayang, benci, cemburu, gembira, sedih, tenang, tertekan, ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati.Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

Cinta Itu Suci
Sebagaimana yang banyak dikatakan orang, cinta itu suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta, ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan. Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.

Cinta Itu Mempesona
Cinta itu bukan saja indah, tapi mempersonakan. Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerana ia suci dan bersih. Ia adalah sebagaimana anda melihat pada anak kecil yang comel dan
bersih. Dia senyum pada anda dan merapati anda. Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel, tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa. Kerana sifat cinta yang mempersona ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.

Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya…mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri. Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijaksana, akan menjadi bodoh kerana pesona cinta. Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu. Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melainkan jika anda sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.

Apakah itu Bukti Cinta?
Cinta perlukan bukti. Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu. Mereka percaya jika itu tidak berlaku, maka cinta itu tidak tinggi nilainya. Sebenarnya anggapan itu tidak tepat. Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?

Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  lepat_ubi on Thu Oct 15, 2009 1:15 am

cinta itu..
tidak pernah meminta..
tetapi memberi..
sepenuh rela...
dan di mana tercipta nya cinta...
di situ rindu bermula...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 27
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  apis11 on Thu Oct 15, 2009 11:31 am

aku cinta kamu.........
tak lari topik kan..hehehehe Razz Razz Razz

apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  jasnoraizan on Thu Oct 15, 2009 1:41 pm

apis11 wrote:aku cinta kamu.........
tak lari topik kan..hehehehe

cinta dah berputik...doh.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  strikerbuncit on Thu Oct 15, 2009 5:32 pm

bila kita sudah menyintai seseorang..
pasti ada orang lain tiba-tiba kita suka..
bukan mudah utk mengatasi keinginan itu..
semua itu adalah dugaan..
kerana kelemahan lelaki antaranya adalah:

1-kuasa(pangkat)
2-kekayaan
3-wanita

Shocked Rolling Eyes Wink

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  jasnoraizan on Thu Oct 15, 2009 5:50 pm

Cinta pd teman ketemu ia selalu,
cinta pd makwe bawa yg ia suka,
cinta buku mcm mana tu?
Cinta ibubapa bgmn pula?
Cinta Rasulullah jejak Qudwah
Cinta Allah swt serupa dgn makwe kah?
hehehe

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  apens7 on Thu Oct 15, 2009 5:54 pm

Yassin wrote:Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akan berdegup kencang.
Tapi di depan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

Di depan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga.
Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku.
Jikalau kita melihat mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata.
Di depan orang yang kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja.

Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu.
Di depan orang yang kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

Kita tidak boleh merenung mata orang yang kita cinta.
Tapi kita selalu merenung mata orang yang kita suka.

Bila orang yang kita cinta menangis, kita akan turut menangis.
Bila orang yang kita suka menangis, kita akan membuat dia gembira.

Perasaan cinta bermula dari kata.
Perasaan suka bermula dari telinga.


Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka. Umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika kita cuba menutup mata. Cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang akan mengalami ini dalam hidup mereka.
Cuma fikirkanlah bersama-sama siapa yang anda cinta.

U/p : kawan tak tahu apa anggapan pozi dgn topik ini.

better kawin ngn org kita SUKA la.. sbb semua yg di describe kat atas tu bagus... compare dgn org kita CINTA... hehehe

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  jasnoraizan on Thu Oct 15, 2009 5:59 pm

apens7 wrote:

better kawin ngn org kita SUKA la.. sbb semua yg di describe kat atas tu bagus... compare dgn org kita CINTA... hehehe

InsyaAllah suka bleh jadi cinta...
Cinta bleh hilang suka..
suka boleh xde cinta...

ermm..

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  apens7 on Thu Oct 15, 2009 6:14 pm

SUKA - we will treat ourselves like friend...

CINTA - we treat ourselves like insane...

hehehehe

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  jasnoraizan on Thu Oct 15, 2009 6:21 pm

cintailah ilahi...heheh..
jika kamu membenci seseorang
jangan benci sangat-sangat
nanati dikuatiri akan menjadi sayang
(x pe lah cam tu kan??)
dan jika kamu menyayangi seseorang
jangan lebih-lebih sangat
nanti dikuatiri kamu menjadi benci..




berkawanlah selagi ada hati..bergembiralah selagi ada teman disisi..berbahagialah selagi ada ibu bapa yang sentiasa menemani..ingat ALLAH sokmo...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  sam on Thu Oct 15, 2009 10:25 pm

suka ka, cinta ka, tolak tepi.,.janji sedak hahahahar

sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  Yassin on Thu Oct 15, 2009 10:47 pm

Jangan ada suka disebalik duka kelak derita jiwa merana
bukan tak ingin bercinta takut hati mungkin terluka
cinta terkadang ada suka, cinta juga terkadang ada dusta
ada setia membawa bahagia ada duka kelak membawa derita.

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  cekwa on Sun Feb 14, 2010 11:23 pm

Yassin wrote:
Jangan ada suka disebalik duka kelak derita jiwa merana
bukan tak ingin bercinta takut hati mungkin terluka
cinta terkadang ada suka, cinta juga terkadang ada dusta
ada setia membawa bahagia ada duka kelak membawa derita.

kata-kata penuh makna....... Sad Sad

cekwa
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 181
Points : 241
Join date : 19/01/2010
Location : kg kerayong, bera, kuantan, beaufort, sabah

http://9w2waa.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: CINTA VS SUKA

Post  Sponsored content Today at 3:52 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum