Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 10:31 am

Mungkin pada sepasang matanya yang hening yang selalu menjeling tajam atau yang kadang kala malu-malu memberikan kerlingan manja. Boleh jadi pada bibirnya yang tak jemu-jemu menyerlahkan senyuman manis, atau yang sekali-sekala memberikan kucupan mesra di dahi umi juga, ayah, suami dan pipi munggil anak-anak. Atau mungkin juga pada hilai tawanya yang gemersik dan suara manjanya yang boleh melembut sekaligus melembutkan perasaan. Sejuta perkataan belum cukup untuk menceritakan kecantikan perempuan. Sejuta malah berjuta-juta kali ganda perkataan pun masih belum cukup untuk mendefinisikan tentang keindahan perempuan. Kitalah perempuan itu. Panjatkan kesyukuran kehadrat Tuhan kerana menjadikan kita perempuan dan memberikan keindahan-keindahan itu. Namun, betapa pun dijaga, dipelihara, dibelai dan ditatap di hadapan cermin saban waktu, tiba masanya segalanya akan pergi jua. Wajah akan suram, mata akan kelam. Satu sahaja yang tidak akan dimamah usia, sifat keperempuanan yang dipupuk dengan iman dan ibadah.

Anda ingin lebih cantik dan menarik?? # Jadikanlah Ghadhdul Bashar (menundukkan pandangan) sebagai “hiasan mata” anda, nescaya akan semakin bening dan jernih. # Oleskan “lipstik kejujuran” pada bibir anda, nescaya akan semakin manis. # Gunakanlah “pemerah pipi” anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa malu yang dibuat dari salon Iman. # Pakailah “sabun Istighfar” yang menghilangkan semua dosa dan kesalahan yang anda lakukan. # Rawatlah rambut anda dengan “Selendang Islami” yang akan menghilangkan kelemumur pandangan lelaki yang merbahayakan. # Hiasilah kedua tangan anda dengan gelang Tawadhu’ dan jari-jari anda dengan cincin Ukhuwwah. # Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung “kesucian”. # Bedaklah wajah anda dengan “air Wudhu” nescaya akan bercahaya di akhirat.

wallahualam..


Last edited by Yassin on Tue Oct 06, 2009 1:44 pm; edited 1 time in total

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 10:54 am

Cantiknya seorang wanita itu, sebagai gadis bukan kerana merah kilau lipstick pada bibir mekar senyum kosmetik
Cantik seorang wanita itu, sebagai remaja tidak pada kulitnya mulus menggebu terdedah
Cantik seorang wanita itu, sebagai Hawa tidak kerana bijak meruntuh iman kaum Adam Cantik seorang wanita itu, sebagai anak tidak menjerat diri pada kedurhakaan.
Cantik seorang wanita itu, sebagai isteri merempuh badai di sisi suami
Cantik seorang wanita itu, sebagai menantu menjauhi persekongkolan ipar lamai
Cantik seorang wanita itu, sebagai ibu membuai anak, kala suami menjalin mimpi
Cantik seorang wanita itu, sebagai mentua telus hati mengagih kasih setara pada semua
Cantik seorang wanita itu, sebagai nenek menjaring teladan para anbia buat cucu-cicit
Cantik seorang wanita itu, sebagai warganegara peka membela nasib dan maruah negara
Cantik seorang wanita itu, sebagai warga tua menghitung hari dengan selembar mashaf
Cantik seorang wanita itu, sebagai intelektualis menyala obor mewangi setanggi profesionalis
Cantik seorang wanita itu, sebagai akidah solehah mengandam rindu kekasih pasrah di atas sejadah

@};-Mengapa dicari secantik Balqis, andai diri tidak sehebat Sulaiman..Mengapa mengharap teman setampan Yusof jika kasih tidak setulus Zulaikha..Mengapa mengharap teman seteguh Ibrahim andai diri tidak sehebat Siti Hajar..Mengapa didambakan teman sehidup yang sempurna Muhammad jika ada keburukan pada dir..Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan..Carilah kebaikan itu pada dirinya. Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya dan berdoalah dia milikmu...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 12:21 pm

Adoiiiiii...bab ni susahnya kawan nok komen...pasal pompuan ler ni cantik2 belaka..kdg2 berpinor mata keh.. lol!

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 12:38 pm

fourzy wrote:Adoiiiiii...bab ni susahnya kawan nok komen...pasal pompuan ler ni cantik2 belaka..kdg2 berpinor mata keh..

Kawan setuju dgn aok!! ada sorang member dia kabor pompuan nie ttp cantik blake bagi yang cukup sifatnya....seme cantik tak cantik seme ada part2 yang cantik hehehe..

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 12:59 pm

Cantik itu penting tetapi tidak usah terlalu dipentingkan. Ada orang hingga tidak sanggup keluar dari rumah kerana merasakan dirinya tidak cantik. Bagi wanita kecantikan adalah syarat hidup sempurna, sebenarnya bagi lelaki wanita cantik bukan syarat kebahagiaan.

Lelaki yang mudah terpegun dengan kecantikan selalunya tidak setia. Apabila pasangannya mula kelihatan hodoh, dia mudah terkalih perasaan. Tika itu dia mungkin merasakan cintanya telah tawar dan hanya manis kembali tatkala melihat wanita-wanita cantik di sekelilingnya.

Tidak usah perangkap lelaki dengan kecantikan anda yang palsu. Ramai wanita menghiasi wajahnya terlalu hingga memangsakan ramai lelaki tetapi kemudian ditinggalkan setelah wajah sebenar terserlah. Sudah tentu anda tidak mampu bersolek tebal 24 jam. Tapi itulah yang anda lakukan tatkala di alam percintaan. Tiba-tiba suami anda terkejut melihat anda tidaklah secantik sewaktu di alam percintaan dahulu. Tanpa mekap wajah anda biasa saja.

Kajian saya mendapati segelintir lelaki rasa tertipu pada hari kedua perkahwinannya. Pada hari kedua dia sudah dapat melihat wajah sebenar isterinya, yang selama ini ditopengi mekap tebal sepuluh inci?.

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 1:12 pm

jasnoraizan wrote:Cantik itu penting tetapi tidak usah terlalu dipentingkan. Ada orang hingga tidak sanggup keluar dari rumah kerana merasakan dirinya tidak cantik. Bagi wanita kecantikan adalah syarat hidup sempurna, sebenarnya bagi lelaki wanita cantik bukan syarat kebahagiaan.

Lelaki yang mudah terpegun dengan kecantikan selalunya tidak setia. Apabila pasangannya mula kelihatan hodoh, dia mudah terkalih perasaan. Tika itu dia mungkin merasakan cintanya telah tawar dan hanya manis kembali tatkala melihat wanita-wanita cantik di sekelilingnya.

Tidak usah perangkap lelaki dengan kecantikan anda yang palsu. Ramai wanita menghiasi wajahnya terlalu hingga memangsakan ramai lelaki tetapi kemudian ditinggalkan setelah wajah sebenar terserlah. Sudah tentu anda tidak mampu bersolek tebal 24 jam. Tapi itulah yang anda lakukan tatkala di alam percintaan. Tiba-tiba suami anda terkejut melihat anda tidaklah secantik sewaktu di alam percintaan dahulu. Tanpa mekap wajah anda biasa saja.

Kajian saya mendapati segelintir lelaki rasa tertipu pada hari kedua perkahwinannya. Pada hari kedua dia sudah dapat melihat wajah sebenar isterinya, yang selama ini ditopengi mekap tebal sepuluh inci?.


Lihatlah KECANTIKAN ITU dari dalam...kawan pun tak paham ada sape boleh terangkan.....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 1:15 pm

jasnoraizan wrote:


Kajian saya mendapati segelintir lelaki rasa tertipu pada hari kedua perkahwinannya. Pada hari kedua dia sudah dapat melihat wajah sebenar isterinya, yang selama ini ditopengi mekap tebal sepuluh inci?.

Siap buat kajian tuh...kalau pandang pompuan lain juge x tau nok kabo mende doh ni.. Wink

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 1:19 pm

Yassin wrote:

Lihatlah KECANTIKAN ITU dari dalam...kawan pun tak paham ada sape boleh terangkan.....

Yassin ..hok kawan faham lihatlah kecantikan dari dalam hatinya sebab kalau hatinya bersih akan terpancarlah nur/kecantikan pada wajahnya..sebab perbuatan kita bermula dari hati kemudian dilontarkan dgn kata2 dan perbuatan..pendapat kwn jela.. Cool

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 1:20 pm

fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:


Kajian saya mendapati segelintir lelaki rasa tertipu pada hari kedua perkahwinannya. Pada hari kedua dia sudah dapat melihat wajah sebenar isterinya, yang selama ini ditopengi mekap tebal sepuluh inci?.

Siap buat kajian tuh...kalau pandang pompuan lain juge x tau nok kabo mende doh ni..

ni lah cth2 lelaki yg nampok gayenye....bila pandang pompuan ...hingga menjilat air lior....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 1:24 pm

jasnoraizan wrote:


ni lah cth2 lelaki yg nampok gayenye....bila pandang pompuan ...hingga menjilat air lior....

Bukan menitik air lior ke ??..ekekekekke

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 1:31 pm

fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:


ni lah cth2 lelaki yg nampok gayenye....bila pandang pompuan ...hingga menjilat air lior....

Bukan menitik air lior ke ??..ekekekekke


kawan bimbang menitik tidak, tus pun tidak keknya abis tertelan.....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 2:04 pm

cantik tu kena tgk gak. tp jgn dok tgk cantik ja, tgk gak keturunan, agama dan harta dia. kalu nak dapat keuntungan yang tak pernah rugi, tgkla pd agama dia. insyaAllah xkan muflis nilai keluarga dan xkan miskin masyarakat. Asbab kita tinggalkan penilaian agama, masyarakat dan agama binasa. tidak pernah kulihat orang yang kuat berpegang dengan agama terlalu miskin dalam hidupnya. orang beragama selalunya menjadi agen perubah kpd masyarakat. kesimpulannya, nak pilih pasangan hidup carilah yang kuat agamanya

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  labu sayong on Tue Oct 06, 2009 2:27 pm

jasnoraizan wrote:cantik tu kena tgk gak. tp jgn dok tgk cantik ja, tgk gak keturunan, agama dan harta dia. kalu nak dapat keuntungan yang tak pernah rugi, tgkla pd agama dia. insyaAllah xkan muflis nilai keluarga dan xkan miskin masyarakat. Asbab kita tinggalkan penilaian agama, masyarakat dan agama binasa. tidak pernah kulihat orang yang kuat berpegang dengan agama terlalu miskin dalam hidupnya. orang beragama selalunya menjadi agen perubah kpd masyarakat. kesimpulannya, nak pilih pasangan hidup carilah yang kuat agamanya

bete amat..cantiknye seseorg itu kerana agamanya... flower

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 2:36 pm

labu sayong wrote:
jasnoraizan wrote:cantik tu kena tgk gak. tp jgn dok tgk cantik ja, tgk gak keturunan, agama dan harta dia. kalu nak dapat keuntungan yang tak pernah rugi, tgkla pd agama dia. insyaAllah xkan muflis nilai keluarga dan xkan miskin masyarakat. Asbab kita tinggalkan penilaian agama, masyarakat dan agama binasa. tidak pernah kulihat orang yang kuat berpegang dengan agama terlalu miskin dalam hidupnya. orang beragama selalunya menjadi agen perubah kpd masyarakat. kesimpulannya, nak pilih pasangan hidup carilah yang kuat agamanya

bete amat..cantiknye seseorg itu kerana agamanya...

memang inilah fitrah manusia..selalu inginkan yang lawa,cantik dan indah..tapi hakikatnya mereka lupa bhw keindahan tersebut xakan kekal lama....ingat2 lah wahai sicantik manis....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  lepat_ubi on Tue Oct 06, 2009 3:54 pm

kecantikan adalah hak milik setiap insan...muahahaha....
Allah itu maha cantik dan Dia mencipta kan makhluk2 Nya dgn penuh keindahan
carilah keindahan itu dgn mata hati...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 4:00 pm

allah memberikan hati dan akhlak seseorang itu cantik...maka sudah dikira cantiklah seseorang itu... jika allah memberikan hati dan akhlak seseorang itu buruk maka sudah dikira buruklah seseorang itu....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 4:01 pm

Kadang kawan lebih sayang wanita tu cantik keknya perangai popalit lebur...tapi bukan org pompuan kat sini kat tempat lai laa......

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 4:05 pm

Yassin wrote:Kadang kawan lebih sayang wanita tu cantik keknya perangai popalit lebur...tapi bukan org pompuan kat sini kat tempat lai laa......

Kehh dah kaborrrrrrrrr....hehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  jasnoraizan on Tue Oct 06, 2009 4:07 pm

Yassin wrote:Kadang kawan lebih sayang wanita tu cantik keknya perangai popalit lebur...tapi bukan org pompuan kat sini kat tempat lai laa......

tak lah semuanye benda yg cantik ni ada keburukanye....masih ada lg yg lebih cantik secantik-cantiknye bila cantik dah bertemu ngan kecantikanye dan di praktikan dgn keikhlasan dan kejujuran ...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  lepat_ubi on Tue Oct 06, 2009 4:09 pm

fourzy wrote:
Yassin wrote:Kadang kawan lebih sayang wanita tu cantik keknya perangai popalit lebur...tapi bukan org pompuan kat sini kat tempat lai laa......

Kehh dah kaborrrrrrrrr....hehe

sebab tu la orang kabo jgn memandang kpd rupe semata2

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 4:10 pm

fourzy wrote:
Yassin wrote:Kadang kawan lebih sayang wanita tu cantik keknya perangai popalit lebur...tapi bukan org pompuan kat sini kat tempat lai laa......

Kehh dah kaborrrrrrrrr....hehe

aokkk ande aje bender kompelen ke koi...ande aje bender tak kena nyer koi nei hehehe.....

Goner pulok boleh cakap temerloh petang2 gini hehehehe

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 4:11 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:Kadang kawan lebih sayang wanita tu cantik keknya perangai popalit lebur...tapi bukan org pompuan kat sini kat tempat lai laa......

Kehh dah kaborrrrrrrrr....hehe

aokkk ande aje bender kompelen ke koi...ande aje bender tak kena nyer koi nei hehehe.....

Goner pulok boleh cakap temerloh petang2 gini hehehehe

Sebabnya koi dah boleh baca mende dalam hati deme...dgn keh jgn nak soroknya Sin.. Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Yassin on Tue Oct 06, 2009 4:13 pm

fourzy wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:Kadang kawan lebih sayang wanita tu cantik keknya perangai popalit lebur...tapi bukan org pompuan kat sini kat tempat lai laa......

Kehh dah kaborrrrrrrrr....hehe

aokkk ande aje bender kompelen ke koi...ande aje bender tak kena nyer koi nei hehehe.....

Goner pulok boleh cakap temerloh petang2 gini hehehehe

Sebabnya koi dah boleh baca mende dalam hati deme...dgn keh jgn nak soroknya Sin..


Ah maru laa kawan kene iper sokmo....goner koi nok buat ginei???

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  ozzy on Tue Oct 06, 2009 4:55 pm

Yassin wrote:

Kawan setuju dgn aok!! ada sorang member dia kabor pompuan nie ttp cantik blake bagi yang cukup sifatnya....seme cantik tak cantik seme ada part2 yang cantik hehehe..

Yassin ..member aok kabo ke aok yg kabo..ekekekeke

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  lepat_ubi on Tue Oct 06, 2009 4:57 pm

fourzy wrote:
Yassin wrote:

Kawan setuju dgn aok!! ada sorang member dia kabor pompuan nie ttp cantik blake bagi yang cukup sifatnya....seme cantik tak cantik seme ada part2 yang cantik hehehe..

Yassin ..member aok kabo ke aok yg kabo..ekekekeke

kwn yassin punye kwn yg name yassin yg selalu online kat PCc kabo...
ekekekekke

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Di mana Cantiknya Seorang Wanita?

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum