Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  Yassin on Thu Oct 08, 2009 1:30 pm

Ada satu cerita yang kawan nok kongsikan disini dan kawan juge mencari jawapan yang pasti bagi masalah ini ada sepasang suami isteri itu sokmo atau dalam lain perkataan asyik nok berkelahi je... dengan bini dia tak bini ngan laki ...laki ngan bini...nok kata siang malam tu tak laa tapi boleh kata kerap amat berkelahinya jiran tertangga hamun juge nengok deme berdua nei....

Akan tertapi ada satu bender yang juge mengiringi permasalahan mereka....kawan nok nulis payoh juge sini...................bini dia tu.......nyer mengandung tak berenti hingga juge goner tu??? anok dah masuk 3, setahun sorang tu....itu pun emboh ada hok nombor 4 gamok kawan....

Ada hok nok kongsi pendapat?

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  koy101 on Thu Oct 08, 2009 1:51 pm

Errrr.... kut untuk dema, bergaduh tuh tanda kemesraan... hehehehe..... Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  ozzy on Thu Oct 08, 2009 2:59 pm

Yassin wrote:Ada satu cerita yang kawan nok kongsikan disini dan kawan juge mencari jawapan yang pasti bagi masalah ini ada sepasang suami isteri itu sokmo atau dalam lain perkataan asyik nok berkelahi je... dengan bini dia tak bini ngan laki ...laki ngan bini...nok kata siang malam tu tak laa tapi boleh kata kerap amat berkelahinya jiran tertangga hamun juge nengok deme berdua nei....

Akan tertapi ada satu bender yang juge mengiringi permasalahan mereka....kawan nok nulis payoh juge sini...................bini dia tu.......nyer mengandung tak berenti hingga juge goner tu??? anok dah masuk 3, setahun sorang tu....itu pun emboh ada hok nombor 4 gamok kawan....

Ada hok nok kongsi pendapat?

Doh masuk topik jage kain org doh ni yassin..keh jaga dalam kain keh reti laa...hehe

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  Yassin on Thu Oct 08, 2009 4:13 pm

fourzy wrote:

Doh masuk topik jage kain org doh ni yassin..keh jaga dalam kain keh reti laa...hehe

Tak maksud lalu kawan nok masuk dalam kain deme keknya kawan pelik dah bergaduh...bergaduh laa jgn sampai kebender lain...tu yang kawan tak paham tu....

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 08, 2009 4:14 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:

Doh masuk topik jage kain org doh ni yassin..keh jaga dalam kain keh reti laa...hehe

Tak maksud lalu kawan nok masuk dalam kain deme keknya kawan pelik dah bergaduh...bergaduh laa jgn sampai kebender lain...tu yang kawan tak paham tu....

bior le...dia terjun dgn labu2 nye.......

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  ozzy on Thu Oct 08, 2009 4:29 pm

jasnoraizan wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Doh masuk topik jage kain org doh ni yassin..keh jaga dalam kain keh reti laa...hehe

Tak maksud lalu kawan nok masuk dalam kain deme keknya kawan pelik dah bergaduh...bergaduh laa jgn sampai kebender lain...tu yang kawan tak paham tu....

bior le...dia terjun dgn labu2 nye.......

Keh rasa pasal gaduh tu la deme tu buleh setahun sorang...cer aok gaduh sama tgk goner jadi ke dok... Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  Yassin on Thu Oct 08, 2009 4:50 pm

fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Doh masuk topik jage kain org doh ni yassin..keh jaga dalam kain keh reti laa...hehe

Tak maksud lalu kawan nok masuk dalam kain deme keknya kawan pelik dah bergaduh...bergaduh laa jgn sampai kebender lain...tu yang kawan tak paham tu....

bior le...dia terjun dgn labu2 nye.......

Keh rasa pasal gaduh tu la deme tu buleh setahun sorang...cer aok gaduh sama tgk goner jadi ke dok...

Jangan pasai weh...molek tidok sekatil tido bawoh katil tidak laa weh.........

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Thu Oct 08, 2009 4:57 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:
Yassin wrote:
fourzy wrote:

Doh masuk topik jage kain org doh ni yassin..keh jaga dalam kain keh reti laa...hehe

Tak maksud lalu kawan nok masuk dalam kain deme keknya kawan pelik dah bergaduh...bergaduh laa jgn sampai kebender lain...tu yang kawan tak paham tu....

bior le...dia terjun dgn labu2 nye.......

Keh rasa pasal gaduh tu la deme tu buleh setahun sorang...cer aok gaduh sama tgk goner jadi ke dok...

Jangan pasai weh...molek tidok sekatil tido bawoh katil tidak laa weh.........

tak pe sin...tido bwh katil hok dua tingkat...jgn dibuat tido bwh katil ..hok setingkat...maru...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Fri Oct 23, 2009 4:32 pm

13hb May yg lepas telah diadakan temuduga terbuka serentak seluruh Malaysia utk jawatan guru kontrak, Peg. Tadbir, Pen. Peg. Tadbir, Pem. Tadbir. Aku juga tak lepaskan peluang untuk mencuba. Yang ini tak perlu MTEST @ MEDSI. Nak jgak merasa mcmna ‘corak’ intvw guru. Aku ambil jawatan guru kntrak sbg pilihan. Sepanjang proses tuh aku betul2 hairan tgk jabatan tuh, langsung tak sistematik. Napa 3 daerah dibuat sekali tempat yg sama, dah tuh ada 4 jawatan. Beribulah yg dtg, sesak sgt2 jabatan tuh. Ikut hati nak cabut tapi syg plak dah peluang depan mata, apa pun terjadi aku tetap akan teruskan mencuba. Betapa ramainya orang menganggur, baru mataku ni lihat dgn jelas berduyung2 yg datang, suma nak memohon keja. Kasut yg aku pakai sebelum sampai jabatan tuh, elok lagi. Malah tak ada cacat celanya tapi bila abes je mendaftar dgn dirempuh beribu org tuh, ku lihat kasutku yang mulanya sihat walafiat tuh berubah jadi kritikal. Koyak sana sini, mcmnalah blh jade mcm tuh sekali? Tak mustahil kalo ada baju yg terkoyak masa tuh. Sblum intvw bermula, aku sempat pegi beli kasut baru. Segan jgak nak masuk intvw dgn kasut yg koyak. Selepas mcm2 hal ditempuhi sepanjang intvw tuhh, hatiku riang sikit, Alhamdulillah selesai jgak suma urusan intvw tuh dgn selamat. Arap2 ada jgak rezeki dkt situ.
Selepas seminggu berlalu, kwnku yang sama intvw hubungi aku cakap kputusan dah diketahui dan mengecewakan lagi jawapan. Mulanya aku agak keliru, awal plak kuar kputusan sbb masa last intvw aku ada Tanya bila kputusan kuar, org intvw tuh cakap awal jun. malah kau tgk dlm iklan diberitahu 15hari selepas intvw. Abg kwnku pegi jabatan tuh dan Tanya status permohonan adiknya. Rupanya kwnku ckp ‘puak2’ jabatan tuh jgak yang dapat. Kwnku ada jgak bagi infor masa lepas kami intvw tuh, ada plak intvw dibuat sekali lagi pada hari jumaat khas utk ‘anak2 pegawai jabatan tuh’. Terasa nak rebah je aku dgr. Kalo mcmni terus terjadi, smpi bila kami akan dpt pekerjaan? Aku bukan anak2 pegawai, mak ayah masing2 sdh terlalu tua dan akulah tempat mereka bergangtung keperluan hidup.
Mengapa perlu dibuat intvw berasingan? Anak2 pegawai tak layak ker nak turut merempuh beribu org2 miskin? Jijik sgt ker org2 yg susah seperti kami? Tak jgak pakaian kami ni bersalut najis… sepatutnya yg dah senang tuh, berilah peluang org2 seperti kami utk menjawat jawatan. Kami ni byk tanggungjwb pada keluarga, PTPTN pun langsung tak terbayar lagi ni. Mcmna nak bayar kalo kerja pun tak ada. Jangan salahkan kami berlakunya byk pengangguran sbb kami juga ‘mangsa keadaan’. Masa intvw SPP juga keadaan yg sama berlaku. Aku Cuma minta Pem. Tadbir lepasan SPM tapi tak dpt jgak, rupanya kena ada ‘kabel’ baru senang nak dapat. Kalo keadaan mcmni terus menerus berlaku, berterusan jugak lah kami anak2 org susah ni akan tertindas. Inikah yg dikatakan ‘1 MALAYSIA’? rakyat didahulukan, basmi kemiskinan tak kira dluar Bandar @ setinggan, nak tolong org2 yg susah spy tak ada jurang perbezaan antara rakyat… tapi reality yg susah bertambah LEMAH, yang kuat bertambah BERKUASA! Kalo system ‘puak2/org dlm/kabel’ ni masih berleluasa dgn kuatnya, bermaknakah istilah ‘1 MALAYSIA’ sedangkan hakikatnya golongan susah spt kami ni tetap akan tertindas… di mana KEADILAN

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  apis11 on Fri Oct 23, 2009 5:13 pm

Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Fri Oct 23, 2009 5:18 pm

apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

insyaallah..coretan sedih..org umah koi nih pis....(sampai skrg tok dpt keje lg..... )

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  apis11 on Fri Oct 23, 2009 5:40 pm

jasnoraizan wrote:
apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

insyaallah..coretan sedih..org umah koi nih pis....(sampai skrg tok dpt keje lg..... )

cer try register kat web SPA..kwn mintak keje gomen ikut ctu la....tapi lame gak...kene sabar bnyk2....

apis11
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 620
Points : 620
Join date : 10/04/2009
Age : 33
Location : Shah Alam

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Fri Oct 23, 2009 5:42 pm

apis11 wrote:
jasnoraizan wrote:
apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

insyaallah..coretan sedih..org umah koi nih pis....(sampai skrg tok dpt keje lg..... )

cer try register kat web SPA..kwn mintak keje gomen ikut ctu la....tapi lame gak...kene sabar bnyk2....

doh ...tgh tggu....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  koy101 on Fri Oct 23, 2009 6:17 pm

apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

Errr... khas utk statement nih....

Aku ni pun kalu nak cari org keje... duk pakat cari sedara mara ngan kekawan aku gak... Dah kalu aku xtolong dema.... xkan org lain lak nak tolong... kut time aku susah esok... sedara mara ngan kekawan gak yg tolong aku nih....

Tp idak ler sampai kuar iklan... aku main pakai kabel family ngan kekawan jer....

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  apens7 on Fri Oct 23, 2009 6:23 pm

jasnoraizan wrote:13hb May yg lepas telah diadakan temuduga terbuka serentak seluruh Malaysia utk jawatan guru kontrak, Peg. Tadbir, Pen. Peg. Tadbir, Pem. Tadbir. Aku juga tak lepaskan peluang untuk mencuba. Yang ini tak perlu MTEST @ MEDSI. Nak jgak merasa mcmna ‘corak’ intvw guru. Aku ambil jawatan guru kntrak sbg pilihan. Sepanjang proses tuh aku betul2 hairan tgk jabatan tuh, langsung tak sistematik. Napa 3 daerah dibuat sekali tempat yg sama, dah tuh ada 4 jawatan. Beribulah yg dtg, sesak sgt2 jabatan tuh. Ikut hati nak cabut tapi syg plak dah peluang depan mata, apa pun terjadi aku tetap akan teruskan mencuba. Betapa ramainya orang menganggur, baru mataku ni lihat dgn jelas berduyung2 yg datang, suma nak memohon keja. Kasut yg aku pakai sebelum sampai jabatan tuh, elok lagi. Malah tak ada cacat celanya tapi bila abes je mendaftar dgn dirempuh beribu org tuh, ku lihat kasutku yang mulanya sihat walafiat tuh berubah jadi kritikal. Koyak sana sini, mcmnalah blh jade mcm tuh sekali? Tak mustahil kalo ada baju yg terkoyak masa tuh. Sblum intvw bermula, aku sempat pegi beli kasut baru. Segan jgak nak masuk intvw dgn kasut yg koyak. Selepas mcm2 hal ditempuhi sepanjang intvw tuhh, hatiku riang sikit, Alhamdulillah selesai jgak suma urusan intvw tuh dgn selamat. Arap2 ada jgak rezeki dkt situ.
Selepas seminggu berlalu, kwnku yang sama intvw hubungi aku cakap kputusan dah diketahui dan mengecewakan lagi jawapan. Mulanya aku agak keliru, awal plak kuar kputusan sbb masa last intvw aku ada Tanya bila kputusan kuar, org intvw tuh cakap awal jun. malah kau tgk dlm iklan diberitahu 15hari selepas intvw. Abg kwnku pegi jabatan tuh dan Tanya status permohonan adiknya. Rupanya kwnku ckp ‘puak2’ jabatan tuh jgak yang dapat. Kwnku ada jgak bagi infor masa lepas kami intvw tuh, ada plak intvw dibuat sekali lagi pada hari jumaat khas utk ‘anak2 pegawai jabatan tuh’. Terasa nak rebah je aku dgr. Kalo mcmni terus terjadi, smpi bila kami akan dpt pekerjaan? Aku bukan anak2 pegawai, mak ayah masing2 sdh terlalu tua dan akulah tempat mereka bergangtung keperluan hidup.
Mengapa perlu dibuat intvw berasingan? Anak2 pegawai tak layak ker nak turut merempuh beribu org2 miskin? Jijik sgt ker org2 yg susah seperti kami? Tak jgak pakaian kami ni bersalut najis… sepatutnya yg dah senang tuh, berilah peluang org2 seperti kami utk menjawat jawatan. Kami ni byk tanggungjwb pada keluarga, PTPTN pun langsung tak terbayar lagi ni. Mcmna nak bayar kalo kerja pun tak ada. Jangan salahkan kami berlakunya byk pengangguran sbb kami juga ‘mangsa keadaan’. Masa intvw SPP juga keadaan yg sama berlaku. Aku Cuma minta Pem. Tadbir lepasan SPM tapi tak dpt jgak, rupanya kena ada ‘kabel’ baru senang nak dapat. Kalo keadaan mcmni terus menerus berlaku, berterusan jugak lah kami anak2 org susah ni akan tertindas. Inikah yg dikatakan ‘1 MALAYSIA’? rakyat didahulukan, basmi kemiskinan tak kira dluar Bandar @ setinggan, nak tolong org2 yg susah spy tak ada jurang perbezaan antara rakyat… tapi reality yg susah bertambah LEMAH, yang kuat bertambah BERKUASA! Kalo system ‘puak2/org dlm/kabel’ ni masih berleluasa dgn kuatnya, bermaknakah istilah ‘1 MALAYSIA’ sedangkan hakikatnya golongan susah spt kami ni tetap akan tertindas… di mana KEADILAN

tu yg malas mintak kerajaan tu... kene ada kabel... harap2 apis11 jd kabel koi satu hari nanti... hehehe

apens7
EXCO

Posts : 2343
Points : 2445
Join date : 15/04/2009

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Fri Oct 23, 2009 6:28 pm

koy101 wrote:
apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

Errr... khas utk statement nih....

Aku ni pun kalu nak cari org keje... duk pakat cari sedara mara ngan kekawan aku gak... Dah kalu aku xtolong dema.... xkan org lain lak nak tolong... kut time aku susah esok... sedara mara ngan kekawan gak yg tolong aku nih....

Tp idak ler sampai kuar iklan... aku main pakai kabel family ngan kekawan jer....

Bersyukur dan berpuas hatilah dengan apa yang anda miliki sekarang.Jangan sekali-kali berfikir bahawa anda akan bergembira setelah memiliki perkara-perkara yang tidak orang lain miliki sekarang. dan jgn sesekali mengharap apa yg dimiliki sekarang tak akan hilang sekelip mata.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  koy101 on Fri Oct 23, 2009 6:39 pm

jasnoraizan wrote:
koy101 wrote:
apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

Errr... khas utk statement nih....

Aku ni pun kalu nak cari org keje... duk pakat cari sedara mara ngan kekawan aku gak... Dah kalu aku xtolong dema.... xkan org lain lak nak tolong... kut time aku susah esok... sedara mara ngan kekawan gak yg tolong aku nih....

Tp idak ler sampai kuar iklan... aku main pakai kabel family ngan kekawan jer....

Bersyukur dan berpuas hatilah dengan apa yang anda miliki sekarang.Jangan sekali-kali berfikir bahawa anda akan bergembira setelah memiliki perkara-perkara yang tidak orang lain miliki sekarang. dan jgn sesekali mengharap apa yg dimiliki sekarang tak akan hilang sekelip mata.....

Alhamdulillah... aku sentiasa bersyukur ngan apa yg aku ader... aper yg aku dapat setelah berhempas pulas selama ini.... aper yg aku rasa sbb aku cumer org biasa...

Dan insyaallah... aku lebih dari bersedia.... seandainya aper yg aku miliki skrg nih lepas dari tangan aku... sebab kalu ader org yg leh capai kat tempat aku la nih... dgn usaha dan ketekunan dier... mmg aku salut... lgpun... aku xmao duk kat takut nih sampai bila-bila... selagi aku masih bernafas.... boleh berfikir.... 'my limit is the sky'

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Fri Oct 23, 2009 6:45 pm

koy101 wrote:
jasnoraizan wrote:
koy101 wrote:
apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

Errr... khas utk statement nih....

Aku ni pun kalu nak cari org keje... duk pakat cari sedara mara ngan kekawan aku gak... Dah kalu aku xtolong dema.... xkan org lain lak nak tolong... kut time aku susah esok... sedara mara ngan kekawan gak yg tolong aku nih....

Tp idak ler sampai kuar iklan... aku main pakai kabel family ngan kekawan jer....

Bersyukur dan berpuas hatilah dengan apa yang anda miliki sekarang.Jangan sekali-kali berfikir bahawa anda akan bergembira setelah memiliki perkara-perkara yang tidak orang lain miliki sekarang. dan jgn sesekali mengharap apa yg dimiliki sekarang tak akan hilang sekelip mata.....

Alhamdulillah... aku sentiasa bersyukur ngan apa yg aku ader... aper yg aku dapat setelah berhempas pulas selama ini.... aper yg aku rasa sbb aku cumer org biasa...

Dan insyaallah... aku lebih dari bersedia.... seandainya aper yg aku miliki skrg nih lepas dari tangan aku... sebab kalu ader org yg leh capai kat tempat aku la nih... dgn usaha dan ketekunan dier... mmg aku salut... lgpun... aku xmao duk kat takut nih sampai bila-bila... selagi aku masih bernafas.... boleh berfikir.... 'my limit is the sky'

"Kesombongan tidak dapat bertahan di hadapan kesombongan"....jgn terasa pulok ..kwn tok kata aok sombong..hanya peringatan...he...he...he...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  koy101 on Fri Oct 23, 2009 6:55 pm

jasnoraizan wrote:
koy101 wrote:
jasnoraizan wrote:
koy101 wrote:
apis11 wrote:Min...
tulah realiti Malaysia ari nih...bile manusai nih ade sket kuasa..dorg akan gunekan utk kepentingan diri n keluarga n puak2 sendiri...

teruskan mencari..insyaAllah ade...

Errr... khas utk statement nih....

Aku ni pun kalu nak cari org keje... duk pakat cari sedara mara ngan kekawan aku gak... Dah kalu aku xtolong dema.... xkan org lain lak nak tolong... kut time aku susah esok... sedara mara ngan kekawan gak yg tolong aku nih....

Tp idak ler sampai kuar iklan... aku main pakai kabel family ngan kekawan jer....

Bersyukur dan berpuas hatilah dengan apa yang anda miliki sekarang.Jangan sekali-kali berfikir bahawa anda akan bergembira setelah memiliki perkara-perkara yang tidak orang lain miliki sekarang. dan jgn sesekali mengharap apa yg dimiliki sekarang tak akan hilang sekelip mata.....

Alhamdulillah... aku sentiasa bersyukur ngan apa yg aku ader... aper yg aku dapat setelah berhempas pulas selama ini.... aper yg aku rasa sbb aku cumer org biasa...

Dan insyaallah... aku lebih dari bersedia.... seandainya aper yg aku miliki skrg nih lepas dari tangan aku... sebab kalu ader org yg leh capai kat tempat aku la nih... dgn usaha dan ketekunan dier... mmg aku salut... lgpun... aku xmao duk kat takut nih sampai bila-bila... selagi aku masih bernafas.... boleh berfikir.... 'my limit is the sky'

"Kesombongan tidak dapat bertahan di hadapan kesombongan"....jgn terasa pulok ..kwn tok kata aok sombong..hanya peringatan...he...he...he...

hehehe... jangan bimbang bro, aku xterasa dan aku mmg sememangnyer xsombong.... hehehehe..... aku brani kata cam tuh sbb setakat nih... aku satu-satunyer yg pakai sijil dr politeknik kuantan yg wat segalanya... dr feasibility study, tender, teknikal, commision sampai ler ker operation dan maintenance mini hidro nih.... dah 2 stesen aku wat....... dan aku dah lelah dah nak ngajor org lain utk amik alih tmpt aku nih.... aku dah letih....

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  jasnoraizan on Fri Oct 23, 2009 6:57 pm

selamat berjaya ...dpt pengantinye nanti...koy101,insyaallah.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  koy101 on Fri Oct 23, 2009 7:03 pm

jasnoraizan wrote:selamat berjaya ...dpt pengantinye nanti...koy101,insyaallah.....

Doakan akan ader budak melayu yg boleh tahan ngan tekanan dan dugaan dlm bidang nih bro... arap-arap.. 2 org budak yg ader la nih boleh wat..... cumer nak kena ubah perspektif dema cikt.... jgn terlalu ngarap kat org lain jer... huhuhu.......

Insyaallah....

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  MD on Fri Oct 23, 2009 7:06 pm

Koy101,
aok ni Hand's On.....susah nak cari orang Melayu macam ni....

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  koy101 on Fri Oct 23, 2009 7:07 pm

jasnoraizan wrote:selamat berjaya ...dpt pengantinye nanti...koy101,insyaallah.....

errr... jap.. jap bro...
ngko ucap selamat berjaya utk dpt penganti....

atau utk dpt pengantin....

kalu pengganti... ok.... kut pengantin.... waaa..... cian kat anak org weh... dpt laki setan. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  koy101 on Fri Oct 23, 2009 7:13 pm

MD wrote:Koy101,
aok ni Hand's On.....susah nak cari orang Melayu macam ni....

susah nak cakap bro, aku nih sampai takuk nih pasai aku benci org lain pandang rendah kat aku masa muda-muda dolu... hehehe.....

dengan aku nih... ader ler 3 4 org yg aku arap leh ganti tmpt aku... keknyer susoh tul nak ubah tabiat ngarap org lain tlg settle masalah dema... huhuhu.... atau nak amik tanggung jawab. tuh yg pening tuh.....

pasai aku dah kat bentong nih.... dekat mat dah ngan t'loh nuhhh.... malas la lak rasanyer nak kuar dr pahang nih dah.... hahaha.....

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  MD on Fri Oct 23, 2009 7:21 pm

nnt ada mase kawan cerita pasal Hand's on ni....hehehehe,hak kawan pulok

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: HIDUP DAN KEHIDUPAN INI.

Post  Sponsored content Today at 10:46 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum