Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

KATA-KATA HIKMAT

Page 4 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  labu sayong on Mon Nov 09, 2009 8:54 pm

Jadilah seperti emas..walau tertanam jauh di dasar bumi, tetap dicari orang..
Jangan jadi seperti besi buruk..menonjolkan diri di permukaan bumi tetapi kurang dihiraukan orang...

p/s: saya meminjam kata-kata dari seorang pensyarah saya...marilah kita sama-sama fikirkan maksudnya

labu sayong
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 598
Points : 623
Join date : 09/06/2009
Age : 31
Location : Johor/Jengka 4

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  koy101 on Mon Nov 09, 2009 11:05 pm

labu sayong wrote:Jadilah seperti emas..walau tertanam jauh di dasar bumi, tetap dicari orang..
Jangan jadi seperti besi buruk..menonjolkan diri di permukaan bumi tetapi kurang dihiraukan orang...

p/s: saya meminjam kata-kata dari seorang pensyarah saya...marilah kita sama-sama fikirkan maksudnya

Errrr... Cik LS, kata-kata hikmat nih dah xleh pakai dah... hehehehe....
kena tuko lak...

Jangan jadi seperti emas... susoh.. 'sekuriti' banyak....
Jadilah seperti besi buruk.... walaupun buruk... sampai ker lubang tandas org rembat juga...
Laughing Laughing Laughing

koy101
Tok Penghulu
Tok Penghulu

Posts : 1084
Points : 1132
Join date : 17/09/2009
Age : 43
Location : Temerloh / Bentong

http://www.kembara.net

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 8:14 am

koy101 wrote:
labu sayong wrote:Jadilah seperti emas..walau tertanam jauh di dasar bumi, tetap dicari orang..
Jangan jadi seperti besi buruk..menonjolkan diri di permukaan bumi tetapi kurang dihiraukan orang...

p/s: saya meminjam kata-kata dari seorang pensyarah saya...marilah kita sama-sama fikirkan maksudnya

Errrr... Cik LS, kata-kata hikmat nih dah xleh pakai dah... hehehehe....
kena tuko lak...

Jangan jadi seperti emas... susoh.. 'sekuriti' banyak....
Jadilah seperti besi buruk.... walaupun buruk... sampai ker lubang tandas org rembat juga...

btl tu skarng nih besi buruk lah hok org cari ...habis suma hok mana2 yg bernama besi aje dirembatnye.....kalu hok nama emas nih kena cari kek kedai emas lah nampok gatye nye.....doh payoh doh nokmdapat....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 8:14 am

koy101 wrote:
labu sayong wrote:Jadilah seperti emas..walau tertanam jauh di dasar bumi, tetap dicari orang..
Jangan jadi seperti besi buruk..menonjolkan diri di permukaan bumi tetapi kurang dihiraukan orang...

p/s: saya meminjam kata-kata dari seorang pensyarah saya...marilah kita sama-sama fikirkan maksudnya

Errrr... Cik LS, kata-kata hikmat nih dah xleh pakai dah... hehehehe....
kena tuko lak...

Jangan jadi seperti emas... susoh.. 'sekuriti' banyak....
Jadilah seperti besi buruk.... walaupun buruk... sampai ker lubang tandas org rembat juga...

btl tu skarng nih besi buruk lah hok org cari ...habis suma hok mana2 yg bernama besi aje dirembatnye.....kalu hok nama emas nih kena cari kek kedai emas lah nampok gatye nye.....doh payoh doh nokmdapat....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Yassin on Tue Nov 10, 2009 8:21 am

Kalau jadi batu jangan jadi batu jalan di pijak org disepak org, sebaliknya jadilah batu permata berlian, zamrud dicari org di puja org dan pasti ianya mempunyai nilai yang tinggi. Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Jeck Sparow on Tue Nov 10, 2009 9:09 am

Kegagalan bukanlah bererti anda seorang yang gagal Ia Hanyalah bererti anda masih belum berjaya lagi Kegagalan Bukanlah bererti anda tidak mencapai apa-apa Ia sebernya bereti anda sedau mempelajari sesuatu Kegagalan bukanlah bereti anda seorang yang bodoh kera mencuba Ia bereti anda berani, anda berhati teguh, bersemangat waja-berbanggalah dengan diri anda Kegagalan bukanlah bermakna anda tidak akan berjaya Ia hanyalah bermakna anda memerlukan sedikit masa lagi Kegagalan bukanlah bermakna anda kecundang Ia hanyalah bermakna anda berpeluang untuk bermula semula, mencuba sesuatu yang baru Kegagalan bukanlah bermakna Tuhan telah meninggalkan anda Ia hanyalah bermakna ada rancangan yang lebih baik untuk anda Jadi...benarlah kegagalan itu tidak pernah Muktamad...

P/S : Dipetik dari buku Berani Gagal Pengarang Bili P.S. Lim

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 9:26 am

"Letak keindahan bukan pada ejekannya,tetapi pada cara dia mengejek".

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  ozzy on Tue Nov 10, 2009 9:27 am

jasnoraizan wrote:"Letak keindahan bukan pada ejekannya,tetapi pada cara dia mengejek".

Konpius kwn dengan kata-kata nii... Shocked

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 9:40 am

fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:"Letak keindahan bukan pada ejekannya,tetapi pada cara dia mengejek".

Konpius kwn dengan kata-kata nii...

entoh lah pozi...tp kalau mengikut kefahaman kwn lah...rasa2nya..seni keindahan mengejek nih bkn terletak pada penggunaan bahasa tp pada seni cara pengunaan nyaku(dari segi bunyi/gaya lengok/memek muka..dll)..agok2 kwnlah...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  ozzy on Tue Nov 10, 2009 9:42 am

jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:"Letak keindahan bukan pada ejekannya,tetapi pada cara dia mengejek".

Konpius kwn dengan kata-kata nii...

entoh lah pozi...tp kalau mengikut kefahaman kwn lah...rasa2nya..seni keindahan mengejek nih bkn terletak pada penggunaan bahasa tp pada seni cara pengunaan nyaku(dari segi bunyi/gaya lengok/memek muka..dll)..agok2 kwnlah...

miahahahahah...ejek mengejek pun ada seni dan keindahan juge...aok bior betikkkkkkkkkk... What a Face

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 9:48 am

fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
jasnoraizan wrote:"Letak keindahan bukan pada ejekannya,tetapi pada cara dia mengejek".

Konpius kwn dengan kata-kata nii...

entoh lah pozi...tp kalau mengikut kefahaman kwn lah...rasa2nya..seni keindahan mengejek nih bkn terletak pada penggunaan bahasa tp pada seni cara pengunaan nyaku(dari segi bunyi/gaya lengok/memek muka..dll)..agok2 kwnlah...

miahahahahah...ejek mengejek pun ada seni dan keindahan juge...aok bior betikkkkkkkkkk...

tu la oak pozi..cer aok ejek org tanpa ada seni2nya...mcm mana agok2 aoak...(org tu tak terasa pun apa yg aok cakapkan..hi..hi..hi.hii

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Yassin on Tue Nov 10, 2009 10:21 am

jasnoraizan wrote:"Letak keindahan bukan pada ejekannya,tetapi pada cara dia mengejek".


Hehehehe ada gaya kawan mengejek gamok nya jas?? Very Happy

Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 10:24 am

Yassin wrote:
jasnoraizan wrote:"Letak keindahan bukan pada ejekannya,tetapi pada cara dia mengejek".


Hehehehe ada gaya kawan mengejek gamok nya jas??

cer aok bayangkan..mcmana kalu org nok mengejek seseorang dgn gaya ..macm nok bentang kan belanjawan negara...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  edi on Wed Nov 11, 2009 2:37 pm

Jika hari ini hari terakhir tahun 2009, pernah kah kita menghitung amal kebaikan & keburukan kita? Andai ajal menziarahi kita desok hari, sudahkah kita bersedia?

edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 2:59 pm

Cintailah seseorang dengan sepenuh hati dan penuh kasih sayang. Sungguhpun anda akan berasa seolah-olah diri anda tersiksa, tapi percayalah itulah satu-satunya untuk melengkapkan kehidupan ini.

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 3:00 pm

Usah tertawakan impian orang lain.. Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.



Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 3:03 pm

Jeck Sparow wrote:Usah tertawakan impian orang lain.. Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.




Apabila kamu berkata, ' Aku Cinta Padamu', maka tunaikanlah.

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 3:08 pm

Jeck Sparow wrote:
Jeck Sparow wrote:Usah tertawakan impian orang lain.. Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.




Apabila kamu berkata, ' Aku Cinta Padamu', maka tunaikanlah.

koi tak pakai tunai ..koi banyok pakai kad kredit weh...?

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 3:09 pm

jasnoraizan wrote:
Jeck Sparow wrote:
Jeck Sparow wrote:Usah tertawakan impian orang lain.. Manusia tanpa impian tidak memiliki apa-apa.




Apabila kamu berkata, ' Aku Cinta Padamu', maka tunaikanlah.

koi tak pakai tunai ..koi banyok pakai kad kredit weh...?



Manan mana lah huhuhu

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 3:12 pm

Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.



Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 3:13 pm

Jeck Sparow wrote:Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.

kwn terima segala sedekoh aokme suma ..alhamdullilah...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Jeck Sparow on Wed Nov 11, 2009 3:53 pm

Ketahuilah sesungguhnya secebis kasih membuat kita sayang...
seucap janji membuat kita percaya..
sekecil luka akan membuat kita kecewa..
tetapi..
sebuah persahabatan akan selamanya bermakna.."

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  cikacung on Wed Nov 11, 2009 4:06 pm

Jika kita diLAHIRkan miskin, ia bukanlah salah kita. Tapi jika kita MATI dalam keadaan miskin, itu adalah kesalahan kita. Mad Mad

cikacung
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 171
Points : 173
Join date : 27/09/2009
Age : 45
Location : j3/KHTP,Kulim

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 4:09 pm

cikacung wrote:Jika kita diLAHIRkan miskin, ia bukanlah salah kita. Tapi jika kita MATI dalam keadaan miskin, itu adalah kesalahan kita.

mentang2 kome miskin.....

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  strikerbuncit on Wed Nov 11, 2009 4:09 pm

jasnoraizan wrote:
Jeck Sparow wrote:Bersedekahlah kepada orang lain lebih daripada yang mereka perlukan dan lakukanlah dengan penuh kerelaan.

kwn terima segala sedekoh aokme suma ..alhamdullilah...

2sedekah yg kita boleh bg tanpa duit&tenaga:

-sedekah senyum Very Happy
-sedekah al-fatihah...yg ni sape nak?koi ble bg... Cool

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: KATA-KATA HIKMAT

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 4 of 7 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum