Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Page 5 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Jeck Sparow on Tue Dec 01, 2009 11:30 am

acey wrote:
kalu begitu, awok bagi no tel ustaz r ustazah awok yg memberi pandangan tadi, bior koi mendengor dari deme sendiri. sekali sekala jadi nakal bertanya adalah dialu2kan juga kot

Macam ni lah rasanyer kawan tak nak memperpanjangkan cerita ni kita mintak pihak admin delete topic yang kawan post tu so kita pakaila pandangan dan pendapat yang kita rasa boleh diguna pakai dan yakin pada diri ikhlas kerana Allah s.w.t
sebab kawan tak nak bende ni akan menjadi isu dan menyakiti mane mane forumer yang rasa hujah yang kawan post tu bercanggah maner yang kita rasa boleh ikut kita ikut tu jer..
kay...


Last edited by Jeck Sparow on Tue Dec 01, 2009 11:31 am; edited 1 time in total

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  MD on Tue Dec 01, 2009 11:30 am

1.pentingnya bila mana kita copy artikel kita meletakkan dari sumber mana ianya didapati...lebih lebih lagi artikel bersifat hukum hakam,keterangan fakta dll berkaitan
2.mungkin terdapat perbezaan pendapat dan pandangan dalam hal ini...

stay tune,selamat berforum

MD
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 4886
Points : 5166
Join date : 15/04/2009
Location : U5 Shah Alam/Jengka 4

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Jeck Sparow on Tue Dec 01, 2009 11:37 am

MD wrote:1.pentingnya bila mana kita copy artikel kita meletakkan dari sumber mana ianya didapati...lebih lebih lagi artikel bersifat hukum hakam,keterangan fakta dll berkaitan
2.mungkin terdapat perbezaan pendapat dan pandangan dalam hal ini...

stay tune,selamat berforum

Hope so admin dapat delete topic yang kawan post tu tak nak meperpanjangkan cerita..
Thank u...

Sumber- www.mmczone.multiply.com..

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 11:47 am

Sedih dgn fenomena spt ini..

kt kg kwn skrg dah ada 3baby/kanak2 luar nikah..itu yg tau..yg sorok?..entahla..deme lgsg tak fikir akibatnya..yg tau,seronok aje..

ni contoh skrip standard:

"nak buat camne kak,dah terlanjur..KALAULAH saya tau akn jd sbegini,tentu saya tak buat.."



Crying or Very sad Crying or Very sad Mad

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  sakur@86 on Tue Dec 01, 2009 11:54 am

strikerbuncit wrote:Sedih dgn fenomena spt ini..

kt kg kwn skrg dah ada 3baby/kanak2 luar nikah..itu yg tau..yg sorok?..entahla..deme lgsg tak fikir akibatnya..yg tau,seronok aje..

ni contoh skrip standard:

"nak buat camne kak,dah terlanjur..KALAULAH saya tau akn jd sbegini,tentu saya tak buat.."



Crying or Very sad Crying or Very sad Mad

ayat orang ade otak tapi letak kat lutut... Evil or Very Mad Evil or Very Mad Suspect

sakur@86
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 673
Points : 708
Join date : 24/07/2009
Age : 30
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  jasnoraizan on Tue Dec 01, 2009 11:56 am

sakur@86 wrote:
strikerbuncit wrote:Sedih dgn fenomena spt ini..

kt kg kwn skrg dah ada 3baby/kanak2 luar nikah..itu yg tau..yg sorok?..entahla..deme lgsg tak fikir akibatnya..yg tau,seronok aje..

ni contoh skrip standard:

"nak buat camne kak,dah terlanjur..KALAULAH saya tau akn jd sbegini,tentu saya tak buat.."




ayat orang ade otak tapi letak kat lutut...

jgn salahkan mereka....(fikirkan waktu remaja anda...bagaimana...mengapa ..dan ..kenapa...mereka terjebak..)

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 12:08 pm

mmg saat mjadi remaja sgt mencabar..tetapi bgaimana kita mbawa diri? adakah kita ke tempat yg betul?..ataupun kita tahu ia tak baik ttapi knapa harus mdekatinya? itulah yg mbezakan org terlanjur dgn tak terlanjur (terselamat dri berbuat dosa).. Rolling Eyes Question

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  jasnoraizan on Tue Dec 01, 2009 12:13 pm

strikerbuncit wrote:mmg saat mjadi remaja sgt mencabar..tetapi bgaimana kita mbawa diri? adakah kita ke tempat yg betul?..ataupun kita tahu ia tak baik ttapi knapa harus mdekatinya? itulah yg mbezakan org terlanjur dgn tak terlanjur (terselamat dri berbuat dosa)..

itulah yg sepatutnya kita fikirkan...jgn salahkan mereka...tetapi bimbing lah mereka kejln yg sepatutnya....dan kepada yg blm terjebak...fikirkan masa depan yg harus anda tempohi.(jika terjebak dlm kancah ini)..menyesal kemudian hari tidak berguna lg....ingatlah sekarang...pilih yg seronok skarg atau yg sebaliknya...

jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 12:28 pm

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:mmg saat mjadi remaja sgt mencabar..tetapi bgaimana kita mbawa diri? adakah kita ke tempat yg betul?..ataupun kita tahu ia tak baik ttapi knapa harus mdekatinya? itulah yg mbezakan org terlanjur dgn tak terlanjur (terselamat dri berbuat dosa)..

itulah yg sepatutnya kita fikirkan...jgn salahkan mereka...tetapi bimbing lah mereka kejln yg sepatutnya....dan kepada yg blm terjebak...fikirkan masa depan yg harus anda tempohi.(jika terjebak dlm kancah ini)..menyesal kemudian hari tidak berguna lg....ingatlah sekarang...pilih yg seronok skarg atau yg sebaliknya...

walaupun perit n pahit n payoh, tapi pada koi la, yang dah buat salah tu kena la koi kata deme salah n kena la terima hukuman atas kesalahan deme, tapi koi tak de bior setakat kata deme salah aje, kalu deme perlukan bimbingan maka perlu la ada yg sudi membimbing la, kalu deme tak nak dibimbing, tidak la ada daya usaha lagi kecuali kata deme mmg buat salah

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 12:31 pm

topik ni nak jadi agak panas
memasing pandangan sendiri
koi boleh terima pandangan dari article jeck
tu..begitu juga komen dari saudara acer
cuba refer kat sini...




Bagaimanapun, bagi memberikan penghargaan kepada pasangan yang telah bertawbat, maka inilah jawapannya:-

Apabila seorang lelaki dan wanita itu telah bertawbat dengan tawbat yang benar, dan berkahwin semasa si wanita itu sedang mengandungkan anaknya secara pasti. Perkahwinan itu adalah sah menurut Mazhab Syafie dan perlulah didaftarkan sebaiknya.

Mazhab Hanbali menjadikan tawbat sebagai syarat untuk diterima pernikahan tersebut. Ia berdasarkan tafsiran mereka dari surah an-Nur ayat ke 3. Bagaimanapun majority ulama tidak menjadikan tawbat sebagai syarat sah pernikahan penzina tersebut.


sumber:
http://www.zaharuddin.net/content/view/469/95/

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 12:34 pm

Lagi Displin Khas

Bagaimanapun, jika wanita penzina melakukan zina dengan ramai lelaki sehingga ia tidak pasti yang berada di dalam kandungannya adalah dari lelaki tertentu. Pernikahannya itu masih sah menurut seluruh mazhab yang telah disebutkan di atas tetapi dengan SYARAT : MEREKA TIDAK BOLEH BERSETUBUH SEHINGGALAH SI WANITA ITU TELAH BERSALIN!. Jika mereka bersetubuh, maka berdosalah mereka walaupun perkahwinan telah sah.


sumber:

http://www.zaharuddin.net/content/view/469/63/

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 12:40 pm

Ini adalah isu masyarakat..maknanya kena ada kerjasama smua pihak barulah dpt mmbendung gejala tak sihat..kdg2 ibu dan ayah dpt bimbing anak2 dgn baik,ttpi faktor2 luar pula yg mmpengaruhi minda ank2..pengaruh2 luar spt kwan sbaya,trend,majalah,media hiburan,undang2 dan plbagai pkara yg tak mampu ibu ayah utk mengawal faktor2 tsbut..

sudahnya,jika anak tersbut goyah imannya,maka mudahla ia tersungkur..

wlpn ibu bapa kpd anak luar nikah tersbut sudah insaf,bgaimana pula masa dpan anak luar nikah tsbut??..jadi,kpd yg mereka yg masih suci..jauhilah pkara sbgini..mnyesal air mata darah skalipun,takkan bguna..

jadi,bkahwinla segera asalkan ia dpt menyelamatkanmu dri terjerumus ke lembah dosa&kehinaan..

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 12:41 pm

Tafsir Surat An-Nur Ayat 3

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم

(3) الزَّاني‏ لا يَنْكِحُ إِلاَّ زانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَ الزَّانِيَةُ لا يَنْكِحُها إِلاَّ زانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَ حُرِّمَ ذلِكَ عَلَى الْمُؤْمِن


Orang laki-laki pezina, yang dinikahinya ialah perempuan pezina pula atau perempuan musyrik. Perempuan pezina jodohnya ialah laki-laki pezina pula atau laki-laki musyrik , dan diharamkan yang demikian itu atas orang yang beriman.

Hukuman Zina (II)

Itulah usaha yang selanjutnya dalam membentuk masyarakat Islam. Sebagaimana dimaklumi, hijrah Rasulullah s.a.w. bersama sahabat-sahabatnya orang-orang Muhajirin ke Madinah ialah karena hendak membentuk masya rakat Islam, masyarakat yang dicita-citakan, yang akan menjadi dasar pertama dari masyarakat selanjutnya, menegakkan sunnah (tradisi) yang akan menjadi teladan di belakang hari. Anggota-anggota masyarakat demikian, haruslah orang-orang yang kuat peribadinya, tegak kepalanya dan tahu akan harga dirinya.

Sebab masyarakat ini akan terus, angkatan demi angkatan, generasi demi generasi, integrasi dan masyarakat yang lama, disintegrasi dalam membentuk masyarakat baru. Tetapi dalam cita yang demikian itu, tidaklah dilupakan kenyataan, sebab cita selalu berhadapan dengan yang nyata.

Menurut riwayat dari Mujahid dari `Atha', di antara kaum Muhajirin yang berbondong hijrah ke Madinah itu macam-macamlah nasib Dan keadaan orangnya. Ada yang kaya, sehingga dapat membawa harta simpanannya di kala pindah, ada yang berumahtangga dan beranak-pinak, yang semuanya diangkutnya bersama hijrah, tetapi ada pula yang miskin tak mempunyai apa­apa, tidak pula mempunyai isteri ataupun anak, sebatang kara, tidak pula mem­punyai suku belahan (A'syair) di Madinah, sedang mereka itu sebagai manusia mempunyai juga keinginan-keinginan. Keinginan yang terutama sekali ialah mempunyai isteri dan berumahtangga. Sedang di negeri Madinah yang baru didatangi itu masih ada sisa-sisa masyarakat jahiliyah, yang belum sekaligus dapat dihapuskan.

Yaitu adanya perempuan-perempuan lacur, yang memper­sewakan dirinya kepada pedagang-pedagang yang lalu-lintas. Siapa yang singgah di sana, menetap kepada perempuan itu karena telah menjadi lang­ganan. Setelah berhenti beberapa hari di Madinah, mereka pun berangkat setelah meninggalkan uang bayaran yang lumayan. Di hadapan rumah tempat mereka tinggal digantungkan tanda-tanda supaya pedagang yang lalu itu dapat mengetahui bahwa penghuninya bersedia menerima tamu.

Niscaya yang masuk ke rumah-rL!mah itu ialah orang-orang yang pernah berzina juga, atau orang-orang musyrik yang berfikir cara lama, yaitu singgah di jalan clan berzina itu laksana meminum seteguk air ketika haus saja. Adapun orang-orang yang beriman, yang telah dimasuki jiwanya oleh ajaran clan didikan Rasul Allah tidaklah ada yang menurut jalan demikian lagi. Pandangan mereka sudah lain terhadap zina, karena ajaran Nabi s.a.w.

Maka di antara Muhajirin yang melarat fakir miskin yang bersama pindah dengan Nabi itu, adalah yang berniat kawin saja dengan perempuan-perem­puan pezina itu. Apalah salahnya; mereka dapat ditaubatkan dan dibawa ke jalan yang benar. Dan di samping itu dipandang dari segi "ekonomi" amat besar pula faedahnya, karena perempuan demikian banyak uang simpanannya. Jika ia ditaubatkan dan hidup rukun serumah tangga, uang simpanannya itu dapat dijadikan modal buat memulai hidup baru. Inilah "teori" dari beberapa orang sahabat Nabi yang miskin itu.

Jadi ada juga maksud~baik di dalamnya.
Maka beberapa orang di antara mereka datanglah kepada Rasul Allah meminta diberi izin mereka melakukan teori demikian.

Sebagaimana biasa, dalam hal-hal yang mengenai dasar (prinsip) begini, tidaklah Nabi memutuskan sendiri, melainkan menunggu wahyu. Adalah suatu kenyataan bahwa mereka pun mempunyai keinginan beristeri sebagai orang orang lain yang mempunyai isteri.

Adalah satu kenyataan bahwa perempuan­perempuan pelacur itu mempunyai uang banyak. Dan adalah satu kenyataan pula jika sahabat-sahabatnya itu bermaksud baik, ialah menikahi perempuan­perempuan itu, bukan berzina. Dipandang sepintas lalu apalah salahnya hal yang demikian itu.

Wahyu pun datang memberi ketegasan bahwa hal yang akan demikian tidak mungkin. Memang segala soal yang di dunia ini tidaklah semata-mata jahat dan tidaklah semata-mata baik. Dalam jahatnya (perempuan lacur) ada baiknya, yaitu niat memperbaiki hidup mereka. Tetapi ada yang lebih dalam dari itu, yaitu nilai kejiwaan. Masyarakat Islam bukanlah bergantung kepada laba-rugi kebendaan, tetapi laba-rugi kejiwaan.

Siapa yang biasa masuk ke dalam rumah-rumah pelacuran itu selama ini? lalah orang-orang pezina, orang-orang yang tidak asal nafsu muda jangan ditahan. Meskipun di zaman jahiliyah sendiri, naluri manusia pun telah meman­dang rendah martabat perempuan pezina itu.

Sehingga kemudiannya seketika seorang perempuan musyrik memeluk Agama Islam dan tunduk kepada Nabi, yaitu Hindun isteri Abu Sufyan seketika berbai'at dengan Nabi, Nabi berkata kepadanya: "Dan janganlah berzina! Maka Hindun isteri Abu Sufyan, ibu dari Mu'awiyah dan Ummu Habibah (isteri Rasul Allah) itu telah berkata: "Adakah perempuan-perempuan merdeka yang berzina? Artinya, dia telah menjawab, bahwa meskipun selama ini dia hidup dalam jahiliyah, namun dia sebagai perempuan merdeka tidaklah melakukan zina. Yang berzina-itu ialah budak­ budak sewaan atau perempuan dari kalangan rendah. Orang merdeka atau perempuan baik-baik, tidaklah merasa melakukan zina, sebab itu dia merasa tidak perlu berbai'at dengan Rasul Allah dalam perkara ini.

Siapa pula laki-laki yang berulang ketempat perempuan lacur? Ialah laki­laki pezina juga, yang telah mendapat cap demikian dalam kalangan kaum musyrikin sendiri, atau laki-laki musyrik yang memang begini hidupnya di masa lampau. Maka laki-laki pezina itu biasanya kalau hendak taubat menuntut hidup baru yang berbahagia, barulah dia mau mengawini perempuan baik-baik. Kalau cuma buat main-main, tidaklah dia suka mengawini perempuan baik baik. Dia masih suka bergaul dengan perempuan pezina. Demikian juga perempuan lacur hanya berlangganan dengan laki-laki pelacur, atau yang sama musyriknya.

Adapun orang laki-laki beriman hanya mencari jodoh orang perempuan beriman: Orang perempuan beriman hanya menunggu pinangan laki-laki yang beriman pula, agar sama-sama menuntut hidup baru yang diridhai Tuhan:
Karena kehidupan berumahtangga bukanlah didasarkan kepada apa yang disebut di zaman sekarang "dasar cinta" melainkan kepada dasar yang lebih tinggi dan mulia, yaitu amanat Allah.

Di sinilah dasar timbulnya sabda Rasulullah s.a.w. di dalam satu Hadis yang shahih (dirawikan oleh Bukhari clan Muslim).

"Berwasiat-wasiatanlah- kamu terhadap perempuan dengan sebaik-baik­nya. Karena kamu mengambilnya jadi isteri ialah sebagai amanat dari Allah, dan barulah halal kehormatannya bagi kamu setelah dihalalkan dengan kalimat Allah. "

Orang-orang yang beriman itu adalah orang-orang yang terhormat, rumah tangganya bermutu tinggi, daripada merekalah diharapkan keturunan rumah yang shalih. Sabda Nabi

sumber:
http://kongaji.tripod.com/myfile/an-nur-ayat-3.htm

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 12:52 pm

zulkbo wrote:Lagi Displin Khas

Bagaimanapun, jika wanita penzina melakukan zina dengan ramai lelaki sehingga ia tidak pasti yang berada di dalam kandungannya adalah dari lelaki tertentu. Pernikahannya itu masih sah menurut seluruh mazhab yang telah disebutkan di atas tetapi dengan SYARAT : MEREKA TIDAK BOLEH BERSETUBUH SEHINGGALAH SI WANITA ITU TELAH BERSALIN!. Jika mereka bersetubuh, maka berdosalah mereka walaupun perkahwinan telah sah.


sumber:

http://www.zaharuddin.net/content/view/469/63/

with all due respect.........ni lagi best ni, telah sah menikah tapi tak leh bersetubuh pulok ( Masa tak menikoh lagi deme dah gila bersetubuh, bila menikoh tak bagi pulok ) Tambah pulok lagi tu, bersetubuh dengan bini berdosa ( bukan kah nikah tu menghalalkan persetubuhan ngan bini )

bro, ambik pandangan dr mazhab syafie je la

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 1:05 pm

strikerbuncit wrote:Ini adalah isu masyarakat..maknanya kena ada kerjasama smua pihak barulah dpt mmbendung gejala tak sihat..kdg2 ibu dan ayah dpt bimbing anak2 dgn baik,ttpi faktor2 luar pula yg mmpengaruhi minda ank2..pengaruh2 luar spt kwan sbaya,trend,majalah,media hiburan,undang2 dan plbagai pkara yg tak mampu ibu ayah utk mengawal faktor2 tsbut..

sudahnya,jika anak tersbut goyah imannya,maka mudahla ia tersungkur..

wlpn ibu bapa kpd anak luar nikah tersbut sudah insaf,bgaimana pula masa dpan anak luar nikah tsbut??..jadi,kpd yg mereka yg masih suci..jauhilah pkara sbgini..mnyesal air mata darah skalipun,takkan bguna..

jadi,bkahwinla segera asalkan ia dpt menyelamatkanmu dri terjerumus ke lembah dosa&kehinaan..

pandangan yg baik n boleh diberi salute

kalu rasa kawin satu masih belum cukup, jemput2lah berpoligami

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 1:05 pm

acey wrote:
zulkbo wrote:Lagi Displin Khas

Bagaimanapun, jika wanita penzina melakukan zina dengan ramai lelaki sehingga ia tidak pasti yang berada di dalam kandungannya adalah dari lelaki tertentu. Pernikahannya itu masih sah menurut seluruh mazhab yang telah disebutkan di atas tetapi dengan SYARAT : MEREKA TIDAK BOLEH BERSETUBUH SEHINGGALAH SI WANITA ITU TELAH BERSALIN!. Jika mereka bersetubuh, maka berdosalah mereka walaupun perkahwinan telah sah.


sumber:

http://www.zaharuddin.net/content/view/469/63/


with all due respect.........ni lagi best ni, telah sah[/color] menikah tapi tak leh bersetubuh pulok ( Masa tak menikoh lagi deme dah gila bersetubuh, bila menikoh tak bagi pulok ) Tambah pulok lagi tu, bersetubuh dengan bini berdosa ( bukan kah nikah tu menghalalkan persetubuhan ngan bini )

bro, ambik pandangan dr mazhab syafie je la

sebab kena refer hat mana yang elok lah
janji sunni..bukan syiah..hu hu hu

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 1:09 pm

zulkbo wrote:
acey wrote:
zulkbo wrote:Lagi Displin Khas

Bagaimanapun, jika wanita penzina melakukan zina dengan ramai lelaki sehingga ia tidak pasti yang berada di dalam kandungannya adalah dari lelaki tertentu. Pernikahannya itu masih sah menurut seluruh mazhab yang telah disebutkan di atas tetapi dengan SYARAT : MEREKA TIDAK BOLEH BERSETUBUH SEHINGGALAH SI WANITA ITU TELAH BERSALIN!. Jika mereka bersetubuh, maka berdosalah mereka walaupun perkahwinan telah sah.


sumber:

http://www.zaharuddin.net/content/view/469/63/


with all due respect.........ni lagi best ni, telah sah[/color] menikah tapi tak leh bersetubuh pulok ( Masa tak menikoh lagi deme dah gila bersetubuh, bila menikoh tak bagi pulok ) Tambah pulok lagi tu, bersetubuh dengan bini berdosa ( bukan kah nikah tu menghalalkan persetubuhan ngan bini )

bro, ambik pandangan dr mazhab syafie je la

[color=green]sebab kena refer hat mana yang elok lah
janji sunni..bukan syiah..hu hu hu

kalu dah mmg sunni, wat apa nak ambik pandangan syiah, cuma jangan la kata syiah tu haram pulok di Iran. Kat malaysia, tidak boleh diamalkan

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 1:12 pm

[quote="acey"]



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 1:15 pm

[quote="zulkbo"]
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

mutaah tak leh dalam sunni. so, dalam sunni, boleh berpoligami, jemput2lah

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 1:17 pm

[quote="acey"]
zulkbo wrote:
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

mutaah tak leh dalam sunni. so, dalam sunni, boleh berpoligami, jemput2lah

jemput jangan tak jemput
kalau ada yang ndak ke koi
koi on jer..janji keje gomen
boleh dapat 2 pencen..
hu hu hu

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 1:19 pm

calon dah ada, kalu awok nok n berani, koi hulur CV kat awok

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 1:21 pm

acey wrote:calon dah ada, kalu awok nok n berani, koi hulur CV kat awok

balerr jangan dicari...
koi tak bersedia lagi weh.. Shocked Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 1:25 pm

zulkbo wrote:
acey wrote:calon dah ada, kalu awok nok n berani, koi hulur CV kat awok

balerr jangan dicari...
koi tak bersedia lagi weh.. Shocked Very Happy

koi dah semangat nak menolong sedara yg berhajat ni, tak jadi pulok

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 1:26 pm

[quote="zulkbo"]
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

salah satu sbb syiah terkeluar di Islam sbb ni la..nikah mutaah..
sbb ia dah merendahkan nilai wanita-spt placur..mnikah hny smentara utk mmuaskn nafsu suami kmudian dtinggalkan..??
slain itu,ia adalah amalan masyarakat zaman jahiliyah sblm tibanya Islam..

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 1:32 pm

[quote="strikerbuncit"]
zulkbo wrote:
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

salah satu sbb syiah terkeluar di Islam sbb ni la..nikah mutaah..
sbb ia dah merendahkan nilai wanita-spt placur..mnikah hny smentara utk mmuaskn nafsu suami kmudian dtinggalkan..??
slain itu,ia adalah amalan masyarakat zaman jahiliyah sblm tibanya Islam..

tapi koi rasa better dari yahudi dan kristian
sebab mereka tetap islam..cuma fahaman
mereka..goner kita nak tarbiah dorang??

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 5 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum