Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Page 6 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 1:41 pm

[quote="zulkbo"]
strikerbuncit wrote:
zulkbo wrote:
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

salah satu sbb syiah terkeluar di Islam sbb ni la..nikah mutaah..
sbb ia dah merendahkan nilai wanita-spt placur..mnikah hny smentara utk mmuaskn nafsu suami kmudian dtinggalkan..??
slain itu,ia adalah amalan masyarakat zaman jahiliyah sblm tibanya Islam..

tapi koi rasa better dari yahudi dan kristian
sebab mereka tetap islam..cuma fahaman
mereka..goner kita nak tarbiah dorang??

bukan mudah nk tarbiah..syiah dh membentuk komuniti yg besar di dunia ni..lgpun,nabi2 & rasul sndiri tak mampu nk islamkan semua umat manusia..malah,yg Islam pun byk pd nama&i/c shaja..tp hikmahnya,tanpa mereka,kosonglah neraka ciptaan Allah..(mereka yg kafir&islam yg sesat)..namun,usaha dakwah ttp perlu sbb kita sayangkn mereka yg mpunyai tuhan yg sama iaitu ALLAH,cuma pemahaman mereka yg jauh menyimpang dri islam sbenar..wallahualam
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 1:43 pm

[quote="strikerbuncit"]
zulkbo wrote:
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

salah satu sbb syiah terkeluar di Islam sbb ni la..nikah mutaah..
sbb ia dah merendahkan nilai wanita-spt placur..mnikah hny smentara utk mmuaskn nafsu suami kmudian dtinggalkan..??
slain itu,ia adalah amalan masyarakat zaman jahiliyah sblm tibanya Islam..

bila awok kata syiah terkeluar dr Islam, boleh awok bagi pendapat awok pasal Iran, koi rasa nak dengor la

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 1:50 pm

[quote="acey"]
strikerbuncit wrote:
zulkbo wrote:
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

salah satu sbb syiah terkeluar di Islam sbb ni la..nikah mutaah..
sbb ia dah merendahkan nilai wanita-spt placur..mnikah hny smentara utk mmuaskn nafsu suami kmudian dtinggalkan..??
slain itu,ia adalah amalan masyarakat zaman jahiliyah sblm tibanya Islam..

bila awok kata syiah terkeluar dr Islam, boleh awok bagi pendapat awok pasal Iran, koi rasa nak dengor la

uish..panjang lebar nk citer psal Iran ni..apatah lg nk masukkan isu syiah..aok carilah maklumat tu sndri..lgpn kalu xsilap dlm PCC ni ada dah topik psal syiah..kwn kabo ni pun sbb dgar kuliah agama&sdikit pmbacaan..
study
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Awangmaseru on Tue Dec 01, 2009 2:11 pm

minggu lepas 2 org bebudok 14 tahun kg aki kene tangkap org kmpong sebab melempek sesiang ari dlm umoh sendiri. bayangke lah yg tinenya leper hek lagi dah nok ke jantan.

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 55
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 2:18 pm

Awangmaseru wrote:minggu lepas 2 org bebudok 14 tahun kg aki kene tangkap org kmpong sebab melempek sesiang ari dlm umoh sendiri. bayangke lah yg tinenya leper hek lagi dah nok ke jantan.

aki nikoh kan cepat jer..
susoh nanti..cian la pulok
kat mak ayah..malu.. Mad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 2:34 pm

[quote="strikerbuncit"]
acey wrote:
strikerbuncit wrote:
zulkbo wrote:
acey wrote:



Member koi ke iran suka belaka
sema nak jadi syiah kat sana
boleh nikah mutaah..janji islam
katanya..koi pikir betul gak..
hu hu hu
Very Happy

salah satu sbb syiah terkeluar di Islam sbb ni la..nikah mutaah..
sbb ia dah merendahkan nilai wanita-spt placur..mnikah hny smentara utk mmuaskn nafsu suami kmudian dtinggalkan..??
slain itu,ia adalah amalan masyarakat zaman jahiliyah sblm tibanya Islam..

bila awok kata syiah terkeluar dr Islam, boleh awok bagi pendapat awok pasal Iran, koi rasa nak dengor la

uish..panjang lebar nk citer psal Iran ni..apatah lg nk masukkan isu syiah..aok carilah maklumat tu sndri..lgpn kalu xsilap dlm PCC ni ada dah topik psal syiah..kwn kabo ni pun sbb dgar kuliah agama&sdikit pmbacaan..
study

kalu panjang, pendekkan. tak pun, awok bagi nama ustaz yg awok dengor kuliah agama tu, bior koi telefon sendiri

koi bukan apa, yg koi tahu bukan syiah tu haram. yg haram tu ada kumpulan yg amalkan ajaran syiah yg melampau dan haram


Last edited by acey on Tue Dec 01, 2009 2:37 pm; edited 1 time in total

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Jeck Sparow on Tue Dec 01, 2009 2:37 pm

Perbezaan pendapat adalah suatu lumrah yang tidak mungkin boleh dielakkan. Justeru, menurut Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady, dalam ajaran Islam telahpun disiapkan panduan dan pedoman untuk menangani perbezaan pendapat tersebut. Sepertimana yang telah difirmankan oleh Allah Subhanahu wa ta’ala di dalam kitab suci Al-Qur’an, kita hendaklah mengikuti jalan orang-orang yang beriman (sabiilil-mu’ minin); yakni, kita hendaklah patuh kepada ijma’ ‘ulama – kesepakatan majoriti ‘ulama. Beliau menghuraikan, ini maksudnya kita hendaklah taat kepada ajaran Islam arus perdana. Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady memetik di dalam kitab Fathul Bari yang menyatakan bahawa imam-imam yang muktabar di dalam Ahli Sunnah wal Jamaah adalah perlu ditaati sama ada dari segi aqidah, syariat mahupun akhlak. Jika adapun perbezaan pendapat, maka hal itu haruslah ditangani secara cermat dan dengan penuh adab.
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 2:39 pm

Jeck Sparow wrote:
Perbezaan pendapat adalah suatu lumrah yang tidak mungkin boleh dielakkan. Justeru, menurut Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady, dalam ajaran Islam telahpun disiapkan panduan dan pedoman untuk menangani perbezaan pendapat tersebut. Sepertimana yang telah difirmankan oleh Allah Subhanahu wa ta’ala di dalam kitab suci Al-Qur’an, kita hendaklah mengikuti jalan orang-orang yang beriman (sabiilil-mu’ minin); yakni, kita hendaklah patuh kepada ijma’ ‘ulama – kesepakatan majoriti ‘ulama. Beliau menghuraikan, ini maksudnya kita hendaklah taat kepada ajaran Islam arus perdana. Dr. Muhammad Uthman El-Muhammady memetik di dalam kitab Fathul Bari yang menyatakan bahawa imam-imam yang muktabar di dalam Ahli Sunnah wal Jamaah adalah perlu ditaati sama ada dari segi aqidah, syariat mahupun akhlak. Jika adapun perbezaan pendapat, maka hal itu haruslah ditangani secara cermat dan dengan penuh adab.

betulla tu kat malaysia, cer awok bagi pandangan di Iran pulok

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Jeck Sparow on Tue Dec 01, 2009 2:45 pm

acey wrote:

betulla tu kat malaysia, cer awok bagi pandangan di Iran pulok

Kurang Arif la tentang di Iran tu..so sorry
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Awangmaseru on Tue Dec 01, 2009 2:58 pm

yelah.. aki pening ni pikir... sebab...kita kata syioh ni kaper sebab orang dia amal nikoh mutaah ke atau dia orang halalkan nikoh tu. macammana agoknya orang melayu dulu yang buat nikoh cinebute ...kalau orang iran tau tentu dia pulok kata melayu kaper. yeke tidok??

Awangmaseru
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 252
Points : 294
Join date : 30/11/2009
Age : 55
Location : ulu cheka/jerantut

http://www.mohlaweh.multiply.com

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 2:58 pm

Jeck Sparow wrote:
acey wrote:

betulla tu kat malaysia, cer awok bagi pandangan di Iran pulok

Kurang Arif la tentang di Iran tu..so sorry

sama la kita, koi pun kurang arif jugok

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 2:59 pm

Awangmaseru wrote:yelah.. aki pening ni pikir... sebab...kita kata syioh ni kaper sebab orang dia amal nikoh mutaah ke atau dia orang halalkan nikoh tu. macammana agoknya orang melayu dulu yang buat nikoh cinebute ...kalau orang iran tau tentu dia pulok kata melayu kaper. yeke tidok??

org melayu bab kafirkan org lain mmg hebat wok

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 3:10 pm

acey wrote:
Awangmaseru wrote:yelah.. aki pening ni pikir... sebab...kita kata syioh ni kaper sebab orang dia amal nikoh mutaah ke atau dia orang halalkan nikoh tu. macammana agoknya orang melayu dulu yang buat nikoh cinebute ...kalau orang iran tau tentu dia pulok kata melayu kaper. yeke tidok??

org melayu bab kafirkan org lain mmg hebat wok

harap aok tak maksudkan kwn berbuat bgitu..
sbb kwn hanya smpaikan mlalui ilmu yg dperoleh dari org lain(guru2 agama)..
kalau aok benar2 yakin syiah itu tak sesat,sila nyatakn hujah anda disini,kalau panjang,pendekkan..sekian.
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 3:53 pm

strikerbuncit wrote:
acey wrote:
Awangmaseru wrote:yelah.. aki pening ni pikir... sebab...kita kata syioh ni kaper sebab orang dia amal nikoh mutaah ke atau dia orang halalkan nikoh tu. macammana agoknya orang melayu dulu yang buat nikoh cinebute ...kalau orang iran tau tentu dia pulok kata melayu kaper. yeke tidok??

org melayu bab kafirkan org lain mmg hebat wok

harap aok tak maksudkan kwn berbuat bgitu..
sbb kwn hanya smpaikan mlalui ilmu yg dperoleh dari org lain(guru2 agama)..
kalau aok benar2 yakin syiah itu tak sesat,sila nyatakn hujah anda disini,kalau panjang,pendekkan..sekian.

bila koi nak tahu kenapa awok kata syiah itu haram, koi mmg nak tau hujah dari org yg mengatakan syiah tu haram. tapi awok tak menjelaskannya pulok

pada koi, syiah tu cuma tidak dibenar diamalkan di malaysia sahaja atas alasan malaysia adalah negara sunni dan demi mengelakkan perpecahan. kalu syiah itu haram, kenapa Iran amalkan syiah dan Iran adalah antara negara yg pada pandangan memember koi yg bergelar ustaz, melahirkan rasa kagum dengan pergerakan Islam di Iran, sejak dari zaman Ayatulloh Khomeini lagi. Kalu syiah tu haram, secara tak langsung Iran tu negara haram jugak la.

Bila dinyatakan, malaysia tidak benarkan syiah atas sebab takut berlakunya perpecahan dikalangan org islam. pulok doh, islam pulok ke syiah tu

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Deto_8 on Tue Dec 01, 2009 3:58 pm

forumers2 sekalian,

ni topik untuk membincangkan sex luar nikah dan kesannya kepada masyarakat...

kita lupakan perdebatan tentang syiah....jauh tersasar dari topik asal

harap dapat kerjasama...

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Tue Dec 01, 2009 4:02 pm

ok MR.DETO..maaf dipohon... Sad
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 4:03 pm

kalu la begitu, mari kita berborak pasal seks lagi

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 4:17 pm

acey wrote:kalu la begitu, mari kita berborak pasal seks lagi

acey mengganazz...
jom citer sex la weh
tapi berlapik laa..
hu hu hu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 4:24 pm

zulkbo wrote:
acey wrote:kalu la begitu, mari kita berborak pasal seks lagi

acey mengganazz...
jom citer sex la weh
tapi berlapik laa..
hu hu hu Very Happy

awok ada citer yg baru ke. koi citer lama jugok. nak bukak citer baru, tak lulus lagi

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Tue Dec 01, 2009 4:28 pm

acey wrote:
awok ada citer yg baru ke. koi citer lama jugok. nak bukak citer baru, tak lulus lagi

nanti koi ricky dulu
hat beh nyer... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Tue Dec 01, 2009 4:30 pm

zulkbo wrote:
acey wrote:
awok ada citer yg baru ke. koi citer lama jugok. nak bukak citer baru, tak lulus lagi

nanti koi ricky dulu
hat beh nyer... Very Happy

kalu boleh yg melayu la ye, koi suka benor kalu yg melayu

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  sam on Wed Dec 02, 2009 10:37 pm

org jahiliah dulu, tanam hidup2..
zaman ni, ikut dan aje la... dalam lubang taik pun boleeeh...
semua zaman cite nabi2 dulu dah combine pada masa ni.
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Wed Dec 02, 2009 10:41 pm

samdol wrote:org jahiliah dulu, tanam hidup2..
zaman ni, ikut dan aje la... dalam lubang taik pun boleeeh...
semua zaman cite nabi2 dulu dah combine pada masa ni.

dalam Quran pun dah kata
dunia akhir zaman ni..
manusia kembali ke zaman jahilliah
malah lebih teruk lg.. Evil or Very Mad Evil or Very Mad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  sam on Wed Dec 02, 2009 10:47 pm

malangnye koi... alangkah beh nye dpt jadi golongan awallun
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Wed Dec 02, 2009 11:02 pm

samdol wrote:malangnye koi... alangkah beh nye dpt jadi golongan awallun

aok ni pandai
sajer nak ngetes kita ni
hu hu hu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 6 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum