Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Page 3 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 8:20 pm

SEBELUM TERLUPA...
terima kasih Jeck Sparow
atas penerangan yang panjang lebar tadi.. Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 8:32 pm

apens7 wrote:kwn rase brader zulkbo ni prefer jln penyelesaian jika mende gini terjadi.. bukan cara menghindarinya..

bagi perempuan tu, dia akan rasa berslah sgt, menyesal, kecewa dan berasa dikhianati oleh bf dia... so tugas kita sbg keluarga bagi support kat dia... even akwan2 terdekat... mmg la mula2 kita basuh dulu... bagi dia insap... pastu start la motivate dia... setiap org layak diberi peluang kali kedua... rendeer

bayi tu pulak, kene accept as a part of our family la... sebab dia takde dosa apa pun... lahirnya dia kat dunia ni sama cam kita lahir dulu2... so, what da difference? ada ke Allah janji syurga pada anak halal berbanding anak haram? takde kan? so tugas kita kat sini kene terima takdir, kalau kita ni orang2 yg beriman... dan sayangi la bayi tu sebagaimana kita menyayangi ahli keluarga yang lain... beri didikan yg sempurna.. mana tau dia lak bantu kita bila da tua nanti...

so, renung2kan dan selamat beramal... ekekekeke flower


Memang benar ni..
saya suka dan bangga..
dengan jawapan ni sebab..
jawapan yang matang dan memandang kedepan
hat yang akhir tu "mana tau dia lak bantu kita bila da tua nanti..."
benar menyentuh hati..kita kadang anak ramai nak dibuat Allah
Taala semua sibuk nanti kena yang anak luar nikah ni la nak
bela kita..Allahuakbar...

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Fri Oct 30, 2009 8:37 pm

apens7 wrote:
Yassin wrote:Boleh tidak dema cari apakah maksud anak haram ini ? sapa kita nak letak hukum halal atau haram pada ciptaan tuhan??? hehe
Benar atau tidak ada pendapat yang saya dengar sebelum ini
anak luar nikah itu tetap kotor selama 7 keturunanya.
tak benar... kene igt, kita asal dari satu keturunan yg sama, nabi adam... dan kita ni hamba Allah, sama jer tarap pada pandangan Allah
yang pasti anak luar nikah tidak akan mendapat hak keistimeawa dalam
hukum islam kita seperti ayahnya sendiri tidak berhak mewalikannya jika anak itu perempuan dan tiada pembahagian hak harta dan sebagainya....
relek... tak ble wali bapa dia (bapa dia pun rasanya dia tak kenal, sbb tak bertanggung jawab) kita pakai wali hakim jer la... pembahagian harta? no komen.... suh dia carik sendiri la.. hehehe
lebih malang jika anak luar nikah ini dilarang menjadi imam dan lain-lain larang yang syarat sah jadi imam tak termasuk anak tu halal ke haram.... paling afdal yag lebih tua atau ilmu agama dia lebih tinggi... (kadang yg sedih, ada hok tua tolak hok mude suh jd imam.. ekekeke)
berkaitan jika dia seorg anak itu yang bergelar anak luar nikah.

- ustaz jebat,
jabatan motivasi dan kaunseling
(ekekeke.. jgn marah jebat... kwn gurau2 je pagi jumaat ning...) Laughing


aok dah bagi jawapan
pada persoalan ni dah apen
good job bro..
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Yassin on Fri Oct 30, 2009 10:36 pm

Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  ozzy on Fri Oct 30, 2009 10:50 pm

Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

Pening juge koi nak terjemahkan maksud ayat aok ni yassin...3x keh ulang baca scratch
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Yassin on Fri Oct 30, 2009 11:08 pm

fourzy wrote:
Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

Pening juge koi nak terjemahkan maksud ayat aok ni yassin...3x keh ulang baca scratch


Gini lah sebagai contohnya ;
Contoh kita buat rumah asas (tanah tapak rumah) jika asas yang baik plan rumah yang baik tentu rumah tu ok. Kala tak umah tak baik plan rumah lawo dah, tak kena juga...
lebih malang jika tapak tak elok rumah lagi tak elok...abis kira laa... Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  ozzy on Fri Oct 30, 2009 11:12 pm

Yassin wrote:
fourzy wrote:
Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

Pening juge koi nak terjemahkan maksud ayat aok ni yassin...3x keh ulang baca scratch


Gini lah sebagai contohnya ;
Contoh kita buat rumah asas (tanah tapak rumah) jika asas yang baik plan rumah yang baik tentu rumah tu ok. Kala tak umah tak baik plan rumah lawo dah, tak kena juga...
lebih malang jika tapak tak elok rumah lagi tak elok...abis kira laa... Very Happy

Pelan dah elok..rumah dah cantik tapi banyok pulok anai2 dan makhluk perosak..goner pulok ..ekekekeke Rolling Eyes
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Sat Oct 31, 2009 12:08 am

Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

keh faham maksud yassin ni...
koi respek memasing nye pandangan
tapi hat yang koi nak biarlah semuanya
berkesudahan yang baik..kalau tak sampai bila pun
bab buang anak ni tak habis..bukan menggalak
perbuatan hina ..dosa dorang tapi menda kddg
terjadi jadi tetap dah jadi ..cuma nak cuba selesai
biar "cabut rambut tepung tak berserak"...
Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Yassin on Sat Oct 31, 2009 8:24 am

zulkbo wrote:
Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

keh faham maksud yassin ni...
koi respek memasing nye pandangan
tapi hat yang koi nak biarlah semuanya
berkesudahan yang baik..kalau tak sampai bila pun
bab buang anak ni tak habis..bukan menggalak
perbuatan hina ..dosa dorang tapi menda kddg
terjadi jadi tetap dah jadi ..cuma nak cuba selesai
biar "cabut rambut tepung tak berserak"...
Very Happy

Kawan rasa pozi tu bukan tak paham zul....sebab hari dah malam...jadi dia mikir ke bender lain la tu heheheheheheh mula jadi tak brape empuk hehehehehe.... Razz tima kasih laa kala aok paham zul kala tidak berbuih pulok mulut kawan nei..... Very Happy
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Mon Nov 02, 2009 7:32 pm

KUALA TERENGGANU: Kepala bayi tanpa badan yang telah berulat dijumpai di tempat pembuangan sampah di Kampung Banggol Permaisuri, Setiu hari ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu Asisten Komisioner Mohd Fuzi Abduri, berkata kepala bayi itu ditemui pada kira-kira jam 1 pagi oleh seorang penduduk kampung yang ingin membuang sampah di tempat pembuangan sampah itu.

"Badan bayi yang dipercayai dibuang di situ sejak seminggu lalu, dipercayai dimakan binatang buas," katanya di sini.

Beliau berkata, sehubungan itu, polis menahan seorang suri rumah berumur 41 tahun pada jam 3.30 pagi ini bagi membantu siasatan kes itu.

Mohd Fuzi berkata, siasatan awal polis mendapati wanita yang ditahan itu baru rujuk dengan bekas suaminya kira-kira sebulan lalu. - Bernama

#sedih..masih ada lagi
guaner citernih... Sad

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Mon Nov 02, 2009 8:19 pm



KEADAAN bayi lelaki dilahirkan tidak cukup bulan yang ditinggalkan di wakaf Masjid Telipot, di Kota Bharu, semalam.BERITA_HARIAN

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Deto_8 on Mon Nov 02, 2009 8:28 pm

teruklah sekarang....makin banyak kes buang bayi...

Sad

_________________
bangga menjadi pioneer....bangga juga melihat orang lain berjaya...TAHNIAH!
avatar
Deto_8
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 5641
Points : 6570
Join date : 11/04/2009
Location : Saujana Utama & Jengka 3 [PCC 003]

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Wed Nov 04, 2009 11:15 am

Yassin wrote:
zulkbo wrote:
Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

keh faham maksud yassin ni...
koi respek memasing nye pandangan
tapi hat yang koi nak biarlah semuanya
berkesudahan yang baik..kalau tak sampai bila pun
bab buang anak ni tak habis..bukan menggalak
perbuatan hina ..dosa dorang tapi menda kddg
terjadi jadi tetap dah jadi ..cuma nak cuba selesai
biar "cabut rambut tepung tak berserak"...
Very Happy

Kawan rasa pozi tu bukan tak paham zul....sebab hari dah malam...jadi dia mikir ke bender lain la tu heheheheheheh mula jadi tak brape empuk hehehehehe.... Razz tima kasih laa kala aok paham zul kala tidak berbuih pulok mulut kawan nei..... Very Happy

koi sebenornya tak faham n rasa macam nok awok bagi penjelasan sikit, khusus kepada kes anak yang lahir tanpa ikatan suami isteri ni. Pada pandangan koi yg kabur ni, mana la tau awok ada maksud sendiri bila awok kata " amat sukar sesuatu yang buruk itu berkesudahan dengan yang baik ". Cuba awok bagi penjelasan yang terang lagi bersuluh. Pada koi, kalu yang buruk tu kita cuba baiki, boleh jadi baiknya

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  ozzy on Wed Nov 04, 2009 12:20 pm

[quote="acey"][quote="Yassin"]
zulkbo wrote:
Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

koi sebenornya tak faham n rasa macam nok awok bagi penjelasan sikit, khusus kepada kes anak yang lahir tanpa ikatan suami isteri ni. Pada pandangan koi yg kabur ni, mana la tau awok ada maksud sendiri bila awok kata " amat sukar sesuatu yang buruk itu berkesudahan dengan yang baik ". Cuba awok bagi penjelasan yang terang lagi bersuluh. Pada koi, kalu yang buruk tu kita cuba baiki, boleh jadi baiknya

hehe..doh sorang lagi..ingatkan koi je kurang jelas..sebab kata2 aok tu yassin agak subjektif sebenarnya terutamanya bila kita tgk balik pada tajuk topic yg dibincangkan
..
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  strikerbuncit on Wed Nov 04, 2009 12:26 pm

[quote="fourzy"][quote="acey"]
Yassin wrote:
zulkbo wrote:
Yassin wrote:Sesuatu yang baik tu bermula pada asas yang baik juga.
amat sukar sekali jika sesuatu yang buruk itu berkesudahan dgn yang baik.
lebih malang jika buruk diawalnya buruk jugak sampai ke akhirnya.
Sad

koi sebenornya tak faham n rasa macam nok awok bagi penjelasan sikit, khusus kepada kes anak yang lahir tanpa ikatan suami isteri ni. Pada pandangan koi yg kabur ni, mana la tau awok ada maksud sendiri bila awok kata " amat sukar sesuatu yang buruk itu berkesudahan dengan yang baik ". Cuba awok bagi penjelasan yang terang lagi bersuluh. Pada koi, kalu yang buruk tu kita cuba baiki, boleh jadi baiknya

hehe..doh sorang lagi..ingatkan koi je kurang jelas..sebab kata2 aok tu yassin agak subjektif sebenarnya terutamanya bila kita tgk balik pada tajuk topic yg dibincangkan
..

mmg subjektif..org falsafah ni bila berkata,kita kena pikior 10x & diluar kotak baru dpt 'tangkap'..
apepun,maksud ayat tersebut ada benarnya tp tidak pd semua perkara.mgkin ia hanya berkaitan dgn topik yg kit bincangkan di atas ni.. Idea
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Yassin on Wed Nov 04, 2009 12:54 pm

acey wrote:
koi sebenornya tak faham n rasa macam nok awok bagi penjelasan sikit, khusus kepada kes anak yang lahir tanpa ikatan suami isteri ni. Pada pandangan koi yg kabur ni, mana la tau awok ada maksud sendiri bila awok kata " amat sukar sesuatu yang buruk itu berkesudahan dengan yang baik ". Cuba awok bagi penjelasan yang terang lagi bersuluh. Pada koi, kalu yang buruk tu kita cuba baiki, boleh jadi baiknya

Penulisan kawan itu lebih pada bende bersifat umum tidak menjurus pada sesuatu atau hanya fokus pada sesuatu sahaja dan tidak kiralah apa niat dan maksudnya.
" amat sukar sesuatu yang buruk itu berkesudahan dengan yang baik ".

Sebagai contoh jika seseorg itu yang berperangai buruk dapat kawin dengan ustazah sekali pun kala kita baca mungkin dia itu akan berubah pada sesuatu keadaan yang lebih baik tapi agak malang jika perangai yang buruk itu tidak dapat merubah pada sesuatu keadaan yang baik juga. Kerana asasnya tidak baik. fikir-fikirkan sama jika ustazah tadi berkawin dgn org yang baik...tentu berkesudahan baik juga sekadar contoh saja tidak bermaksud kelainnya.

-lebih kurang maksudnya.
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  ozzy on Wed Nov 04, 2009 2:15 pm

[quote="Yassin"]
acey wrote:
koi sebenornya tak faham n rasa macam nok awok bagi penjelasan sikit, khusus kepada kes anak yang lahir tanpa ikatan suami isteri ni. Pada pandangan koi yg kabur ni, mana la tau awok ada maksud sendiri bila awok kata " amat sukar sesuatu yang buruk itu berkesudahan dengan yang baik ". Cuba awok bagi penjelasan yang terang lagi bersuluh. Pada koi, kalu yang buruk tu kita cuba baiki, boleh jadi baiknya

Penulisan kawan itu lebih pada bende bersifat umum tidak menjurus pada sesuatu atau hanya fokus pada sesuatu sahaja dan tidak kiralah apa niat dan maksudnya.
" amat sukar sesuatu yang buruk itu berkesudahan dengan yang baik ".

Sebagai contoh jika seseorg itu yang berperangai buruk dapat kawin dengan ustazah sekali pun kala kita baca mungkin dia itu akan berubah pada sesuatu keadaan yang lebih baik tapi agak malang jika perangai yang buruk itu tidak dapat merubah pada sesuatu keadaan yang baik juga. Kerana asasnya tidak baik. fikir-fikirkan sama jika ustazah tadi berkawin dgn org yang baik...tentu berkesudahan baik juga sekadar contoh saja tidak bermaksud kelainnya.

Kalau ikut tafsirannya seolah-olah dia tu dilahirkan dgn perangai buruk hingga x boleh berubah/diubah?..jika begitu seakan dia ditentukan dilahirkan kedunia sebagai org yg berperangai buruk...tapi satu perkara koi nok kabo seburok2 atau sejahat2 org melayu ni kalau gi kedai makan diaorg mesti bayor..ye dak.. Very Happy
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  acey on Wed Nov 04, 2009 3:42 pm

betul la bayor, tapi kalu nanti gi makan ngan awe, bior la awe yang bayor cause awe berduit lebih, awok ngan koi tak yah bayor la....wahwahwah

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Wed Nov 04, 2009 5:17 pm

acey wrote:betul la bayor, tapi kalu nanti gi makan ngan awe, bior la awe yang bayor cause awe berduit lebih, awok ngan koi tak yah bayor la....wahwahwah


Balerr.. Very Happy
lainn kali kita gilir membayor
ye acer..koi makan roti telor
boleh la belanja.. cheers


_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  zulkbo on Sun Nov 08, 2009 10:46 am

Mayat bayi di belakang rumah ADUN
Nov 7, 09 11:57pm
Mayat seorang bayi dengan kepalanya terdapat kesan gigitan haiwan ditemui terapung oleh seorang pekerja warga Indonesia di sebatang sungai di Batu 4, Kampung Sementa, Kapar di Kelang petang ini.

Ketua Polis Daerah Klang ACP Mohamad Md Yusof berkata mayat bayi yang belum diketahui jantina itu ditemui dalam keadaan bogel kira-kira pukul 3.30 petang di sungai yang terletak di belakang kediaman ADUN Sementa, Datuk Abdul Rahman Palil.

"Pekerja Indonesia yang dikenali sebagai Budi ternampak mayat bayi itu terapung ketika sedang membaiki tembok belakang rumah majikannya (Abdul Rahman).

"Budi kemudian menarik mayat bayi itu ke tepi tebing sungai untuk mendapatkan kepastian dan kemudian terus menghubungi pihak polis," katanya ketika dihubungi hari ini.

Mohamad berkata siasatan awal mendapati bayi yang dipercayai berusia lebih seminggu itu telah mati sebelum mayatnya dibuang ke dalam sungai dan ketika ditemui kakinya dalam keadaan berlipat ke badan menyebabkan jantinanya masih belum diketahui.

Katanya mayat bayi itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di Klang untuk dibedah siasat.

Mohamad berkata kes itu disiasat di bawah Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran. BERNAMA

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  sam on Mon Nov 09, 2009 6:23 pm

terus koi layan lagu kita insan biasa versi ramli sarip ft shima... Very Happy
avatar
sam
Tok Empat
Tok Empat

Posts : 898
Points : 919
Join date : 15/04/2009
Location : FROM THE MILKY WAY TO DARUL BAWAR

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  WADY on Mon Nov 09, 2009 6:34 pm

adussssss........masalah sosial skarang mmg dh teruk... ntahlaaa apa nak jadi dgn anak2 muda kita...
avatar
WADY
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 148
Points : 169
Join date : 07/11/2009
Age : 41
Location : Batu 8, Jalan Gambang, Kuantan Pahang Darul Makmur {PCC 142}

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  edi on Wed Nov 11, 2009 2:43 pm

Smalam ade dalam brite, baru² nie kt taman sepakat.
Budak² skarang dh makin teruk, dah tau tp buat jugak. Apa nak jadi tak tau, muda² dah rosak.
avatar
edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  jasnoraizan on Wed Nov 11, 2009 2:45 pm

edi wrote:Smalam ade dalam brite, baru² nie kt taman sepakat.
Budak² skarang dh makin teruk, dah tau tp buat jugak. Apa nak jadi tak tau, muda² dah rosak.

umur plsssssss.......
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  edi on Wed Nov 11, 2009 2:54 pm

jasnoraizan wrote:
edi wrote:Smalam ade dalam brite, baru² nie kt taman sepakat.
Budak² skarang dh makin teruk, dah tau tp buat jugak. Apa nak jadi tak tau, muda² dah rosak.

umur plsssssss.......

Aiseh...ngape bro?
avatar
edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Sex Luar Nikah...Buang Bayi...Guaner Citer..

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 3 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum