Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

View previous topic View next topic Go down

Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 05, 2009 9:59 am

Orang kata aku lahir dari perut ibu..
Bila dahaga, yang susukan aku.. ibu
Bila lapar, yang suapkan aku..ibu
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu
Kata ibu, perkataan pertama yang aku sebut.. Ma!

Bila bangun tidur, aku cari.. ibu
Bila nangis, orang pertama yang datang ..ibu
Bila nak bermanja.. aku dekati ibu
Bila nak bergesel... aku duduk sebelah ibu
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya ibu
Bila nakal, yang memarahi aku ...ibu
Bila merajuk... yang memujukku cuma..ibu
Bila melakukan kesalahan... yang paling cepat marah..ibu
Bila takut... yang tenangkan aku .. ibu
Bila nak peluk... yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu
Bila sedih, aku mesti talipon... Ibu
Bila seronok... orang pertama aku nak beritahu...Ibu
Bila bengang.. aku suka luah pada ..Ibu
Bila takut, aku selalu panggil.. "ibuuuuuuuuuuuuu! "
Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu
Bila nak exam, orang paling sibuk juga Ibu
Bila merajuk, yang datang pujuk aku juga.. Ibu
Bila buat hal, yang marah aku dulu..Ibu
Bila ada masalah, yang paling risau.. Ibu
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu
Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu
Yang selalu berleter kat aku.. Ibu
Yang selalu puji aku.. Ibu
Yang selalu nasihat aku.. Ibu
Bila nak kahwin..
Orang pertama aku tunjuk dan rujuk... Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok... aku cari pasanganku
Bila sedih... aku cari Ibu
Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal... aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku
Bila sibuk... aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine.. Aku hadiahi bunga pada
pasanganku
Bila sambut hari ibu...
aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu
Selalu ..... aku ingat pasanganku
Selalu... Ibu ingat kat aku
Bila..bila.. . aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. ...aku nak talipon Ibu
Selalu ...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  ozzy on Thu Nov 05, 2009 10:07 am

Terkedu jap.. Sad

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 05, 2009 10:08 am

Sekadar untuk ingat mengingati sesama insan...

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  ozzy on Thu Nov 05, 2009 10:10 am

Jeck Sparow wrote:Sekadar untuk ingat mengingati sesama insan...

thanks..boleh simpan untuk tatapan anak cucu sok.. Very Happy

ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  J.Milan22 on Thu Nov 05, 2009 10:13 am

tak tau nak komen aper doh...
sedihh pun aderrr....Sad Sad
ibu..kau la segala2nyer......

J.Milan22
EXCO

Posts : 2416
Points : 2494
Join date : 14/04/2009
Location : Sempadan San Siroo.....

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  zulkbo on Thu Nov 05, 2009 10:21 am

bagus bila ada hat pompuan bukak posting nih
syahdu jer..jiwa keibuan lah katakan.... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Jeck Sparow on Thu Nov 05, 2009 10:27 am

tak pe.. sekiranya masih belom terlambat sayangilah ibu anda selagi hayatnya masih ada..

SESUNGGUHNYA SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU BAK KATA PEPATAH..

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  zulkbo on Thu Nov 05, 2009 10:32 am

Jeck Sparow wrote:tak pe.. sekiranya masih belom terlambat sayangilah ibu anda selagi hayatnya masih ada..

SESUNGGUHNYA SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU BAK KATA PEPATAH..

koi sayang kat mak koi
siapa yang jadi orang umah koi pun
kena sayang kat mak koi Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  strikerbuncit on Thu Nov 05, 2009 10:36 am

makkkkkkk.....!! Sad

strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  lepat_ubi on Fri Nov 06, 2009 12:36 pm

zulkbo wrote:
Jeck Sparow wrote:tak pe.. sekiranya masih belom terlambat sayangilah ibu anda selagi hayatnya masih ada..

SESUNGGUHNYA SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU BAK KATA PEPATAH..

koi sayang kat mak koi
siapa yang jadi orang umah koi pun
kena sayang kat mak koi Very Happy

mak ku mak mu jua....
muahahahhah...
terpana aku membaca nye...

lepat_ubi
A.D.O
A.D.O

Posts : 1316
Points : 1348
Join date : 25/05/2009
Age : 28
Location : TRANUNG KITE..../ JENGKA 04

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Jeck Sparow on Tue Nov 17, 2009 12:32 pm

Kenapa Kawan buka thread ni..???? Bukan untuk bagi keinsafan untuk orang lain bukan juga nak menunding jari pada orang lain tapi untuk bagi keinsafan untuk diri kawan sendiri.

Kenapa..??? sebab benda ni serba sikit dah berlaku dalam realiti kehidupan kawan jadi sebelum terlambat sebelum mata ibu tertutup rapat aku nak mengabdikan apa yang ada bersama ibu...setiap detik dan kenangan bersama ibu walau kemana aku pergi tetap ada ibu..
Tanpa ibu siapalah kami.. pagi ke petang mencari rezeki untuk membesar kami adik beradik
walaupun dirimu seorang ibu tunggal tapi masih mampu membesar dan menyekolahkan kami sehingga berjaya seperti hari ini.



Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  zulkbo on Tue Nov 17, 2009 12:35 pm

ibu..
ibu..
engkaulah ratu hati ku... Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  zulkbo on Tue Nov 17, 2009 12:37 pm

zulkbo wrote:ibu..
ibu..
engkaulah ratu hati ku... Very Happy

pepagi nih mak koi
talipon..lama anaknya
tak talipon katanya..rindu gamoknyer
koi baru jer call hari sabtu hari tu Very Happy

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/

zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Jeck Sparow on Tue Nov 17, 2009 12:46 pm

zulkbo wrote:
zulkbo wrote:ibu..
ibu..
engkaulah ratu hati ku... Very Happy

pepagi nih mak koi
talipon..lama anaknya
tak talipon katanya..rindu gamoknyer
koi baru jer call hari sabtu hari tu Very Happy

Tu..la namanya orang tua
Kena banyak bersabo...
Kita tak balik pun baru jer seminggu dah lain macam bunyi suara dia dalam tepon

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Qaisara on Tue Nov 17, 2009 12:55 pm

Jeck Sparow wrote:
Aku ada pasangan hidup sendiri
Bila seronok... aku cari pasanganku
Bila sedih... aku cari Ibu
Bila berjaya... aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal... aku ceritakan pada Ibu
Bila bahagia, aku peluk erat pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat Ibuku
Bila nak bercuti... aku bawa pasanganku
Bila sibuk... aku hantar anak ke rumah Ibu
Bila sambut valentine.. Aku hadiahi bunga pada
pasanganku
Bila sambut hari ibu...
aku cuma dapat ucapkan Selamat Hari Ibu
Selalu ..... aku ingat pasanganku
Selalu... Ibu ingat kat aku
Bila..bila.. . aku akan talipon pasanganku
Entah bila.. ...aku nak talipon Ibu
Selalu ...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Ibuku

part yg ni mmg terjadi pd mak koi yg tersayang... koi nk citer panjang lebar pn nnti mengaibkan keluarga koi sendiri... yg pasti bukan koi yg buat mak koi macam tu...
apa pn sayangi lh mak kita sementara ada hayatnya...

Qaisara
Ketua Kampung
Ketua Kampung

Posts : 104
Points : 116
Join date : 10/11/2009
Location : Balok, Kuantan, Pahang

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  edi on Tue Nov 17, 2009 1:23 pm

Tringat mak kwn kt kg, tak sabo nak balik kg....

edi
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 302
Points : 303
Join date : 11/11/2009

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  acey on Tue Nov 17, 2009 2:41 pm

koi baru balik kg, jumpa mak koi sabtuday lepas. balik kl ahad petang, sedih sangat cause dapat balik borak2 ngan mak koi satu malam je. raya haji ni kena balik umah mertua la pulok, tapi koi plan nak libas balik ke kg jugak, koi dah propose kat makwe koi n nampaknye setuju, alhamdulillah n tq pada makwe koi jugak la

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  nordin ahmad on Tue Nov 17, 2009 3:38 pm

acey wrote:koi baru balik kg, jumpa mak koi sabtuday lepas. balik kl ahad petang, sedih sangat cause dapat balik borak2 ngan mak koi satu malam je. raya haji ni kena balik umah mertua la pulok, tapi koi plan nak libas balik ke kg jugak, koi dah propose kat makwe koi n nampaknye setuju, alhamdulillah n tq pada makwe koi jugak la

bagus hg ni nasir, anak soleh... surga di bawah tapak
kaki ibu.... aku raya haji
ni x dapat beraya ngan mak aku...
tahun ni rezki dia pi mekah pulak...

raya ngan family bini aku aje kot...

nordin ahmad
Orang Kampung
Orang Kampung

Posts : 69
Points : 76
Join date : 10/11/2009
Location : Bandar Jengka.

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Jeck Sparow on Wed Dec 02, 2009 3:31 pm

Ketika umur setahun, ibu suapkan makanan dan mandikan kita. Cara kita ucapkan terima kasih kepadanya hanyalah dengan menangis sepanjang malam.

 Apabila berusia dua tahun, ibu mengajar kita bermain, kita ucapkan terima kasih dengah lari sambil ketawa terkekeh – kekeh apabila dipanggil.

 Menjelang usia tiga tahun, ibu menyediakan makanan dengan penuh rasa kasih sayang, kita ucapkan terima kasih dengan menumpahkan makanan ke lantai.

 Ketika berusia empat tahun, ibu membelikan sekotak pensel warna, kita ucapkan terima kasih dengan menconteng dinding.

 Berusia lima tahun, ibu membelikan sepasang pakaian baru, kita ucapkan terima kasih dengan bergolek-golek dalam lopak kotor.

 Setelah berusia enam tahun, ibu memimpin tangan kita ke sekolah, kita ucapkan terima kasih dengah menjerit “tak nak! Tak nak!”

 Apabila berusia tujuh tahun, ibu belikan sebiji bola. Cara kita mengucapkan terima kasih ialah kita pecahkan cermin tingkap jiran.

 Menjelang lapan tahun, ibu belikan aiskrim, kita ucapkan terima kasih dengan mengotorkan pakaian ibu.

 Ketika berusia sembilan tahun, ibu menghantar ke sekolah, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan ponteng sekolah.

 Berusia sepuluh tahun ibu menghabiskan masa sehari suntuk menemankan kita kemana sahaja, kita ucapkan terima kasih dengah tidak bertegur sapa dengannya.

 Setelah berusia 11 tahun, ibu membawa menonton wayang, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan duduk di barisan berlainan bersama kawan-kawan.

 Apabila berusia 12 tahun, ibu menyuruh membuat kerja sekolah, kita ucapkan terima kasih dengan menunggu ibu alpa untuk mudah menonton televisyen.

 Menjelang usia 13 tahun, ibu suruh pakai pakaian yang menutup aurat, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan memberitahu bahawa pakaian itu tidak sesuai zaman sekarang.

 Ketika berusia 14 tahun, ibu terpaksa mengikat perut untuk membayar wang persekolahan dan asrama, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan tidak menulis sepucuk surat pun.

 Berusia 15 tahun, ibu pulang daripada kerja dan rindukan pelukan dan ciuman, kita ucapkan terima kasih dengan mengunci pintu bilik.

 Setelah berusia 16 tahun, ibu mengajar memandu kereta, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan melanggar tembok.

 Apabila berusia 17 tahun, ketika ibu sedang menunggu panggilan penting , kita bergayut di telefon sepanjang malan.

 Menjelang usia 18 tahun, ibu menangis gembira apabila mendapat tahu kita diterima masuk ke IPTA, kita ucapkan terima kasih kepadanya dengan bersukaria bersama sama kawan².

 Ketika berusia 19 tahun, ibu bersusah payah membayar yuran pengajian, menghantar ke kampus dan mengheret beg besar ke bilik asrama, kita hanya ucapkan selamat jalan pada ibu di luar asrama kerana malu dengan kawan².

 Berusia 20 tahun, ibu bertanya samada kita ada teman istimewa, kita kata “... itu bukan urusan ibu”.

 Setelah berusia 21 tahun, ibu cuba memberikan pandangan mengenai kerjaya, kita berkata “...saya tak mahu jadi seperti ibu..”.

 Apabila berusia 22-23 tahun, ibu membelikan perabot utk rumah bujang kita. Di belakang ibu kita katakan pada kawan kawan “....perabot pilihan ibu aku tak cantik, tak berkenan akuuuu...”.

 Menjelang usia 24 tahun, ibu bertemu dengan bakal menantunya dan bertanyakan mengenai rancangan masa depan, kita menjeling dan merungut..”..ibu..., tolonglahhhh....”

 Ketika berusia 25 tahun, ibu bersusah payah menanggung segala perbelanjaan majlis perkahwinan kita. Ibu menangis dan memberitahu betapa dia sangat sayangkan kita, tapi kita ucapkan terima kasih kepadanya dgn berpindah jauh.

 Pada usia 30 tahun, ibu menelifon dan memberi nasihat dan petua mengenai penjaggan bayi, kita dengan megah berkata “..itu dulu....sekarang zaman moden....”

 Ketika berusia 40 tahun, ibu menelifon mengingatkan mengenai kenduri kendara di kampung, kita berkata “kami sibuk, tak ada masa nak datang...”

 Apabila berusia 50 tahun, ibu jatuh sakit dan meminta kita menjaganya, kita bercerita mengenai kesibukan dan kisah kisah ibu bapa yang menjadi beban kepada anak².

 Dan kemudian suatu hari, kita mendapat berita ibu meninggal..!! khabar itu bagaikan petir..!! dalam lelehan air mata, barulah segala perbuatan kita terhadap ibu menerpa satu persatu...

Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: Orang Kata Aku Lahir Dari Perut Ibu

Post  Sponsored content Today at 9:05 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum