Selamat Datang ke Komuniti Anak Pahang. Forum untuk apa jua berkaitan dengan negeri tercinta

Terima kasih atas sokongan
Log in

I forgot my password

MALAYSIA FUTSAL E-FANS & MEDIA 2010

Wed Apr 07, 2010 5:53 pm by Deto_8

Futsal E-fans & Media Edisi Ketiga Tahun 2010 dijangka diadakan pada 5hb June 2010, Sabtu.

Insya Allah PCC akan menghantar 1 team....

Meeting penyelarasan akan dibuat dalam masa terdekat.


Comments: 42

PCC MENYOKONG KEMPEN HARAPAN TANPA SUARA - KAMI PRIHATIN

Wed Apr 28, 2010 1:25 pm by sakur@86



Comments: 19

Facebook
Pahang Community on Facebook
Pahang Sports Zone FB
Pahang Sports Zone on Facebook

POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Go down

POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  Jeck Sparow on Tue Nov 10, 2009 4:46 pm



Sajer Nak Tau Aper kah huraian Kaum Adam kita dalam Forum ni
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  zulkbo on Tue Nov 10, 2009 4:51 pm

Jeck Sparow wrote:

Sajer Nak Tau Aper kah huraian Kaum Adam kita dalam Forum ni

awok menanya yang jantan
mestilah suker jer... Laughing Laughing
bab nak menikah lebih ni
bukan senang sebenarnya
banyak yang perlu lengkap
bukan bab 'NAK' jer
keadilan paling penting
mampu tak seorang lelaki tu adil??
kalau tak boleh wat jadi dosa lak
nanti koi paste sumber....

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  Yassin on Tue Nov 10, 2009 4:52 pm

Poligami makala nok di umpama bagi lelaki seperti memilik beberapa biji keretanya
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  Jeck Sparow on Tue Nov 10, 2009 4:52 pm

Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat
avatar
Jeck Sparow
A.D.O
A.D.O

Posts : 1467
Points : 1874
Join date : 15/05/2009
Location : Bera

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 4:53 pm

Jeck Sparow wrote:

Sajer Nak Tau Aper kah huraian Kaum Adam kita dalam Forum ni

POLIGAMI SUATU KEHARUSAN BERSYARAT
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  Yassin on Tue Nov 10, 2009 4:55 pm

Jeck Sparow wrote:

Sajer Nak Tau Aper kah huraian Kaum Adam kita dalam Forum ni

Selagi belum kawan lupa...ada baiknya mekala topik tu awk huraikan serba sikit dahulu...konar sini konar sana macam bawak org gi bersiar2 gitu baru bagi soklannya... baru real sikit...
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  ozzy on Tue Nov 10, 2009 4:56 pm

Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 4:58 pm

Fitrah untuk hidup secara berpasangan merupakan satu lumrah kehidupan
manusia. Bagi memenuhi dorongan biologi ini umat Islam terikat dengan
peraturan perkahwinan yang berteraskan syariat. Perkahwinan bahagia
berteraskan kasih sayang dan kemesraan menjadi motivasi dan penggerak ke
arah kesempurnaan hidup di dunia dan di akhirat. Sebaliknya perkahwinan yang
retak akan menghasilkan simpton-simpton ketidakteguhan peribadi yang
membawa kesan negatif bukan sahaja kepada diri bahkan juga masyarakat.
Perkahwinan secara mudahnya boleh diklafikasikan kepada dua bentuk yang
utama iaitu monogami dan poligami. Monogami ialah perkahwinan di antara
seorang lelaki dan seorang perempuan, manakala poligami merupakan
perkahwinan seorang lelaki dengan beberapa orang wanita pada satu-satu
masa.
Artikel ini akan memfokuskan kepada isu poligami kerana ia sering menimbulkan
pro dan kontra di dalam masyarakat termasuk di kalangan umat Islam. Kaum
lelaki mendabik dada mendakwa poligami sebagai hak mereka, manakala kaum
wanita pula berkeras enggan dimadu dengan berbagai-bagai alasan. Lantaran
itu topik ini cuba digarap dengan melihat konsep poligami mengikut hukum

syarak dan perlaksanaannya mengikut undang-undang syariah di Malaysia

PANDANGAN DARI WWW.ISLAM.GOV.COM....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  zulkbo on Tue Nov 10, 2009 5:02 pm

Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

kita baru nak paneh
dia dah nak balik pulok
okey esok jer lah sambung
bebaik bawok anak balik tu cheers

_________________
Manusia yang dihormati ialah orang yang sentiasa menghormati orang lain..
................................جزاك اللهُ خيراً‎ ..................................
http://www.zulkbo.com/
avatar
zulkbo
PCC Kuala Lumpur
PCC Kuala Lumpur

Posts : 6398
Points : 6904
Join date : 15/06/2009
Location : PCC 049

http://www.zulkbo.com/

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  acey on Tue Nov 10, 2009 5:08 pm

koi setuju berpoligami tapi makwe koi tak setuju koi berpoligami, macam mana koi nak berpoligami kalu makwe koi tak bersetuju

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  Yassin on Tue Nov 10, 2009 5:10 pm

Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

hai kak Jah nak balik dah....duk laa dulu kita sembang.....
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  ozzy on Tue Nov 10, 2009 5:10 pm

acey wrote:koi setuju berpoligami tapi makwe koi tak setuju koi berpoligami, macam mana koi nak berpoligami kalu makwe koi tak bersetuju

huh..gitu rupenya..diam2 ubi kwn kite nihh...
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 5:11 pm

fourzy wrote:
acey wrote:koi setuju berpoligami tapi makwe koi tak setuju koi berpoligami, macam mana koi nak berpoligami kalu makwe koi tak bersetuju

huh..gitu rupenya..diam2 ubi kwn kite nihh...

aok cari je la makwe hok setuju berpoligami..esok2 senang lah aok..weh...
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  strikerbuncit on Tue Nov 10, 2009 5:13 pm

fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!! Laughing
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 5:15 pm

strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!!

koi nanti main bola..kwn nok pakai jc no 14...weh ..kwn dah book dah...
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  acey on Tue Nov 10, 2009 5:16 pm

jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
acey wrote:koi setuju berpoligami tapi makwe koi tak setuju koi berpoligami, macam mana koi nak berpoligami kalu makwe koi tak bersetuju

huh..gitu rupenya..diam2 ubi kwn kite nihh...

aok cari je la makwe hok setuju berpoligami..esok2 senang lah aok..weh...

makwe koi kata kalu koi berpoligami, siap la koi. koi tak tau la apa maksudnya tu, tapi koi rasa koi dalam kategori bahaya la tu rasanya

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  ozzy on Tue Nov 10, 2009 5:18 pm

strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!! Laughing

koi suka berpesan pada kwn2..ingatlah brg sape membuat fitnah dosanya lebih besar dari membunuh...kesian juge kat kwn2 nanggung byk dosa nihh...huhu..berat jenazah aok esok weii... Sad
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 5:18 pm

acey wrote:
jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
acey wrote:koi setuju berpoligami tapi makwe koi tak setuju koi berpoligami, macam mana koi nak berpoligami kalu makwe koi tak bersetuju

huh..gitu rupenya..diam2 ubi kwn kite nihh...

aok cari je la makwe hok setuju berpoligami..esok2 senang lah aok..weh...

makwe koi kata kalu koi berpoligami, siap la koi. koi tak tau la apa maksudnya tu, tapi koi rasa koi dalam kategori bahaya la tu rasanya

larikkk.cari lain lah weh....hi..hi..hi..(untuk masa depan)
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  strikerbuncit on Tue Nov 10, 2009 5:18 pm

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!!

koi nanti main bola..kwn nok pakai jc no 14...weh ..kwn dah book dah...

sory jas...koi dh book kt deto..ah,susah2,suh deto cetak jc no.14 ikut pmintaan..penatla tokeh kedai cetak baju asik ulang cetak...

errr..pozy nk saiz berapa?XL ye? Laughing
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  Yassin on Tue Nov 10, 2009 5:19 pm

Jadi moh laa kita berpoligami utk kesejahteraan ummah!!
avatar
Yassin
PCC Jerantut
PCC Jerantut

Posts : 2708
Points : 3033
Join date : 12/08/2009
Location : Bandar Jerantut [PCC084]

http://www.pahangcommunity.com

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  jasnoraizan on Tue Nov 10, 2009 5:20 pm

strikerbuncit wrote:
jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!!

koi nanti main bola..kwn nok pakai jc no 14...weh ..kwn dah book dah...

sory jas...koi dh book kt deto..ah,susah2,suh deto cetak jc no.14 ikut pmintaan..penatla tokeh kedai cetak baju asik ulang cetak...

errr..pozy nk saiz berapa?XL ye?

esok kat dlm pdg suma pakai no 14...termasuk hok kat luar pun pakai...(tuju khas untuk pozi....dtg weh besok kat pdg....kita pakai no 14 semuanye...).....
avatar
jasnoraizan
Timbalan Menteri Besar

Posts : 2512
Points : 2623
Join date : 20/07/2009
Location : Seksyen U5 shah alam/jengka 8

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  ozzy on Tue Nov 10, 2009 5:23 pm

jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:
jasnoraizan wrote:
strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!!

koi suka berpesan pada kwn2..ingatlah brg sape membuat fitnah dosanya lebih besar dari membunuh...kesian juge kat kwn2 nanggung byk dosa nihh...huhu..berat jenazah aok esok weii... Sad

koi nanti main bola..kwn nok pakai jc no 14...weh ..kwn dah book dah...

sory jas...koi dh book kt deto..ah,susah2,suh deto cetak jc no.14 ikut pmintaan..penatla tokeh kedai cetak baju asik ulang cetak...

errr..pozy nk saiz berapa?XL ye?

esok kat dlm pdg suma pakai no 14...termasuk hok kat luar pun pakai...(tuju khas untuk pozi....dtg weh besok kat pdg....kita pakai no 14 semuanye...).....

Keh jadi reff pun kena pakai no 14 juge ke??
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  strikerbuncit on Tue Nov 10, 2009 5:26 pm

fourzy wrote:
strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!! Laughing

koi suka berpesan pada kwn2..ingatlah brg sape membuat fitnah dosanya lebih besar dari membunuh...kesian juge kat kwn2 nanggung byk dosa nihh...huhu..berat jenazah aok esok weii... Sad

maaf yer pozi..janji koi xckap lg..huhu..ni yg sedey ni... Crying or Very sad Sad Embarassed No clown
avatar
strikerbuncit
Ahli Dewan Undangan Negeri

Posts : 1885
Points : 2077
Join date : 29/04/2009
Location : [PCC023] - Putrajaya / Old Trafford

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  ozzy on Tue Nov 10, 2009 6:17 pm

strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
strikerbuncit wrote:
fourzy wrote:
Jeck Sparow wrote:Wokeh sambung besok la.. kawan nak out dulu.. nak ambik anak kang lambat

wokeh jeck sparrow baik2 jalan..jumpa lagi jgn kecik hati..jgn tersalah rumah.. no rumah aok no 14 kan..?? erkk larikkkkkkk

hahahahaha..."igt jeck igt 14" - ni la ayat pozi pm kt koi td...larikkkk!!!! Laughing

koi suka berpesan pada kwn2..ingatlah brg sape membuat fitnah dosanya lebih besar dari membunuh...kesian juge kat kwn2 nanggung byk dosa nihh...huhu..berat jenazah aok esok weii... Sad

maaf yer pozi..janji koi xckap lg..huhu..ni yg sedey ni... Crying or Very sad Sad Embarassed No clown

Sorang lagi kantoi..hehe..mujor x de no yg berkenaan..apa2 pun koi pun minta maaf juge..kita sama je SB begitu juge hok lainnya..saja gurau2 kat sini x de mende nok berpanjangan atau kecik hatinya....maaf memaafi sesama islam tu kan sikap yg baik..SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR DAN BATIN..erkk lambat lagi ke Shocked
avatar
ozzy
Skuad Terjah PCC
Skuad Terjah PCC

Posts : 2216
Points : 2310
Join date : 21/05/2009
Location : Jengka 6, PJ

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  acey on Tue Nov 10, 2009 6:21 pm

jasnoraizan wrote:
acey wrote:
jasnoraizan wrote:
fourzy wrote:
acey wrote:koi setuju berpoligami tapi makwe koi tak setuju koi berpoligami, macam mana koi nak berpoligami kalu makwe koi tak bersetuju

huh..gitu rupenya..diam2 ubi kwn kite nihh...

aok cari je la makwe hok setuju berpoligami..esok2 senang lah aok..weh...

makwe koi kata kalu koi berpoligami, siap la koi. koi tak tau la apa maksudnya tu, tapi koi rasa koi dalam kategori bahaya la tu rasanya

larikkk.cari lain lah weh....hi..hi..hi..(untuk masa depan)

nak lari ke mana la, semua tempat makwe koi tahu, la ni kan dah ada gps, lagi la senang

acey
JKK Kampung
JKK Kampung

Posts : 266
Points : 269
Join date : 23/07/2009

Back to top Go down

Re: POLIGAMI Setuju Atau Tidak...???

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 3 1, 2, 3  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum